tz4k TUNING

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11618
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: tz4k TUNING

#16 Nový příspěvek od Milhauss »


Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: tz4k TUNING

#17 Nový příspěvek od McPeci »

k úpravě výkonu je toto jako dobrá inspirace http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=95&t=1524

k tomu vodíku se tu vedlo několik dosti "vášnivých" diskuzí jen jako příklad: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... o&start=45

nebo: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... ho#p661890

záleží jak se na to podíváš ;)
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: tz4k TUNING

#18 Nový příspěvek od exot »

To s tim vodikem nehodlam komentovat nicmene co se tyka preplnovani dvoutaktniho motoru tak by bylo dobre si trochu nastudovat teorii motoru! Klasicke turbo (rozumej to pohanene vyfukovymy plyny) NELZE pouzit z prinipu techto motoru tedy ne v nizkych otackach motoru ale i tak je to velmi slozita nakladna ceste s vic nez nejistym vysledkem .Tyto motory lze preplnovat pouze dmychadly pohanenymi od motoru .Existovaly i dvoutakty preplnovane pistovymi dmychadly umistenymi na klice menici velikost klikove skrine a tim i stlaceni vzduchu/smesi v ni. Nakonec staci na netu chvili hledat a cist!!
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

jardo
Příspěvky: 69
Registrován: pon zář 20, 2010 10:13 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: tz4k TUNING

#19 Nový příspěvek od jardo »

Aj keď to nemá nič spoločné s traktormi, dvojtaktný preplňovaný motor sa používal v ruských lokomotívach SERGEJ, ktoré ešte jazdia po železnici. Motor mal ale v jednej hlave štyri výfukové ventily, nenasával pod piest, ale vďaka mechanicky poháňanému skrutkovému dúchadlu nad piest, Po naštartovaní už tlačilo aj turbodúchadlo. Celé to bolo geniálne jednoduché a na prvý pohľad sa to zdalo ako robené na kolene ale len z pohľadu dnešnej doby. Všetko tam bolo bez elektroniky. Nejakú dobu som s tým jazdil a bolo to fakt perfektné. Síce žrút nafty a hlavne oleja. Taká bola doba.

vilo380
Příspěvky: 255
Registrován: čtv lis 05, 2009 9:49 pm
Bydliště: slovensko

Re: tz4k TUNING

#20 Nový příspěvek od vilo380 »

presne tak,ak chcete dvojtaktný motor preplňovať musíte mať na výfuku ventil, pri dvojtakte je na krátku chvíľu otvorený výfukový a sací kanál, tým pádom by všetok vzduch natlačený turbom učiel do výfuku a zvýšenie výkonu takmer žiadne. Tk-čkový motor sa dá čiastočne upraviť prelešteným preplachovacích kanálov, lebo originál sú pekne drsne ( aspom na mojej tk-10) zložitejšia úprava je použiť ladený výfuk ( ako na krosových motorkách ) to by teoreticky dokázalo zdvihúť výkon aj o 60%, ale pri tom objeme nízkych otáčkach by vyšiel abnormálne velký. On pracuje na tom princípe,že keď sa uzavrie sací kanál spaliny a aj nespálené palivo sa naženie naspäť cez výukový kanál, a tým zvýši aj tlak spalovania....takže jediná nožnosť ako zvýšiť výkon je nový motor :) ale tými kanálny by sa dalo niečo spraviť a nebolo by to ani moc drahé, prakticky zadarmo a samozrejme dobre vyvážiť kľukový mechanizmus
malosériové sústruženie, vyrobím alebo navrhnem aj celé funkčné prvky (medziprevodovky, navijáky...)
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz

matusfulajtar
Příspěvky: 37
Registrován: stř kvě 12, 2010 9:03 am

Re: tz4k TUNING

#21 Nový příspěvek od matusfulajtar »

Dakujem za príspevky k téme, takže kedze motor v 14 nemá ziadny ventil turbiť sa nebude.

Uživatelský avatar
stanislavsnv
Příspěvky: 1044
Registrován: pon bře 17, 2014 7:47 am
Bydliště: ILIAŠOVCE
Kontaktovat uživatele:

Re: tz4k TUNING

#22 Nový příspěvek od stanislavsnv »

A ako sa dá zvýšiť výkon na SLÁVIA 2S90
YANMAR AF33 MARK III; MULČOVAČ-RM 150; Pluh obracak dvojak VENTZKI AKD16ZP; Stolový sústruh Bernardo Profi SS550V; ROTAVÁTOR ISEKY-150;

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: tz4k TUNING

#23 Nový příspěvek od Tom »

stanislavsnv píše:A ako sa dá zvýšiť výkon na SLÁVIA 2S90
Převrtat na 95 mm. Tak jak to dělá Šálek.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: tz4k TUNING

#24 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

tak vlastne jak motor zetor 2001 :) ten ma vrtani 95 a vykon bude asi stejny .jak je to s chlazenim staci to chladit nebo se musi udelat el vntilator .ja si myslim zbytecne dimenzovani a niceni to si raci kupte jinej traktor nebo kupte jinej motor proc byste tu slavii tak nicili od origu zachvili take motory nebudou a sem zvedav scim se bude jezdit a odkud se budou brat dili . :-/

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: tz4k TUNING

#25 Nový příspěvek od Tom »

malotraktorpetr píše:tak vlastne jak motor zetor 2001 :) ten ma vrtani 95 a vykon bude asi stejny .jak je to s chlazenim staci to chladit nebo se musi udelat el vntilator .ja si myslim zbytecne dimenzovani a niceni to si raci kupte jinej traktor nebo kupte jinej motor proc byste tu slavii tak nicili od origu zachvili take motory nebudou a sem zvedav scim se bude jezdit a odkud se budou brat dili . :-/
.
Na tom není žádné ničení. Nic na tom motoru se nepředělává, jen má větší vrtání. Možná to dělá i Slav servis.... Ale očividně to bude homologované, dává to do repasovaných MT8.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: tz4k TUNING

#26 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

Uz dojde k naruseni ze delas jine vrtani tim padem mas jine tlaky no proste ty soucastky trpy .byly delane na urcite tlaky atd .a ted tam udelas neco co tovlivni a klika s ojnicemy jde do prcic . to same jak delali sme z 8001 na 10001 to mas tak ze musi jit jina klika jine ojnice vlozky pisty mazani .no proste celi motor a jen si spocitej kolik to stoji prace a casu .neni lepsi si koupit motor lombardiny nebo nejaky jinej ? nez plznit slaviu ? ta slavia ma urcite dobry vykon spotrebu atd .
to je same kdyz udelas s traktoru sportak . tak mam treba zetora 3011 vym ze to nezvlada a uz trpy nestaci tak si koupim 7711 .To je to ze clovek chce a proste to tak bude a vydi jednu vec a musi to tak byt .ale ten clovek se pak bude divyt kdyz treba v poradnem tahu atd nebo v nejake situaci dojde treba k poruseni ojnice a ta ojnice rozmlati celi motor a motor je navyhoz stoji to zato ? Ja sem taky tak premyslel prost eto tak bude a konec ale pak jak doslo k overovani a pouzivani tak se vse projevy . A to je u te slavie ma dany vykon proste ma taky jaky ma a ty kvuli 4 nebo kolika milimetrum proste nechas predelat motor aby to melo o 2 kone vic .no stojito zato ? Zamyslise pokud treba na tvem tk by se ocenilo turbo .

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: tz4k TUNING

#27 Nový příspěvek od Tom »

Lombarďák nebo Slavii? Tak Slavii. Litina, sání vzduchu na chlazení nahoře, táhne víc od spodu. Lombarďák je hliníkáč (30 HP), sání vzduchu dole, kombinace těchto faktorů vede při špatné obsluze k přehřívání, přidření atd. Slavie byly dělané docela poctivě, vždy tam bylo o něco materiálu víc než třeba na Lombarďákách. Do jaké míry tam tedy probíhají další úpravy nevím, to bys musel řešit v Agroservisu.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: tz4k TUNING

#28 Nový příspěvek od PULDrapalik »

Ze Slávie nedostaneš to co z Lombarďáka,víc práce za stejnou naftu,i přes jeho nevýhody bych neměnil

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: tz4k TUNING

#29 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

ja mam taky lombardaka lda 100 a taky bych ho nedal 1D80 je urvanec .
to ale nemeni vec proc kazit slavii !!!
Proste je to vec draha .a to bych raci volil jiny traktor nebo motor .
nevim proc menit jen vrtani motoru obsahem s enic nezmeni . a pridanim na cerpadle.ja sem take veci delal a sem stoho tak naockovany ze v zivote to nebudu delat .neco takle kazit co bylo delane za jednim ucelem .to raci bych volil prestavbu jineho motoru nez neco predelavat a stojito urcite stejne jak silnejsi jety motor :)

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: tz4k TUNING

#30 Nový příspěvek od PULDrapalik »

Byla to reakce na Toma. Do traktoru bez nezávislého vývodu dávat nějak moc koní si myslím že nemá moc cenu,ty koně pořádně neužiješ.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“