Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
scuril
Příspěvky: 221
Registrován: sob bře 14, 2009 8:29 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1126 Nový příspěvek od scuril »

Zdarec, jsem tu po několika letech, tak mě promiňte že se vměšuji do debaty, ale hydraulické řízení s vypínáním přední nápravy jde skloubit. http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view . Přední nápravu odpojuji vždy když využívám naviják.

oanadac
Příspěvky: 19
Registrován: pon lis 23, 2009 10:33 am

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1127 Nový příspěvek od oanadac »

Zdravím,
právě jsem dokončil hydraulické řízení. Dle několika pročtení všech Vašich poznatků a zkušeností, zvolil jsem provedení 2 písty (dvoučinné), hydraulické servořízení (HKUS 050/5-150/3) + prioritní ventil modulový na panel (PRD 40/4), filtr. Po kompletním namontování (nové hadice, písty zapojeny na T - do kříže, použil jsem původní skříň řízení, nový olje,..) - kola byla rovno, zkoušel jsem točit volantem a něco je špatně. Při točení volantu na jednu či druhou stranu je vidět menší náklon kol, ale záhy je slyšet dušení motoru až zapískání klínového řemene na čerpadle a nejde více točit. Zkoušel jsem odvzdušnit okruh. Problém trvá i nadále. Hydraulika na zdvihání nářadí funguje bez problému - bez nějakého trhavého posunování. Vracečku hadici do nádrže mám průhlednou a je vidět, jak pulzuje olej z hydraulického ovládání a následně i za filtrem zpět do nádrže, ale není vidět stejné pulzování z prioritního ventilu, jako kdyb žádný olej z něho nešel. Písty jsem odmontoval ze středu stroje a nechal je napojené na okruh. Zkoušel jsem točit volantem a písty reagují následovně - nejdříve zajede jeden píst a až následně se začne vysouvat druhý píst - nefungují současně (je tedy třeba dvojnásobný počet otáček). Nedalo mi to a přepojil jsem písty stylem "L" do jednoho pístu a "R" do druhého pístu a písty následně propojil spolem - ubral jsem tedy jednu hadici - zde už písty fungovali správně, současně se jeden zasouval a druhý vysouval. Když jsem však namontoval písty na střed stroje a zkoušel točit volantem tak problém byl stejný. Znovu jsem zkoušel odvzdušnit celou soustavu a šlo hodně "pěnového" oleje - tedy zavzdušněného. Odpustil jsem docela hodně, ale i po tom to úkonu se motor po chvilce točení volantem začne dusit a stroj nezatáčí. Možná je nutné ještě více vše odvzdušnit, někde jsem vyčetl i že čerpadlo může přisávat vzduch do sání (to bych dokázel odstranit jak přesně??).
Předem děkuji za Vaše tipy - rady - nápady, čím by vše mohlo být, co ještě zkusit. Všechny díly jsou nové, předpokládám tedy, že by měly fungovat po montáži bez problému.

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1128 Nový příspěvek od ITS »

Jediné, čemu rozumím, je to zapojení. T je správně. Nemůžeš přetláčet olej z pístu do druhého pístu, když ty objemy komor nejsou stejné. Při T zapojení se vysunul nejdříve píst, který šel lehčeji. Tak to bude vždy. Potřebuje to mechanickou vazbu a tou je namontování do kloubu. Pak zaberou oba písty. Tak to zapoj nazpátek na T a počkej, až se ozve nějaký orbitrolový odborník, třeba jiriSBS.

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1129 Nový příspěvek od jiriSBS »

Na orbitrolu je zablokovaný výstup,olej neproudí z otvoru T volně do nádrže,ale najít důvod-špatné zapojení,nebo vada v orbitrolu,prioritním ventilu?Nakresli schéma jak to máš zapojené,příp. nějaké foto s komentářem,kam která trubka vede.

oanadac
Příspěvky: 19
Registrován: pon lis 23, 2009 10:33 am

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1130 Nový příspěvek od oanadac »

Zde jsou nějaké fotky jak to mám zapojeno, válce jsou do kříže. Trochu mám podezření na špatnou hadici u čerpadla, kraj je trochu popraskaný a objímka nejde více dotáhnout, tak možná zde je přísun vzduchu. Také se lehce trhavě posouvá i hydraulika, takže ten vzduch je v okruhu určitě. Zkoušel jsem odvzdušnit ale pořád to nefunguje jak má. V zelené hadici přepadu z kostky je vidět také olej, takže to by mohlo fungovat dobře - být zapojeno dobře. Ten olej když odvdušňuji je jak mléko - spěněné, takže ten vzduch tam je. Teď jen jak na něj. Zkoušel jsem odvzdušnit navšech pozicích.
https://oanadac.rajce.idnes.cz/Rizeni_TK/

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1131 Nový příspěvek od jiriSBS »

Nejdříve musíš odstanit to přisávání vzduchu,které je v prostoru od nádrže k čerpadlu,holendry, hadice nesmí být měkka,pokud to není sací hadice ,tak do ní vsunout spirálu vyrobenou z cca 2,5mm drátu natočenou jako pružinu,aby nedošlo k zborcení hadice ,spony musí těsnit,pozor na těsnicí kroužky pod holendry,hliník je na jedno použití ,měď se dá použit více krát po vyžihání.

Pípáček
Příspěvky: 126
Registrován: čtv říj 10, 2019 7:53 pm
Bydliště: Náchodsko

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1132 Nový příspěvek od Pípáček »

S dovolením sem přidám svoji zkušenost, jelikož jsem musel řešit h. řízení taky (díky prasklé špajzce řízení). Díky přečtení prvních pár stránek toho vlákna, zejm. příspěvkům uživatelů "Terablick" a "jiriSBS" mi h. řízení funguje na první dobrou. Podotýkám, že mám 2 dvoucestné válce do kříže (TK s vypínatelnou přední nápravou), jedno čerpadlo, orstu typu "ON" a funguje to jak má... Takže moje díky patří jim 8) jen co jsem tak vydedukoval (resp. přečetl tady)... použil jsem h. válce, co mají výhody v pracovní poloze šroubení do boku, ale nejdřív jsem si zapojil komplet hydrauliku, odvzdušnil válce (šroubením nahoru) a pak teprve umístil do držáků v kříži (do pracovní polohy).

oanadac
Příspěvky: 19
Registrován: pon lis 23, 2009 10:33 am

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1133 Nový příspěvek od oanadac »

Tak zdá se problém vyřešen. Řízení funguje jak má. Hlavní problém byl v tom, že ve starém mechanickém řízení byl stále šnek, který nedovolil zatočení kol. Stačilo vydělat ten to díl, trochu odvzdušnit a vše funguje jak má. Prostě úplně jiné svezení. Díky moc za toto vlákno 8)

Uživatelský avatar
Mar3kZ
Příspěvky: 36
Registrován: úte dub 25, 2017 10:03 am
Bydliště: Kojetín

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1134 Nový příspěvek od Mar3kZ »

zdarec chci se zeptat jaké hadice mate na hydraulickém řízeni orstu mam 50 a origo dva válce co se montují nevím zda dát hydraulickou hadici průměr 8,10 . 12 je podle mě už celkem dost jde mě o to aby to mělo dostatečný průtok a když zas dám velký průměr tak aby se tam neztrácel tlak zbytečně díky za rady

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1135 Nový příspěvek od jiriSBS »

Hadice stačí "8",rychlost průtoku bude při 1,5 otáčky volantu/sekundu pouze 1,5m/s.

Uživatelský avatar
Mar3kZ
Příspěvky: 36
Registrován: úte dub 25, 2017 10:03 am
Bydliště: Kojetín

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1136 Nový příspěvek od Mar3kZ »

jiriSBS píše:Hadice stačí "8",rychlost průtoku bude při 1,5 otáčky volantu/sekundu pouze 1,5m/s.
Díky Z radu

Taranys
Příspěvky: 3
Registrován: úte čer 11, 2013 9:04 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1137 Nový příspěvek od Taranys »

Zdravím, měl bych dotaz, co mám špatně, když jsem řešil hydr. řízení a není to ono. Zapojení mám od čerpadla do "P" orbitrolu, z "T" orbitrolu do "P" rozvaděče s tím, že jsem mezi ně dal zpětný ventil. Z rozvaděče "T" do nádrže. Z orbitrolu hadice do teček a křížem zapojení do pístů. Z rozvaděče pístnice předělaná na dvoučinnou. Problém mám s tím, že bez motoru protáčím jen orbitrolem, ale kola se hnou jen lehce a pak už nic, jen točím volantem a slyším cítím drobné chrastění a přeskakováni. S motorem řízení točí úplně bez problémů, jen když dojedu na doraz, tak prokluzuje čerpadlo na řemenici a to samé s pístnicí od rozvaděče, nezdá se mi, že by to bylo správně, nebo je? Jen ještě dodám, že nádrž je vyčištěná, čerpadlo původní, hydraulické hadice jsou nové, orbitrol, písty řízení a rozvadeč s plovoucí polohou taky nový. Jediné, co mě napadlo jestli nebyl bordel v hadicích od toho jak je řezali, snažil jsem se to sice před zapojením vyfoukat, ale nezdálo se mi, že by z tama něco vyletělo. Díky za případné odpovědi a názory

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1138 Nový příspěvek od Lupa »

A máš tam přetlakový ventil? To zastavení čerpadla a prokluz řemene je způsobeno max. tlakem, hrozí poškození soustavy!

Taranys
Příspěvky: 3
Registrován: úte čer 11, 2013 9:04 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1139 Nový příspěvek od Taranys »

Přetlakový ventil nemám, čerpadlo podle štítku má dát nějakých 7,5MPa a asi 8l/min, ale je možné že by natlačilo víc? U orbitrolu mají tenhle popisek Nastavení ventily: přepad 160 bar, šok 240bar. Předpoklad byl že jej teda nepřetížím, ale popravdě nevím.

Lupa
Příspěvky: 236
Registrován: čtv led 19, 2012 9:47 am
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2

#1140 Nový příspěvek od Lupa »

Tak vysoký tlak je pro malotraktor zbytečně vysoký a skoro nedosažitelný (viz. ten prokluz řemene). Pro TK stačí tlak 80-100bar. Schválně si zkus změřit tlak v soustavě a podle toho postupuj dále.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“