Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3766 Nový příspěvek od DYK »

To vůbec neřeš. Soustřeď se na to, aby jsi trefil řadící vidličkou místo, kam patří a nedal ji třeba pod. Kuličku tam pustíš klidně až budou oba díly u sebe a stažené. Pak taky pohledem do díry poznáš, jestli jsi se trefil s vidličkou. Když ne, částečně kulisa odkryje otvor a kulička by ti zdrhla do převodovky a jen málo kdy se dá vylosovat bez opětovného rozdělání. Bude-li vidlička na svém místě, nikdy toto nemůže nastat.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

HMB
Příspěvky: 89
Registrován: stř zář 16, 2020 1:01 pm
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3767 Nový příspěvek od HMB »

Díky moc, převodovku jsem dal dohromady a nyní natírám a chystám na prodej.

Prckolet
Příspěvky: 369
Registrován: ned dub 26, 2020 10:13 pm
Bydliště: zlin

Re: Vari System

#3768 Nový příspěvek od Prckolet »

Ahojte. Chtel bych se zeptat zkusenejsich na radu zdali umi prevodovka dsk 317 od vari fungovat i horizontalne nebo jen vertikalne? Premyslim nad zakoupeni druhe prevodovky a udelani si minidenpru

davidof
Příspěvky: 353
Registrován: stř led 13, 2010 9:37 pm
Bydliště: Přerov

Re: Vari System

#3769 Nový příspěvek od davidof »

Jakej použiješ motor,horizontální přes řemen nebo přímo odstřevou spojku trefíš do převodovky. U převodovky asi záleží aby byla dobrá hladinka oleje. Fandím vynálezcom!

PEST
Příspěvky: 1248
Registrován: čtv kvě 12, 2016 12:28 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Vari System

#3770 Nový příspěvek od PEST »

Jsou tam všude gufera, tect by to ven nikudy nemělo, jen to chce přemýšlet nad orientaci, tak abys měl všude potopene minimálně spodní zuby u kola a mazalo to, nevím co na to šnek, ten je origo v oleji komplet, další věc je co pevnost při jiném uchycení atd, ale i slepá cesta je část vývoje, držím palec.

dvk
Příspěvky: 1688
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3771 Nový příspěvek od dvk »

Ahoj vespolek, jdu na rozumy a prosím o radu. Motor GXV160 mi začal minulou sezónu hodně brát olej a kouřit, takže jsem ho přes zimu hodil na ponk a rozebírám. První jsem chtěl vyměnit ventilové vodítka a chci se zeptat - je potřeba s novýma vodítkama dát i nové ventily, i když ty staré nejsou poškozené ?

Výfukový ventil má opotřebení v řádu tisícin, sací ventil je "projetý" ve spodní části cca do půl stovky průměrově (měřil jsem passametrem). Výfukové vodítko je vydřené (ale tama přece motor olej nesaje), kdežto sací vodítko má velice malou vůli, takže další krok bude asi rozpůlení motoru a prohlídka kroužků. :(

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Vari System

#3772 Nový příspěvek od Atlan »

Pri zavretom vyfukovom ventile tam vznika teoreticky podtlak, ale to neni podstatne. Ked ide piest dole vyfukovy ventil je zavrety, vznika v motore pretlak, cast ide naspat do vzduchoveho filtra a cast okolo voditka vyfukoveho ventilu tlaci olej.

Podobny motor som mal rozhodeny, bolo uvolnene voditko vyfuku v hliniku. Samoz rejme vybehane voditka, nahodil som gufera na vetily a poskladal, zerie. Menej oleja ale zerie.
Na valci a pieste nic podstatne nebolo vidiet, a kruzky som kupil blbeho rozmeru, tak som ani neorekruzkoval a dole som ich nedaval aby nepraskli.

Oprava asi nema vyznam hlava za 35E a novy motor za 100E.

Potom napis naco si prisiel a ci pomohlo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

dvk
Příspěvky: 1688
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3773 Nový příspěvek od dvk »

Ale tohle je Honda GXV z 94. roku, žádná čínská napodobenina motoru. ;-) 8)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3774 Nový příspěvek od DYK »

Tak jak seš s tím daleko?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1688
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3775 Nový příspěvek od dvk »

Teď jsem na to neměl čas, takže mám jen dole hlavu a motor teprv budu půlit. Ventily nechám původní, dám nové vodítka, samozřejmě všechna těsnění. Kroužky dám zřejmě nové, když už to budu mít rozebrané - uvidím podle stavu. Vložka vyběhaná na oko není, ještě ji poměřím.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3776 Nový příspěvek od DYK »

Jen něco málo čísel, kdyby jsi náhodou nevěděl. Kroužky v zámku 0.2 - 0.4mm servisní limit 1.0mm. Tloušťka těsnících 1.5mm servisní limit 1.37mm. Stírací 2.5mm limit 2.37mm. Válci věřím že nebude nic. Nikdy mu nic není a opotřebení minimální. A málem bych zapomněl na válec. Mikrometrem ve třech úrovních činné plochy a dvou směrech. Asi po 90°Standard 64.0mm limit 64.165mm. Vlastně všechna měření jsou mikrometrem krom spáry kroužků.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

dvk
Příspěvky: 1688
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3777 Nový příspěvek od dvk »

Perfektní, děkuji moc, chystal jsem se shánět příručku. 8)

dvk
Příspěvky: 1688
Registrován: pon bře 01, 2010 3:59 pm
Bydliště: CZ

Re: Vari System

#3778 Nový příspěvek od dvk »

Dyku, nepřeklepl jsi se v tom vrtání ? Píšeš 64 +0.165, no já měřím 68 plus nějaké dvě stovky .. ?
Jináč jsou v háji kroužky, v zámcích 1.6, 1.8, 1.2, na sílu taky řádně zklepané - těsně nad limitem. 8)
Válec je netknutý, v činné části vyleštěný, ve spodní části je vidět originální honovaný drsnější povrch. Přemýšlím, jestli má cenu ho přelíznout honovacím přípravkem, ať se má kde držet olej ... nebo se na to vykašlat a nechat ho jak zrcadlo ?

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#3779 Nový příspěvek od DYK »

Jasně že!!! Omlouvám se. Su debil motor má 68x45 to jsem zase čuměl do GCV. Ale míry tolerance sedí. Kroužky seženeš - koupíš i tady nebo ty samé rovnou třeba z Ali. Na válec bych se vysral. Čekal jsem, že bude válec netnutej ten vydrží několik kroužků. Mě jedno GXVčko studený pokuřuje. Tak do pěti minut od startu, pak pohoda. Kroužkama to není asi hlava.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
23joso23
Příspěvky: 113
Registrován: úte kvě 28, 2013 9:15 am
Bydliště: Žarnovica

Re: Vari System

#3780 Nový příspěvek od 23joso23 »

Ahoj ľudia chcel by som si vyrobiť nosič náradia na vari príslušenstvo môžete mi niekto odfotiť a napísať rozteče miery dier?

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“