Přestavba tk 14 na čtyřválec
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Bezpecnejsie nemal ten za tebou dostat vodicak, a po tomto manevri mu ho mali zobrat na trvalo.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Vypada to dobre oba dva jak slavia tak peugeot. Jen bacha uz nekolik let provozuju TK s 3 valcem 29koni a nozni plyn a uzaverka na zadku. A zatim nejvedsi bolistko byla litinova cast stredove roury nasroubovana na zadku z krz kterou jde nahon pro zadek. Ocelovou trubku ktera jde prez ni jsem uz pri prestavbe predelaval na silnejsi s pevnejsim ulozenim.ale tu litinou sem nechal a po 2 letech rupla v tahu. Ted uz je ocelova vyrobena z jednohu kusu z materialu co se delaji poloosy na tatry.
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Jinak u toho peugeota doporucuju rovnou predelat na hydro rizeni to je u tk s tezkym a silnym motorem zaklad. Osobne ted tocim volant i v tahu s jednim prstem.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon led 01, 2024 6:59 pm
- Bydliště: Turnov
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Tak jo kluci, v době asi tří let mám v plánu GO mt8 132.2 a když už budu muset všechno udělat tak jsem se rozhodl pro výměnu motoru. Asi nejlepší se mi jeví 1.9tdi ale bez turba, 80 koní je prostě nesmysl. Váha je ok, konečná bude do 200kg, takže dávno dobrý, oproti 4S co váží 280 . Zachovám elektroniku, nejspíš koupím nějaký golf na šrot za bura a budu mít všechno. Původní 2S90A prodám abych měl peníze na GO a ještě mi něco zůstane.
Zatím všechno vypadá že zvládnu, ale jsem zmatený ze spojky. Jakou teda používáte? Původní z TK? A hřídel z převodovky je dostatečně dlouhá aby dosáhla do ložiska v přírubě? Nebo naopak moc dlouhá? Nemáte nějaké foto?
Zatím všechno vypadá že zvládnu, ale jsem zmatený ze spojky. Jakou teda používáte? Původní z TK? A hřídel z převodovky je dostatečně dlouhá aby dosáhla do ložiska v přírubě? Nebo naopak moc dlouhá? Nemáte nějaké foto?
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Na dvoře mám odhlášený VW Polo 1,9D, pár let funguje jako psí bouda, protože se mi vysypala převodovka po cestě domů. Schovával jsem to auto na motor, ale mám obavu že už ho nevyužiji.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
[
Ahoj spojková lamela je orig. Z TK pasuje i na setrvačník z Peugeotu 1.9d udělal jsem přírubu z 10mm materiálu a upravit karter převodovky kvůli uchycení jsem musel vybrousit osazení a ještě hlavní hřídel líznout flexou jakoby prodloužit trn kvůli ložisku v setrvačníku jezdil jsem asi 5let 1.9d z Peugeotu a neměl jsem ložisko v setrvačníku ale jak to nebylo úplně vystředěné tak se rozpadlo ložisko na hlavní hřídely ale jak říkám po dlouhé době až a fungovalo to perfektně teď jsem dodělal i ložisko v setrvačníku a motor1.9td 66kw a maká to parádně mám i zadní uzávěrku a posilovač řízení
Ahoj spojková lamela je orig. Z TK pasuje i na setrvačník z Peugeotu 1.9d udělal jsem přírubu z 10mm materiálu a upravit karter převodovky kvůli uchycení jsem musel vybrousit osazení a ještě hlavní hřídel líznout flexou jakoby prodloužit trn kvůli ložisku v setrvačníku jezdil jsem asi 5let 1.9d z Peugeotu a neměl jsem ložisko v setrvačníku ale jak to nebylo úplně vystředěné tak se rozpadlo ložisko na hlavní hřídely ale jak říkám po dlouhé době až a fungovalo to perfektně teď jsem dodělal i ložisko v setrvačníku a motor1.9td 66kw a maká to parádně mám i zadní uzávěrku a posilovač řízení
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon led 01, 2024 6:59 pm
- Bydliště: Turnov
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
téda, to je stroj, něco takového si představuju. Jak se dělá ta zadní uzávěrka? A nerozstřelil si ještě žádnou rychlost s 66kw? Jakou asi největší výkonovou zátěž si mu dal?
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
S tema gumama a bez zavazi vyuzije max 1/3 vykonu pak uz klouznou gumy takze ryziko pro prevody jsou hlavne otacky. Mam v Tk 23kw taky zadni uzaverku plus 50kg na zadku. Nove gumy s vysokym sipem a stejne to v terenu neprenese vykon motoru a zacne hrabat driv nez mu dojde vykon.
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Zetor a ako je to na ceste s maximalkou ?
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Popravde jeste jsem nemeril kolik je maximalka. Ale jezdim na max 3/4 plynu a to uz docela upaluje. Mam hydro rizeni vsechny klouby a spoje bez vule ale na plnej plyn jde jet bezpecne jen na opravdu rovne ceste a max s prazdnym malym vlekem. Kazdopadne rychlost je o neco malo vedsi nez s puvodnim motorem.
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Žádnou rychlost ani nic dalšího jsem nerozlámal a to dostává fest zátěž a výkon bych řekl úplně akorát a to závaží dozadu by to možná chtělo ale zatím jsem to nějak nepotřebovalpropro123_cz píše: ↑pon led 15, 2024 9:14 pm téda, to je stroj, něco takového si představuju. Jak se dělá ta zadní uzávěrka? A nerozstřelil si ještě žádnou rychlost s 66kw? Jakou asi největší výkonovou zátěž si mu dal?
Re: Přestavba tk 14 na čtyřválec
Super přestavba, motory vždy byla slabina těchto traktůrků.
Výrobce se má co učit https://www.agroservispv.cz/cs/malotrak ... y/MT8-132/
Silný motor se nemusí honit, praktické využití sazení brambor pomocí babosedu jen na volnoběch, je potřeba síla ,malá rychlost.
Určitě bude nižšší spotřeba oproti původnímu motoru.
Výrobce se má co učit https://www.agroservispv.cz/cs/malotrak ... y/MT8-132/
Silný motor se nemusí honit, praktické využití sazení brambor pomocí babosedu jen na volnoběch, je potřeba síla ,malá rychlost.
Určitě bude nižšší spotřeba oproti původnímu motoru.