Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Napadla mě ještě jedna možná hloupost co takhle dát tam jenom za sebou ty gufera G80x100x13 za sebou dvě a nechat to tak, i s tou prolisovanou drážkou na bubnu. Nepomůže to já myslím že prostoru na 2 gufera je tam dost.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Ta gufera jsou k mání i úzká ( 10 nebo 8 mm). Také jsem to tak měl. "Měl" , protože gufero bez kvalitní dosedací plochy je k ničemu.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Kámoši vidím a čítam rôzné zlepšenia ohľadne tečúceho oleja z brzdového bubna. Ja som toto odstraňoval v roku 2016 po spravení poriadnéj GO poloosí tento proglem nemám neviem do kedy, vlastním MT8 -132. Treba pozrieť mosadzné púzdro roztrhlé, vola. Vložku ktorá spolu s guferom 60x75x8 tesní únik oleja do portálu, vložka môže byť vydraná , aj vypadaná čiastočne skorodovaná nová musí byť nalisovaná aby nebol únik oleja okolo pastorka . Plechové viko či nie sú trhliny dierky pri montáži podlepiť. Nesmie sa dostávať olej do portálu. Ja som nerobil žiadné úpravy len som vymenil veci ktoré boli zlé. Ak je treba pošlem zoznam dielov malotraktor MT8-132.2
Poloos sa nesmie hýbať do strán - vola. Náhradné veci objednávam firma tezetka.sk, Miroslav Bakaľa , Lokca 344.
Poloos sa nesmie hýbať do strán - vola. Náhradné veci objednávam firma tezetka.sk, Miroslav Bakaľa , Lokca 344.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Pochopitelně tisíc drobností může udělat problém. Ale je úplně jedno, jestli je portál plný po okraj, nebo je v něm oleje po hladinový šroubek. Gufero na bubnu musí těsnit. Je tady dokonce diskuse o tom, že u některých sérií traktorů se portály úmyslně propojovaly s převodovkou - tedy byly zalité po okraj. Výkyv poloosy je u těchto strojů docela běžný. Takto velké gufero je schopno i docela velký výkyv "vykrýt".
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Když jsem kdysi dělal GO na tékáčku, tak mi Šálek osobně doporučoval provrtat 10mm díru ve spodní části portálu, aby se propojili náplně s převodovkami. Je to z toho důvodu, aby se olej vracel zpátky do převodovek (např. i náklon při orbě). Musel jsem tenkrát i vyměnit jednu poloosu, měla takovou vůli, že ji žádný kroužek neutěsnil To bude asi hlavní problém těchto strojů.
Dnes už tento problém neřeším, mám Wineu a ta má náplně propojené už z výroby, jako všechny Šálkovy stroje, dělá to už tak minimálně 15 let.
Dnes už tento problém neřeším, mám Wineu a ta má náplně propojené už z výroby, jako všechny Šálkovy stroje, dělá to už tak minimálně 15 let.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Pánové, kdyby to někoho zajímalo průměr hřídele na bubnu je 76,18mm a délka hřídele je 20mm. První jsem zkoušel najít nějakou sadu (opravné hřídelové pouzdro) ale žeprej je to atypický rozměr a na tuto hřídel zrovna nemají. Nový kroužek se mě taky nepodařilo sehnat. Tak to budu muset osoustružit na těch 75,1 a dát tam kroužek z jehlového ložiska.