Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#1 Nový příspěvek od Waltrppk »

Zdravím
Naskytla se mi příležitost za 45000Kč koupit zgenerálkovaný dvouválec slávii výměnou za můj jednoválec (10 000kč dole) by to vyšlo na 35000 včetně montáže. Protože mám na TK dvoupístové servo trochu mě to nahlodává. Ne že by mě jednoválec výkonově nestačil. Mám ho zgenerálkovaný a funguje dobře akorát mě štve to věčné kapání oleje pod motorem. Myslíte že ta cena tedy 35000kč stojí za ten dvouválec. A že se to výkonově (kroutící moment a rychlost) na TK projeví takovým způsobem že ta výměna za to stojí.
Děkuji za vaše názory.

Uživatelský avatar
GeorG9
Příspěvky: 871
Registrován: sob říj 26, 2013 6:30 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#2 Nový příspěvek od GeorG9 »

Za mě jednoznačně ano 8)
Menší hluk, smrad, a bez kapání oleje z výfuku. Větší výkon, takže pluh utáhneš v pohodě na dvojku, nářadí hnané kardanem bez problémů taky, kopce vyjedeš na čtverku, také větší váha není k zahození... ;-)

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#3 Nový příspěvek od thovt »

Menší huk to určitě ne měřil jsem to Sound metrem dvouválec má výšíí hladinu hluku , vše ostatní je bezdebat.
Pro servo bude velký plus.

Uživatelský avatar
GeorG9
Příspěvky: 871
Registrován: sob říj 26, 2013 6:30 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#4 Nový příspěvek od GeorG9 »

Ten hluk si měřil ve všech otáčkách?
Já to teda nikdy neměřil, ale když přijel kámoš s dvouválem tak mi přišel tišší. Ale možná to bylo tím že jel v menších otáčkách, kde měl dostatek výkonu oproti jednoválu, kterej je nutné vytáčet.
Ale je to zajímavý, nějaký podrobnější výsledky měření by nebyli? :)

Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#5 Nový příspěvek od Waltrppk »

Ještě bych se chtěl zeptat co říkáte na tu cenu zgenerálkovaného dvouválce 45000Kč. Si ještě pamatuji před 10-15 lety se prodávaly za 20 000-25000Kč. A co mysíte ten jednoválec zgenerálkovaný jaká je jeho tržní hodnota?

Uživatelský avatar
GeorG9
Příspěvky: 871
Registrován: sob říj 26, 2013 6:30 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#6 Nový příspěvek od GeorG9 »

Cena zgenerálkovaného dvouválce v Napajedlích byla 45tis. už tak před 3 lety co sem tam poptával, takže je to ok.
Zgenerálkovaný jednoválec bych tipnul na 10-15 :-/
Jinak go jednoválce mi vyšlo u Šálka na 13tis. už tak před 9ti roky :'(

Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#7 Nový příspěvek od Waltrppk »

Není mi moc jasné jak to, že jednoválec se prodává za 15 000Kč a dvouválec za 45-50000Kč. Ten cenový rozdíl je propastný.

Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#8 Nový příspěvek od Waltrppk »

Jinak vy co máte jednoválec taky vám kape olej kolem plechovým trubiček co vedou z mazacího lisu ? Jedna jde do olejového filtru a ta druhá tuším do nádobky s olejem. Je tam hliníková nebo měděný kroužek z každé strany ale nedaří se mi ty šrouby zatěsnit. Strašně mě sere u jednoválce že kdekoliv zastavím tak stačí pár minut a už jsou kapky pod motorem. A není to z výfuku.

Uživatelský avatar
rimmerworld
Příspěvky: 244
Registrován: pon lis 21, 2016 9:43 pm
Bydliště: Presov

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#9 Nový příspěvek od rimmerworld »

Nam kvapka asi zo vsetkych stran :D

123
Příspěvky: 1123
Registrován: pon led 07, 2013 3:51 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#10 Nový příspěvek od 123 »

Mě z TK jednoválce dvoutaktu z motoru teda olej nekape a jestli někomu ano, tak je to chyba. Kolem dutých šroubů to sice jde utěsnit i hliníkem ale podle mých zkušeností jsou lepší měděné kroužky ( klidně i použité) ale potřeba je před montáží vyžíhat - ohřát pěkně do ruda a do vody s nima aby změkly.
Může být ale i špatné těsnění mezi víkem a lisem nebo gufero u řemenice, nebo těsnění mezi blokem a víkem nebo i těsnění pod válcem atd. a tamodtud může olej po bloku, víku, lisu a šroubech stékat a odkapávat takže to pak vypadá, že netěsní u šroubů. Jestli chceš tak zkus motor pořádně otřít hadrem ( sundat kryt vpředu) a poprášit třeba hladkou moukou nebo mastkem ( ale ta mouka je asi dostupnější, trochu nasypat na kus plechu nebo papíru a hubou foukat), nastartovat motor a koukat, kde se to bude splavovat, takhle se to dřív dělalo.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#11 Nový příspěvek od thovt »

Mě z motoru taky vůbec nic nekape.
Problém je v těsněních.

Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#12 Nový příspěvek od Waltrppk »

Dobrý den kolegové.
Tak jsem do toho praštil a vyměnil motor. Nyní mám nový zgenerálkovaný 2s90A. Prosím o info včem spočívá běžná údržba abych z něj časem neměl stejnou olejničku jako jsem měl z jednoválce. Slyšel jsem , že je dobré nainstalovat teploměr oleje. Aby se pohlídalo, když se motor přehřeje, aby nepopraskali gumičky na vahadlech. Díky za info

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5431
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#13 Nový příspěvek od thovt »

Zdravím to by mě zajímalo ty gumičky kde jsou .
Teploměr oleje a teplota válců je dobrá věc.
Přehřívaní motoru je problém olej degraduje rychleji a hůře maže .

hobr
Příspěvky: 3814
Registrován: pát říj 11, 2013 5:52 pm
Bydliště: jižně od Brna

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#14 Nový příspěvek od hobr »

Pokud budeš jezdit "normálně", tak ten motor nepřehřeješ... :ano:
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."

Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#15 Nový příspěvek od Waltrppk »

Tak hlavně ročně najedu tak 100-200 motohodin. Olej budu měnit každý rok včetně filtru olejového i vzduchového. Takže by mělo být vše OK. Domnívám se že by problém mohl nastat pokud by došlo k přetížení motoru s ohledem ale že se jedná o TK se domnívám že na něj má ten motor výkonu až až. :shock:

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“