zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#16 Nový příspěvek od thovt »

Motor má předkomůrku v hlavě nutné tedy žhavit ,aby chytal dobře, to je daň zatišší chod motoru.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#17 Nový příspěvek od Navarson »

Popíšu svoje patálie se startováním tohoto motoru...mám ho v UNC.
Když jsem ho přivezl (UNC), tak po provedení základní údržby motoru (umytí, výměna oleje a chladící kapaliny, výměna všech filtrů, kontrola komprese, kontrola vstřiků a kontrola palivového a vodního čerpadla, napnutí řemene, apod.) startoval motor tak na počtvrté při startování do cca 7 vteřin. Nejednou to vycuclo původní 75Ah baterku, musel jsem furt nabíjet nabíječkou.
Nejdříve jsem vyměnil baterku za 125Ah, ale efekt byl jen ten, že vydržela déle točit se startérem. Potom jsem změřil klešťákem proud do žhaviček a zjistil, že žhaví jen jedna a bere si jen nějakých 5A. Podle rady někoho ze zdejšího fóra jsem žhavičky vyměnil za delší, s barelem 29mm a proudem 40A...k tomu jsem nainstaloval i žhavicí relé, neb původně to předchůdce měl na tlačítko. Startování se zlepšilo na dva starty, ale pořád moc dlouhé.
Zařadil jsem mezi nádrž a palivové čerpadlo ještě elektrickou pumpu napojenou na relé žhavení. Nafta je tak natlakována ke vstřikovacím čerpadlům ještě před startem. Zlepšilo to start na jedno startování, ale pořád hodně dlouhé (cca do 10 vteřin).
Pořád se mě nelíbilo, že starter s tím motorem sotva otáčí i při nové baterce, tak jsem se mu koukl na zoubek a hle...výkon jen 1,5kW. Originál by tam měl být Bosch 2kW, dal jsem Magneton 2,7kW. Protože kabelem teče proud přes 200A, ještě jsem vyměnil kostřící kabel mezi -pólem baterie a kostrou, kostrou a motorem a kabel mezi +pólem baterie a startérem za průřez 50mm2, namísto původních 25mm2, a konce opatřil novými masivními svorkami na póly baterky.
Startér točí s motorem svižně, po nažhavení trvá start studeného motoru do 3 vteřin, teplý startuje na drc.
Toť moje poznatky se startováním tříhrnku Lombardini.
Asi to ale bude motor od motoru, jak již zde bylo psáno, špatné starty může způsobit jakákoliv závada nebo opotřebení.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#18 Nový příspěvek od thovt »

Navarson :
Startuješ na plný plyn?
Jaký tam máš motorový olej název?
Je seřízená vůle na ventilech za studena?
Kontrola vstřiků nastavení požadovaný otevírací tlak?
Když startuješ kolik má ot/min motor
Když vyndáš vstřik mimo hlavu a znovu připojíš na trubku , při startovacích otáček by měl každý vstřik pěkně rozprašovat naftu,u na staveného plynu na plný plyn. Pozuruj s povzadálí pozor na oči.!!!
Motor dokaže bežet bez zátěže na jeden válec ,pokud ho udržíš v chodu a reagujicí trochu na plyn, válec je vpořádku, můžeš zkoušet další válec.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#19 Nový příspěvek od Navarson »

Jak jsem uvedl výše, starty jsem vyřešil...a se samotným chodem motoru nemám problém.
Myslím, že u startu tohoto motoru je úplně fuk, jaký máš plyn. Pružina ovládání vstřikovacích čerpadel u stojícího motoru otvírá přívod paliva naplno. Teprve po roztočení motoru odstředivé závaží stáhne přívod paliva do úrovně nastavených volnoběžných otáček.
Motorový olej používám výhradně minerál, u mě je to Mogul M7 ADS III 15W-40
Vůli mezi dříkem ventilu a vahadlem seřizuji u sání i výfuku na 0,15mm.
Seřízení vstřikovacích tlaků, vzhledem k tomu, že každý hrnek má vlastní vstřikovací čerpadlo, poháněné stejnou vačkovkou jako ventily je trochu problematické, a vyžaduje spešl zařízení aplikované přímo na motoru (různé opotřebení vaček, nebo samotných zdvihátek čerpadel)
Vyndavání vstřiků a zkoušení na rozptyl paliva při běžícím motoru neaplikuju. Raději vyndám všechny, a nechám prověřit na zkušební stolici, dle známých parametrů.
Změřené otáčky na klikovce při startu nemám, ale myslím, že zrychlení točení motoru startérem je ten pravý důvod dobrých startů. Hold rychlejší stlačení nasátého vzducu ve válci ho taky více ohřeje, a vyšší teplota pak líp zapálí vstříknutou naftu, která je těma většíma otáčkama vstříknuta pod větším tlakem a tudíž lépe rozptýlena. Jj fyzika je sviňa, zdá se, že pořád funguje podle vlastních pravidel. :-/
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
nitrostrba
Příspěvky: 234
Registrován: pon led 04, 2010 9:02 pm

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#20 Nový příspěvek od nitrostrba »

môžeš prosím napísať presný typ toho startera?
Vďaka ;-)

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5429
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#21 Nový příspěvek od thovt »

Není to jedno s nastavením plného plynu, přidavač plné dávky se nastavuje automaticky, u vynutého motoru. Nezapomenou nechat motor aby se stačil nažhavit.
Když začne motor bežet snížit otáčky na vyšší volnoběch.
Otevírací tlak vstřikovače 140-150 bar. Při 120 bar vstřik nesmí kapat 10s.

Ono stačí aby visel uhlík ve startéru problémový start je na světě.

Uživatelský avatar
Navarson
Příspěvky: 826
Registrován: úte kvě 28, 2019 9:45 pm
Bydliště: u Nepomuku

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#22 Nový příspěvek od Navarson »

Ano, souhlasím, bez žhavení u tohoto motoru, pokud je studený, je start problematický...skoro nemožný. Originální příslušenství tohoto motoru dle partlistu je také žhavicí relé, regulující dobu žhavení dle čidla teploty chladící kapaliny motoru. U studeného motoru žhaví klidně i 15 - 20 vteřin. To relé u studeného motoru žhaví i nějakou dobu po nastartování, právě proto, aby se ustálily nastavené volnoběžné otáčky. Já osobně nestartuji s plynem, neboť vytočit studený, ještě nepromazaný motor, byť jen na okamžik...se mi prostě zdá prasácký.

Nitrostrba: Teď startuju tímto...http://www.magneton.cz/product-detail?mid=9142782. Ale upozorňuju, jak už jsem psal...chce to baterku která bez újmy snese startovací proud alespoň 300A. Taky jsem musel původní 25mm2 kabely ke kostře a startéru vyměnit za silnější, protože se silně hřály.
Sekací traktůrek Hayter H1842.....V podstatě Countax z roku 1995
Babetta 207 chopper....................Prostě brutální mašina
UNC 045 Detvan.........................Nakladač malý, ale šikovný

Uživatelský avatar
nitrostrba
Příspěvky: 234
Registrován: pon led 04, 2010 9:02 pm

Re: zle starty a nadmerne dymenie motora Lombardini 1503

#23 Nový příspěvek od nitrostrba »

tak už po riešené :wink:
10sekundove zhavenie a motor chytí na 2-4otacku pri studenom štarte, pri teplom motore ani nemusím zhavit a chytí na otáčku.
Nakoniec bola nutná výmena vstrekovacích čerpadiel, dva z nich už prepúšťali naftu a tym pádom sa motor zavzdusnil aj pri 5hodinovej odstavke. V čerpadlach sú spätné ktoré by mali pri vypnutí motora uzatvoriť palivo a nepustit ho do prepadu ako sa to dialo v mojom prípade.
Takže tak, toť môj prípad :co?:

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“