Výběr jednoosého malotraktoru + kompatibilita mezi výrobci

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
larryonov
Příspěvky: 11
Registrován: pon říj 29, 2018 8:29 am
Bydliště: Hradec Králové

Výběr jednoosého malotraktoru + kompatibilita mezi výrobci

#1 Nový příspěvek od larryonov »

Zdravím všechny příznivce traktorů všeho druhu,

nějakou dobu už sleduju tohle fórum, protože si vybírám 1osej traktor pro příští sezónu. Narovinu, čím víc to studuju, tím víc se mi rozplývá finální rozhodnutí.

Požadavky jsou:
bubnová sekačka
mulčovač
rotavátor (ale nepohrdnu i příslušenstvím pro další zemní práce)
štěpkovač
časem i třeba sedačka a možná bych šel i do obraceče na seno

Další požadavky/udržovaná plocha:
2-3x za rok cca 0,5ha luk většinou rovinaté/mírný svah, cca 1000 m2 okolo chalupy mulčovat, prokypřit případné záhony, zlikvidovat větve, sem tam odvoz nějakého dřeva (na to se mi líbí podvozek kor220 spolu s korbou na dřevo, velký vozík se mi zdá příliš velký kvůli skladnosti) anebo moto kolečko

+ skladnost - volím 1osý traktor z toho důvodu, že s ním potřebuju zajet dovnitř do chalupy kvůli zlodějům, nemám k dispozici stodolu ani garáž, převážet na vozíku chalupa-domov nechci.
+ servis v rozumné vzdálenosti od bydliště (okolí HK), dostupnost náhradních dílů.

Stávající stav je, že udržuju louky s bubnovou sekačkou BDR Perla (Mountfield) + na mulčování používám standard sekačku od stejného výrobce.

Moje úvahy začínaly u Vari (pohonné jednotky o výkonu mojí stávající bubnové sekačky), potom směr Dakr (otázka kolem výdrže hydrostatu), pak na BCS (prodává to vůbec někdo), pak zase zpátky Dakr.

Moje další otázka směřuje ke kompatibilitě mezi výrobci. Viděl jsem tu video, jak někdo používá KOR220 od Dakru na pohonné jednotce BCS. Napadá mě, je složité je to předělat? Potom BCS má vývod na hřídel, ale znamená to v praxi, že musím používat jenom adaptéry od BCS? Existuje nějaký "univerzální" výrobce adaptérů?

Budu vděčný za vaše komentáře..

Uživatelský avatar
DYK