Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
NO ako si dopadol stym vypustenim oleja v portaloch? my sme tiez teraz kupili TZ4K14B .. a menili sme vsetky naplne, ako tak citam tak olej z portalov sme asi nevypustili doliali sme tam novy ... couz ked tak nabuduce to teda budeme muset rozobrat ...
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: ned pro 30, 2018 5:35 pm
- Bydliště: Martin
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Kolem manžety řadící páky. Na druhé fotce to máš i se šipkou. Správně by měl být hned vedle nalejvací otvor, ale někdy soudruzi šetřili a nebo někde udělali chybu
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Ahoj, taky jsem se stal majitelem tohoto stroje. Díky za cenné rady, vysvětlující fotky a že jsem jich tu už našel dost.
Čeká mě výměna olejů a přetěsnit portály. Píšete vyměň gufera mezi portály a převodovkou. Hledám v rozkresech a mate mě v popisu počet ks na stroj. Ty gufera nejsou u každýho portálu stejný nebo blbě hledám a jaký je to rozměr? Koupil jsem sadu těsnění v agroad ale tam jsou jen ty papírové.
Čeká mě výměna olejů a přetěsnit portály. Píšete vyměň gufera mezi portály a převodovkou. Hledám v rozkresech a mate mě v popisu počet ks na stroj. Ty gufera nejsou u každýho portálu stejný nebo blbě hledám a jaký je to rozměr? Koupil jsem sadu těsnění v agroad ale tam jsou jen ty papírové.
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Dobrý deň prajem
V návode k TZ-4K-14B sa píše, že ako náplň v prevodovkách / rozvodovkách, portáloch a skrini riadenia má byť použitý prevodový olej PP-7, čo je olej s viskozitou SAE 85W spĺňajúci API GL-3.
Na začiatku toho vlákna bolo spomenuté, že sa namiesto toho oleja sa môže použiť prevodový olej PP-90, (SAE 90W, API GL-4).
Moja otázka znie, môžem použiť prevodový olej PP80 (SAE 80W, API GL-4) bez toho, aby to malo vplyv na životnosť alebo celkovú funkciu? Tento olej totižto používam v Zetore 5211 a je pre mňa výhodnejšie používať jeden olej pre dva traktory, ako držať pre každý traktor iný olej.
Vopred vám ďakujem za odpovede.
V návode k TZ-4K-14B sa píše, že ako náplň v prevodovkách / rozvodovkách, portáloch a skrini riadenia má byť použitý prevodový olej PP-7, čo je olej s viskozitou SAE 85W spĺňajúci API GL-3.
Na začiatku toho vlákna bolo spomenuté, že sa namiesto toho oleja sa môže použiť prevodový olej PP-90, (SAE 90W, API GL-4).
Moja otázka znie, môžem použiť prevodový olej PP80 (SAE 80W, API GL-4) bez toho, aby to malo vplyv na životnosť alebo celkovú funkciu? Tento olej totižto používam v Zetore 5211 a je pre mňa výhodnejšie používať jeden olej pre dva traktory, ako držať pre každý traktor iný olej.
Vopred vám ďakujem za odpovede.
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Jsou to podobné oleje. Převodovka má místa, kde je lepší olej hustý ( hrubé ozubení) a místa, kde řidší ( pouzdra nahoře u diferáku). Pro mnohé majitele je výhodnější olej hustý, protože jim tečou portály.
Nalej tam tu 80.
Nalej tam tu 80.
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Dnes som olej v portáloch vymenil. Lepšie povedané "nalial som ho", lebo zo všetkých portálov dohromady som vytiahol asi 1dl oleja a do všetkých portálov dokopy som nalial cca 2,5l oleja.
Je zaujímavé, že v návode sa píše, že do každého portálu ide cca 0,25l oleja a že olej musí plniacim otvorom vytekať. Mne sa podarilo do predných portálov dostať cca 0,9l do každého. Zo zadných portálov sa mi asi nepodarilo vytiahnuť všetok olej, lebo tam som ho nalial menej. No aj tak je to celkovo cca 2,5l oleja do všetkých portálov dokopy.
Je zaujímavé, že v návode sa píše, že do každého portálu ide cca 0,25l oleja a že olej musí plniacim otvorom vytekať. Mne sa podarilo do predných portálov dostať cca 0,9l do každého. Zo zadných portálov sa mi asi nepodarilo vytiahnuť všetok olej, lebo tam som ho nalial menej. No aj tak je to celkovo cca 2,5l oleja do všetkých portálov dokopy.
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Píšeš, že v návodě je uvedené ...vytékat z plnícího otvoru.
Většina z nás má stroj, kde se portály plní po kontrolní šroubek. Nikoliv po plnící. Někdo viděl typ, kde je portál propojen s převodovkou a ten je pak plný po vrch.
Většina z nás řeší olej v portálech při opravě brzd.
Většina z nás má stroj, kde se portály plní po kontrolní šroubek. Nikoliv po plnící. Někdo viděl typ, kde je portál propojen s převodovkou a ten je pak plný po vrch.
Většina z nás řeší olej v portálech při opravě brzd.
Re: Tz4K14B - Vymena vstkych naplni
Ďakujem za Tvoj príspevok. Až potom som si všimol, že na portáloch existuje aj nejaký kontrolný otvor. Hľadaľ som ho ale drôtenou kefou. Bez nej by som ho nenašiel, tak bol skyrý pod sajrajtom, čo bol na ňom. Prebytočný olej som teda vypustil.
Viem, že olej v portáloch sa rieši až pri ich demontáži, ale nejako som tak zvyknutý vymeniť vetky náplne, keď si kúpim nové (teda staré) auto a pripadá mi to logické, že to spravím aj na traktore. Aj keď tento je v relatívne dobrom stave, lepší pocit mám, keď viem, že som pomenil čo sa dalo.
Ešte ma čaká olej v prevodovkách a hydraulický olej.
Ďakujem ešte raz za informácie
Viem, že olej v portáloch sa rieši až pri ich demontáži, ale nejako som tak zvyknutý vymeniť vetky náplne, keď si kúpim nové (teda staré) auto a pripadá mi to logické, že to spravím aj na traktore. Aj keď tento je v relatívne dobrom stave, lepší pocit mám, keď viem, že som pomenil čo sa dalo.
Ešte ma čaká olej v prevodovkách a hydraulický olej.
Ďakujem ešte raz za informácie