Nepravidelný chod

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nepravidelný chod

#16 Nový příspěvek od thovt »

Chtělo by to zmínit typ motoru.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Nepravidelný chod

#17 Nový příspěvek od chobotek »

Ono je tady asi jedno jestli 1D90 nebo 1D90TA, ne? Předpokládám, že v případě čtyřtaktu byla zmíněna výměna oleje ;-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nepravidelný chod

#18 Nový příspěvek od thovt »

Motor 1D90 , 1D90TA, se od sebe dost liší.

Peťan
Příspěvky: 33
Registrován: stř úno 24, 2021 8:59 pm
Bydliště: Hodonín

Re: Nepravidelný chod

#19 Nový příspěvek od Peťan »

Motor mám 1D90TA. Zkusil jsem ještě jednou odvzdušnit palivovou soustavu s největší pečlivostí. :D Akorát ještě není vyzkoušeno v provozu. Jak se trochu vybere počasí tak zkusím v provozu a určitě napíšu jak to dopadlo ;-)

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Nepravidelný chod

#20 Nový příspěvek od chobotek »

Ona je doprava paliva samotížná, takže to vzduch přisaje, jen když chce čerpadlo víc, než k němu doteče. Ale pokud ses přesvědčil, že doteče dost, nezbývá než počkat na zkoušku.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Peťan
Příspěvky: 33
Registrován: stř úno 24, 2021 8:59 pm
Bydliště: Hodonín

Re: Nepravidelný chod

#21 Nový příspěvek od Peťan »

Tak dnes vyzkoušeno a závada stále přetrvává. :pistol:

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nepravidelný chod

#22 Nový příspěvek od thovt »

Může váznout jehla v trysce.
Může váznout výtlačný ventil u vstřikovacího čerpadla.
Muže podfukovat těsnění pod hlavou.

Peťan
Příspěvky: 33
Registrován: stř úno 24, 2021 8:59 pm
Bydliště: Hodonín

Re: Nepravidelný chod

#23 Nový příspěvek od Peťan »

Nafta valí ja vzteklá. Ještě jsem zkusil vyměnit všechny hliníkové kroužky na vedení nafty. Zdálo se mi že to na filtru trochu prosakuje a samozdřejmě znovu odvzdušněno. No už nevím. Su z teho na mrtvicu.

Peťan
Příspěvky: 33
Registrován: stř úno 24, 2021 8:59 pm
Bydliště: Hodonín

Re: Nepravidelný chod

#24 Nový příspěvek od Peťan »

Tryska je komplet nová, seřízená na 140 bar. Těsnění pod hlavou je nové. Komplet jsem přetěsňoval motor. Do čerpadla jsem teda nehrabal na to nemám odvahu. Kdybych věděl že to bude čerpadlo tak dám nové. Ale....

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Nepravidelný chod

#25 Nový příspěvek od chobotek »

Teď už to je jednoduché. Pokud nevázne regulátor, což se u motoru 1D90TA ověřuje mnohem hůř než u 1D90 (a teprve teď záleží na typu motoru ;-)), zbývá opravdu jen čerpadlo. Tady je fórum na pomoc krátké, musíš to rozdělat. Ještě poslední pokus, ten nepravidelný chod se objeví jen ve vysokých otáčkách s plným zatížením nebo stačí částečné zatížení? (plně zatížený motor hulí jak sviňa)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Vedra
Příspěvky: 1368
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Nepravidelný chod

#26 Nový příspěvek od Vedra »

Ten zpětný ventil jsi měl venku? Je pod nátrubkem na čerpadle kde se připojuje trubka co jde na trysku.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nepravidelný chod

#27 Nový příspěvek od thovt »

Regulátor u 1D90TA je celý mazaný olejem, malá pravděpodobnost váznutí, u 1D90 regulátor je mazaný částečně, kameny nejsou mazané musejí máznout jednou za čas.
Proto jsem ptal Chobotku na typ motoru.


Co vzduchový filtr málo vzduchu muže dělat také.

Na úplně plný plyn ,se motor otáčí na seřízené otáčky, když se motor roztočí moc regulátor ubere.

No jestli jsi dělal GO válce pístní kroužky jsou těsně nezaběhlé velkou teplotou mají velký odpor muže se motor i zastavit když se přehání.

Peťan
Příspěvky: 33
Registrován: stř úno 24, 2021 8:59 pm
Bydliště: Hodonín

Re: Nepravidelný chod

#28 Nový příspěvek od Peťan »

Na zpětný ventil jsem se nedíval. Zkusím na to mrknout. Vduchový filtr má obě vložky nové i olej. Myslím že tam problém nebude. Co se týče GO motoru dal sem nové kroužky. Píst byl jako nový a válec taky není vyběhaný. Nejhorší na tom je že tato závada byla již před GO motoru. Myslel jsem že to nekdě saje falešný vzduch což u dvoutaktů bývá problematické. Tak sem to komplet rozebral, vyčistil, přetěsnil a ono nic. Výsledek 0. :vztek:

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5432
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Nepravidelný chod

#29 Nový příspěvek od thovt »

Mne dost potrápilo obyčejné víčko u nádrže , ve víčku se mi ucpal přisávací otvor.
Zkus jen položit víčko na nádrž nezavírat.

chobotek
Příspěvky: 10466
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Nepravidelný chod

#30 Nový příspěvek od chobotek »

Ale tak klííd, ne? ;-) "Falešný vzduch" je problém dvoutaktů, které sají směs paliva se vzduchem. Tady saješ jen vzduch, palivo přichází pod tlakem nad píst. Kdyby se přidíral píst, tak se to určitě zastaví úplně. To je takové, čím víc, tím víc (čím víc přidřené, tím víc se hřeje, tím víc se přidírá. Jak to začne a nezastavíš včas, zastaví se samo). Mimochodem, většinou k tomu nedojde v tahu, ale po odlehčení. Nejhorší je hlava kopce; motor spaluje hodně nafty, píst i válec jsou zahřáté, ale jak se traktor přehoupne přes kopec, najednou motor netáhne nebo dokonce brzdí, otáčky jsou, palivo neohřívá, ventilátor fouká... Válec se ochladí mnohem rychleji než píst, který je navíc hliníkový, tedy s větší roztažností než litina, a neštěstí je na světě. No, to sem trochu odbočil.

Když začnu u regulátoru, váznutí je většinou následek lidské ruky. Některé ruce to prostě neumí složit. Ani 1D90 nemá problém se závažíma, to by to muselo fakt přireznout. Problém většinou působí kámen na kroužku, kterým se přenáší pohyb závaží na hřeben čerpadla. Vůle je v řádu setin, desetina už je moc a motor houpe i na volnoběh. Ten regulátor lze vyloučit tak, že motor přetížíš. Hřeben čerpadla se potom opře o dorazový šroub maximální dávky paliva - prostě jedeš do kopce na čtverku na plný a začnou padat otáčky, dá se tomu pomoct brzdama. Když v tomhle režimu motor chvíli udržíš a půjde pravidelně, je na vině regulátor. Pokud bude pořád houpat, je třeba se poohlédnout jinde.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“