Vari System
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Nojo, fakt asi šel olej do kopru, jako ostatně všechno, co bylo k něčemu. Koukám po eshopech a většinou "není skladem". Je tam několik, asi posledních, litrových balení, musím objednat. Mám s ním dlouhodobě dobrou zkušenost. Díval jsem se i na oleje STIHL a tam jsou tak obrovský rozdíly v cenách, že se nutně vkrádá myšlenka o fejkové výrobě. Obarvit olej a vylisovat reliéfní lahvičku s falešnou etiketou není dnes žádný problém. (Viz nedávná aféra tuším s Shell helix)
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Tak tady jsem našel černé na bílém (za vším hledej Poláky) :
S globalizací trhu a změnou vlastníka výrobce olejů se může stát, že nový vlastník nemá v zájmu pokračovat v produkci existujících produktů, což se přihodilo i největšímu českému výrobci maziv, společnosti PARAMO, kterou ovládla společnost Orlen. Polský vlastník posléze rozhodl, že se již oleje Mogul a Paramo pro segment automotive nebudou vyrábět vůbec.
S globalizací trhu a změnou vlastníka výrobce olejů se může stát, že nový vlastník nemá v zájmu pokračovat v produkci existujících produktů, což se přihodilo i největšímu českému výrobci maziv, společnosti PARAMO, kterou ovládla společnost Orlen. Polský vlastník posléze rozhodl, že se již oleje Mogul a Paramo pro segment automotive nebudou vyrábět vůbec.
Re: Vari System
A kde to budou vyrábět v Pardubicích to zbouraj.
Re: Vari System
Borivoj2006, pokud máš originál MJ-5, je tam motor licenční Gutbrod T116, označení najdeš i v návodu pro MJ-5, stačí se podívat do rozpadu dílů. Za dobu produkce u nás 1969-1986 se na tom stroji vystřídalo několik variant vzduchových filtrů a nádrží. Pokud máš oblou plastovou nádrž a pod ní bílý chladící plech, je to originál z výroby.
Poměr klidně těch 1:40, i návod se o tom zmiňuje, pokud je použit olej pro dvoutaktní motory, uvedený dnes už překonaný olej M2T. Novější Jikovy dokonce uváděly i poměr 1:50 pro olej Mogul TS, TSF by měl být ještě lepší olej.
Poměr klidně těch 1:40, i návod se o tom zmiňuje, pokud je použit olej pro dvoutaktní motory, uvedený dnes už překonaný olej M2T. Novější Jikovy dokonce uváděly i poměr 1:50 pro olej Mogul TS, TSF by měl být ještě lepší olej.
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Thovt, Proximák, děkuji za potvrzení mojí úvahy, že s lepším olejem mohu použít míchání v poměru 1:40. Pokud se Paramo MogulTSF už nedělá, budu používat olej co dávám stihlky. Oleje pro pily by měly být asi dost kvalitní, protože tam jsou v motoru při 10000 otáčkách náročnější podmínky na mazivost a teplotní stabilitu.
Re: Vari System
No,já bych se toho oleje Stihl docela bál,respektive bych se bál jakéhokoli oleje,když nevíš,co tam bylo dříve.V každém případě bych sundal hlavu a válec a vyškrabal veškerý karbon.Vystříkal spray na čistění karburátorů a RGR ventilů.A při tom také zjistíš stav válce,pístu a kroužků.Je to práce na odpoledne,plus nějaké těsnění.
Lepší oleje rozpouští karbon,začne se odlupovat a dokáže udělat dost rýhy v pístu i válci.Jestli najdu foto,dám ho sem.Můj soused u starého motoru Tera přešel na olej Husqvarna a bylo po něm.Viděl jsem ho rozebranej v servise a úlomky karbonu zamázly kroužky v pístu.Ten motor jel dříve na M6A.
Já jsem také přecházel asi po 20 letech ve Vari z M2T na TSF a měl jsem bobky.Dopadlo to dobře a mazal jsem 1:50, ale spíš 1:45.
Mám ještě jeden motor Vari na sekačce, ten jel pouze 1 litr oleje Schell a poté jsem přešel na TSF. poměr stejný 1:45. Nyní je již oba několik let nepoužívám,ale přejít z TSF na jiný JASO FC nebo FD by neměl být problém.
Lepší oleje rozpouští karbon,začne se odlupovat a dokáže udělat dost rýhy v pístu i válci.Jestli najdu foto,dám ho sem.Můj soused u starého motoru Tera přešel na olej Husqvarna a bylo po něm.Viděl jsem ho rozebranej v servise a úlomky karbonu zamázly kroužky v pístu.Ten motor jel dříve na M6A.
Já jsem také přecházel asi po 20 letech ve Vari z M2T na TSF a měl jsem bobky.Dopadlo to dobře a mazal jsem 1:50, ale spíš 1:45.
Mám ještě jeden motor Vari na sekačce, ten jel pouze 1 litr oleje Schell a poté jsem přešel na TSF. poměr stejný 1:45. Nyní je již oba několik let nepoužívám,ale přejít z TSF na jiný JASO FC nebo FD by neměl být problém.
-
- Příspěvky: 917
- Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
- Bydliště: Velešín
Re: Vari System
Hm, na tom něco bude. To mě nenapadlo. Minimálně sundám výfuk a kouknu do toho endoskopickou kamerou. Pokud tam něco bude, udělám rozborku.
Re: Vari System
M6A zapekal pístní kroužky m2T o trochu méně , stačí používat moderní olej.
Nebyly to oleje pro vzduchem chlazené motory, které pracujive vyšších teplotách nic jiného nebylo tak se to tam lilo.
Nebyly to oleje pro vzduchem chlazené motory, které pracujive vyšších teplotách nic jiného nebylo tak se to tam lilo.
Re: Vari System
Ahoj, nemáte někdo jednorotorový obraceč sena?jde mi o to jakou to dělá práci
Re: Vari System
Mám ho už víc jak 25 let a spokojenost. Rychlejší než obracet s hráběma. Neumí ale načisto shrabat.
Re: Vari System
Šou tři druhy kterej mas
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: Vari System
Mogul se ale v Pardubicích nikdy nevyráběl. Pro výrobu olejů se zásadně využívaly výrobní kapacity v rafinerii Kolín (známá taky jako KORAMO), která byla od r.2003 pobočným závodem firmy Paramo. Pro připomenutí historie firmy v posledních letech:
2003 - připojení Koramo pod Paramo
2012 - zastaveno zpracování surové ropy v rafinerii Pardubice, odstavena atmosferická a vakuová destilace ropy a hydrogenačního odsíření středních destilátů
2013 - zastavena výroba olejů v Pardubicích, oleje Paramo se vyrábějí v závodě Kolín společně s oleji Mogul, odstavení propanového odasfaltování - v Pardubicích zůstává v provozu pouze výroba asfaltů a procesních olejů pro gumárenství
2014 - stop výroby deskových parafinů v Kolíně, velká modernizace mísírny olejů Kolín
Květen 2021 - rozhodnutí Orlenu o zastavení výroby v závodě Kolín
30.09.2021 - stop míchání a finalizace olejů v Kolíně
31.03.2022 - stop redestilační jednotky v Kolíně (zastavena výroba základní suroviny - základového oleje), uzavření závodu Kolín, rozběh čištění odstavených technologií.
V Kolíně se nedělaly jen oleje Mogul a Paramo, pocházely odtamtud i oleje Carline, vyráběli i olej Honda pro zahradní techniku v trojhranných lahvích (obaly na oleje byly z Kanabe Valašské Klobouky), v posledních letech odtamtud proudily na trh údajně i oleje Castrol. Základové oleje z Parama odebíral i menší výrobce Valar, který vyrábí dodnes a mísírnu má v Lovosicích.
Re: Vari System
Strašně rád bych ho letos taky vyzkoušel, dovezl mi jej Chobotek, ale nemůžu nikde sehnat prsty (pera), nevím přesně která tam patří a nikdo mi zatím neporadil.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Vari System
Je jich dost na bazoši i sbazaru u překupníků. Že bych jako projevil zájem a u toho přeměřil ty pera. Bude to nějaká běžná velikost, případně by se dalo něco zkrátit. Ještě by k tomu měl být kryt řemene, nevím, jestli jsem ho dával k tomu
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vari System
Kryt k tomu chybí, oslovil jsem už 3 firmy které se těmito díly zabývají a neuspěl jsem, kryt jsi mi bohužel k tomu nedal a ono už se blíží doba sušení až přestanou bouřky teda...
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.