Vlek NSN - zlomené osy krátce po sobě
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlek NSN - zlomené osy krátce po sobě
No neviem ale segerovka je dalsi pruser, kde sa to moze zlomit, fakt to tam je?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Vlek NSN - zlomené osy krátce po sobě
Podla mna je to vsetko konstrukcne v pohode ak by sa dodrzovala nosnost toho vozika co je 1000kg. Ked si pozriete voziky za auto co maju nosnost 1000kg tak su ako z papiera. Kludne nalozim na NSN 10 2 tony a frcim.
Re: Vlek NSN - zlomené osy krátce po sobě
ja som na tom este horsie, vozil som na tej vlecke uz aj 100 celych betonovych stlpov, jeden ma 37 kg, takze 3,7tony zatial bez poruchy. a teraz ked to tu citam tak zacinam mat strach. uz to musim setrit
Re: Vlek NSN - zlomené osy krátce po sobě
Zdravím tímto všechy zúčastněné a moc děkuji za Vaše příspěvky.
Pravdou je, že nějaké dotažení matice na hřídeli jsem nikdy neřešil , jak dodělám dřevo v lese (půjčená vlečka :-)) a budem opravovat tu osu, budu na to pamatovat.
Druhou pravdou je, že zřejmě zásadní bude případné přetěžování, a tím myslím časté a soustavné přetěžování vlečky. Kolegové ze Slovenska prominou (TK i vlečku jsem koupil na Slovensku), ale podle toho, v jakém stavu bylo to TKčko, si nedělám iluze o zacházení s vlečkou..
Problém je, že jsem chtěl koupit jinou vlečku, ale za trochu slušnou chtějí všichni majlant, a přitom pokud jde o tento problém s ulomením osy, je to po těch letech provozu zřejmě vždycky sázka do loterie. Takže bude evidentně jistější výměna druhé osy a nějaká částečná renovace plechů vlečky.
Musím se ještě zeptat soustružníka, z čeho dělal tu předchozí osu, ale je to zkušený chlap a věděl na co to je, takže nepředpokládám žádnou "automatovku".
Pravdou je, že nějaké dotažení matice na hřídeli jsem nikdy neřešil , jak dodělám dřevo v lese (půjčená vlečka :-)) a budem opravovat tu osu, budu na to pamatovat.
Druhou pravdou je, že zřejmě zásadní bude případné přetěžování, a tím myslím časté a soustavné přetěžování vlečky. Kolegové ze Slovenska prominou (TK i vlečku jsem koupil na Slovensku), ale podle toho, v jakém stavu bylo to TKčko, si nedělám iluze o zacházení s vlečkou..
Problém je, že jsem chtěl koupit jinou vlečku, ale za trochu slušnou chtějí všichni majlant, a přitom pokud jde o tento problém s ulomením osy, je to po těch letech provozu zřejmě vždycky sázka do loterie. Takže bude evidentně jistější výměna druhé osy a nějaká částečná renovace plechů vlečky.
Musím se ještě zeptat soustružníka, z čeho dělal tu předchozí osu, ale je to zkušený chlap a věděl na co to je, takže nepředpokládám žádnou "automatovku".
Re: Vlek NSN - zlomené osy krátce po sobě
tento styl používal kdysi i sportjacht na vozících za auto. Důležité je, aby ložiska byla opřená na čelech (za malé kroužky) a na ose pevně stažená maticí. Takový spoj vydrží zatížení a nedochází k ohybovému momentu. Hřídele se dříve dělaly vždy z blata-automatovek. Samozřejmě přetěžování se vždy projeví na nejslabším místě celé konstrukce.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas