Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
jiriSBS
Příspěvky: 1771
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1156 Nový příspěvek od jiriSBS »

...dle druhého schématu

EF-zapojen správně -zatížitelný odpad -rozvaděč THZ
CF-zapojen správně-připojit do P orbitrolu
LS-zapojen chybně -ovl.tlakového oleje pro prior.ventil-zapojit do středové díry na orbitrolu

Orbitrol:

Díry: levá strana
horní -odpad z orbitrolu T
dolní - vstup tl.oleje do orbitrolu P

pravá strana
horní- L výstup na pístnici
dolní- R výstup na pístnici

střední
signal pro prior.ventil LS

Pokud na prioritním ventilu není jiný otvor , tak příruba je vstup oleje do prior.ventilu od čerpadla.

Michal80
Příspěvky: 7
Registrován: čtv úno 23, 2023 11:14 pm
Bydliště: Rakovník

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1157 Nový příspěvek od Michal80 »

Skvělé. Opravdu moc děkuju za perfektní vysvětlení! 8)

Květák
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 07, 2023 7:34 pm
Bydliště: Semily

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1158 Nový příspěvek od Květák »

Dobrý den chtěl jsem se zeptat Vyrobil jsem si hydraulické řízeni Použil jsem orstu TGL 80-12 Prý se používala na kombajnech typové řady 512 atd. pístnice mám zapojené do kříže . Vše vypadá že bude fungovat dobře ale nevím jestli je potřeba zařadit někam jakýsi prioritní ventil nebo pojistný ventil či co ? Řešíte to tady ale jsem z toho jakýsi zmatený Pokud se musí nějaký ventil použít . Tak jaký a kde se dá prosím koupit . Volantem jsem už zkoušel točit ale myslím že by to mohlo jít ještě lehčeji Pístnice jsem použil dá se říct takové jaké běžně používají všichni jen jsem použil větší průměr pístu (25mm) vše samozřejmě nově přetěsněno. Čerpadlo mám originální to malé oválné co se na tz4k14 používalo . Jsem v oblasti hydrauliky celkem lajk . Děkuji za odpověď .

jiriSBS
Příspěvky: 1771
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1159 Nový příspěvek od jiriSBS »

...u tohoto typu orbitrolu je nutné použít pojistný ventil mezi čerpadlo a orbitrol,ventil by měl být nastavený na 8MPa.
čerpadlo je vyhovující, jestli jsou vyhovující pístnice se z popisu nedá vyvodit -řízení by mělo mít od rejdu do rejdu 3-4 otáčky volantu, optimalní jsou 3 otáčky volantu ,pokud je více otáček volantu ,dá se to upravit omezením zdvihu pístnic,
pokud je otáček méně je nutné vyměnit pístnice nebo orbitrol.

Květák
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 07, 2023 7:34 pm
Bydliště: Semily

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1160 Nový příspěvek od Květák »

Děkuji za odpověď. Pro upřesnění pístnice jsou vrchní průměr 50 mm. pístní tyč průměr 25 mm. a zatažené mají střed ok cca 285 mm. a roztažené cca 395 mm. ( měřeno metrem ). otáčky volantu jsou jak píšete 3 krát a chlup z rejdu do rejdu . Ještě by mě zajímalo proč musím použít ten pojistný ventil ? Už jsem s tím točil a zatím to nemá problém . Nebo hrozí poškození hadic či orsty ? A ten pojistný ventil Můžete mi nějaký doporučit Koukal jsem na net a je jich přehršle a vůbec se v nich nevyznám Nejlepší by bylo aby měl na sobě i manometr aby se vědělo na jaký tlak se seřídí . No jak jsem psal v oblasti hydrauliky jsem lajk .Tak vyměnit hadici to by asi šlo . Ještě jestli nevíte volant . Mám tam dvouramenný nasazený na konus . Ten tříramenný je také na konusu nebo nejdou vyměnit ? Děkuji

Lugas -89
Příspěvky: 9
Registrován: pon bře 07, 2016 8:22 am
Bydliště: Svoboda nad Úpou

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1161 Nový příspěvek od Lugas -89 »

Ahoj dělám trochu stavbu mám orbitrol ospc on 100 písty 2x 50mm 22mm výsuv 100mm čerpadlo rexroth viz foto ještě probíhají úpravy tak snad to klapne je něco na co si dát pozor?
Mám tam motor 1.9 td 66kw a šlape to parádně jen dělám malou generálku a řekl jsem si že tam dám hydraulické řízení

Obrázek

Obrázek
Obrázek

Obrázek

Zetor15
Příspěvky: 884
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1162 Nový příspěvek od Zetor15 »

Koukam ze uz pracujes na tom co jsem psal v jinem vlakne. Problem je ta 100 orbitrol i pokud to zapojis jako dvojcine tak to bude mit strasne malej krok a pri malem pohybu volantu to dost trhne s rizenim. Ridil jsem s 80satkou a i ta byla dost divoka a na 4 po ceste dost nebezpecna. Osobne doporucuji 50 orbitrol zapojit jako dvojcinou. Ale 100 mas tak to zprovozni a uvidis sam pripadne vymenis...

jiriSBS
Příspěvky: 1771
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1163 Nový příspěvek od jiriSBS »

...k té "100" orbitrolu je třeba pístnice 2ks průměr 40 x 160 (tyč 22) pak bude od rejdu do rejdu 3,4otáček volantu -zapojení dvojčinné .Stávajíci pístnice jsou vhodné pro orbitrol "60" , "50" je malá . U pístnic se udává vnitřní průměr na fotu je určitě pístnice průměr 40mm x 100mm (tyč 22mm).

Lugas -89
Příspěvky: 9
Registrován: pon bře 07, 2016 8:22 am
Bydliště: Svoboda nad Úpou

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1164 Nový příspěvek od Lugas -89 »

Tak už to mám složený a maká to parádně z příma do plného rejdu 1,5 otáčky Z rejdu do rejdu 3 otáčky tak uvidíme v praxi 😁
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zetor15
Příspěvky: 884
Registrován: stř bře 09, 2011 8:47 pm
Bydliště: Plzen

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1165 Nový příspěvek od Zetor15 »

8)

perak
Příspěvky: 25
Registrován: sob úno 10, 2024 6:46 pm
Bydliště: pezinok

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1166 Nový příspěvek od perak »

jiriSBS píše: stř led 01, 2014 7:14 pm
jiriSBS píše:Velikost potrubí má na průtok velký vliv,ale největší vliv na průtok hydr.soustavou má to co soustavou protíká a to je olej.Stroje ,které se v zimě provozují a nemají teplou garáž(alespoň nad
5°C) by měly používat oleje s nízkou spouštěcí teplotou.Při studených startech extrémě trpí čerpadlo,filtr,potrubí a hadice,dost často se zničí filtr(deformace).
Oleje a spouštěcí teploty:
-HLP-32(OT-H2,HM-32) -14°C provozní tepl.-7až+65°C
-HLP-46(OT-H3,HM-46) -10°C provozní tepl.-3až+73°C
-HLP-68(OT-H4,HM-68) -4°C provozni tepl.+3až+65°C
Spouštěcí teplota ,je teplota při níž lze stroj dát do provozu ,bez nebezpečí poškození prvků hyd.
soustavy stroje.Cena oleje je vyšší,ale to si musí každý sám rozhodnou,zda tam nalije drahší olej
a nebo bude s napětím čekat,jestli se nepoškodí např.čerpadlo ,které je cenově jako několik desítek litrů drahšího oleje.

zdravim Ta,
super info k tym olejom, prosim Ta mas prehlad aj o viskozitach tychto olejov ?
potrebujem vymenit olej /doporucenie bolo OT H2/ chcem dat adekvatnu-lepsiu nahradu, ide to do rucnej hydrauliky na mt8
dakujem
laco

Uživatelský avatar
Zbyndour5
Příspěvky: 77
Registrován: čtv led 03, 2013 6:29 pm
Bydliště: Klatovy

Re: HYDRAULICKE RIADENIE

#1167 Nový příspěvek od Zbyndour5 »

peťo TK píše: pát říj 24, 2008 12:07 pm Nie vôbec mi to nevadí, veď fotky ktoré som ,,zavesil,, som videl aj mimo fóra našetraktory, akurát ma mrzí že s výpadkom databázy od februára zmizli aj užitočné komentáre.
Zdravím kolegů. Mám dotaz zda by bylo možné mi poslat výkresy ,plánky na udělání serva na tk. Využil bych svého otce dokud může na soustruhu a může ze zdravim. Ke mu už přes 70 a já to neumím. Já svařím a seženu věci ale na soustruhu neumím. Moc děkuji Zbyněk Šimánek
Tz4k-14, multicar m 22, RS 09/122

Uživatelský avatar
Zbyndour5
Příspěvky: 77
Registrován: čtv led 03, 2013 6:29 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1168 Nový příspěvek od Zbyndour5 »

majo258 píše: čtv čer 02, 2011 4:33 pm ahoj
ja mam gulickove a posielam co mi poradil peto tk
vyrobili sme na sústruhu ložiskový domec z hrubostennej rúry, cez ktorý
vedie čap o priemere 40mm, sú na ňom dve ložiská s mierami
40-80- 19mm a ukončený je kužeľom so stúpaním 7°na dĺžke
cca. 50-60mm.Pod kužeľom na hriadeli je závit asi M30?+ matica.
podla tychto rozmerov ti v predajni daju lozisko, maju tabulky a vedia cislo, ja ho momentalne neviem ani nemam napisane.

ak si vsimnes, tak cast od sedacky som musel upravit, aby bola kolmo k domceku.
cawes
Bylo. By možné dát více rozměru,případně poskytnout výkres pro soustružníka? Moc děkuji
Tz4k-14, multicar m 22, RS 09/122

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“