Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Waltrppk
Příspěvky: 87
Registrován: pát zář 07, 2012 10:41 pm
Bydliště: Uherský Brod

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#16 Nový příspěvek od Waltrppk »

Ještě mě napadlo co takhle místo oleje 15W40 tam nalít 10w40. Pomůže to motoru z hlediska lepšího odvodu tepla a viskozity (tření) :) ? Z důvodu možného přehřátí. Samozdřejmě pravidelná roční výmněna oleje a filtrů je samozřejmostí.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Výměna jednoválce 1S90A za Dvouválec slávii

#17 Nový příspěvek od thovt »

hobr : Motor vzduchem chlazený pracuje při vyšších teplotách , teplota válců je kolem 200°C teplota u motoru vodou chlazeného je kolem 95°C .
I olej se více ohřívá, stačí aby venku bylo 30°C. Už je problém na volnoběžných ot. špatně maže, Mám vyzkošeno

I odborníci automobilů vytýkají výrobcům že chybí teploměr oleje.
V dřívějších dobách bylo normální v palubce teplotu oleje u turba i bez.
Automobilky dali pryč protože lidi nerozuměli proč to tam dávat blbcům, dnešní doba z lidí dělá ještě větší.... Montují zbytečnosti ale zákazník je ochoten zaplatit.


Waltrppk : Už výrobce v manuálu doporučoval M8AD 15W50 API : CC Jestli chceš aby motor spokojeně blafal dej mu tohle https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V531518 Pro vysoce teplotně namáhaných motorech. Můžeš měnit jednou za dva-roky.

Jinak 10W 40 je spíše pro motory vodou chlazené , motory vzduchem chlazené už se skoro nevyrábí takže spravené oleje mizí trhu. Např https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V531380 už se špatně shání. Ten by byl nejlepší.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - TK, MT“