Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Moderátor: DYK
Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Zdravim vas,
chystam sa povymienat oleje a chcem sa uistit ze pouzijem spravne,
Motor Honda GSV 190: 0.55L 10w30 API SJ -> Castrol Garden 4T alebo nejaky ekvivalent viete poradit? Ako napr. Shell, Mobil atd... Zaujma ma ci mineralny, polosyntetyka alebo full syntetyka?
Prevodovka Agzat Profi, Dif: 3L PP90 -> napr.: Madit 80w-90, GL5
Rotavator AS 30 1000 (asi viete aky myslim): 0.25L PP90H ?? -> je tam klucove to H - hypoidny, cize iny ako do agzat prevodovky, kam ide iba PP90 bez H, (to som len niekde vygooglil ziadne info som nenasiel pri predajcoch alebo u vyrobcu)?
napr.: Madit PP 80W-90 H Hypo, GL5
Stabilizator paliva pri odstavke viete doporucit nejaky vhodny? Po zime sa mi stava ze ked nastartujem nedrzi volnobeh a zhasina, kolisaju otacky ale po hodine/ dvoch sa karburator precisti a uz ide vcelku ok. Je lepsie nechat benzin so stabilizatorom alebo vylievat benzin z karburatoru? (Skor suche to podla mna skorej zoxiduje)
Dakujem, k tym prevodovim kludne ak mate skusenosti aj nejaky shell mozete doporucit alebo nieco ine, rad si necham poradit co masinke bude najlepsie chutit.
chystam sa povymienat oleje a chcem sa uistit ze pouzijem spravne,
Motor Honda GSV 190: 0.55L 10w30 API SJ -> Castrol Garden 4T alebo nejaky ekvivalent viete poradit? Ako napr. Shell, Mobil atd... Zaujma ma ci mineralny, polosyntetyka alebo full syntetyka?
Prevodovka Agzat Profi, Dif: 3L PP90 -> napr.: Madit 80w-90, GL5
Rotavator AS 30 1000 (asi viete aky myslim): 0.25L PP90H ?? -> je tam klucove to H - hypoidny, cize iny ako do agzat prevodovky, kam ide iba PP90 bez H, (to som len niekde vygooglil ziadne info som nenasiel pri predajcoch alebo u vyrobcu)?
napr.: Madit PP 80W-90 H Hypo, GL5
Stabilizator paliva pri odstavke viete doporucit nejaky vhodny? Po zime sa mi stava ze ked nastartujem nedrzi volnobeh a zhasina, kolisaju otacky ale po hodine/ dvoch sa karburator precisti a uz ide vcelku ok. Je lepsie nechat benzin so stabilizatorom alebo vylievat benzin z karburatoru? (Skor suche to podla mna skorej zoxiduje)
Dakujem, k tym prevodovim kludne ak mate skusenosti aj nejaky shell mozete doporucit alebo nieco ine, rad si necham poradit co masinke bude najlepsie chutit.
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Motor Honda GSV 190: bych zvolil 15W40 nebo SAE 30 letní olej, API SJ
Teplotní rozsahy jsou jsou stanoveny převážně pro motory vodou chlazené.
Vzduchem chlazené motory pracují s mnohem vyšší teplotou.
Pro komerční sekačky výrobce doporučuje 15W50 provoz je mnohem delší než u hobby.
Olej pro hypoidní převody jsou kvalitnější mají lepší protioděrové přísady, oproti bežnému převodovému oleji.
https://www.alza.cz/auto/falesne-motorove-oleje
Používám olej zn. Mogul, Paramo
Teplotní rozsahy jsou jsou stanoveny převážně pro motory vodou chlazené.
Vzduchem chlazené motory pracují s mnohem vyšší teplotou.
Pro komerční sekačky výrobce doporučuje 15W50 provoz je mnohem delší než u hobby.
Olej pro hypoidní převody jsou kvalitnější mají lepší protioděrové přísady, oproti bežnému převodovému oleji.
https://www.alza.cz/auto/falesne-motorove-oleje
Používám olej zn. Mogul, Paramo
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
A je třeba do agzatu s diferencálem dávat hypoidní olej? SAE 30 si nech doHondy určitě ne,to si nezaslouží i když keci kolem asi neobstojí. A hypoidní oleje nejsou kvalitnější, jsou jen a prostě hypoidní.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Dyku:
Víš co je to hypoidní převod ?
Proč SAE 30 API SJ ? SAE 30 není akorát do mrazu, někdo má Agzat jen na pole a v zimě to ani nevytáhne, proto jsem psal nebo .
Víš co je to hypoidní převod ?
Proč SAE 30 API SJ ? SAE 30 není akorát do mrazu, někdo má Agzat jen na pole a v zimě to ani nevytáhne, proto jsem psal nebo .
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Z čeho mě zkoušíš? Jestli vím, že může jít o mimoběžné osy? Nech toho, na to jsem už starej. A on tento převod je někde v převodovce gazat s diferenciálem? A SAE 30 bych prostě do Hondy nedal. Ty možná jo , ale kolik vás takových je? Taky možná proto, že ji nemáš.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
V otazke som sa pomylil, do agzatu by mal ist PP90 co je api GL 4 a teplotne rozpatie napr. 80w90. Moze sposobyt nejaky problem ak by som do agzat prevodovky dal GL5 (hypoidny)? ja neviem ze to rozozere nejake gufera alebo hocico ine ?
Mam taky umysel preto nech nemusim mat dva prevodove oleje ale nech napr. kupim len ten GL5 a pouzijem ho aj v agzat prevodovke a aj v rotavatore.
Do toho motora 15w40 api sj moze sa to zamenit s nejakou inou novsou normou? lebo akosi mam problem najst nejaky vyslovene co ma api SJ
Mam taky umysel preto nech nemusim mat dva prevodove oleje ale nech napr. kupim len ten GL5 a pouzijem ho aj v agzat prevodovke a aj v rotavatore.
Do toho motora 15w40 api sj moze sa to zamenit s nejakou inou novsou normou? lebo akosi mam problem najst nejaky vyslovene co ma api SJ
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Ja mam PP90 i v prevodovke Agzat i v rotavatore (snekova prevodovka).
Niekde som čítal ze do agzatu môžeš dať v podstate hoci co, hlavne aby tam bol a aby ho tam bolo dostatok. S PP90 nemám žiaden problém, uz je tam rok alebo dva. Áno, v zime agzat nepoužívam.
Ked som dal PP90 do rotavatoru, (neviem aky tam bol pred výmenou) tak pozorujem ze sa rotavator menej hreje. A to ja mu dávam teda riadne zabrať.
A Hondu nemám. Ja mám dvojtakty
Niekde som čítal ze do agzatu môžeš dať v podstate hoci co, hlavne aby tam bol a aby ho tam bolo dostatok. S PP90 nemám žiaden problém, uz je tam rok alebo dva. Áno, v zime agzat nepoužívam.
Ked som dal PP90 do rotavatoru, (neviem aky tam bol pred výmenou) tak pozorujem ze sa rotavator menej hreje. A to ja mu dávam teda riadne zabrať.
A Hondu nemám. Ja mám dvojtakty
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
molitan: Po převodovky se šnekovým převodem patří API GL-5. Když se takový olej dá i do JM5-050, nic by se ji stát snad nemělo. Jen tvoji peněženku to bude stát víc.
Ohledně oleje do motoru. Mně bylo řečeno, že musí být srovnatelné normy nebo lepší. Takže API SJ, SL, SM... jsou OK.
Ohledně oleje do motoru. Mně bylo řečeno, že musí být srovnatelné normy nebo lepší. Takže API SJ, SL, SM... jsou OK.
Re: Agzat + Honda + rotavator oleje + stabilizator paliva
Oprava: isiel som okolo kanistru a je na nom napísané PP80Gago píše:Ja mam PP90 i v prevodovke Agzat i v rotavatore (snekova prevodovka).
Niekde som čítal ze do agzatu môžeš dať v podstate hoci co, hlavne aby tam bol a aby ho tam bolo dostatok. S PP90 nemám žiaden problém, uz je tam rok alebo dva. Áno, v zime agzat nepoužívam.
Ked som dal PP90 do rotavatoru, (neviem aky tam bol pred výmenou) tak pozorujem ze sa rotavator menej hreje. A to ja mu dávam teda riadne zabrať.
A Hondu nemám. Ja mám dvojtakty