Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
Takže treba zhodiť tú hadicu? Ten filter hore som nahradil úplne iným, vložku som nikde nezohnal a myslím že tá čo tam bola nebola origo.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
hlavne ze tam nejaky filtr je. tu hadici musis demontovat, jinak se k tomu sitku nedostanes
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Táto vidlička má mať vybranie rovno? By som to vybrúsil a navaril niečo.
Prečítal som niekoľko strán ale už ma z toho bolí hlava. Ako ste to vyriešili s tou pokazenou spiatočkou? Niekto písal že by tam dal dvojku, že by mal trojstupňovú prevodovku.
Na výmenu štartovacieho ústrojenstva treba rozpoliť motor? Alebo stačí zhodiť len kryt vľavo? Niekto mi povedal že asi stačí len ten kryt zhodiť.
Prečítal som niekoľko strán ale už ma z toho bolí hlava. Ako ste to vyriešili s tou pokazenou spiatočkou? Niekto písal že by tam dal dvojku, že by mal trojstupňovú prevodovku.
Na výmenu štartovacieho ústrojenstva treba rozpoliť motor? Alebo stačí zhodiť len kryt vľavo? Niekto mi povedal že asi stačí len ten kryt zhodiť.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
Pri rotavátorovaní mi niečo seklo a musel som ho smykom dotiahnúť na vlek, mal som podozrenie ktoré sa potvrdilo, roztrhnutá reťaz. Prevodovku som trochu vypláchol, ešte ju dobre vyčistím a jeda vec bude ok, ložiská v prevodovka sa zdajú v poriadku. Tak ešte ten motor, štartovanie a tú vidličku opraviť.
Do tej spodnej prevodovky ide vazelína, akú doporučujete?
Do tej spodnej prevodovky ide vazelína, akú doporučujete?
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
v navodu je to napsane, ale vpodstate jakakoli. nemela by tam ale prijit vazelina do svislych cepu a uz vubec ne grafitova
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Táto vidlička má mať vybranie rovno? By som to vybrúsil a navaril niečo.
Myslím, že je to vymačkané. Díra dosedá na "kovouvou špulku", takže by neškodilo vyvařit původní tvar.
Zpátečka - já vyřešil vylomený zub na trojkolí zpátečky tak, že jsem na tom místě navařil železo a vybrousil zub nový. Už jsem to tady psal. Zatím to funguje, ale zpátečku raději pod zátěž moc nepouštím. U většího poškození by to však takto řešit nešlo. Možná by šlo soukolí zpátečky nahradit 1 nebo 2 ozubenými kolečky a mít o to víc rychlostí dopředu, ale nevím to jistě, muselo by se to ještě prověřit.
Mazání - do dolní převodovky dírou od šroubu strčím tlakovou maznici a vymačkám tam celou kartuši mazacího tuku co mám na mazničky.
Myslím, že je to vymačkané. Díra dosedá na "kovouvou špulku", takže by neškodilo vyvařit původní tvar.
Zpátečka - já vyřešil vylomený zub na trojkolí zpátečky tak, že jsem na tom místě navařil železo a vybrousil zub nový. Už jsem to tady psal. Zatím to funguje, ale zpátečku raději pod zátěž moc nepouštím. U většího poškození by to však takto řešit nešlo. Možná by šlo soukolí zpátečky nahradit 1 nebo 2 ozubenými kolečky a mít o to víc rychlostí dopředu, ale nevím to jistě, muselo by se to ještě prověřit.
Mazání - do dolní převodovky dírou od šroubu strčím tlakovou maznici a vymačkám tam celou kartuši mazacího tuku co mám na mazničky.
Yanmar Fv230D
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Mt8-70 MINI
2xFortschritt E931.50 + jeden předělaný na 4takt, zahradní rider MTD Gartenmobil 8/760 HA
Čím jsem starší, jsou jsou moje hračky dražší.
Re: Fortschritt E930/931
Tá vidlička je zozadu ešte v horšom stave. Niekto písal že by chcel tú zpátečku nahradiť dvojkou, len som sa nedohľadal výsledku. Objednal som si diely na opravu toho štartovania, nové ložiská, guferá, tesnenia, stiahol som si to video demontáže, tak to asi v pondelok skúsim keď mi diely prídu. Tá vidlička bola suchá, asi ju bude treba trochu namazať, nie?
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
Dlhsie som tu nebol a cital som tento prispevok.HONZAD píše:Jestli se zavařený zub znovu vylomí, tak už nezbyde než to předělat na A1. Už vím kle je problém a čím to vyřešit. To klepání z motoru bylo právje jen kvůli tomu vylomenému zubu zpátečky. Teď už nic neklepe, ale raději zpátečku neřadím. Konečně se mi podařilo Ferdu zkrotit, ale bylo to náročné. Nechtěl startovat. Koupil jsem nové pístní kroužky (ty staré už měli mezeru) a pro jistotu i nový píst. Po nasazení na pístní čep včetně podložek se však otáčel píst velmi ztuha a to byl také, jak jsem později zjistil, důvod, proč Ferda nechtěl startovat. Až když jsem tam dal zase ten starý volný píst, nastartovat se mi podařilo, ale vyžadovalo to mnohokrát šlápnout na startovací páku. Zkoušel jsem ladit karburátor, nakonec jsem pořídil nový, ale bylo to ještě horší. Vrátil jsem proto ten starý původní a na ten už po opakovaných pokusech alespoň naskočil, ale po přidání plynu se dusil. Už jsem byl v koncích, dokonce jsem koupil nový benzín a namíchal novou směs - nepomohlo. Karburátor jsem měl rozebraný několikrát, dokonce jsem znovu vyčistil nádrž a palivový kohout. Ferda na mě zkoušel na mě nejrůznější fligny. Jednou už startoval dobře, pak přijdu ráno a zaboha nechtěl naskočit. Vyčistil jsem znovu karburátor a nalil plnou nádrž. Zjistil jsem totiž, že když zbývá v nádrži cca 1/4 paliva (hladina byla stále nad trubičkou), tak už mi neteče z kohoutu palivo hadičkou. Zkoušel jsem hadičku od karburátoru s kohoutem do nádrže profouknout stlačeným vzduchem, ale ale ani poté nic neteklo. Pak jsem dolil plnou a vše bylo OK. Asi to chce určitý tlak paliva, nebo nový kohout (gumička uvnitř je nová).
Ještě bych se ostatních majitelů chtěl zeptat, jestli je normální, že na volnoběh když zmáčknu sytič, motor chcípne?
Dnes to vypadá, že se Ferda umoudřil a dokonce bez problémů udělal kus práce s rotavátorem. Doufám, že to tak už zůstane.
Tady je fešák v novém kabátě:
Palivovy kohut ma 3 plohy.
1. zatvorene (vodorovne dopredu).
2. otvorene pre plnu nadrz (zvislo dolu),
3. rezervu (vodorovne dozadu).
Ak mas nizku hladinu paliva a netecie ti na rezervu, mozu to byt tieto veci:
-zanesene sitko v nadrzi
-upchaty kanal v palivovom kohute
-poskodene tesnenie v palivovom kohute
Vypustil by som nadrz a odskrutkoval by som prirubu palivoveho kohuta. Priruba je na dvoch skrutkach.
Skontrolovat to gumenne tesnenie palivoveho kohuta. Tesnenie ma 4 diery obcas sa niektora upcha. Niekedy sa to tesnenie prepinanim kohuta poskodi a ulomky gumy upchaju palivove kanaly v tom ventile.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2751
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
presne tohle jsme mu uz davno poradili, proc to pises znova?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ten káblik na kryt je k čemu? Ja ho tam nemám ani v návode ktorý mám stiahnutý neni, na kryte ale je nejaká malá drážka.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
Lanko ovladania spojky,po uprave E930 na E931 Forschritt.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E930/931
Vazelina tam moze ist napr ta to MOGUL PZ0P
https://www.eshop-hi-oil.cz/product/pla ... -pzo-p/249
Hlavne tam. Musis mat tie plastove kryty aby tam nesiel bordel.
https://www.eshop-hi-oil.cz/product/pla ... -pzo-p/249
Hlavne tam. Musis mat tie plastove kryty aby tam nesiel bordel.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Fortschritt E930/931
Objednal som si diely na motor Simson a dnes mi došli, idem rozobrať motor, no reťaz nepasuje. Rozeta je tam iná.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.
Re: Fortschritt E930/931
Viete mi poradiť ako dám dolu magnet?
V tom videu má na to sťahovák, nechcem niečo zničiť. Pozerám veci ktoré mi došli a tú štartovaciu hriadeľ som si buď zabudol objednať alebo na ňu zabudli. Ale skôr som ja neobjednal lebo som si všetky ceny spočítal a tie mi sedia s tým čo som platil. Z motora mi vypadávajú guličky z nejakého ložiska. Pod magnetom sú nejaké šróby ktoré držia pohromade kartre? Lebo tie čo sú vidieť som odšróboval ale rozpoliť motor nejde.
V tom videu má na to sťahovák, nechcem niečo zničiť. Pozerám veci ktoré mi došli a tú štartovaciu hriadeľ som si buď zabudol objednať alebo na ňu zabudli. Ale skôr som ja neobjednal lebo som si všetky ceny spočítal a tie mi sedia s tým čo som platil. Z motora mi vypadávajú guličky z nejakého ložiska. Pod magnetom sú nejaké šróby ktoré držia pohromade kartre? Lebo tie čo sú vidieť som odšróboval ale rozpoliť motor nejde.
Nikdy nehovor: To nejde. Vždy sa nájde blbec ktorý nevie že to nejde a urobí to.