Zdravím,
mám dotaz, zda někdo řešil chlazení hydr. oleje u mtčka. Při delší práci v létě je olej řídký tak, že hydraulika nefunguje tak jak bych si přál. Osečkovačka se zasekává při změně výšky atd... Chtěl jsem vyzkoušet výkyvnou sekci, ale nůž se nevrací dostatečně rychle zpět. Vyměnil jsem čerpadlo za dvojté pro lepší funkčnost, ale stejně k prdu.
Varianta 1. - zvětšit nádrž na olej
Varianta 2. - přidat aktivní chlazení (věděl by někdo které)?
Má někdo s tímto zkušenost?
Díky za informace.
MT8 150 - chlazení hydraulického oleje
Re: MT8 150 - chlazení hydraulického oleje
Jaký je tam hydraulický olej?
Teplota ?
https://race-shop.cz/chladice-prevodovk ... -075-.html
Tohle bych připojil na hadici co se vrací olej do hydr. nádrže.
Spíš ti asi něco někde netěsní třeba rozvaděč. tím se také ohřívá olej.
Teplota ?
https://race-shop.cz/chladice-prevodovk ... -075-.html
Tohle bych připojil na hadici co se vrací olej do hydr. nádrže.
Spíš ti asi něco někde netěsní třeba rozvaděč. tím se také ohřívá olej.
Re: MT8 150 - chlazení hydraulického oleje
Ten chladič v odkazu, pravděpodobně nemá požadovaný průtok a praskl by, pokud by se vsadil do zpátečky. Jedině k němu ještě obtok seškrcený tak, aby v chladiči byl velmi nízký tlak - asi 3 bary.
I tak je celé původní info docela zmatečné. Olej může hraničně pracovat i v 90 °C a nemělo by to mít vliv na "prokluzování" hydrauliky. Pouze dochází k degradaci oleje a těsnění. Teplem ochabující hydraulika je vždy zapříčiněna velmi opotřebovaným čerpadlem. V příspěvku se píše, že čerpadlo bylo vyměněno, ale nepíše se, zdali to bylo něco použitého bez záruky. Další divností v příspěvku je poznámka "dvojité čerpadlo pro lepší funkčnost". Pokud je to myšleno, že místo jednoho čerpadla jsou dvě, pak to akorát zvýší rychlost, pokud to množství oleje vůbec proleze systémem určité světlosti. Pokud neproleze, pak je to další výkonné topení.
Osečkovače jsme tady probírali a ví se, že musejí mít na vedení k nožům stabilizovaný škrťák, aby při změně výšky zůstal olej na zdvih a neutekl do hydromotorů.
I tak je celé původní info docela zmatečné. Olej může hraničně pracovat i v 90 °C a nemělo by to mít vliv na "prokluzování" hydrauliky. Pouze dochází k degradaci oleje a těsnění. Teplem ochabující hydraulika je vždy zapříčiněna velmi opotřebovaným čerpadlem. V příspěvku se píše, že čerpadlo bylo vyměněno, ale nepíše se, zdali to bylo něco použitého bez záruky. Další divností v příspěvku je poznámka "dvojité čerpadlo pro lepší funkčnost". Pokud je to myšleno, že místo jednoho čerpadla jsou dvě, pak to akorát zvýší rychlost, pokud to množství oleje vůbec proleze systémem určité světlosti. Pokud neproleze, pak je to další výkonné topení.
Osečkovače jsme tady probírali a ví se, že musejí mít na vedení k nožům stabilizovaný škrťák, aby při změně výšky zůstal olej na zdvih a neutekl do hydromotorů.