Koťasův kočkopes

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koťasův kočkopes

#61 Nový příspěvek od Jarda-k »

Na zadní nápravu z octávky jdou bez větších úprav napasovat brzdy ze š 120. Před lety jsem to dělal. Stačí sehnat štíty, samostav a pakny ze š 120.
U štítu se musí trochu snížit vnější hrana a možná upravit úchytný otvory, to už jsi nejsem úplně jistej, možná, že to i pasuje. U bubnu se musí
na soustruhu mírně rozšířit pracovní plocha, protože pakny ze š 120 jsou širší. Pracovní průměr bubnu je jinak stejnej. Místo původního prasátka
tam dát prasátko z ducata pr. 27 a musí to bez problémů brzdit.

Tady namor pasoval škodovácký brzdy na moskviče jen s tím rozdílem, že do štítu z moskala namontoval úchyty paken ze škodovky.
Já osobně bych tam napasoval celej štít, ale možná to z nějakýho důvodu nešlo, nebo ho to nenapadlo. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 84&t=91094

Kotas
Příspěvky: 32
Registrován: pát čer 30, 2017 3:44 pm
Bydliště: okr. Příbram

Re: Koťasův kočkopes

#62 Nový příspěvek od Kotas »

Náprava je tam z bůhví čeho, aspoň podle brzd...když jsem se ptal člověka, co se zabývá veteránama, tak řikal podle brzd, že Oktavka určtiě ne, že spíš Spartak. Kouknu-li se ale na celý pakny ze Spartaka na Pragosu, nesedí moc hořejší díry v pakně, takže těžko říct.
Mám možnost na pakny nechat nalepit nový obložení, prý od Feroda. Můj dotaz zní, jedna pakna, vždy ta směrem "dovnitř" auta má kratší obložení. Je to na obou kolech. Má to nějaký význam? Ptám se kvůli tomu lepení, co jim mám říct. Jestli nechat jednu paknu kratší, nebo dát obě stejně, normálně po celý ploše. Moc si nedokážu představit, jaký to má význam, buben je přeci kulatý a pakna se v něm "usadí" sama.
Obrázek
Obrázek

pesvi
Příspěvky: 194
Registrován: ned lis 08, 2015 12:14 pm
Bydliště: PD

Re: Koťasův kočkopes

#63 Nový příspěvek od pesvi »

Vola sa to nabezna a ubezna celust.Je to kôli rovnomernému opotrebovaniu a zamedzeniu javu takzvaného "zahryzavania sa brzd"

Kotas
Příspěvky: 32
Registrován: pát čer 30, 2017 3:44 pm
Bydliště: okr. Příbram

Re: Koťasův kočkopes

#64 Nový příspěvek od Kotas »

Konečně byl teď o Vánocích nějakej ten čas, tak se něco zas porobilo. Brzdy se nechaly přeobložit, namontovaly, vyzkoušený nejsou, nebylo na to počasí, chod pedálu ale o dost lepší, bere hned nahoře. Dále se udělaly nový brzdový trubky, dodělala jak zadní, tak přední světla a konečně i sedačky. Jsou trochu větší, čili nejsou uprostřed osy sedačky, byly ale za 2 stovky, jsou ale v hodně pěknym stavu a hlavně se mi líbí do mýho "konceptu".
Tady nějaký foto, další fotky pokračovat doprava: https://kotikm.rajce.idnes.cz/Trakturek/#IMG_0039.jpg
P.S. Omluvte ten mrdník okolo, jsou to pracovní fotky :smich:

Kotas
Příspěvky: 32
Registrován: pát čer 30, 2017 3:44 pm
Bydliště: okr. Příbram

Re: Koťasův kočkopes

#65 Nový příspěvek od Kotas »

Chlapi, měl bych dotaz ohledně chladící kapaliny...Co za chladivo dáváte do starých veteránských motorů? Určitě pár z vás má motory typu Octavka, a tak. Jde mi o to, jak nejlíp se o motor postarat, aby mu bylo co nejlíp. Motor bude převážně stát, vyjede se jednou za uherskej rok. Jak jsem již dříve psal, je tam motor Popular, teď tam mám na zkoušku vodu z vodovodu...vadí hodně obyčejná voda? Máme ji docela tvrdou. Stroj stojí neustále v garáži, kde je stále tak 14°C+ takže voda zmrznout nemůže. Když jsem měl sundaný chladič, v hadicích, i vodní pumpě bylo hodně rzi, takže se bojim dát nějakou nemrzku, aby se zaprvý rez neuvolnila a nějaký kanálek neucpala, a za druhý aby ten prastarý motor někde neprožrala. Na druhou stranu, asi by to chtělo něco, aby chladící soustava nerezla dál, což s obyčejnou vodou bude. Vždy se prý do toho motoru lila voda ze studny a jezdilo se. Mám tedy neřešit?
Co byste dělali vy? Nechat obyčejnou vodu stále napuštěnou, vypouštět, dát jenom destilku?

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Koťasův kočkopes

#66 Nový příspěvek od Ondras83 »

modrou K11 a destilku...udelat proplach a potom dat novou chl kap. pouzivame to v oktavkovych motorech jak ja, tak tata uz dlouho a nikdy nebyl problem, modra tolik nevyvzlina, nedaval bych ruzovou G12

hlavne DESTILOVANOU VODU

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Koťasův kočkopes

#67 Nový příspěvek od Atlan »

A kszde 2 roky vynenit napln. Pozri co pisu na fľaši.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Kotas
Příspěvky: 32
Registrován: pát čer 30, 2017 3:44 pm
Bydliště: okr. Příbram

Re: Koťasův kočkopes

#68 Nový příspěvek od Kotas »

Díky za názor. Myslíte tedy, že K11 motoru z 30. let nic neudělá? Opravdu se bojím, aby si "novodobá" chladící kapalina s tím rozuměla, nebyla vůči motoru/chladiči agresivní. Trochu mi teče pumpa, když motor běží. V čem je lepší než jenom destilovaná voda? Snižuje korozi soustavy, lépe odvádí teplo?
Asi se budete divit, že tahle ptám, ale raději 2x měř, jednou řeš. Nerad bych něco nalil a pak toho litoval, už zpátky nevezmu a motor neseženu.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koťasův kočkopes

#69 Nový příspěvek od Jarda-k »

Nemusí být destilovaná, stačí měkká.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Koťasův kočkopes

#70 Nový příspěvek od Atlan »

Lepsie ani teplo neodvadza. Ale zabranuje korozii a maze.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Koťasův kočkopes

#71 Nový příspěvek od Ondras83 »

teplo ve smesi vede hlavne ta voda, nemrzka pusobi antikorozne (je "mastna") a nezmrzne (cukr)

Kotas
Příspěvky: 32
Registrován: pát čer 30, 2017 3:44 pm
Bydliště: okr. Příbram

Re: Koťasův kočkopes

#72 Nový příspěvek od Kotas »

Teplo jsem myslel, že nemrzka má vyšší bod varu, takže lokálně přímo v motoru bude odvádět lépe teplo. Zmrznutí u tohodle stroje nehrozí, není šance. Asi tam dám čistou destilku (vodu tu máme dost tvrdou) a bude. Soustava je už teď plná rzi, to už nemrzkou nezachráním a bude jistota, že se nic "neprožere".
Díky za rady :)

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Koťasův kočkopes

#73 Nový příspěvek od Jarda-k »

Ano nemrzka mírně zvyšuje bod varu, ale přestup tepla je oproti vodě horší.
To alespoň platilo před 20 a více lety. Dá se předpokládat, že dnešní nemrzky na tom budou podstatně lépe.
Destilka není vždy úplně to nejlepší řešení, protože si za určitých okolností má snahu doplňovat chybějící minerály z kovů z motoru.
Ideální je podle mého názoru čistá měkká voda.
Hlavně je potřeba chladící náplň každý 2 - 3 roky komplet vyměnit. Platí to zejména u hliníkových motorů.

Kotas
Příspěvky: 32
Registrován: pát čer 30, 2017 3:44 pm
Bydliště: okr. Příbram

Re: Koťasův kočkopes

#74 Nový příspěvek od Kotas »

Po dlouhý době se opět ozývám (nebyl vůbec na stroj čas), stroj už je podle mých představ :) Je potřeba ještě upravit spojkový pedál, protože tak jak je teď umístěný a se současným stavem spojky, je stroj těžko ovladatelný. Povedlo se i úspěšně zúčastnit a bez jakýkoliv problémů dokončit ne zrovna krátký prvomájový průvod. Z motoru mám fakt radost, jde neskutečně za plynem a má krásný chod a hlavně zvuk :)

Co je na něm jediný špatně, je spojka...neprokluzuje, ale má hrozně krátký chod a neskutečně tvrdá...takže se nic neděje a najednou "se trhá asfalt". Přítlačák už má svý nejlepší doby slávy za sebou. Neválí se náhodou někomu domu spojka z Populára (IV)? :D Nebo neznáte někoho, kdo by dokázal spojku, respektive přítlačák zrenovovat?

Malá ochutnávka, později ještě něco přidám z průběhu prací...
Obrázek

Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“