Vari System

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2026 Nový příspěvek od DYK »

Všechny motory použité jako pohonná jednotka pro Vari, jsou nastaveny na 3600ot/min. I proto, aby odpovídala technická specifikace převodovky. Liší se pak jen hodnotu otáček volnoběhu, ale o to zde nejde.
U výrobků Vari nepatřících do stavebnicového systému Vari to však může být a je jinak. Proto je třeba pro uživatele výhodnější pořídit Rapido jako adaptér pro pohonnou jednotku Vari než jednoúčelák s B&S, kde jsou otáčky motoru na oněch 3200ot/min.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 236
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#2027 Nový příspěvek od Jarda Malich »

DYKu, jsi si jistej, že to třeba u rapida hraje takovou roli? Vždyť u těhlech motorů se ani tak nehraje na výkon, jako spíš na točivej moment. Ten rozdíl v otáčkách už tam je opravdu minimální. Trochu jsem se v tom porejpal a Rapido plus je nastavený podle návodu k obsluze na shodnejch 3600 otáček :-) Každopádně, ať tam na tom motor jakej chce, vždycky to drtí naprosto perfektně.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2028 Nový příspěvek od DYK »

No, nejsem si jistej. Máš pravdu v tom, že motory zrovna na Rapidu jsou všechny na 3600ot/min. To byl ode mne špatný příklad a mylná informace, která se mě stane jednou - maximálně dvakrát do..... týdne. Tak co třeba bubnovky? Lucina a spol?
Ovšem co ty čtyřtakty na systém Vari? O které zde šlo ponejvíc? Až najdu hodnoty otáček jednotlivých rychlostních stupňů vývodu převodovek, spočítám obvod kola a z toho vyjde rozdíl rychlostí. Nevidím to na nějaký plápolavý rozdíly.
No a jestli by to byl rozdíl takové či onaké otáčky? No to teda byl, protože s u těhle motorů s otáčkama roste výkon plus setrvačnost. Takže u rapida ano může to mít hraniční vliv. Co menší točky už neukousnou, vyšší s vodřenejma ušima, ale jo. Krouťák je už v těchto otáčkách o ničem, je překonaný a nastupuje výkon.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 236
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#2029 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Podle prohlášení o shodě má každej motor na bubnovkách výkon na jinejch točkách. A podle tvrzení přímo z Vari maj motory nastavený na 3600 otáček, jen Briggsy maj 3200.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2030 Nový příspěvek od DYK »

Tak to vememe popořádku.
F550, F550G F550B F550 INOX s motory Honda GCV 160A, B&S 850 series Honda GSV190A N2G7SD všechny tyto motory maximální (nastavené) otáčky 3200ot/min plus mínus 100 ot/min.
bubnová sekačka AGHATA v provedení DS-521, DS-521B, DS521Z s motory Honda GCV160, B&S 675 series, XP200 i tyto všechny motory jsou nastaveny na max. 3200ot/min se stejnou tolerancí plus mínus 100 ot/min -- deme dál
LUCINA MAX v provedení BDR 620, BDR 620B s motory Honda GCV190, B&S 850 series a zase - max. otáčky (nastavené) 3200ot/min s tolerancí plus mínus 100 ot/min. Tolerance je dána servisní metodikou a použití měřícího zařízení což není problém dodržet. I z trochou zkušeností. No a jak poslední zde máme
RAPTOR Hydro prozatím jen v motorizaci B&S 950 series - snad to už nemusím vypisovat, protože je to úplně stejné jako předchozí.
Ale to je jedno. Co ty otáčky čtyřtaktních pohonných jednotek pro Vari systém?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 236
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#2031 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Jo, DYKu, máš pravdu.
Pohonné jednotky PJXP-200, PJGCV160 a PJGCV190 mají motory ZongShen XP-200 (1P70FA), Honda GCV 160A N2E8 a Honda GSV 190A N2E7, mají shodně nastavené maximální provozní otáčky na 3600 ot/min.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2032 Nový příspěvek od DYK »

A co ty zmíněné stroje?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

mraveneček
Příspěvky: 1314
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#2033 Nový příspěvek od mraveneček »

Proximák píše:Pán, od kterého jsme kupovali převodovku T-20/SA, ji provozoval s dvoutaktem. Prý jednou zkoušel orat ale to bylo nereálný, motor to pořádně neutáhl. V rotavátoru to nebylo o moc lepší. Pořídil si DSK-317 a byl nade vše spokojen, proto dal T-20/SA pryč. A mně na rotavátor a proorávání bohatě stačí. Dokonce má větší točky než DSK-317/S. A jak je v článku, 4T motor + 2T převodovka je pěkně do síly a člověk za tím tolik nevlaje, což se hodí při sázení brambor a tahání těžkého nákladu :)

Taky záleží jaký má dvoudobý motor výkon. jestli 4.5 koně nebo 6.5.
Na jaký rychlostní stupeň jedeš v rotavátoru. Já na převodovce Dsk 317 jedu na dvojku asi tak na půl plynu s dvou taktem. Znám lidi kteří to napodruhé valí na trojku. :)
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 668
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: Vari System

#2034 Nový příspěvek od Proximák »

Myslím že měl Jikov 5HP už ten nový s plastovou nádrží. I tak si to nedokážu představit 4T převodovku s 2T motorem, není to jen o koníkách ale i o krouťáku :nene:
S tou T-20/SA a XP-200 jezdím na jedničku a plný plyn, to je cca asi jako dvojka u DSK-317/S. Na dvojku jsem to taky zkoušel, pěkně to "namele" ale to mi lítá hlína až na motor :D musím pořešit kryty a pak to pořádně vyzkoušet. Ona ta dvojka je rychlejší jak trojku u DSK-317/S :vysmech: PS: na 105. stránce tady v tématu mám video, pro představu :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2035 Nový příspěvek od DYK »

Ani Jikov s plastovou nádrží neměl plných 5 koní. U dvoutaktů je ten problém, že s úbytkem otáček klesá výkon a o kroutícím momentu se zde nedá ani moc mluvit, proto při zátěži motoru rychle vadne a nepůsobí na obsluhu jako by se chtěl s onou zátěží prát jako čtyřtakt a lehce podléhá a uvadá. Ale ty rozdíly to je známá věc vyplívající z konstrukcí motorů.
Převodovky DSK 317 a DSK 317/S se svými motory jede na jedničku 2.8km/h a 2.8km/h. Na trojku pak jedou 12.1km/h a 12.5km/h. Vycházejte třeba z toho, že obvod kola je 163.36cm. což je průměr kola 53cm. Pak si spočítáte, jak je to při různých variantách a kombinacích s motory a převodovkami, o kolik se co zrychlí nebo zpomalí apod. Já to zde před mnoha lety počítal a uváděl, ale vy jste mladší a jistě si lépe poradíte, když budete chtít. Nebo si údaje o rychlostech převeďte do otáček převodovek na kolech.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20331
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Vari System

#2036 Nový příspěvek od vitex »

Tak budeme muset kvůli výkonu přejít na PF 60 diesel. :smich:

zajíc
Příspěvky: 621
Registrován: pon bře 01, 2010 4:53 pm
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Vari System

#2037 Nový příspěvek od zajíc »

No kamaráde já mám dvě Pf-ky a jsem spokojenej. Na pole mám majorka 30. Tak se zjara stav a já Ti dám rady aby ses prestal honit, dědouši. :friends: Vlasta

mraveneček
Příspěvky: 1314
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Vari System

#2038 Nový příspěvek od mraveneček »

převodovka Dsk 317 má šnekové kolo které má 50 zubů.
Převodovka Dsk 317/S má na šnekovém kole zubů 40.
Takže by neměli jet stejnou rychlostí na 1 čku. Leda že by v převodovce na 1 rychlosti měli jiný převod na dsk/S :)
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Vari System

#2039 Nový příspěvek od DYK »

No to mají!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 236
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: Vari System

#2040 Nový příspěvek od Jarda Malich »

mraveneček píše:převodovka Dsk 317 má šnekové kolo které má 50 zubů.
Převodovka Dsk 317/S má na šnekovém kole zubů 40.
Takže by neměli jet stejnou rychlostí na 1 čku. Leda že by v převodovce na 1 rychlosti měli jiný převod na dsk/S :)
Na to jsi přišel jak? Ať pátrám jak pátrám, tak šneková kola převodovek DSK-317 a DSK-317/S mají vždy stejné objednací číslo 106007, tudíž musí být shodná. Rozdíl mezi převodovkama pro 2T a 4T je v ,,rychlostce" použitím jinýho pastorku apod.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“