Půlení TK-14

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sten 3011 a tk14
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
Bydliště: poličná

Půlení TK-14

#1 Nový příspěvek od sten 3011 a tk14 »

Zdravím Pánové.Mám dotaz: potřebuju rozpůlit předek aj zadek TK-14 a nevím na kterou stranu ho vyvrátit ať se mě to všecko nerozsype.Myslím si,že napravo na stranu uzávěrky,ale nejsem si jistý... Nebo jestli sou tam nějaké pasti na které mám dát pozor :-/ Chčije mě totiž převoďák ze předu i vzadu... Dík za radu

oldman77
Příspěvky: 224
Registrován: pát bře 01, 2013 10:25 pm
Bydliště: brno venkov

Re: Půlení TK-14

#2 Nový příspěvek od oldman77 »

To jsem právě udělal,rozpůlil jsem převodovku a portály na Tk 10 přesněji na TN4k2-10 a žádný pasti tam nejsou.Odmašlíš co jde a až to budeš půlit nech to na jedné straně ležet a druhou zvedneš.Vidličky to pustí a protože ozubený kola a hřídele jsou těžký zůstane to ležet dole.Jedinej problém mám, že nejde z jednoho portálu vytáhnout hřídel s ložiskama a brzdovým kotoučem.Nevím jestli je to portálový ložisko nějak zajištěný ve skříni.Ségrovku jsme nenašli a nejde a nejde.Nemáš k tomu náhodou manuál?Mám jen na tk 10 a 14 a to má jen bubnový brzdy.

oldman77
Příspěvky: 224
Registrován: pát bře 01, 2013 10:25 pm
Bydliště: brno venkov

Re: Půlení TK-14

#3 Nový příspěvek od oldman77 »

jo uzávěrkou jsem ji měl nahoru,zkusím přidat fotky.

Uživatelský avatar
sten 3011 a tk14
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
Bydliště: poličná

Re: Půlení TK-14

#4 Nový příspěvek od sten 3011 a tk14 »

Chlapi dík.už sem úspěšně předek rozpůlil i složil.vyvalil sem to na pravý bok a tahal nahoru i s portálem.šlo to dobře.Co sem to tak zkoušel řadit a točit hřídelí,tak to vypadá,že to bude i funkční.Spíš mám zas jiný problém:rozdělal sem i tunel od kardanu dozadu a hledím na to a mám tam jen jedno ložisko hned za kardanem a pak už nic až potom někde na konci u vývodu bude další.Takže celá náhonová hřídel mě drží jen na dvou ložiskách.A když hledím do návodu k obsluze (co se dával k Tk) tak tam vidím i to prostřední,ale zase není v seznamu dílů vůbec popsané.Tak nevím jestli tam fakt má být,nebo ho do 14tek nedávali.... ani nevím rozměr toho ložiska... Nevíte někdo jak to teda je?

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Půlení TK-14

#5 Nový příspěvek od Davleo »

Asi to máš spíš dobře, nevím jak moc to máš rozdělané, ale původně je ve vnějším plášti tunelu jedno ložisko hned za kardanem, další ložisko je hned na vstupu do zadní převodové skříně a poslední je na výstupu náhonového hřídele vzadu. Takže celkem 3 ložiska a všechny tři tam musí být.
Šálek později zmodernizoval uložení ložiska hned za kardanem, v nové trubce tunelu je už ložisko uložené v té vnitřní trubce, co je pevně připojena k skříni převodovky..protože při větší vůli tunelu se při původním uložení ložiska ve vnější trubce příliš namáhala náhonová hřídel na ohyb...
Nevěřím, že tam nemáš ložisko na vstupu do převodovky. Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak bych chtěl vidět, jak by ti to mohlo fungovat bez toho, aby ti přeskakovali v záběru zuby ozubených kol zadního náhonu...

Uživatelský avatar
GeorgTK
Příspěvky: 480
Registrován: stř říj 22, 2008 10:29 am
Bydliště: okr. Prostějov

Re: Půlení TK-14

#6 Nový příspěvek od GeorgTK »

Já tam mám ložiska 4 a to v zadní skříni v předu a v zadu a co se týká té plošiny a náboje, tak jsem dal i do náboje (6207) tak i do plošiny (1207 - dle katalogu, kdybych ho musel měnit, dal bych taky 6207). Je to možná zbytečné, ale zdá se mi, že se tím vymezila i vůle mezi plošinou a nábojem a celkově to méně trpí. Jezdil jsem nějakej čas jenom s jedním (6207 v náboji) a nebylo to ono. Jenom jsem musel tu hřídel stočit, protože v místech, kde mělo být ložisko v náboji, nebylo osazení na hřídeli.
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/

Uživatelský avatar
sten 3011 a tk14
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
Bydliště: poličná

Re: Půlení TK-14

#7 Nový příspěvek od sten 3011 a tk14 »

Tak sem tekina šložil a posílám pár fotek.Označil sem kde mě chybělo to ložisko jak sem o tom psal.Ještě mám v plánu,že po neděli pojedu s motorem do prostějova na seřízení,bo se s ním nemožu domluvit.Tak pak dám vedět jak sem dopad-(cena atd..)Ještě poznámka k fotce převodovky:Jelikož se mě povolily matice(orig.zajištěné plechem) co drží ozubené kolo diferáku,a vysypalo se to,dostala převodovka co proto a prasl kus skříně co drží ložisko viz.obrázek,tak sem tam dal samosvorné matky a vybrousil a zavařil tak snad to vydrží... Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

danyx79
Příspěvky: 59
Registrován: pon led 21, 2013 6:07 pm
Bydliště: kosice

Re: Půlení TK-14

#8 Nový příspěvek od danyx79 »

vedel by mi niekto z vas povedat aky je prevodovy pomer v kolesovom reduktore na TKacku pripadne by mohol niekto prihodit foto rozobrateho reduktora aj s ozubením....dakujem

Uživatelský avatar
sten 3011 a tk14
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
Bydliště: poličná

Re: Půlení TK-14

#9 Nový příspěvek od sten 3011 a tk14 »

Poměr nevím,kdysi sem to měl rozdělané a mám jen toty fotky: (teda jestli sem dobře pochopil dotaz). ObrázekObrázek

danyx79
Příspěvky: 59
Registrován: pon led 21, 2013 6:07 pm
Bydliště: kosice

Re: Půlení TK-14

#10 Nový příspěvek od danyx79 »

sten 3011 a tk14 píše:Poměr nevím,kdysi sem to měl rozdělané a mám jen toty fotky: (teda jestli sem dobře pochopil dotaz). ObrázekObrázek


vdaka za ochotu ......zhruba mi to pomohlo....priblizne som si spocital zubky na ozubenych kolieskach......ak by nahodou niekto vedel presny pocet zubkov hnacieho a hnaneho kolieska tak to hodte sem dakujem....

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Půlení TK-14

#11 Nový příspěvek od Tom »

No jestli to nepotřebuješ hned, tak ve výhledu 14ti dní budu portály přetěsňovat, tak bych to spočítal....
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Půlení TK-14

#12 Nový příspěvek od Davleo »

Proč tak složitě? Stačí se podívat do návodu k údržbě :-)
Z-12 pastorek a Z-42 ozubené kolo...

Jinak pro Stena: ty povolené matice, to je neduh...já tam měl po rozdělání jen jedinou co držela, ostatní byly rozemleté na kousíčky na spodku skříně. Ve předu i vzadu. Je to kvůli prasáckýmu zacházení, zatáčení s uzávěrkama a u mě taky kvůli tomu, že nějaký blb při opravě rozlomeného kardanu svařil kloub tak, že místo homokinetickýho kloubu se při zatáčení úhlový posun otáčení naopak načítal...takže musely všecky převody brutálně trpět. Divím se, že to všecko vydrželo a na ozubených kolek není po mletí matic skoro ani stopy.

Uživatelský avatar
sten 3011 a tk14
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
Bydliště: poličná

Re: Půlení TK-14

#13 Nový příspěvek od sten 3011 a tk14 »

Aha tak to mě nenapadlo o tom prasáckém zacházení.Asi jezdím moc velkou :rally: Mno,doufám,že už to něco vydrží...

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Půlení TK-14

#14 Nový příspěvek od Atlan »

Lokcite by to vyrieil. Netrebalo zvarat sruby.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
sten 3011 a tk14
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
Bydliště: poličná

Re: Půlení TK-14

#15 Nový příspěvek od sten 3011 a tk14 »

Nevařil sem šruby-dal sem tam samosvorné matky.Ale vařil sem blok převodovky jak ukazuje žlutá šipka :)

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“