Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Dnes som dostal veci na opravu posielam foto zo skladania a opravy diferáku ľavá strana prednej poloosy. Na obrázku č.5 vidno polámaný mosadzný krúžok. Upozorňujem že mosadzný krúžok má byť správne daný za tepla na pastorku nie nalisovaný obrázok č. 1, nie zaseklý vo viku ako pri rozrábke obrázok z predchadzajúceho vstupu č.5 a viko sa má na ňom točiť obrázok č.3 . Na obrázku č.4 je nové masadzné púzdro s mazacími drážkami origoš kúpené nie robené ja som mal pôvodné rozlámane baz drážok a asi preto sa zadrelo do vika nemazalo . Menil som i vložku obrázok č.6 spoj z guferom 60 x 75 x 8 . Podotýkam že teraz sa samotný pastorok do strán aní nepohol číže axialná vola je vymedzená. Portál zložený .Zajtra pokračujem nalievaním oleja do prevodovky a portálu výsledok uvidíme po dlhšej dobe, dám o tom vedieť či to zakopnem alebo pôjde MT8-132 do šrotu, asi škoda, za už prevedenú robotu jak z mojej strany a stroja, nehajme sa prekvapiť.
Dn [/quote]
Dn [/quote]
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
zdravím Vás kolegové,
Nechci zbytečně zakládat stejné téma, ale mám problém s tekoucím oleje z brzdového bubnu na tz4k14
Sundal jsem buben a zjistil, že oleje teče přes gufero viz. foto
Zajímá mě, pokud toto gufero vyměním a k tomu i o-kroužek na bubnu, bude to v pořádku? Nebo je zde ještě další gufero které může být poškozeno a olej se dostává z portálové skříně do bubnu?
Děkuji Vám za informace
odkaz na buben
https://joeforestpay.rajce.idnes.cz/tz1 ... esized.jpg
Nechci zbytečně zakládat stejné téma, ale mám problém s tekoucím oleje z brzdového bubnu na tz4k14
Sundal jsem buben a zjistil, že oleje teče přes gufero viz. foto
Zajímá mě, pokud toto gufero vyměním a k tomu i o-kroužek na bubnu, bude to v pořádku? Nebo je zde ještě další gufero které může být poškozeno a olej se dostává z portálové skříně do bubnu?
Děkuji Vám za informace
odkaz na buben
https://joeforestpay.rajce.idnes.cz/tz1 ... esized.jpg
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
To foto ktoré prikladáš máš keď si sadneš na sedačku malotraktora TK z ľavej strany ? Lebo ľavá a pravá strana TK su rozdielne . Portál je stejný len náhon je iný na pravej stane je dlhá poloos, lava je krátka a je osadená v mosadznom púzdre od diferencialu.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Podle fotky bych řekl že je to pravá strana, tam ten mosazný kroužek není.
Je to jak říkáš. Vyměnit gufero i s O kroužkem. Jestli teče dál tak může být vydřený ten nalisovaný kroužek v bubnu po kterém se točí to gufero, taky můžeš mít prasklý buben, nebo může mít už dost velkou vůli na polose a gufero s kroužkem to už nevymezí, buben musí jít nasadit ztěžka.
Když zkusíš zahýbat s poloosou nemá vůli? Pokud se ti vikle nahoru-dolů tak tě čeká výměna víka portálu.
Pokud prosakuje olej z převodovky do portálu, tak to nevadí, novější stroje (winea,cabrio a vega) už tohle gufero nemají, náplně jsou spojené. Dokonce sám šálek to nedoporučuje tam to gufero dávat, a k tomu ještě vyvrtat pod tím guferem malou díru (10mm) ať se může olej vracet zpátky do převodovky.
Je to jak říkáš. Vyměnit gufero i s O kroužkem. Jestli teče dál tak může být vydřený ten nalisovaný kroužek v bubnu po kterém se točí to gufero, taky můžeš mít prasklý buben, nebo může mít už dost velkou vůli na polose a gufero s kroužkem to už nevymezí, buben musí jít nasadit ztěžka.
Když zkusíš zahýbat s poloosou nemá vůli? Pokud se ti vikle nahoru-dolů tak tě čeká výměna víka portálu.
Pokud prosakuje olej z převodovky do portálu, tak to nevadí, novější stroje (winea,cabrio a vega) už tohle gufero nemají, náplně jsou spojené. Dokonce sám šálek to nedoporučuje tam to gufero dávat, a k tomu ještě vyvrtat pod tím guferem malou díru (10mm) ať se může olej vracet zpátky do převodovky.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
upřesňuji, jedná se o pravé zadní kolo, ale ve skutečnosti mě tečou oba zadní bubeny. Mám tomu rozumět tak, že na každou zadní stranu je jiné gufero? Popř. můžete mě prosím poslat odkaz na objednání dílů? Předem Vám děkuji
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Nemusí to být jen gufera a mosazné pouzdro mužou mít vůli i ložiska v portálu .
Stačí chytnout hřídel zahýbat nahoru a dolu nesmí mít žadnou vůli , jednou jsem dělal gufera, podruhé celou generálku zadní nápravy přité příležitosti jsem dodělal uzavěrku dif..
Stačí chytnout hřídel zahýbat nahoru a dolu nesmí mít žadnou vůli , jednou jsem dělal gufera, podruhé celou generálku zadní nápravy přité příležitosti jsem dodělal uzavěrku dif..
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Co se týče vůle, tak zadní pravá hřídel je v pořádku, ale na levé je vůle
přikládám video https://youtu.be/bBb9BP7gJfY
Znamená to, že se musí vyměnit ložisko uložení hřídele? Co to konkrétně obnáší? Sundat víko portálu - vyměnit ložisko?
Děkuji
přikládám video https://youtu.be/bBb9BP7gJfY
Znamená to, že se musí vyměnit ložisko uložení hřídele? Co to konkrétně obnáší? Sundat víko portálu - vyměnit ložisko?
Děkuji
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Určitě bych ložiska vyměnil je ušetřená další práce.
Povolí se asi těch šest šroubů co jsou pod paknama.
Na hřídeli jsou dvě ložiska, čísla jdou opsat z ložiska.Použil jsem jedno ložisko z jedné strané zakrytované to co je vidět na videu.
Uložení v portálu jsem vložkoval plechem myslím 0,15mm to nemusí být stejný třeba postačí vyměnit ložiska.
Určitě je potřeba silikon odlolavají ropným produktům je to na nové těsnění.
Povolí se asi těch šest šroubů co jsou pod paknama.
Na hřídeli jsou dvě ložiska, čísla jdou opsat z ložiska.Použil jsem jedno ložisko z jedné strané zakrytované to co je vidět na videu.
Uložení v portálu jsem vložkoval plechem myslím 0,15mm to nemusí být stejný třeba postačí vyměnit ložiska.
Určitě je potřeba silikon odlolavají ropným produktům je to na nové těsnění.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
náhodou ty čísla ložisek asi vědět nebudeš? Ptám se proto, abych si je mohl co nejdříve objednat. Díky
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
ložisko 6308 1x
ložisko 6310 1x
pro jeden portal
ložisko 6310 1x
pro jeden portal
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Dobrý den
Mám podobný problém na levém zadním kole. Teče mě olej přes vnitřek bubnu a to i přesto že jsem vyměnil gufero G80x100x13 a taky O kroužek 60x50. Štve mě to o to více, že TK prošlo před třemi lety generální opravou,která nebyla zrovna nejlevnější. Poloosa nemá žádnou vůli. Kde ještě může být problém? Když nasazujete gufero já ho vždycky namažu olejem zevnitř i z venku. Požíváte papírové těsnění nebo raději silikon? Bylo mě doporučeno, že může být špatné gufero mezi převodovkou a portálem. Kromě gufera G80x100x13 se ale domnívám že tam žádné další gufero není.
Mám podobný problém na levém zadním kole. Teče mě olej přes vnitřek bubnu a to i přesto že jsem vyměnil gufero G80x100x13 a taky O kroužek 60x50. Štve mě to o to více, že TK prošlo před třemi lety generální opravou,která nebyla zrovna nejlevnější. Poloosa nemá žádnou vůli. Kde ještě může být problém? Když nasazujete gufero já ho vždycky namažu olejem zevnitř i z venku. Požíváte papírové těsnění nebo raději silikon? Bylo mě doporučeno, že může být špatné gufero mezi převodovkou a portálem. Kromě gufera G80x100x13 se ale domnívám že tam žádné další gufero není.
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Řešilo se to tady mnohokrát :
Musíš si být jistý, že olej teče z vnitřku bubnu, protože ten o-kroužek 50-60 bývá docela volný, což je pro netlakový olej nedostačující.
pokud teče opravdu zevnitř i při novém guferu a neprasklém bubnu, tak je vyjetá hluboká drážka v dosedací ploše bubnu - kroužek nalisovaný na náboji bubnu ( někdy tam není ). Tento kroužek je nutno vyměnit, tedy nahradit opravným návlekem pod gufero - speciální dílec v prodejnách ložisek, nebo náboj mírně stočit a navléct IR ložiskový kroužek. Gufero má pak větší vnitřní průměr ( myslím, že 85 )
Musíš si být jistý, že olej teče z vnitřku bubnu, protože ten o-kroužek 50-60 bývá docela volný, což je pro netlakový olej nedostačující.
pokud teče opravdu zevnitř i při novém guferu a neprasklém bubnu, tak je vyjetá hluboká drážka v dosedací ploše bubnu - kroužek nalisovaný na náboji bubnu ( někdy tam není ). Tento kroužek je nutno vyměnit, tedy nahradit opravným návlekem pod gufero - speciální dílec v prodejnách ložisek, nebo náboj mírně stočit a navléct IR ložiskový kroužek. Gufero má pak větší vnitřní průměr ( myslím, že 85 )
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Jinak takove male zlepseni odvetrani převodové skříně jsem hadičkou vyvedl k sani motoru takze kdykoli běží motor je tam podtlak .
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Jestli tomu dobře rozumím, tak je potřeba vyměnit gufero za gufero s větším vnitřním průměrem 85 a nebo někde necheat přelisovat ten kroužek, eventuálně poslal by jsi mi odkaz na druhý kroužek nebo na tu opravnou sadu???
Re: Tekoucí olej z brzdového bubnu - TZ4K 14K
Ještě jinak Zajdu do prodejny ložisek a pokusím se vyptat ten opravny dílec na ten nalisek kroužku, uvidím co mi řeknou. Jinak je pravda že ten nalisek má v sobě za tu dobu různé hluboké drazky