Pepova PF-61
Moderátor: DYK
Re: Pepova PF-61
No jo. To je pěkné, ale problém je vtom, že uvedená norma se během let několikrát měnila a sama byla v roce 2012 zrušena. Navíc co se týče právě té žluté (spíše oranžové) barvy, ta nebyla vůbec v posledních dvou vydáních ve vzorníku uvedená.
Re: Pepova PF-61
Ta barva je žlutá, obchodní označení je "žluť na traktory" a do maloobchodní sítě se nikdy nedodávala. Oranžovou se stala časem, neboť obsahuje chrom, který nepěkně reaguje s elektrárenskou sírou. Kola byla zvenku žlutá, zevnitř zelená. Stříkal jsem tak M6 a ta barva tomu prostě sluší.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Pepova PF-61
Dnes hodně radosti. Nastartoval jsem. Ale předcházely tomu starosti. Včera sestavení motoru, elektrika, nastavení jiskry. A dnes ráno, pokus. Bohužel. Snad to nebudu rozebírat. No měl jsem staré svíčky, tak jsem pelášil do obchodu. Pročítal jsem fórum co tam dát. Dal jsem nové Brisk 19. Super - vyhráno. Po montáži na první škub. Ohromná radost, kterou nezkazil fakt, že v tom shonu jsem zapomněl přišroubovat koncovku výfuku (pouze nasunutá) a ona vystřelila. A teď hurá na ten zbytek.
Re: Pepova PF-61
Tak jsem opět zde.
Motorobot skoro hotový, ALE mám problém, že lamela spojky kterou jsem objednal má tloušťku 9mm, což způsobuje, že spojka nevypíná. Stáčet setrvačník se mi nechce a už vůbec se mi nechce tam dávat spojku z Trabanta, což bylo řešení některých jedinců. Taky bylo řešení tam šoupnout podložky pod talíř, což jsem rezolutně zamítl. Lamela odcestovala na předělání (snížení tloušťky). Bohužel jsem neodolal a šoupl tam tedy starou lamelu, na které jsem se naučil seřídit sepnutí spojky. Zde doporučuji nekupovat hotové lanka z inzerátů na PFky s nalisovanými válečky na koncích. Dopadnete blbě jako já, kdy jsem si objednal lanko ovládání spojky, které je krátké, regulační šroub je se závitem M8 a já mám samozřejmě uchycení nastavení zdvihu spojky závit M10. Nicméně jsem si nechal zaslat lano, bowden, válečky a lanko ovládání spojky jsem si podle svého udělal sám.
Původně jsem chtěl PFku nastříkat, ale vzal jsem ji štětcem. Nádrž by vyklepat nešla a nanášet toliko kitu na tak malý stroj je blbost. Barvil jsem telpurem (2složkový). Tahy štětcem nejdou znát. Disky šli do oranžova. Měl jsem je ve žluté, ale něco mi říkalo, že to není ono. Dřevo jsem ještě nenatřel, vozík je venku a stále prší. Nápis agrostroj a taktéž logo, budu řešit polepem. Taky PF má nové obutí.
Vozík očištěn, natřeny zatím jen kovové části, vyčištěny brzdy, namazány kladky a nové lanko.
I přes toto jsem neodolal a podnikl jsem zkušební cestu. Výsledkem je, že důležitě nabádám před první cestou zkontrolovat dotažení všech prvků. Ve 3/4 zkušební cesty ztráta komprese, chcípnutí a beznaděj. Naštěstí zapříčiněno vypadnutím chcípáku z hlavy. Nalezen 15metrů za PFkou. Následné utažení a dojetí zpět do cíle-startu. Jinak motor na první natočení.
Další jízda bude až s novou spojkovou lamelou. Pokračování v opravě pluhu a listové sekačky. Pokud má někdo nadbytečný čelní závěs na kleče, rád se jej ujmu.
Motorobot skoro hotový, ALE mám problém, že lamela spojky kterou jsem objednal má tloušťku 9mm, což způsobuje, že spojka nevypíná. Stáčet setrvačník se mi nechce a už vůbec se mi nechce tam dávat spojku z Trabanta, což bylo řešení některých jedinců. Taky bylo řešení tam šoupnout podložky pod talíř, což jsem rezolutně zamítl. Lamela odcestovala na předělání (snížení tloušťky). Bohužel jsem neodolal a šoupl tam tedy starou lamelu, na které jsem se naučil seřídit sepnutí spojky. Zde doporučuji nekupovat hotové lanka z inzerátů na PFky s nalisovanými válečky na koncích. Dopadnete blbě jako já, kdy jsem si objednal lanko ovládání spojky, které je krátké, regulační šroub je se závitem M8 a já mám samozřejmě uchycení nastavení zdvihu spojky závit M10. Nicméně jsem si nechal zaslat lano, bowden, válečky a lanko ovládání spojky jsem si podle svého udělal sám.
Původně jsem chtěl PFku nastříkat, ale vzal jsem ji štětcem. Nádrž by vyklepat nešla a nanášet toliko kitu na tak malý stroj je blbost. Barvil jsem telpurem (2složkový). Tahy štětcem nejdou znát. Disky šli do oranžova. Měl jsem je ve žluté, ale něco mi říkalo, že to není ono. Dřevo jsem ještě nenatřel, vozík je venku a stále prší. Nápis agrostroj a taktéž logo, budu řešit polepem. Taky PF má nové obutí.
Vozík očištěn, natřeny zatím jen kovové části, vyčištěny brzdy, namazány kladky a nové lanko.
I přes toto jsem neodolal a podnikl jsem zkušební cestu. Výsledkem je, že důležitě nabádám před první cestou zkontrolovat dotažení všech prvků. Ve 3/4 zkušební cesty ztráta komprese, chcípnutí a beznaděj. Naštěstí zapříčiněno vypadnutím chcípáku z hlavy. Nalezen 15metrů za PFkou. Následné utažení a dojetí zpět do cíle-startu. Jinak motor na první natočení.
Další jízda bude až s novou spojkovou lamelou. Pokračování v opravě pluhu a listové sekačky. Pokud má někdo nadbytečný čelní závěs na kleče, rád se jej ujmu.
Re: Pepova PF-61
K PF-ce přibyla ségra. Ta bude pracovní. Koupil jsem ji levně a z důvodu, že na ni byl čelní závěs a rotavátor. Pustil jsem se do opravy rotavátoru, ale bohužel pod nánosem prachu, mechu a oleje zjištěna prasklina těla rotavátoru. Snad to zavařím. Dále budu muset vyrobit novou nádrž, ta současná je zevnitř rezavá. K PF-ce byl ještě jeden motor s pákovým startováním. Mám objednáno Vape zapalování. Takže budu jen doufat, že do března vše rozhejbu.
Re: Pepova PF-61
Právě,že to škoda není. Pro mě je to velká radost,že jsem to zprovoznil. 62let starý stroj. Odzkoušeno na poli.
Teď mě čeká lištová sekačka. Na poslední chvíli jsem sehnal ještě vložky do prstů a žabky. Žabky už jen 3mm (naštěstí tam vlezou) , 2mm totiž vyprodány. Už to prý firmy přestanou vyrábět, protože cena je vysoká a nevyplatí se to.
Teď mě čeká lištová sekačka. Na poslední chvíli jsem sehnal ještě vložky do prstů a žabky. Žabky už jen 3mm (naštěstí tam vlezou) , 2mm totiž vyprodány. Už to prý firmy přestanou vyrábět, protože cena je vysoká a nevyplatí se to.
Re: Pepova PF-61
Sekačka mě taky čeká, ale asi jí nakonec prodám. Nějak se mi do toho nechce, potom co jsem dal dokupy MF70. Ale jinak Tě úplně chápu. Já vyměnil převodové kolo 2/3, protože bylo semleté, seřídil spojku a zapalování a od té chvíle je to největší zábava dělat s PéFkou. Tak ať Ti slouží a budu dál sledovat jak Ti to půjde se sekačkou
Hinomoto N249
Re: Pepova PF-61
Moc pekná PF-ka, páči sa mi
Škoda, že ten pluh si nechal takto ohrdzavieť.... dakedy sa pluhy po orbe namazali vazelínou alebo starým, poprípade hustým olejom. Ale keby si tú lesklú dosku len strekol spreyom (farbou), istotne by to bolo lepšie ako takto. Pred orbou by si farbu samozrejme musel odstrániť trebárs lamelovým alebo dráteným kotúčom vo vŕtačke či flexe
Škoda, že ten pluh si nechal takto ohrdzavieť.... dakedy sa pluhy po orbe namazali vazelínou alebo starým, poprípade hustým olejom. Ale keby si tú lesklú dosku len strekol spreyom (farbou), istotne by to bolo lepšie ako takto. Pred orbou by si farbu samozrejme musel odstrániť trebárs lamelovým alebo dráteným kotúčom vo vŕtačke či flexe
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: čtv dub 16, 2020 10:20 pm
- Bydliště: Námestovo
Re: Pepova PF-61
Pekný veterán, chválim Starý olej alebo vazelina pomôže ale pôjdeš s tým o rok do zeme? Ja používam klasický kuchynský olej. Pluh nehrdzavie a zemina sa nesťažuje.