Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Inak strojček dostal svoje pod holým nebom....
Re: Fortschritt E930/931
prave... a jeste za to cbcou 9000 

- Killer Koly
- Příspěvky: 2816
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
taky jsem o tom premyslel, podle meho nazoru to cenu ma. 8" jsou podle me male a 12" (mam je) jsou moc velke. takze ty 10" jsou takovy zlaty stred. jestli mas odkaz, tak ho posli, rad bych se na ne podivaldeyva píše: ↑čtv úno 13, 2025 7:55 pm Když se na to tak dívám, tak dle manuálu jede Ferda na trojku 7,9km/h.
Když se podívám na Mitas gumky a jejich rozměry, tak:
8" - cca těch 7,9km/h
10" - 8,69km/h
12" - 9,85km/h
Tak to kupovat ty desítky za dvojku asi moc smysl nemá, co? Jsou k tomu teda i volnoběžky. Zase na druhou stranu by se dala rozteč i převrtat (pokud není uplně standard) a dat tam klidně i třináctkyA nemusel bych vyrábět náboje.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Odkaz hír, ale ne že mi to někdo vyfouknete
https://dum.bazos.cz/inzerat/197908079/ ... obezky.php
Edit: zajímalo by mě z čeho jsou ty plecháče. Nějaký sportjacht vozíky měly takhle malý, ale ne na čtyři šrouby. Polák karavan má úplně jiný. To musí být snad nějakej starej Mini Cooper.

https://dum.bazos.cz/inzerat/197908079/ ... obezky.php
Edit: zajímalo by mě z čeho jsou ty plecháče. Nějaký sportjacht vozíky měly takhle malý, ale ne na čtyři šrouby. Polák karavan má úplně jiný. To musí být snad nějakej starej Mini Cooper.
Re: Fortschritt E930/931
Veru traktorík "zobral skazu" pod holým nebom, tak mohol pán pýtať o veľa menej.
K tým kolesám, 8 palcové boli origo na Ferda montované z výroby. Sport jacht vozík má taktiež 4,00-8 veľkosť, ale iný vzorok, ale možno montovali aj väčšie. Ja mám tieto na vozíku Kovoplasť Nitra, 4,00-8. Na vozíku za Ferda z Nového Jičínu mám 12 palcové kolesá a také idú aj na skútriky. Inak kedysi mal fiat 600 rozmer 5,20-12 (145-12) a Fiat 850 mal 5,50-12 (155-12), samozrejme, to boli oveľa väčšie "balóny" ako tie skútrové. Niekto ich nepresne volal aj bantamové kolesa... Inak, ak si dobre pamätám, Malotraktor mal prerobené veľké kolesa a neviem či nie až 14 palcové na Ferda a spomínal, že to išlo ako ďas. Ja by som tiež niečo s kolesami chcel urobiť, skutočne to ide moc pomaly po ceste. Len sa bojím, aby netrpela spodná prevodovka.
K tým kolesám, 8 palcové boli origo na Ferda montované z výroby. Sport jacht vozík má taktiež 4,00-8 veľkosť, ale iný vzorok, ale možno montovali aj väčšie. Ja mám tieto na vozíku Kovoplasť Nitra, 4,00-8. Na vozíku za Ferda z Nového Jičínu mám 12 palcové kolesá a také idú aj na skútriky. Inak kedysi mal fiat 600 rozmer 5,20-12 (145-12) a Fiat 850 mal 5,50-12 (155-12), samozrejme, to boli oveľa väčšie "balóny" ako tie skútrové. Niekto ich nepresne volal aj bantamové kolesa... Inak, ak si dobre pamätám, Malotraktor mal prerobené veľké kolesa a neviem či nie až 14 palcové na Ferda a spomínal, že to išlo ako ďas. Ja by som tiež niečo s kolesami chcel urobiť, skutočne to ide moc pomaly po ceste. Len sa bojím, aby netrpela spodná prevodovka.
Re: Fortschritt E930/931
Plecháče z Mini co mi vyhazuje internet mají všechny kruhové odlehčovací otvory u ráfku. U tady těch vypadá že bylo veprostřed nějaké logo než ho vzala koroze.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2816
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
deyva: mas obrovsky stesti, ze jsi to dal az dnes, ja byl vcera kousek vedle, v telnici. asi bych je mel uz doma
ale jdi do toho, tahle investice se vyplati
jestli se ti podari vypatrat, z ceho jsou ty disky, tak se podel. tipuju, ze je to delane, stred je z neceho jineho nez obvod
edit: jeste me napadlo, ze by to mohly byt predni kola z nejake kuboty nebo yanmaru.
vlado333: origo pneumanty nebyly 8", ale byly metricke.proto byly taky o neco mensi na prumeru



edit: jeste me napadlo, ze by to mohly byt predni kola z nejake kuboty nebo yanmaru.
vlado333: origo pneumanty nebyly 8", ale byly metricke.proto byly taky o neco mensi na prumeru
Naposledy upravil(a) Killer Koly dne ned úno 16, 2025 2:28 pm, celkem upraveno 1 x.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Asi máš pravdu. Inak tu na bazoši jeden predáva vyrobené kompletné kolesá na Ferdu, ale nepíše rozmer a podľa fotky neni ani šipák. Ale kto potrebuje...
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1749936 ... 0-e931.php
https://stroje.bazos.sk/inzerat/1749936 ... 0-e931.php
Re: Fortschritt E930/931
Fuuu
Tak to bylo o fous
Tak ja tam zotra zavolam. Diky za konzultaci 



- Killer Koly
- Příspěvky: 2816
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ted me jeste napadlo, ze to muze byt na disku z nejake ctyrkolky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Hm... Tak jsem tam ráno volal a už to má prej někdo zamluvený 

-
- Příspěvky: 2217
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
12" kola můžu každému na Fortschritt jen doporučit. Pro jízdu jsem i tak používal pořád trojku. Kromě sekačky jsem dvanáctky používal na všechno.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Malotraktor, na 4. strane tohto fora si dal nejaké fotky s Ferdom, kde si zvážal drevo. Veď si ho tam mal viac naloženého ako na Multicare 24. O čo sa mi jedná, nemal s tým Ferdo problem utiahnuť to? Pýtam sa aj preto, lebo na fotke je vidno, že Ferdo má riadne veľké kolesá. Vďaka
Re: Fortschritt E930/931
hlapi, musel som to sem dať, kedysi to tu "zavesil" Niko, ale rozhodne to stojí pozrieť si to zas. Takto by mala vyzerať pravá orba:
http://www.youtube.com/watch?v=dRHFOKioUBE

http://www.youtube.com/watch?v=dRHFOKioUBE
- Killer Koly
- Příspěvky: 2816
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
mam tu na opravu stroj typ A2 se zpateckou. zakaznikovi se dost zahadne zadrela zpatecka. dost dlouho mi trvalo, nez jsem z nej vypacil, co se stalo, udajne s tim pohanel krpač?? (mozna i křapač nebo kopač) na ovce. vubec netusim co to je. jestli to nekdo vi, podelte se o informace a hlavne jestli to bylo (spis asi nebylo) origo prislusenstvi. pan byl typicky rozumprd, navic mel vadu reci, takze se mi z nej podarilo vypacit jen to, ze to bezelo nekolik hodin na zpatecku
to byla hlavni pricina problemu, kolecka na zpatecce totiz nemaji loziska. chtel bych na zaklade teto zkusenosti upozornit vsechny majitele stroju se zpateckou, aby ji nenechavali znytecne zarazenou, ikdyz je na pojezdove prevodovce neutral.

Ferda Mravenec, práce všeho druhu