Idziho první stroj
Idziho první stroj
Tak uběhl asi rok od té myšlenky, že bych si chtěl více či méně vlastní pomocí postavit nějaký samohyb.
A už to pokročilo, podle mě do té míry, že se můžu přidat sem mezi vás.
Uvrtal sem do toho i tátu, tak sme na to dva.
Představa je asi taková, táta měl kdysi traktor udělaný z tatry 805 a ta koncepce vsech čtyřech kol stejně velikých se mě líbí.
Za ten rok sme posháněli asi všechny hlavní díly a hlavně využili posledního volného místa v baráku a ze starého nevyužitého chlýva udělali celkem útulnu dílnu.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Dilna/
Samozřejmě než sem začal pročetl sem tu pár strojů co se mě líbily a trochu se inspiroval.
motor: Avia A31T r.v. 1993 i s převodovkou
přídavná prevodovka: V3S
zadní náprava: druhá zadní z V3S, zúžená na dvě stejné krátké poloosy(těch 64,5 cm, zkrácené asi o 29 cm)
přední náprava: opět V3S zúžená podle té zadní, dodělána uzávěrka ovládaná z čela od hrušky diferencialu a výkyv trubka pr. 280 mm
kola: 4x disk z 9t vlečky a pneu BKT 320/65 R18
řízení: orbitrol 160(tím padem se asi bude muset nějak napasova na kompresor o něco silnější čerpadlo) ten samostatný hydraulický okruh pro řízení bych chtěl zachovat, a dva hydraulické válce před přední nápravou, kvůli zachování stejného počtu otáček v pravo a levo
zadní hydraulika: sehnal sem celé víko zadní hydrauliky ze zetora netuším přesně jakou a chtěl bych ji nějak použít,asi udělat nějakou zběrnou nádrž nad zadním diferenciálem a na ní ji namontova a napojit na to čerpadlo, první sem chtěl PTO na převodovku Avia, ale je problém sehnat, libilo se me, že nebude tak často potřeba a jen by se zapínalo přiřazením, kdy by bylo potřeba, tak jinak asi čerpadlo proti klice
Předpokládané rozměry sou:
šířka nějakých 175cm
rozvor do 190 cm
výška hlav válců nejakych 140-145cm
Ještě mezi převodovkou Avia a rozvodovkou V3S bude nejspíš převod duplex řetězem, potřeba vykompenzovat výškový rozdíl asi nějakých 20-25cm, podélnou osovou vzdalenost těchto převodovek vychází asi 10cm a zrovna bych ještě zpomalil otáčky asi 1:1,3
To by bylo asi pro začátek všechno, jen upozorňuju, že času moc není a stroj v podstatě nepotřebuju, tak to rychle opravdu nepůjde, žádným radám a návrhům se nebráním.
A už to pokročilo, podle mě do té míry, že se můžu přidat sem mezi vás.
Uvrtal sem do toho i tátu, tak sme na to dva.
Představa je asi taková, táta měl kdysi traktor udělaný z tatry 805 a ta koncepce vsech čtyřech kol stejně velikých se mě líbí.
Za ten rok sme posháněli asi všechny hlavní díly a hlavně využili posledního volného místa v baráku a ze starého nevyužitého chlýva udělali celkem útulnu dílnu.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Dilna/
Samozřejmě než sem začal pročetl sem tu pár strojů co se mě líbily a trochu se inspiroval.
motor: Avia A31T r.v. 1993 i s převodovkou
přídavná prevodovka: V3S
zadní náprava: druhá zadní z V3S, zúžená na dvě stejné krátké poloosy(těch 64,5 cm, zkrácené asi o 29 cm)
přední náprava: opět V3S zúžená podle té zadní, dodělána uzávěrka ovládaná z čela od hrušky diferencialu a výkyv trubka pr. 280 mm
kola: 4x disk z 9t vlečky a pneu BKT 320/65 R18
řízení: orbitrol 160(tím padem se asi bude muset nějak napasova na kompresor o něco silnější čerpadlo) ten samostatný hydraulický okruh pro řízení bych chtěl zachovat, a dva hydraulické válce před přední nápravou, kvůli zachování stejného počtu otáček v pravo a levo
zadní hydraulika: sehnal sem celé víko zadní hydrauliky ze zetora netuším přesně jakou a chtěl bych ji nějak použít,asi udělat nějakou zběrnou nádrž nad zadním diferenciálem a na ní ji namontova a napojit na to čerpadlo, první sem chtěl PTO na převodovku Avia, ale je problém sehnat, libilo se me, že nebude tak často potřeba a jen by se zapínalo přiřazením, kdy by bylo potřeba, tak jinak asi čerpadlo proti klice
Předpokládané rozměry sou:
šířka nějakých 175cm
rozvor do 190 cm
výška hlav válců nejakych 140-145cm
Ještě mezi převodovkou Avia a rozvodovkou V3S bude nejspíš převod duplex řetězem, potřeba vykompenzovat výškový rozdíl asi nějakých 20-25cm, podélnou osovou vzdalenost těchto převodovek vychází asi 10cm a zrovna bych ještě zpomalil otáčky asi 1:1,3
To by bylo asi pro začátek všechno, jen upozorňuju, že času moc není a stroj v podstatě nepotřebuju, tak to rychle opravdu nepůjde, žádným radám a návrhům se nebráním.
Re: Idziho první stroj
Pro představu sem si trochu načrtl rozmístění hlavních dílů podvozku
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 164358.jpg
Pak sobotní stěhování prvních věcí na traktor do dílny
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 135918.jpg
A v nedělu chystaní zadní nápravy na demontáž a krácení
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 133958.jpg
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 134018.jpg
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 164358.jpg
Pak sobotní stěhování prvních věcí na traktor do dílny
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 135918.jpg
A v nedělu chystaní zadní nápravy na demontáž a krácení
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 133958.jpg
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 134018.jpg
Re: Idziho první stroj
Včera mě přišla zadní krátká poloosa.
Pořadí mě někdo průměr vnitřku nohavic předek/zadek, ať můžu omrknout nějaký materiál než to rozřežu?
Díky
Pořadí mě někdo průměr vnitřku nohavic předek/zadek, ať můžu omrknout nějaký materiál než to rozřežu?
Díky
Re: Idziho první stroj
Jestli můžu poradit, udělej to bez řeťezovýho převodu, nic horšího neni, na tak velkej traktor se nehodí
Re: Idziho první stroj
Ta reťaz nebude celkom dobré riešenie . Možno ak by si trocha natočil diferak smerom hore pri skracovani nepomohlo by ti to ????
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Idziho první stroj
No přemýšlím jak to nějak elegantně a jednoduše vyřešit,ale zatím nevím, delat nějakou převodovku z ozubených kol je asi nad moje možnosti a motor bych potřeboval výš, abych se dostal předním diferenciálem tam do toho prostoru před vanu.
Ještě je pak moznost, že kdybych to dal mezi převodovkama na přímo a od zadního diferenciálu to stoupalo asi 5° nahoru,tak se tam dostanu taky, ale zešikma sem to nechtěl a ještě jedna věc, po zkrácení na stejnou polosu bych měl vstup do redukční převodovky asi 10cm v pravo od osy a pak bych musel mít stejné i motor
Ještě je pak moznost, že kdybych to dal mezi převodovkama na přímo a od zadního diferenciálu to stoupalo asi 5° nahoru,tak se tam dostanu taky, ale zešikma sem to nechtěl a ještě jedna věc, po zkrácení na stejnou polosu bych měl vstup do redukční převodovky asi 10cm v pravo od osy a pak bych musel mít stejné i motor
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Idziho první stroj
Pokud dáš řetěz, stejně skončíš u toho, jak se ho zbavit, raději to zkus udělat rovnou bez něj.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Idziho první stroj
Tak jo, sem pro variantu bez řetězu
Představa je taková
Pohrat si trochu víc se zadní nápravou, zvětšit o deset centimetrů plánovaný rozchod asi na 185 cm po kraje gum, vypadá to, že levá a pravá strana jdou prohodit,tak na levou stranu dat kratkou poloosu 640 mm a na pravou stranu skratit poloosu na 740 mm, tím je obal difaráku 10 cm v levo hřídel do zadního diferenciálu je ještě o dalších 45 mm do leva a na přídavné převodovce je to od výstupu na 1. zadní nápravu po její vstup asi 15 cm v pravo(podle jejího natočení,aby byl jeji spodek zhruba ve stejné úrovni jako spodek diferencialu,zhruba jak ve V3S), tak se dostavam do osy traktoru a zrovna obě dvě nohavice pootočit o pět stupňů, aby s diferakem vše směřovalo mírně na horu a melo by to vyjít
Představa je taková
Pohrat si trochu víc se zadní nápravou, zvětšit o deset centimetrů plánovaný rozchod asi na 185 cm po kraje gum, vypadá to, že levá a pravá strana jdou prohodit,tak na levou stranu dat kratkou poloosu 640 mm a na pravou stranu skratit poloosu na 740 mm, tím je obal difaráku 10 cm v levo hřídel do zadního diferenciálu je ještě o dalších 45 mm do leva a na přídavné převodovce je to od výstupu na 1. zadní nápravu po její vstup asi 15 cm v pravo(podle jejího natočení,aby byl jeji spodek zhruba ve stejné úrovni jako spodek diferencialu,zhruba jak ve V3S), tak se dostavam do osy traktoru a zrovna obě dvě nohavice pootočit o pět stupňů, aby s diferakem vše směřovalo mírně na horu a melo by to vyjít
Re: Idziho první stroj
Tak stále ještě probíhá dolaďování koncepce,ale nějaká predstava už je.
Řetěz nebude,vsechno se dá napřímo.
Jen asi vytočím pridavnou převodovku, aby mě vyšel motor v ose stroje od souměrné zadní napravy, nebo víc zkrátím levou stranu zadní nápravy,ale musel bych skratit i poloosu.
Ještě to vypadá, že asi nechám i kompletní převodovku V3S místo avie, jen se přes přírubu nasadí na motor a úpravy lamela,pokud sem pochopil zpravne, hlavně zkrátí se tím rozvor o 15 cm, ale mám trochu strach ze řazení.
Postup prací je asi takový
Rozebírám zadní nápravu, ale na levé straně sem se zasekl u reduktoru, nejde mi sundat naboj a na pravé straně sem zkončil hned u brzdového bubnu.
No nechám to do zitra odpočinout a uvideme.
Řetěz nebude,vsechno se dá napřímo.
Jen asi vytočím pridavnou převodovku, aby mě vyšel motor v ose stroje od souměrné zadní napravy, nebo víc zkrátím levou stranu zadní nápravy,ale musel bych skratit i poloosu.
Ještě to vypadá, že asi nechám i kompletní převodovku V3S místo avie, jen se přes přírubu nasadí na motor a úpravy lamela,pokud sem pochopil zpravne, hlavně zkrátí se tím rozvor o 15 cm, ale mám trochu strach ze řazení.
Postup prací je asi takový
Rozebírám zadní nápravu, ale na levé straně sem se zasekl u reduktoru, nejde mi sundat naboj a na pravé straně sem zkončil hned u brzdového bubnu.
No nechám to do zitra odpočinout a uvideme.
Re: Idziho první stroj
Trochu upravená komcepce hlavních dílů, vzadu dvě krátké polosy, kompletní převodovka z V3S s vytočenou rozvodovkou víc na stojato na motoru Avia a od diferenciálu vše trochu nahoru do nějakých 5ti stupňů.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 231451.jpg
Dnes se mě podařilo sundat i pravý buben a odmontovat vše kolem, zítra musím pokoupit nějaké věci a hlavně nějakou menší panenku a snad uz s tím ty naboje ven dostanu.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 141648.jpg
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 231451.jpg
Dnes se mě podařilo sundat i pravý buben a odmontovat vše kolem, zítra musím pokoupit nějaké věci a hlavně nějakou menší panenku a snad uz s tím ty naboje ven dostanu.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 141648.jpg
Re: Idziho první stroj
Taky asi budu must trochu naklonit...uvidím jak vyjde přední kardan-vana motoru trochu možná bude vadit.....Idzi píše:Trochu upravená komcepce hlavních dílů, vzadu dvě krátké polosy, kompletní převodovka z V3S s vytočenou rozvodovkou víc na stojato na motoru Avia a od diferenciálu vše trochu nahoru do nějakých 5ti stupňů.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 231451.jpg
Dnes se mě podařilo sundat i pravý buben a odmontovat vše kolem, zítra musím pokoupit nějaké věci a hlavně nějakou menší panenku a snad uz s tím ty naboje ven dostanu.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 141648.jpg
Re: Idziho první stroj
A reťazoví prevod vymeniť a použiť tam napr. prídavnú prevodovku z Liazky agro.
https://www.bazos.sk/img/1m/774/78711774.jpg
https://www.bazos.sk/img/1m/774/78711774.jpg
Re: Idziho první stroj
Co sem si zkoušel, tak od přídavné převodovky to vypadá dobře, spíš je problém se dostat vanou tak vysoko, aby se vana dostala nad kříž diferaku přední nápravy.zilda píše:Taky asi budu must trochu naklonit...uvidím jak vyjde přední kardan-vana motoru trochu možná bude vadit.....Idzi píše:Trochu upravená komcepce hlavních dílů, vzadu dvě krátké polosy, kompletní převodovka z V3S s vytočenou rozvodovkou víc na stojato na motoru Avia a od diferenciálu vše trochu nahoru do nějakých 5ti stupňů.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 231451.jpg
Dnes se mě podařilo sundat i pravý buben a odmontovat vše kolem, zítra musím pokoupit nějaké věci a hlavně nějakou menší panenku a snad uz s tím ty naboje ven dostanu.
http://idzi82.rajce.idnes.cz/Postup_pra ... 141648.jpg
Ty máš vzadu ještě i kousek kardanu, ja to právě už nechcu prodlužovat, ale kolik si tím získal na výšce a ještě by mě zajímalo kolik může být kardan zalomený aby to bezpečne zvladal?
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Idziho první stroj
Vies o to ze vzadu medzi zadny diferencial a tu prevodovku musis pouzit retazovu spojku?bze to nemozes mat na pevno?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Idziho první stroj
Znám jednoho co to dává na přímo jen pomocí kříže a funguje to.Atlan píše:Vies o to ze vzadu medzi zadny diferencial a tu prevodovku musis pouzit retazovu spojku?bze to nemozes mat na pevno?
Ještě přemýšlím o jedné variantě v zadu s krátkým kardanem