XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Moderátor: DYK
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Pavle 72 Však ty si poradíš, jen aby to nebylo ve výsledku stran vibrací jedno, a tebe jen utěšovalo, že je to lepší jen proto, že se ti to zdá. Já bych svoje XPčko za GCV 160 nikdy nevyměnil. Jak jsem psal, vyzkoušej si dvoutakt s řídítky terra a budeš spokojenej jak želva. Navíc mi přijde že se pořád řeší jakési vibrace na volnoběh, kdy se stroj drží minimálně. Je to jako když pomožím na tvrdou zem nastartované motorové pily. Některá se nehne, jiná se začne poposouvat z místa a přitom ta neklidná může vykázat menší vibrace při práci s ní.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Proximák:
Popořadě:
1. Já jsem rád, že se vyjádříš a děkuji za to :-)
2. To mnou natočené video je možná horší a matoucí (pro vysvětlení), než kdyby tu nebylo :-)
3. Prodejce nemá nový motor se stejnými řídítkami, ale dal mi možnost vyzkoušet starší motor se stejnými řídítkami, ovšem nešly dotáhnout, tak to nebylo moc objektivní a vibrovalo taky (i když asi méně, ale to i ty moje, když je povolím...)
4. Ten dnešní test byl u souseda, tak jsem to zkusil, systém je to jiný, ale motor je patrně stejný a tak jako test navíc jsem to zkusil.
Je dost možné, že máte všichni pravdu, nemám nic proti XP, nakonec po snad ročním zvažování jsem do něj šel, ale ty vibrace mne prostě zaskočily. Nechtělo se mi věřit, že je to normální. Je možné, to normální je a nepomohu si ani s Hondou.
Je to způsobené určitě těmi mými starými řídítkami, které mají trošku vůli, jsou těžší a mají více tlumících prvků - nějak naivně jsem si myslel, že moderní jednotka s novými řídítky musí být prostě lepší (co se týká vibrací, jinak mě ty řídítka celkem sr..ly, páč skrze ty vůle se trochu kývají do boku). A zjišťuji že to tak asi nebude :-)
Samozřejmě, že vyzkoušet nový stroj Honda se stejnými řídítky by bylo nejlepší, ale prodejce jej skladem nemá a kvůli mě, ho nebude brát, když neví, jestli si vezmu.
Popořadě:
1. Já jsem rád, že se vyjádříš a děkuji za to :-)
2. To mnou natočené video je možná horší a matoucí (pro vysvětlení), než kdyby tu nebylo :-)
3. Prodejce nemá nový motor se stejnými řídítkami, ale dal mi možnost vyzkoušet starší motor se stejnými řídítkami, ovšem nešly dotáhnout, tak to nebylo moc objektivní a vibrovalo taky (i když asi méně, ale to i ty moje, když je povolím...)
4. Ten dnešní test byl u souseda, tak jsem to zkusil, systém je to jiný, ale motor je patrně stejný a tak jako test navíc jsem to zkusil.
Je dost možné, že máte všichni pravdu, nemám nic proti XP, nakonec po snad ročním zvažování jsem do něj šel, ale ty vibrace mne prostě zaskočily. Nechtělo se mi věřit, že je to normální. Je možné, to normální je a nepomohu si ani s Hondou.
Je to způsobené určitě těmi mými starými řídítkami, které mají trošku vůli, jsou těžší a mají více tlumících prvků - nějak naivně jsem si myslel, že moderní jednotka s novými řídítky musí být prostě lepší (co se týká vibrací, jinak mě ty řídítka celkem sr..ly, páč skrze ty vůle se trochu kývají do boku). A zjišťuji že to tak asi nebude :-)
Samozřejmě, že vyzkoušet nový stroj Honda se stejnými řídítky by bylo nejlepší, ale prodejce jej skladem nemá a kvůli mě, ho nebude brát, když neví, jestli si vezmu.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Pavel ,ale pre poriadok vibrácie sú na volnobeh, alebo pri práci , keď je stroj v záťaži?
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
To je právě ten problém, při práci jsem to nezkoušel, abych měl možnost motor ještě jako nový vyměnit.
Takže jen při popojíždění nebo přidání plynu na "místě".
Ješte, pokud bych teď trochu odbočil od vibrací, na tu Hondu je 5 let záruka, na XP 2 roky. Nevíte, jestli těch pět let je podmíněno třeba servisem v "autorizovaném" servisu?
Takže jen při popojíždění nebo přidání plynu na "místě".
Ješte, pokud bych teď trochu odbočil od vibrací, na tu Hondu je 5 let záruka, na XP 2 roky. Nevíte, jestli těch pět let je podmíněno třeba servisem v "autorizovaném" servisu?
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Ještě na vysvětlenou k mému postoji k vibracím:
Loni jsem koupil jetou zachovalou traktorkovou sekačku, levnou, jakých jezdí v okolí mraky a vím, že nikdo neřeší, jak ty plechy drnčí. A to mě vadilo, tak jsem koupil samolepící tlumící pláty a "kapotu" jsem ze spoda polepil. A je to LEPŠÍ! :-)
https://photos.app.goo.gl/z35PMzY5jZqZbUJ38
A asi nás takových moc nebude... :-)
Loni jsem koupil jetou zachovalou traktorkovou sekačku, levnou, jakých jezdí v okolí mraky a vím, že nikdo neřeší, jak ty plechy drnčí. A to mě vadilo, tak jsem koupil samolepící tlumící pláty a "kapotu" jsem ze spoda polepil. A je to LEPŠÍ! :-)
https://photos.app.goo.gl/z35PMzY5jZqZbUJ38
A asi nás takových moc nebude... :-)
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Našel jsem tady toto (závažíčka do řídítek):
https://www.motorkari.cz/tema/?t=85677
Plus zkusím nacpat gumu mezi horní díl klečí a spodní. Buď do toho spojení "ozubeného" (štelování nahoru a dolů, štoub 29), ale je tam málo místa nebo do toho, kde nastavuje natočení do stran, tam je místa dost (čep 4). Pak se uvidí...
https://katalognd.vari.cz/nahradni-dily ... rie-27579/
https://www.motorkari.cz/tema/?t=85677
Plus zkusím nacpat gumu mezi horní díl klečí a spodní. Buď do toho spojení "ozubeného" (štelování nahoru a dolů, štoub 29), ale je tam málo místa nebo do toho, kde nastavuje natočení do stran, tam je místa dost (čep 4). Pak se uvidí...
https://katalognd.vari.cz/nahradni-dily ... rie-27579/
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Pavle, a proč nekoupíš opět dvoutakt? Mám celkem citlivé ruce, ale jezdím s Jikovem, Hondou, B+S a podstatný rozdíl necítím, vibrace při volnoběhu nezkoumám a v záběru na to nemám čas myslet. Zkus použít antivibrační rukavice a neoprenový (pěnový)návlek na kleče, tak jak to používají někteří motorkáři na heftech (rukojetích).
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Protože dvoutakt nechci. Další tři stroje doma jsou čtyřtakty a pořád řešit kolik mám namíchanýho benzínu, jak je starý a další se mi nechce. Nehledě na to, že už jsem ten čtyřtakt koupil. Kupovat dnes dvoutakt je mi prostě proti srsti. Navíc tam beztak budou ty samý řídítka.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Je mi divné, že tě prodejce -kamarád neinformoval o podmínkách pětileté záruky pro motory Honda. Jasně že je podmíněna každoročním servisem aby bylo zajištěno, že v tom motoru někdo vymění olej a mrkne na ventily či na vzduchový filtr. Je to myslím pochopitelné, stačí se vžít do role poskytovatele záruky s povědomím, co někteří majitelé dokážou, protože pořád platí, že největším nepřítelem není palivo, ale jeho obsluha!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Moment, prodejce není můj kamarád a variantu Honda jsme řešili, že by to s doplatkem šlo. Že je tam pětiletá záruka jsem zjistil až na webu. S ním jsem to nijak neprobíral.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Tak jo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Tak pánové, poprosím Vás o zhodnocení mého řešení.
Zkusil jsem (po dalších jiných neúspěšných pokusech) o cca půl otáčky, možná celou povolit ty čtyři matky, co drží řídítka na motoru a je po vibracích! Řídítka nejsou viditelně, ani pokusem volná, pořád drží dobře, ale nevibrují.
Domnívám se, že ten kdo je přitahoval (asi v obchodě) to dotáhl "na fest" a já si myslím, že když je někde guma nebo silentblok, tak se to přece nemůže dotahovat moc, protože to potom nebude tlumit.
Existuje předepsaný moment, kterým se ty matky mají dotahovat?
Myslíte, že to tak tedy mohu nechat, když řídítka drží, nekývají se a nevibrují?
Díky
Zkusil jsem (po dalších jiných neúspěšných pokusech) o cca půl otáčky, možná celou povolit ty čtyři matky, co drží řídítka na motoru a je po vibracích! Řídítka nejsou viditelně, ani pokusem volná, pořád drží dobře, ale nevibrují.
Domnívám se, že ten kdo je přitahoval (asi v obchodě) to dotáhl "na fest" a já si myslím, že když je někde guma nebo silentblok, tak se to přece nemůže dotahovat moc, protože to potom nebude tlumit.
Existuje předepsaný moment, kterým se ty matky mají dotahovat?
Myslíte, že to tak tedy mohu nechat, když řídítka drží, nekývají se a nevibrují?
Díky
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Vytrepes zavity......
Co by alo urobit asi. Do skrutky vlozit valcek, o jeho priemer zvecsit dieru v riaditkach, no skrutku nasadis ten valcek, potom navlecies podlozku z gumy, prestrcis cez dieru v riaditkach das dalsiu gumovu podlozku, a nasadis na motor a dotiahnes na pevno. Skrutka sa oprie o valcek takze je pevne utiahnuta ale riaditka mozu pekne tlmit kedze su upnute len cez gumu ktora ich zoviera.
Ak nechcces vysekavat podlozky z gumy mozno by islo pouzit Okruzky z hydrauliky hrubky 5mm ale treba namazat aby pri dotahovani sa smykli a nevytlacilo ich, pripadne aj vecsi a mensi priemer na seba aby sa zvecsila plocha.
Princip mozem nafotit. Ak si nevies predstavit z popisu.
Samozrejme tym znicis riaditka lebo uz nebudu origo a ked sa nieco stane, mas problem poistovna sa z toho vyzuje.
Co by alo urobit asi. Do skrutky vlozit valcek, o jeho priemer zvecsit dieru v riaditkach, no skrutku nasadis ten valcek, potom navlecies podlozku z gumy, prestrcis cez dieru v riaditkach das dalsiu gumovu podlozku, a nasadis na motor a dotiahnes na pevno. Skrutka sa oprie o valcek takze je pevne utiahnuta ale riaditka mozu pekne tlmit kedze su upnute len cez gumu ktora ich zoviera.
Ak nechcces vysekavat podlozky z gumy mozno by islo pouzit Okruzky z hydrauliky hrubky 5mm ale treba namazat aby pri dotahovani sa smykli a nevytlacilo ich, pripadne aj vecsi a mensi priemer na seba aby sa zvecsila plocha.
Princip mozem nafotit. Ak si nevies predstavit z popisu.
Samozrejme tym znicis riaditka lebo uz nebudu origo a ked sa nieco stane, mas problem poistovna sa z toho vyzuje.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
Pisu, ze ta riditka nejsou volna, ani se nehnou. Presto utrepu zavity?
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách
pouzij samojistnou matici
Ferda Mravenec, práce všeho druhu