PF-62

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
RJ592
Příspěvky: 250
Registrován: pát úno 27, 2009 10:55 pm
Bydliště: Sever sudet

Re: PF-62

#811 Nový příspěvek od RJ592 »

Potřebuju radu ohledně motoru -náhrada indukčky. Můžete mi někdo změřit vnitřní průměr magneta PF62? Mám starou dobrou lištovku rotax, motor 175ccm z 52-55 roku, do loňska funkční(licence v čssr byla žtm 107 H2 s motorem bd, jen ten se točí na opačnou stranu). Hledám náhradu za indukčku, našel jsem na pf/mf : https://www.soko.cz/cs/motorovy-zaci-st ... civka-2429
Základní desku bych si kdyžtak na soustruhu nebo frézce upravil, pokud by seděl průměr. Pak ještě jedna drobnost, bude indukčka dávat jiskru při opačném otáčení motoru? Rotax se otáčí při pohledu na hřídel vpravo, motory bd (pf, čerpadla, pila, ..) se otáčí naopak, tedy pokud jsem se dobře díval. Externí magneto tam cpát nechci, vadilo by při startová ní řemenem a bateriové zas enechci tahat baterii na kosení. Kolem domu by mi to až tak nevadilo, ale před táborem sekáme louku pod stany a teepee a tam bych jí pak neměl jak nabít, jsme tam bez elektřiny.

jean
Příspěvky: 2969
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: PF-62

#812 Nový příspěvek od jean »

Magneto hádže iskru na obe strany

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: PF-62

#813 Nový příspěvek od duchodce »

To není tak úplně pravda. Funguje tam tzv. magnetický odtrh a skutečný odtrh a předstih na kladívkách přerušovače. A tím pádem i tvar vačky . Najdi si stránky o PF 62 ,odkaz již nevím ale myslím že to nebylo na "traktorech" , tam je to vše popsáno.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Pavel
Příspěvky: 8260
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: PF-62

#814 Nový příspěvek od Pavel »

dej tam wape z vari

jean
Příspěvky: 2969
Registrován: stř zář 22, 2021 8:15 pm
Bydliště: Europa

Re: PF-62

#815 Nový příspěvek od jean »

Duchodce, ja to chápem tak, že sa pýta na magneto, ako majú kosačky. Tam je to jedno. Ak je to jak na pionier, tak tam to jedno neni

Pavel
Příspěvky: 8260
Registrován: sob črc 07, 2007 12:56 pm
Bydliště: dobrovice u mb

Re: PF-62

#816 Nový příspěvek od Pavel »

mam tam nekde ze zapalovani kladivka s tou deskou

malotraktor
Příspěvky: 2034
Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
Bydliště: 1

Re: PF-62

#817 Nový příspěvek od malotraktor »

RJ592 píše: pon led 24, 2022 9:07 pm Potřebuju radu ohledně motoru -náhrada indukčky. Můžete mi někdo změřit vnitřní průměr magneta PF62? Mám starou dobrou lištovku rotax, motor 175ccm z 52-55 roku, do loňska funkční(licence v čssr byla žtm 107 H2 s motorem bd, jen ten se točí na opačnou stranu). Hledám náhradu za indukčku, našel jsem na pf/mf : https://www.soko.cz/cs/motorovy-zaci-st ... civka-2429
Základní desku bych si kdyžtak na soustruhu nebo frézce upravil, pokud by seděl průměr. Pak ještě jedna drobnost, bude indukčka dávat jiskru při opačném otáčení motoru? Rotax se otáčí při pohledu na hřídel vpravo, motory bd (pf, čerpadla, pila, ..) se otáčí naopak, tedy pokud jsem se dobře díval. Externí magneto tam cpát nechci, vadilo by při startová ní řemenem a bateriové zas enechci tahat baterii na kosení. Kolem domu by mi to až tak nevadilo, ale před táborem sekáme louku pod stany a teepee a tam bych jí pak neměl jak nabít, jsme tam bez elektřiny.
Pokud by ten akumulátor živil jen zapalování, tak vydrží hodiny provozu. Měl jsem na motoru z Trabanta motocyklovou baterii 6 voltů pro cívky a nepamatuji se, že bych zůstal stát kvůli zapalování. Pochopitelně se za provozu nedobíjela. Stejně tak se nedobíjela 12V, která byla pro startér. Startér byl 6-ti voltový a nijak mu to nevadilo. Dynamo tam bylo jen jako napínák řemenu.
Nevěř všemu co si myslíš

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: PF-62

#818 Nový příspěvek od zelenac »

Dobijanie baterky z magneta nieje problem dorobit.Myslim si,ze na pf je najlepsie tyristorove zapalovanie.Odpada problem s tazkozohnatelnymi ramienkami,nic sa neopaluje....

RJ592
Příspěvky: 250
Registrován: pát úno 27, 2009 10:55 pm
Bydliště: Sever sudet

Re: PF-62

#819 Nový příspěvek od RJ592 »

Tím obousměrným provozem cívky si nejsem úplně jistý. U pionýra sice jiskru háže, kdybych točil motorem obráceně, ale menší -ono záleží i na smyslu navinutí, jak mi bylo řečeno ve vape, kdysi jsem se na to ptal, jestli zapalování na vari můžu točit obráceně na jiném stroji. Tak to bude asi platit i u pf mi tak vychází. Napadlo mě dát tam třeba nový 4T motor, co se teď prodávají po shopech, 6hp jako ten původní mají, ale nenašel jsem zatím žádný, který by se na výstupu točil po směru hodinových ručiček, ty co jsem našel se otáčí proti směru.
Jinak jsem měřil vnitřní průměr magneta u svojeho stroje a má pr 98.5mm, při pohledu na pf mi to přijde dost podobné?

duchodce
Příspěvky: 4444
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: PF-62

#820 Nový příspěvek od duchodce »

Možné je že všechny tyhle starší magneta budou mít stejný průměr ,ono je to dáno trochu fyzikálními zákony. Na co je potřeba dát pozor, na úhel umístění klínku vůči magnetům . To třeba problém u PF 62 některé serie zapalování měli špatně slisovaný unašeč s magnety a když magnety zeslábly tak to začalo zlobit.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: PF-62

#821 Nový příspěvek od zelenac »

Hej,preto bolo treba davat pozor,aby bol v okamihu odtrhu ramienka medzi polmi cievky ten najsilnejsi magnet.Oni boli roznej sily a zda sa mi,ze iba jeden bol silny.Ked sa to prerobilo na zapalko z babety(komu sa nechcelo ci si to nevedel spichnut si sam),tak vtedy zas bolo lepsie,ked v okamihu zapalu bol ten silny magnet uz za cievkou.

Mendy
Příspěvky: 3
Registrován: úte úno 15, 2022 7:23 pm
Bydliště: Velké Losiny

Re: PF-62

#822 Nový příspěvek od Mendy »

Ahoj chlapi, sorry, že se vám pletu do diskuze. Jako začínající PFkář a neznalý neelektrikář jsem se dostal do pasti. Můžete mi poradit kam v zapalování s magnetem připojit drátek na chcípák? (prý se tomu říká i zkratovací tlačítko)
Mám PF 61 a zapalování kupodivu bez problémů funguje akorát se mi špatně zdechá motor dekompresním ventilem a čekání až mi dojde v karburátoru benzín po zastavení kohoutu taky není moc košer. Googlil jsem o rady a narazil jsem na toto fórum, tak jsem se registroval.

Dík za radu.

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: PF-62

#823 Nový příspěvek od thovt »

Zde je schéma
http://www.pf62.wz.cz/motor8.jpg
Z cívky > na tlačítko> kostra (hliníkový obal motoru).

zelenac
Příspěvky: 2112
Registrován: sob srp 29, 2009 9:11 am
Bydliště: LM a castejsie kamio

Re: PF-62

#824 Nový příspěvek od zelenac »

Ja som mal ten skratovaci kablik vytiahnuty az na parohy k packe plynu a tam som dal tlacitkovy vypinac.Ked sa s pluhom cuvalo nahor a zdvihlo ma aj s pluhom,alebo ma v stiesnenom prostredi pri orbe pritlacilo o plot,ci strom,proste som capol po tlacitku ;-) .
Naposledy upravil(a) zelenac dne úte úno 15, 2022 8:56 pm, celkem upraveno 1 x.

mastnacek
Příspěvky: 6970
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: PF-62

#825 Nový příspěvek od mastnacek »

Mam plynovou packu z mfky s chcipakem.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“