vybrus motoru?
- Atlan
- Příspěvky: 9526
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybrus motoru?
Zmeraj piest zmeraj valec, potom sa pytaj.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: vybrus motoru?
jako zmerit velikost? nebo opotrebeni. Jde jeste o vse puvodni (TZ-4K-14)
Re: vybrus motoru?
Já to dělám tak že sundám pístní kroužek a dám ho do válce, ne nahoru ale tak do horní čtvrtiny. Podle toho jaká je mezera hodnotím opotřebení. Určitě existují nějaké přesnější postupy ale takto to dělám já.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
- Atlan
- Příspěvky: 9526
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybrus motoru?
hmm to sa ma robit a novym kruzoka alebo aspon zmerat rozmer kruzku ci nieje velmi zjazdeny.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: vybrus motoru?
Přikláníme se ke stanikovi.
Nový kroužek stejně se bude pohybovat po staré a tudíž nejspíš vybehane ploše válce.
Ono hodně záleží na stavu válce - ten na fotkách není.
Ono stačí jen ten test prstem - pokud cítíš znatelnou vlnu u konce válce - je to na přebroušení.
Nový kroužek stejně se bude pohybovat po staré a tudíž nejspíš vybehane ploše válce.
Ono hodně záleží na stavu válce - ten na fotkách není.
Ono stačí jen ten test prstem - pokud cítíš znatelnou vlnu u konce válce - je to na přebroušení.
Re: vybrus motoru?
Vždyť ten píst má znatelné rýhy, ten je na vyhození...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: vybrus motoru?
Píst má rýhy - to je jen vedení - málo mazané - starý olej - málo ho bylo - nevím - kroužky těsní
Re: vybrus motoru?
Výbrus dělala třeba AHRA Hradec Králové.
Ty drážky jsou od toho že se motor někdy přidřel.
Jednou jsem dělal motor z čezety chlapíkovi do rikši , za půl roku si stěžoval že motor netáhne a stojí zaprd.
Tak jsem to bral jako reklamaci a když ho dotáhl a rozdělal jsem ho tak měl takový šlince na kolika místech.
Nechal jsem mu udělat výbrus a doporučil koupit traktor s devítitunou
Pokud bys zkoušel novej koužek ve starým válci tak samozřejmně zjistíš nesmysl, viděl jsem ale tak vyběhanej motor Slavia že když jsi vzal kroužek a hodil ho nahoře do válce tak propadl dolu. Nekecám ,ať se propadnu do západního německa
Ty drážky jsou od toho že se motor někdy přidřel.
Jednou jsem dělal motor z čezety chlapíkovi do rikši , za půl roku si stěžoval že motor netáhne a stojí zaprd.
Tak jsem to bral jako reklamaci a když ho dotáhl a rozdělal jsem ho tak měl takový šlince na kolika místech.
Nechal jsem mu udělat výbrus a doporučil koupit traktor s devítitunou
Pokud bys zkoušel novej koužek ve starým válci tak samozřejmně zjistíš nesmysl, viděl jsem ale tak vyběhanej motor Slavia že když jsi vzal kroužek a hodil ho nahoře do válce tak propadl dolu. Nekecám ,ať se propadnu do západního německa
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
- Atlan
- Příspěvky: 9526
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: vybrus motoru?
Zober valec do nejakej opravne, premeraju ho a navrhnu riesenie, bud le novy piest a kruzky alebo komplet vybrus.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
-
- Příspěvky: 2966
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: vybrus motoru?
Jak už tady radili - sundej kroužek a strč ho do válce. Mezera napoví víc. Jinak stav válce zjistíš i vizuálně a hlavně si prstem zkus, jakou to má hranu ve válci v místech, kam nejvýš vyjede vrchní pístní kroužek. Proč to máš rozdělaný jsi neuvedl. Mizerně to jelo, startovalo nebo proč? Píst vypadá, že se to přidřelo ale to nutně nemusí znamenat válec na výbrus. Tyhle motory si toho nechaj dost líbit. Jestli jezdíš do HK tak uvedená AHRA to jistí. Ale skoro vždycky doporučej novej výbrus.
Mám taky jednoválec naftu, čtyřtakt, před jety dělanej výbrus. Kontrolka tlaku oleje pochopitelně v háji a protože to je motor olejnička tak se nezkontroloval olej a drblo se to. V Ahře hned doporučili výbrus (co by ne, kšeft je kšeft ale oni to dělaj poctivě a žádný polovičatý opravy nebo improvizace z jejich strany nepřipadaj v úvahu) ale dlouhý čekání, potřeboval jsem jezdit atd tak jsem si přes net objednal odpovídající kroužky, vyměnil jsem je, motor hned líp startoval a když si to po pár měsících sedlo tak jede jako po tom výbrusu. Asi tak, no.
Mám taky jednoválec naftu, čtyřtakt, před jety dělanej výbrus. Kontrolka tlaku oleje pochopitelně v háji a protože to je motor olejnička tak se nezkontroloval olej a drblo se to. V Ahře hned doporučili výbrus (co by ne, kšeft je kšeft ale oni to dělaj poctivě a žádný polovičatý opravy nebo improvizace z jejich strany nepřipadaj v úvahu) ale dlouhý čekání, potřeboval jsem jezdit atd tak jsem si přes net objednal odpovídající kroužky, vyměnil jsem je, motor hned líp startoval a když si to po pár měsících sedlo tak jede jako po tom výbrusu. Asi tak, no.
Re: vybrus motoru?
Výbrusy a opravy klikových hřídelí svěřuju Padalíkovi v Šardicích. Zda-li s tím něco dělat závisí od komprese. U těchto motorů je dobrým měřítkem, jak startují řemenem při teplotách okolo nuly. Podmínkou je seřízené vstřikování, samozřejmě. Chytne na otočení - není co řešit; starter se zpotí jak kráva - výbrus. Pokud jde o ten píst, takto vypadá velmi často a mechanismus přidření je tento: motor je delší dobu provozovaný na plný výkon, například jízdou do kopce. Po přejetí hlavy kopce požadavek na výkon zmizí, regulátor zavře, palivo se nevstřikuje, teplo dovnitř válce se nedodává, ovšem motor běží stále na stejné otáčky, ventilátor chladí stěny válce, tyto chladnou mnohem rychleji než hliníkový píst až jej sevřou. Padalík to ví a výbrusy dělá volnější.
Z těch fotek mnoho nepoznám, ale pokud nejsou ve válci rýhy a před HÚ schod, že by o něj jeden zakopl, výbrus bych neřešil.
Z těch fotek mnoho nepoznám, ale pokud nejsou ve válci rýhy a před HÚ schod, že by o něj jeden zakopl, výbrus bych neřešil.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: vybrus motoru?
dobre to dela starej havelka jicineves
Re: vybrus motoru?
Kolik by stálo zprovoznění jednoválce Slavia? A jakej by potřeboval chladič, kdybych na něm měl vrtulu hnanou řemenem? Nevím ani jestli má vodní čerpadlo, tak pokud by to nestačilo procházet voštinama v chladiču a potřebuje to tu bečku s velkým objemem jak má originál, tak se omlouvám za blbej dotaz ohledně chlazení.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: vybrus motoru?
Jaký máš na mysli motor slavia? Slavia motory ke konci výroby byly vzduchem chlazené motory.