Provoz MT8 na pozemních komunikacích

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#16 Nový příspěvek od JardaZ »

Na MT8 TK4 atd. ti stačí řid.oprávnění skupiny "B", co je v TP uvedenou je bráno v té době co se malotraktor vyráběl - vychází si ze zákonů, které jsou v současné době platné, to je jako kdybych mohl před 30 lety řídit od 18 všechny motorky. Viz. "Skupina B rovněž opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. " Co se týká řidičského právnění skupiny B, tak můžu připojit za vozidlo i přípojné vozidlo o celkové hmotnosti vyšší než. 750 Kg (musí to dovolovat tažné zařízení vozidla) avšak jízdní souprava musí mít max.přípustnou hmotnost 3.5 t. To znamená auto 1500 Kg a příp.vozidlo klidně 1250Kg - stačí mi pouze sk. B, nepotřebuji B + E když se vlezu do 3500Kg. Navíc když si přečtu poznámku v TP TZ4K tak je zde uvedeno, "přeprava hmoty povolena v agregaci s jednonáprovovými přívěsy TN 10...nebo tak nějak to tam je".

Zde vyjádření ministerstva dopravy, zejména je pak důležitý bod b - jízdní soupravy do 3.5 tuny

Po 19. 01. 2013 je rozsah řidičského oprávnění skupiny B následující:

Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:

a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg

(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),

b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg

(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg),

c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu

(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3500kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 4 250 kg; rozšířený rozsah řidičského oprávnění získá řidič pouze na základě doplňovací zkoušky – tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným kódem 96).

Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#17 Nový příspěvek od JardaZ »

Takže to co jsem psal, že stačí ŘO skupiny B i na vlečku mi bylo potvrzeno Ministerstvem dopravy, avšak vznikl tu další problém týkající se registrace, který chápu tak, že pokud chcete provozovat malotraktor na pozemních komunikacích, musí být zaregistrován v registru vozidel, což s sebou nese povinnost mít přidělenou RZ jak TK tak vlečka, což se mi zdá ale jako blbost, protože např. babety taky mají pouze papírový TP a žádnou spz.

Viz vyjádření :

"Dále sdělujeme, že při zaregistrování vozidla bude malotraktor zařazen do kategorie T2. V této souvislosti považujeme za důležité zmínit ustanovení § 89 odst. 10 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., kde je uvedeno, že vozidla, na která se nevztahovala povinnost registrace podle právních předpisů platných do účinnosti tohoto zákona, musí být zaregistrována v registru silničních vozidel nejpozději ve lhůtě tří let od účinnosti tohoto zákona. Zákon č. 56/2001 Sb. nabyl účinnosti 1. července 2001. "

Uživatelský avatar
Kinza
Příspěvky: 281
Registrován: pát srp 16, 2013 9:38 am
Bydliště: okr. Rychnov n. Kn.

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#18 Nový příspěvek od Kinza »

také jsem kvůli tomu psal na ministerstvo dopravy, ale zatím mi nikdo neodpověděl,
již dříve jsem tuto věc dlouhou dobu řešil, ale v podstatě každý člověk, kterého jsem se ptal mi řekl něco jiného :-/

Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#19 Nový příspěvek od JardaZ »

Jak říkám, mě bylo odpovězeno přímo člověkem na MD a stačí ti ŘO skupiny B i na vlečku pokud se vlezeš do 3.5 t. Více mě zaráží to ostatní co mi přišlo s tou registrací o to tady právě jde.

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#20 Nový příspěvek od Antony30011 »

B ať ho máš udělaný třeba včera nebo je tam ten háček před určitým datem?

Uživatelský avatar
Kinza
Příspěvky: 281
Registrován: pát srp 16, 2013 9:38 am
Bydliště: okr. Rychnov n. Kn.

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#21 Nový příspěvek od Kinza »

špatně jsem to napsal, na MD jsem psal právě kvůli té registraci , poslal jsem to na hlavní mail před deseti dny, tak počítám, že mají naodpověď 30dní
T mám tak řidičák neřeším

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#22 Nový příspěvek od Antony30011 »

To byla otázka na Jardu ;-)

Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#23 Nový příspěvek od JardaZ »

B ať máš jakékoliv, teď si uděláš B a mužeš řídit jízdní soupravu do 3.5 t pokud dodržíš zásady zapojení souprav (váha přípojného vozidla + váha na tažné).

Ještě upřesním co je kategorie T2

Pro kategorii T, traktory zemědělské nebo lesnické, zákon neuvádí podrobnější rozlišení. Vyhláška č. 341/2002 Sb. zmiňuje kolové i pásové traktory.Příloha 18 vyhlášky 341/2002 Sb. člení kolové traktory do podrobnějších kategorií. Všechny jsou charakterizovány nejvyšší konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km/h, ve výjimečných případech dočasně i s vyšší, u traktorů s výše položeným těžištěm nebo větší světlou výškou je nejvyšší konstrukční rychlost omezena na 30 km/h.

T2 – minimální rozchod menší než 1150 mm, nenaložená hmotnost v provozním stavu větší než 600 kg, světlá výška nad vozovkou menší než 600 mm.
Naposledy upravil(a) JardaZ dne čtv kvě 15, 2014 5:19 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#24 Nový příspěvek od Antony30011 »

Aji když mám v TP napsano "Traktor kolový" ? Proč se to tu teda onehdá řešilo???

Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#25 Nový příspěvek od JardaZ »

Traktor kolový spadá rovněž do kategorie T2, jak je psáno výše

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#26 Nový příspěvek od PULDrapalik »

V osvěčení k Mtčku je Traktor speciální,v tom aby se prase vyznalo

Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#27 Nový příspěvek od JardaZ »

Důležitý, že je tam to "traktor" 8)

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#28 Nový příspěvek od Antony30011 »

V tom případě nechápu, dle tvé interpretace, proč máme skupinu T :-/

Uživatelský avatar
JardaZ
Příspěvky: 15
Registrován: pon pro 09, 2013 9:55 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#29 Nový příspěvek od JardaZ »

A kterou jinou skupinu by si chtěl mít pro MT nebo Vinea atd..?

skupina T - "traktory (TR) jsou vozidla kategorie T, tj. motorová vozidla vybavená koly nebo pásy, jejichž hlavní funkcí je tažná síla a která jsou zvláště konstruována pro tažení, tlačení, nesení nebo pohon určitého nářadí, strojů nebo přípojných vozidel, určených pro užití zejména v zemědělství a lesnictví"

skupina S - pracovní stroje

jsou určeny pouze k vykonávání určitých pracovních činností a nejsou zpravidla určeny pro přepravní činnost, přičemž

pracovní stroje samojízdné (kategorie SS) mají vlastní pohon,
pracovní stroje přípojné (kategorie SP) nemají vlastní zdroj pohonu,
pracovní stroje nesené (kategorie SN) se zavěšují na vozidlo,

Nenapadá mě jiná kategorie, do které by TK apod. mělo spadat.

Navíc, kdyby to nebyla kategorie T, respektive podkategorie T2, nebylo by možné připojit přípojné vozidlo...viz níže..

OT1 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost nepřevyšuje 1 500 kg,
OT2 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 1 500 kg, ale nepřevyšuje 3 500 kg,
OT3 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 6 000 kg,
OT4 - přípojná vozidla traktoru, jejichž největší přípustná hmotnost převyšuje 6 000 kg
Naposledy upravil(a) JardaZ dne čtv kvě 15, 2014 6:49 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Antony30011
Příspěvky: 13210
Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
Bydliště: Brněnsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Provoz MT8 na pozemních komunikacích

#30 Nový příspěvek od Antony30011 »

To je mi jasný. Ale pak nechápu, proč na skupinu Traktor nemusíš mít T ;-)

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“