XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#31 Nový příspěvek od DYK »

Pavle 72 Však ty si poradíš, jen aby to nebylo ve výsledku stran vibrací jedno, a tebe jen utěšovalo, že je to lepší jen proto, že se ti to zdá. Já bych svoje XPčko za GCV 160 nikdy nevyměnil. Jak jsem psal, vyzkoušej si dvoutakt s řídítky terra a budeš spokojenej jak želva. Navíc mi přijde že se pořád řeší jakési vibrace na volnoběh, kdy se stroj drží minimálně. Je to jako když pomožím na tvrdou zem nastartované motorové pily. Některá se nehne, jiná se začne poposouvat z místa a přitom ta neklidná může vykázat menší vibrace při práci s ní.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#32 Nový příspěvek od pavel72 »

Proximák:
Popořadě:
1. Já jsem rád, že se vyjádříš a děkuji za to :-)

2. To mnou natočené video je možná horší a matoucí (pro vysvětlení), než kdyby tu nebylo :-)

3. Prodejce nemá nový motor se stejnými řídítkami, ale dal mi možnost vyzkoušet starší motor se stejnými řídítkami, ovšem nešly dotáhnout, tak to nebylo moc objektivní a vibrovalo taky (i když asi méně, ale to i ty moje, když je povolím...)

4. Ten dnešní test byl u souseda, tak jsem to zkusil, systém je to jiný, ale motor je patrně stejný a tak jako test navíc jsem to zkusil.

Je dost možné, že máte všichni pravdu, nemám nic proti XP, nakonec po snad ročním zvažování jsem do něj šel, ale ty vibrace mne prostě zaskočily. Nechtělo se mi věřit, že je to normální. Je možné, to normální je a nepomohu si ani s Hondou.
Je to způsobené určitě těmi mými starými řídítkami, které mají trošku vůli, jsou těžší a mají více tlumících prvků - nějak naivně jsem si myslel, že moderní jednotka s novými řídítky musí být prostě lepší (co se týká vibrací, jinak mě ty řídítka celkem sr..ly, páč skrze ty vůle se trochu kývají do boku). A zjišťuji že to tak asi nebude :-)

Samozřejmě, že vyzkoušet nový stroj Honda se stejnými řídítky by bylo nejlepší, ale prodejce jej skladem nemá a kvůli mě, ho nebude brát, když neví, jestli si vezmu.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#33 Nový příspěvek od oco13 »

Pavel ,ale pre poriadok vibrácie sú na volnobeh, alebo pri práci , keď je stroj v záťaži?

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#34 Nový příspěvek od pavel72 »

To je právě ten problém, při práci jsem to nezkoušel, abych měl možnost motor ještě jako nový vyměnit.
Takže jen při popojíždění nebo přidání plynu na "místě".

Ješte, pokud bych teď trochu odbočil od vibrací, na tu Hondu je 5 let záruka, na XP 2 roky. Nevíte, jestli těch pět let je podmíněno třeba servisem v "autorizovaném" servisu?
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#35 Nový příspěvek od pavel72 »

Ještě na vysvětlenou k mému postoji k vibracím:
Loni jsem koupil jetou zachovalou traktorkovou sekačku, levnou, jakých jezdí v okolí mraky a vím, že nikdo neřeší, jak ty plechy drnčí. A to mě vadilo, tak jsem koupil samolepící tlumící pláty a "kapotu" jsem ze spoda polepil. A je to LEPŠÍ! :-)

https://photos.app.goo.gl/z35PMzY5jZqZbUJ38

A asi nás takových moc nebude... :-)
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#36 Nový příspěvek od pavel72 »

Našel jsem tady toto (závažíčka do řídítek):

https://www.motorkari.cz/tema/?t=85677

Plus zkusím nacpat gumu mezi horní díl klečí a spodní. Buď do toho spojení "ozubeného" (štelování nahoru a dolů, štoub 29), ale je tam málo místa nebo do toho, kde nastavuje natočení do stran, tam je místa dost (čep 4). Pak se uvidí...

https://katalognd.vari.cz/nahradni-dily ... rie-27579/
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#37 Nový příspěvek od Pepa248 »

Pavle, a proč nekoupíš opět dvoutakt? Mám celkem citlivé ruce, ale jezdím s Jikovem, Hondou, B+S a podstatný rozdíl necítím, vibrace při volnoběhu nezkoumám a v záběru na to nemám čas myslet. Zkus použít antivibrační rukavice a neoprenový (pěnový)návlek na kleče, tak jak to používají někteří motorkáři na heftech (rukojetích).

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#38 Nový příspěvek od pavel72 »

Protože dvoutakt nechci. Další tři stroje doma jsou čtyřtakty a pořád řešit kolik mám namíchanýho benzínu, jak je starý a další se mi nechce. Nehledě na to, že už jsem ten čtyřtakt koupil. Kupovat dnes dvoutakt je mi prostě proti srsti. Navíc tam beztak budou ty samý řídítka.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#39 Nový příspěvek od DYK »

Je mi divné, že tě prodejce -kamarád neinformoval o podmínkách pětileté záruky pro motory Honda. Jasně že je podmíněna každoročním servisem aby bylo zajištěno, že v tom motoru někdo vymění olej a mrkne na ventily či na vzduchový filtr. Je to myslím pochopitelné, stačí se vžít do role poskytovatele záruky s povědomím, co někteří majitelé dokážou, protože pořád platí, že největším nepřítelem není palivo, ale jeho obsluha!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#40 Nový příspěvek od pavel72 »

Moment, prodejce není můj kamarád a variantu Honda jsme řešili, že by to s doplatkem šlo. Že je tam pětiletá záruka jsem zjistil až na webu. S ním jsem to nijak neprobíral.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#41 Nový příspěvek od DYK »

Tak jo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#42 Nový příspěvek od pavel72 »

Tak pánové, poprosím Vás o zhodnocení mého řešení.


Zkusil jsem (po dalších jiných neúspěšných pokusech) o cca půl otáčky, možná celou povolit ty čtyři matky, co drží řídítka na motoru a je po vibracích! Řídítka nejsou viditelně, ani pokusem volná, pořád drží dobře, ale nevibrují.

Domnívám se, že ten kdo je přitahoval (asi v obchodě) to dotáhl "na fest" a já si myslím, že když je někde guma nebo silentblok, tak se to přece nemůže dotahovat moc, protože to potom nebude tlumit.

Existuje předepsaný moment, kterým se ty matky mají dotahovat?
Myslíte, že to tak tedy mohu nechat, když řídítka drží, nekývají se a nevibrují?

Díky
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#43 Nový příspěvek od Atlan »

Vytrepes zavity......

Co by alo urobit asi. Do skrutky vlozit valcek, o jeho priemer zvecsit dieru v riaditkach, no skrutku nasadis ten valcek, potom navlecies podlozku z gumy, prestrcis cez dieru v riaditkach das dalsiu gumovu podlozku, a nasadis na motor a dotiahnes na pevno. Skrutka sa oprie o valcek takze je pevne utiahnuta ale riaditka mozu pekne tlmit kedze su upnute len cez gumu ktora ich zoviera.

Ak nechcces vysekavat podlozky z gumy mozno by islo pouzit Okruzky z hydrauliky hrubky 5mm ale treba namazat aby pri dotahovani sa smykli a nevytlacilo ich, pripadne aj vecsi a mensi priemer na seba aby sa zvecsila plocha.

Princip mozem nafotit. Ak si nevies predstavit z popisu.

Samozrejme tym znicis riaditka lebo uz nebudu origo a ked sa nieco stane, mas problem poistovna sa z toho vyzuje.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#44 Nový příspěvek od pavel72 »

Pisu, ze ta riditka nejsou volna, ani se nehnou. Presto utrepu zavity?
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: XP-200 nový na T20 - vibrace v řídítkách

#45 Nový příspěvek od Killer Koly »

pouzij samojistnou matici
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“