Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#31 Nový příspěvek od ITS »


Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#32 Nový příspěvek od Waltrppk »

Napadla mě ještě jedna možná hloupost co takhle dát tam jenom za sebou ty gufera G80x100x13 za sebou dvě a nechat to tak, i s tou prolisovanou drážkou na bubnu. Nepomůže to já myslím že prostoru na 2 gufera je tam dost.

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#33 Nový příspěvek od ITS »

Ta gufera jsou k mání i úzká ( 10 nebo 8 mm). Také jsem to tak měl. "Měl" , protože gufero bez kvalitní dosedací plochy je k ničemu.

Uživatelský avatar
Janoslov
Příspěvky: 9
Registrován: ned pro 28, 2014 10:51 am
Bydliště: Ilava

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#34 Nový příspěvek od Janoslov »

Kámoši vidím a čítam rôzné zlepšenia ohľadne tečúceho oleja z brzdového bubna. Ja som toto odstraňoval v roku 2016 po spravení poriadnéj GO poloosí tento proglem nemám neviem do kedy, vlastním MT8 -132. Treba pozrieť mosadzné púzdro roztrhlé, vola. Vložku ktorá spolu s guferom 60x75x8 tesní únik oleja do portálu, vložka môže byť vydraná , aj vypadaná čiastočne skorodovaná nová musí byť nalisovaná aby nebol únik oleja okolo pastorka . Plechové viko či nie sú trhliny dierky pri montáži podlepiť. Nesmie sa dostávať olej do portálu. Ja som nerobil žiadné úpravy len som vymenil veci ktoré boli zlé. Ak je treba pošlem zoznam dielov malotraktor MT8-132.2
Poloos sa nesmie hýbať do strán - vola. Náhradné veci objednávam firma tezetka.sk, Miroslav Bakaľa , Lokca 344.

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#35 Nový příspěvek od ITS »

Pochopitelně tisíc drobností může udělat problém. Ale je úplně jedno, jestli je portál plný po okraj, nebo je v něm oleje po hladinový šroubek. Gufero na bubnu musí těsnit. Je tady dokonce diskuse o tom, že u některých sérií traktorů se portály úmyslně propojovaly s převodovkou - tedy byly zalité po okraj. Výkyv poloosy je u těchto strojů docela běžný. Takto velké gufero je schopno i docela velký výkyv "vykrýt".

Uživatelský avatar
GeorG9
Příspěvky: 871
Registrován: sob říj 26, 2013 6:30 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#36 Nový příspěvek od GeorG9 »

Když jsem kdysi dělal GO na tékáčku, tak mi Šálek osobně doporučoval provrtat 10mm díru ve spodní části portálu, aby se propojili náplně s převodovkami. Je to z toho důvodu, aby se olej vracel zpátky do převodovek (např. i náklon při orbě). Musel jsem tenkrát i vyměnit jednu poloosu, měla takovou vůli, že ji žádný kroužek neutěsnil :smich: To bude asi hlavní problém těchto strojů.
Dnes už tento problém neřeším, mám Wineu a ta má náplně propojené už z výroby, jako všechny Šálkovy stroje, dělá to už tak minimálně 15 let.

Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#37 Nový příspěvek od Waltrppk »

Pánové, kdyby to někoho zajímalo průměr hřídele na bubnu je 76,18mm a délka hřídele je 20mm. První jsem zkoušel najít nějakou sadu (opravné hřídelové pouzdro) ale žeprej je to atypický rozměr a na tuto hřídel zrovna nemají. Nový kroužek se mě taky nepodařilo sehnat. Tak to budu muset osoustružit na těch 75,1 a dát tam kroužek z jehlového ložiska. :vztek:

Uživatelský avatar
Janoslov
Příspěvky: 9
Registrován: ned pro 28, 2014 10:51 am
Bydliště: Ilava

Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K

#38 Nový příspěvek od Janoslov »

Dobrý deň

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“