Kotoučové brzdy na TK
Re: Kotoučové brzdy na TK
teoreticky by to mohlo tak byt, jedinu slabinu vidím v spájaní toho brzdoveho kotuca a toho pozostatku s povodneho bubna. a v com vidím vecsi problém je v uchytení strmena to by trebalo dobre vymysliet.
nebolo by jednoduchsie len odsustruzit povodný bubon na disk a pouzit len strmen a vacom s feldi? tiez by trebalo doriesit uchytenie, ale toto mi pripada jednoduchsie a hrbubka steny 6-7mm by bola postacujuca, takze by sa to nemalo prehrievat.
nebolo by jednoduchsie len odsustruzit povodný bubon na disk a pouzit len strmen a vacom s feldi? tiez by trebalo doriesit uchytenie, ale toto mi pripada jednoduchsie a hrbubka steny 6-7mm by bola postacujuca, takze by sa to nemalo prehrievat.
Keď to nejde silou... tak to ide väčšou silou :)
Re: Kotoučové brzdy na TK
Jo, to by bylo určitě jednodušší, taky jsem o tom uvažoval. Nejraději bych to ale udělal tak, abych mohl jednoduše bez další strojní výroby měnit kotouč, kdyby se něco podělalo, a případně tuto přestavbu nabídnout i dalším zájemcům...
V návrhu nepočítám s úpravou bubnu na "náboj", ale nechat vysoustružit podle výkresu nový náboj, na který se přišroubuje brzdový kotouč (mám tu naštěstí slušný možnosti nechat si cokoli vyrobit za cenu materiálu a malej bakšiš do kapsy).
Musím nejdřív splašit ten třmen, je dost širokej, takže nevím, jestli tam vleze. Hledal jsem výkres/rozměry všude možně, ale nic. Budu muset na vrakáč.
Ono je těch variant víc, tohle je jen první nástřel, pro nastartování diskuze, jsem otevřený nápadům a rád se pak rozdělím o zkušenost.
Ideální by byl nějaký kotouč, který není tak hluboko zapuštěný přes náboj kola, možná něco ze zadní nápravy aut, co není dohromady s ložiskem. Musím trochu pohledat...
V návrhu nepočítám s úpravou bubnu na "náboj", ale nechat vysoustružit podle výkresu nový náboj, na který se přišroubuje brzdový kotouč (mám tu naštěstí slušný možnosti nechat si cokoli vyrobit za cenu materiálu a malej bakšiš do kapsy).
Musím nejdřív splašit ten třmen, je dost širokej, takže nevím, jestli tam vleze. Hledal jsem výkres/rozměry všude možně, ale nic. Budu muset na vrakáč.
Ono je těch variant víc, tohle je jen první nástřel, pro nastartování diskuze, jsem otevřený nápadům a rád se pak rozdělím o zkušenost.
Ideální by byl nějaký kotouč, který není tak hluboko zapuštěný přes náboj kola, možná něco ze zadní nápravy aut, co není dohromady s ložiskem. Musím trochu pohledat...
Re: Kotoučové brzdy na TK
Davleo - chceš nižší kotouč pětidíra fábie
Re: Kotoučové brzdy na TK
Tak zatím ty kotouče odkládám - změnil jsem nároz, a to i po konzultaci s skalníma TKčkařema, kteří si na bubny zas moc nestěžují. souhlasím, že jsou dobře chráněný a primitivní na údržbu, a tedy spolehlivé (když vám nechčijou portály)
Takže nová myšlenka: k pákám klíčů brzd připojit malé jednočinné tažné pístnice, a dál to vést hydraulikou na brzdový válec připojený na brzdový pedál. Akorát hledám všude možně a nemůžu takové najít...
Takže nová myšlenka: k pákám klíčů brzd připojit malé jednočinné tažné pístnice, a dál to vést hydraulikou na brzdový válec připojený na brzdový pedál. Akorát hledám všude možně a nemůžu takové najít...
Re: Kotoučové brzdy na TK
No... já v hydraulických brzdách nejsem nijak sběhlý, ale třeba MT8 050 má kombinaci ovládacího a pracovního válce Škoda 120 / 1203. Nevím který je z čeho, ale jeden je z toho a druhý z druhého. Já bych třeba v tom, že jsou brzdy mechanické neviděl takový problém. Naopak, je to naprostro bezúdržbové, občas se promažou klíče. Pokud máš dobré obložení, tak to musí brzdit na místě Když vyhodíš lanka a dáš tam táhla, tak si myslím, že vyřešíš problém s brzdama.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kotoučové brzdy na TK
Jo, souhlasím s tebou. Jsem spíš hračička co možná zbytečně šťourá do osvědčenýho
Se zadkem nemám problém, tam se to dá jednoduše předělat na táhla a je to primitivní. Předek je horší - tam už je to od výrobce podělaný: díky tomu, že to není přes páku, ale každý klíč ovládá "jedna" páka ruční brzdy, se to dost těžko štěluje - při brzdění prostě brzdí pořádně jen ta strana, která má menší vůli mezi paknou a bubnem..chtělo by to předělat přes páku jako je vzadu u řešení pomocí táhel (tahám střed páky pedálem a kraje táhnou brzdiče - vůle se vymezují samy a brzdí obě kola stejně).
Tak jsem myslel, že když bych sehnal levně hydraulický komponenty, dalo by se to vyřešit elegantně, a zároveň brzdit všechna kola naráz jednou brzdou - a to klidně jak ruční, tak nožní (=dva hlavní válce)...
Ale asi se s tím moc seru, jak říkáš
Se zadkem nemám problém, tam se to dá jednoduše předělat na táhla a je to primitivní. Předek je horší - tam už je to od výrobce podělaný: díky tomu, že to není přes páku, ale každý klíč ovládá "jedna" páka ruční brzdy, se to dost těžko štěluje - při brzdění prostě brzdí pořádně jen ta strana, která má menší vůli mezi paknou a bubnem..chtělo by to předělat přes páku jako je vzadu u řešení pomocí táhel (tahám střed páky pedálem a kraje táhnou brzdiče - vůle se vymezují samy a brzdí obě kola stejně).
Tak jsem myslel, že když bych sehnal levně hydraulický komponenty, dalo by se to vyřešit elegantně, a zároveň brzdit všechna kola naráz jednou brzdou - a to klidně jak ruční, tak nožní (=dva hlavní válce)...
Ale asi se s tím moc seru, jak říkáš
Re: Kotoučové brzdy na TK
Když si chceš hrát, tak si hraj, kdo si hraje nezlobí
Já jsem přední vyřešil takhle: http://postimg.cc/image/wq5d94n4f/ Traktor jsem zvedl a sedl jsem si před něho, točil kolama a tatík brzdil... Šteloval jsem tak dlouho, dokud kola nezabíraly stejně
Já jsem přední vyřešil takhle: http://postimg.cc/image/wq5d94n4f/ Traktor jsem zvedl a sedl jsem si před něho, točil kolama a tatík brzdil... Šteloval jsem tak dlouho, dokud kola nezabíraly stejně
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kotoučové brzdy na TK
Jo, takhle jsem to měl už když jsem to koupil...jenže jsem asi puntičkář, ono to sice sešteluješ (pocitově) stejně, ale to samo dlouho nevydrží (stačí jen taková blbost jako je tepelná dilatace při nestejnoměrným zahřátí) a už to brzdí různě..ale na traktoru je to fakt asi jedno, formule to není...
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Kotoučové brzdy na TK
Zdravím pánové.Tak sem sa konečně odhodlal a zrobil sem si na tekina vysněné kotoučovky.Samozřejmě,že sem pečlivě čet vaše příspěvky a zvažoval pro a proti,ale jelikož sem byl s bubnama hodně nespokojený tak zvítězila zvědavost a pustil sem sa do toho.Nebudu zapírat-nejsem takový borec jak Vy a natrápil sem sa s tým a postupně upravoval a předělával,ale výsledek sa snad podařil-po zabrzdění v plném kvaltu,mě to málem katapultovalo ze sedačky což sem teda nečekal. Kvůli ceně a dostupnosti sem použil třmeny z feldy a chtěl sem i kotouče,ale byly malé tak sem použil průměr 280.Brzdový válec původně ze škodárny 2 okruh,ale byl špatný tak sem dal 1 okruh ze zetora a v pohodě.Zatím to ještě furt testuju-čekám až si to pořádně sedne),ale jinak vřele doporučuju,je s tím ,ale myslím,že to má cenu. Ps: kdyžtak možu přihodit nějaké fota....
Re: Kotoučové brzdy na TK
Fota určitě přhoď Ty kotouče sis dělal nebo z čeho jsi je použil? Na všechny čtyři nebo jen na zadek?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kotoučové brzdy na TK
blahopřeju určitě dej fotky,taky dělám kotoučovky na Tk. Zatim ve vívojí,nechal jsem si udělat kotouče z bubnu a zjistil jsem že sou malí a třmeny z feldy se mi tam nevejdou,tak musim sehnad menší třmeny nebo noví vědší koutouče
Práce pěkně natřená bejvá hodně skurvená
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Kotoučové brzdy na TK
No,budete se mě asi chlamat,ale já nevím z čeho ty kotouče vlastně sou.Jak sem zjistil,že felďácké kotouče sou malé tak sem šel ke kámošovi do autoservisu a tam sem vzal dva které měl ve šrotě,ale ještě v dobrém stavu.Tak sem jich trochu stočil a hotovo.Co bude až bude po nich to fakt nevím (doufám,že neco vydržíja) a pak se bude improvizovat... jo a jen na zadek
Re: Kotoučové brzdy na TK
OK, určitě hoď nějaké ty fotky
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Kotoučové brzdy na TK
čau chlapi,kdysi na bazoši měl někdo inzerát že dělá sadu kotoučovech brzd na Tk,a už tam nejni nebo ten inzerát nemůžu najít,nemáte někdo prosim vás na něj kontakt?
Práce pěkně natřená bejvá hodně skurvená