Stránka 2 z 2

Re: Tomův UNI

Napsal: pát bře 02, 2018 6:42 pm
od Ondras83
a presnej obvod? nebo ten prumer je na milimetr presne?

Re: Tomův UNI

Napsal: pát bře 02, 2018 9:00 pm
od Jarda-k
A zkusil jsi si ty jednotlivý komponenty poskládat k sobě tak jak budou v traktoru?
Já jen, že převodovka z feldy má vývod poloosy u strany, pokud použiješ další převodovku, tak ta bude v ose, ale nápravu jsi zúžil z obou stran.
Nebylo vhodnější zkrátit na potřebný rozchod jen levou stranu myšleno z pohledu ve směru jízdy? Mělo by ještě jeden nezanedbatelný klad
a to ten, že jedna dlouhá poloosa svou možností radiálně propružit zmenší namáhání celé nápravy - zejména druhé svařované poloosy.

Taky budeš muset řešit, jak otočit smysl otáčení na nápravu - buď otočíš diferák, což není moc vhodný, nebo jako druhou převodovku použiješ M 25tky, která mění smysl otáčení.

Taky mám trochu obavu, že vzhledem k délce traktoru která s další převodovkou patrně vyjde a těžkému litinovému motoru umístěného na zadní nehnané nápravě,
bude trakce slabší. Pokud, ale budeš jezdit po rovině, nemusí to vadit.

Další věc, je místo odkud chceš brát pohon vývoďáku. Nevím jakou zamýšlíš použít sekačku, ale pokud to bude nějaká rotačka, tak ta má dost velkou setrvačnost.
Je velmi nevhodný, když vyšlápneš spojku a sekačka se zastaví. A ještě horší je, že při potřebě couvnutí, se sekačka roztočí obráceně.
Jedině, že bys řadil na tý další převodovce, ale ta zpátečka bude hodně pomalá a navíc to stejně neřeší zastavení sekačky po vyšlápnutí spojky.

Re: Tomův UNI

Napsal: pát bře 02, 2018 10:17 pm
od cro$$by
Motor bude posunuty k jedne strane. S tim bych strach nemel . Trakce to bude mit taky dost protoze planuji ze budu sedet tesne za kolama a bude tam natahnuto co nejvic veci. Vyvod bude prez retez jakoby z druhe poloosy podle toho jak to bude vychazet. Bude tam volnobezka kvuli zlatecce.
Zitra na tom maknu a uvidi se co a jak bude musim hlavne pozjistovat vsechny otacky jak to bude vychazet.
A kdyby to neslo tak sekacku vyresim druhym stabilakem.
To se vsechno uvidi jak bude vychazet mam doma maly trakturek ktery prevratim sam na bok jak je lehky a nikdy nebyl problem se sazecem brambor (domaci vyroby) dvojak pluh harky konska sekacka vlecka s 1000l nadrzi a nikdy nebyl problem je tam slavia 8 motor jedna prevodovka neznameho puvodu..pak na stojaka prevodovka z trabanta se zavarenym difem a naprava z 1203 a nikdy s nim nebyl problem. Takze me tu nemusi urciti lidi poucovat nejakyma newtonmetrama.

Re: Tomův UNI

Napsal: ned led 13, 2019 12:59 am
od imaginaro
Tak jak to tu dopadlo? O něčem podobnym taky uvažuju, tak mě zajímá jestli to maká ke spokojenosti.

Re: Tomův UNI

Napsal: čtv črc 23, 2020 5:39 pm
od imaginaro
Tady to asi skončilo. Škoda Skrz manévrování v uličkách by se mi tohle taky líbilo, primárně jako dempřík. Komponenty náprava žigul, převodovka zavařená felda 1,3 a motor čtyřtakt z vybrační desky s odstředivou spojkou. Pokud by to bylo rychly, tak ještě převod řemenem mezi motor a převodovku felda.

Re: Tomův UNI

Napsal: pát črc 24, 2020 9:06 pm
od imaginaro
Skusím tohle vlákno oživit - myslíte že mi sestavu v mém předešlém příspěvku utáhne čtyřtakt 4kW? Stačí mi maximálka na pětku 10km/h , případně i míň.

Re: Tomův UNI

Napsal: pon črc 27, 2020 6:30 pm
od imaginaro
Přemýšlím nad seskládáním co by zabralo málo místa - vadí převodovce felicia kdyby byla osazená řadícím táhlem dolů? Tedy i diferákem? Třeba skrz mazání? Někdo to tu tak měl a jednou poloosou hnal předek a druhou zadek, ale zaboha si nevzpomenu kdo to byl. :help:

Re: Tomův UNI

Napsal: čtv črc 30, 2020 7:29 pm
od DanculSK
no,,,
ja som mal <> tak otoceneho....
difik smerom dolú

Re: Tomův UNI

Napsal: pát črc 31, 2020 7:06 pm
od imaginaro
A nevadilo to mazání? Měls tam stejně oleje nebo víc?

Re: Tomův UNI

Napsal: pát črc 31, 2020 7:11 pm
od DanculSK
Normálne to slapalo,,,

Re: Tomův UNI

Napsal: pát črc 31, 2020 7:15 pm
od imaginaro
to je fajn, díky za info :friends:

Re: Tomův UNI

Napsal: pát črc 31, 2020 7:19 pm
od JardaCNC
Ja bych rekl ze vsechny tyto prevodovky jsou mazane jen rozstrikem ozub. kol. Vetsinou je tam dozivotni napln a casto tam neni nalevaci a jeste min tam byva kontrolni otvor stavu oleje.
Pokud bude mit prevodovka stejne otacky jako v aute - melo by stacit stejne ci o 1/3 vetsi mnozstvi oleje jak predepisuje vyrobce. Samo to nemusi platit pokud bude otocena o 180° v podelne ose.
S ubyvajicimi otackami dochazi i k mensimu rozstiku. Pak oleje radeji vice.
Neplati to u automatickych prevodovek.

Re: Tomův UNI

Napsal: pát črc 31, 2020 9:23 pm
od imaginaro
aha, díky za doplnění. Otáček bude mít míň, odhadem max. 1000 na vstupu kde byl motor.