Diamond 160 Boxer 2-valec
Moderátor: DYK
Diamond 160 Boxer 2-valec
Dobrý deň, chcel by som sa vás spýtať či nemáte niekto dáke informácie alebo skúsenosti s týmto motorom Diamond 160 Boxer 2-valec. Videl som ho na prevodovke agzat a vraj má 120mm spojku, tak by to teda mohlo ísť aj na šupu nie? Ak by mal niekto dáke parametre tohto motora ako sú výkon, objem, krútiaci moment alebo spotreba napíšte.Ani neviem či je to domáca výroba alebo továrenská(usudzujem podľa výfuku).Že vraj má zotrvačnú spojku, vie mi niekto povedať v čom je iná od normalne spojky ktore sa davaju na ostatne jednovalce? Ďakujem
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte dub 13, 2010 10:31 am
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
Mam tento motor. Je vynikajuci. Sila 7 HP, ale ak ho porovnam s inym motorom s tym istym uvadzanym vykonom, tak je podla mna silnejsi. Zvladne aj orbu do riadneho kopca. Je - alebo lepsie - bola to seriova vyroba. Vychadza z motora DIAMOND 80. Vyrabali sa v Rajci pri Povazskej Bistrici. Je potrebne dat doraz pri startovani na pridanie plynu aby pridaval do obidvoch karburatorov, lebo packa na lavom karburatore sa obcas zasekne. Mam k nemu dokumentaciu aj komplet nezlozeny novy nahradny motor. Samozrejme ide pripojit aj na prevodovku SUPA, spojka je normalna sucha odsrediva s priemerom 120 mm. Na tomto motore je vsak potrebne vymenit suche vzduchove filtre za olejove, kvoli prasnosti pri praci. Obsah valcov 160 cm3, otacky 5000-6200 ot/min, spotreba pisana 520g/kWh, vykon 7 HP, 5,2 kW, vaha bez naplni 30 kg, objem nadrze 4 l.
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
A nevies nahodou aky je to rok výroby?
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
A ešte jedna vec, či by sa ti to nedalo zosenovať a poslať mi to.diky
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
Dobry vecer prajem. Prosim Vas o radu.Chcem sa opytat na ten motor PA 160 DIAMOND ci by bolo mozne vymenit spojku s povodnej 120 na 80mm. Ja mam podvozok AGZAT a motor JIKOV 1447DV s 80mm spojkou chcel by som tam dat tento dvojvalec nakolko by som potreboval vacsi vykon koli kosacke DALILA 82cm ktoru vyuzivam v tazkom terene.Nestretol som sa este s tymto motorom takze to neviem posudit pretoze mam moznost kupit takyto motor,len je nepojazdny treba ho zgeneralkovat tak neviem ci sa mi to vobec oplati vrazit do toho peniaze.Budem vdacny za kazdu radu ktoru by ste mi boli ochotny poskytnut najradsej by som Vam zatelefonoval ak by to bolo mozne.Vopred dakujem za odpoved.
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
Podla mojho nazoru vymena spojky zo 120mm na 80mm nieje mozna s konstrukcneho hladiska ak sa mylim opravte ma niekto....ale je mozna vymena priruby zo spojkovym bubnom na vasej prevodovke agzat co by vyriesilo vas problem....Ten motor som kedysi chcel aj ja no odhovoril ma jeden mechanik ze zohnat na tieto motori nahradne diely je dost problematicke kedze sa uz dost dlho nevyrabaju co je velka skoda:(
- Přílohy
-
- priruba agzat .jpg (2.58 KiB) Zobrazeno 12410 x
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
Páni ja sa tiež zaujímam o ten motor ak by bola ta dokumentácia aj tu na fore bol by som veľmi vďačný.
Aj niake foto keby podrobnejšie bolo
Dakujem
Aj niake foto keby podrobnejšie bolo
Dakujem
Diamond 160 Boxer 2-valec
Ahojte! chcem sa opýtat, ze ci náhodou nemá niekto dokumentáciu k motorovej jednotke ZVL Diamon 160 boxer (dvojvalcový PA80)
Ďakujem
Ďakujem
Re: Dekompresný ventil
Ahojte,
Rieším dekompresný ventil na motoru Diamon PA160, je to dvojvalec o objemu 160ccm a pôvodne bez dekompresoru.
Sila ktorá je potrebná pri štartovani je viac než dosť, 2-3x a bolesť v ramene a to nemám 5 kíl.
Stroj je v podstate 2x agregát PA80 dokopy, a PA80ku sa dá bez ťažkosí naštartovať. Tak rozmýšlam, že či bude stačiť dať dekompresor na jeden valec alebo na obi dve??
Pôvodne hlava valca má priestor pre dekompresor a dalo by sa tam dať manuálny, len treba obrobiť, frezovať,vrtať,zavit rezať.
http://www.automotokonicek.cz/f-whs/800 ... 09d739.jpg
Rieším dekompresný ventil na motoru Diamon PA160, je to dvojvalec o objemu 160ccm a pôvodne bez dekompresoru.
Sila ktorá je potrebná pri štartovani je viac než dosť, 2-3x a bolesť v ramene a to nemám 5 kíl.
Stroj je v podstate 2x agregát PA80 dokopy, a PA80ku sa dá bez ťažkosí naštartovať. Tak rozmýšlam, že či bude stačiť dať dekompresor na jeden valec alebo na obi dve??
Pôvodne hlava valca má priestor pre dekompresor a dalo by sa tam dať manuálny, len treba obrobiť, frezovať,vrtať,zavit rezať.
http://www.automotokonicek.cz/f-whs/800 ... 09d739.jpg
Re: Dekompresný ventil
Pokud to nemá setrvačník tak na obě hlavy je to zbytečné, na jedné hlavě stačí.
Boxer motor startuje celkem dobře, spíš bych hledal příčinu, u kontaktu u svíček, kontrola mezery jiskřiště u svíčky.
Vzduchový filtr je jestli čistý, karburátor má plynulí průtok paliva, jestli není bordel v karburátoru ,zda jsou čisté trysky
atd. Když motor dlouho stojí stačí pod svíčky stříknou trochu benzinu , zatáhnout motor musí běžet.
Boxer motor startuje celkem dobře, spíš bych hledal příčinu, u kontaktu u svíček, kontrola mezery jiskřiště u svíčky.
Vzduchový filtr je jestli čistý, karburátor má plynulí průtok paliva, jestli není bordel v karburátoru ,zda jsou čisté trysky
atd. Když motor dlouho stojí stačí pod svíčky stříknou trochu benzinu , zatáhnout motor musí běžet.
Re: Dekompresný ventil
Díky za odpoveď,
štartovať to štartuje celkom OK, motor dlho nebehal tak som rozobral karburátory a bolo tam čo čistiť,
potom som zo zaujímavosti vyskúšal, že na koľko majú valce rovnaký výkon a prišla facka....
jeden valec držal podstatne vačší voľnobeh ako druhý (pri sundáni fajky z jedneho valca) tak som vyskúšal kompresiu (najprv som vybral sviečku z lavého potom z pravého valca a tahal som snúru)
ľavý valec skoro nič a pravý top stav...
tak som rozobral ľavú stranu a čakalo ma nepríjemné prekvapenie... ľavý valec je chybný od výroby
zaujímavé je, že predoslý majitel dal do servisu na prehliadku a opravu kde vymenili piesty, krúžky,čapy,ihličky,benzinové hadicky a sviečky ale toto nechali tak...
štartovať to štartuje celkom OK, motor dlho nebehal tak som rozobral karburátory a bolo tam čo čistiť,
potom som zo zaujímavosti vyskúšal, že na koľko majú valce rovnaký výkon a prišla facka....
jeden valec držal podstatne vačší voľnobeh ako druhý (pri sundáni fajky z jedneho valca) tak som vyskúšal kompresiu (najprv som vybral sviečku z lavého potom z pravého valca a tahal som snúru)
ľavý valec skoro nič a pravý top stav...
tak som rozobral ľavú stranu a čakalo ma nepríjemné prekvapenie... ľavý valec je chybný od výroby
zaujímavé je, že predoslý majitel dal do servisu na prehliadku a opravu kde vymenili piesty, krúžky,čapy,ihličky,benzinové hadicky a sviečky ale toto nechali tak...
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
Ahojte, viem, že už čas pokročil od ukončenia výroby, ale zháňam PA 160..v čo možno najlepšom stave. Ďakujem.
Re: Diamond 160 Boxer 2-valec
Ahoj mám malotraktor Diamond pa160, cca 2 roky je odstavený v garáži. Bol s ním problém že keď aj naštartoval tak po zhruba pol hodine práce prestal ísť a museli sme ho nechať vychladnúť a tak dokola...
Chcem pustiť do jeho opravy viete mi poradiť kde začať
Keď som ho štartoval tak bol problém aj s volnobehom nechcel klesnúť dole musel som pritiahnuť tiahla na karburátoroch
viete mi poradiť ako urobiť základné nastavenie na karburátorocha ako by mali byť nastavené
Ďakujem Michal
Chcem pustiť do jeho opravy viete mi poradiť kde začať
Keď som ho štartoval tak bol problém aj s volnobehom nechcel klesnúť dole musel som pritiahnuť tiahla na karburátoroch
viete mi poradiť ako urobiť základné nastavenie na karburátorocha ako by mali byť nastavené
Ďakujem Michal
Diamond 160 Boxer 2-valec
Ahoj mám trošku problém s dedičstvom po dedovi kroré sa pár rokov nepoužívalo
Čo som sa dočítal o tomto zázraku tak si to tu celkom pochvalujete
Problém je voľnobeh je vysoký podľa mňa a to nastavovanie voľnobehu vôbec nereaguje... a ešte bol problém v tom že keď ten traktor aj išiel tak po pol hodine zhasol a musel vychladnúť aby sa dal naštartovať...
Čo som vedel som trošku poriešil, vyčistil som karburárori ale neviem ako ich nastaviť.
Filtre nové.
Momentálne riešim spojku je tam niečo uvolnené.
Ak by vedel niekto poradiť ohľadom toho nastavenie karburátorov a toho voľnobehu bol by som vďačný
Ďakujem Michal
Čo som sa dočítal o tomto zázraku tak si to tu celkom pochvalujete
Problém je voľnobeh je vysoký podľa mňa a to nastavovanie voľnobehu vôbec nereaguje... a ešte bol problém v tom že keď ten traktor aj išiel tak po pol hodine zhasol a musel vychladnúť aby sa dal naštartovať...
Čo som vedel som trošku poriešil, vyčistil som karburárori ale neviem ako ich nastaviť.
Filtre nové.
Momentálne riešim spojku je tam niečo uvolnené.
Ak by vedel niekto poradiť ohľadom toho nastavenie karburátorov a toho voľnobehu bol by som vďačný
Ďakujem Michal