Traktorbagr Zamboni

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Traktorbagr Zamboni

#1 Nový příspěvek od Borin »

Zdravím, chodím sem očumovat už delší dobu, ale až teď se mi do ruky dostal objekt, který splňuje moje představy. Sehnat jsem vrak rolby Zamboni 500, ze které jsem vykastroval podvozek. Jedná se o stálou 4x4 s hydropojezdem, u kterého bohužel zjistím, jestli funguje až po napasování motoru. Motor byl původně VW 1.8, který se nedochoval, tak použiju VW 1.9D z felicie. na rolbě jsou také hydraulická ramena, která možná použiju k podkopu. Prvotní plán je vyzkoušet funkčnost pojezdu od kterého se budou odvíjet další práce. Aktuální váha podvozku viz foto je 990Kg.

Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek


Obrázek

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#2 Nový příspěvek od Daddy »

Tak vítej tady, chlape! Přestože si normálně Vykáme, tady se to bere převážně jinak! :ano: Snad nevadí?
Přeji úspěšné kutění do zdárného konce. Z počátečního torza by mohl být užitečný dělník. Když budu vědět, rád poradím - a věřím, že i ostatní se přidají s radami, zkušenostmi nebo konstruktivní kritikou. :friends:

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11618
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktorbagr Zamboni

#3 Nový příspěvek od Milhauss »

To vypadá hodně dobře 8) 8) 8)

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15759
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Traktorbagr Zamboni

#4 Nový příspěvek od oco13 »

Tak traktor z rolby vidím prvý krát v živote , a to som už toho videl hodne. 8) Snáď jej nebude smutno za ladom. :typek:

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#5 Nový příspěvek od Borin »

Mr. Jelen : Nemám s tím sebemenší problém :)

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#6 Nový příspěvek od Daddy »

Romane, tato rolba už se "klepe" na práci okolo baráčku! A "Borine", jak jsme se bavili osobně, bude nutné kromě Tebou popsaného záměru vymyslet upevnění náprav, aby stroj byl schopný kopírovat terén. Takto jezdil prozatím po absolutní rovině. :)

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#7 Nový příspěvek od Borin »

oco13 píše:Tak traktor z rolby vidím prvý krát v živote , a to som už toho videl hodne. 8) Snáď jej nebude smutno za ladom. :typek:
Já taky ne :) No myslím, že pokud ten hydropojezd bude makat, tak bude docela voser uchladit olej, na stadionu myslím tenhle problém řešit nemuseli :smich:

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#8 Nový příspěvek od Borin »

Daddy : S tím počítám, co jsem dneska koukal na ty lisťáky vzadu, tak ty jsou opravdu hrachový a hození nápravy z druhé strany by mělo efekt houpavé srágory, tak kolíbka na zadku mě asi stejně nemine, ale nebudu jí dělat natvrdo navařenou na nápravu, ale půjdu cestou upevnění přes třmeny...předek asi nechám natvrdo, jak je...

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Traktorbagr Zamboni

#9 Nový příspěvek od Jarda-k »

To čerpadlo hydropojezdu mi připomíná klasický SPVéčko co je třeba na honech UN 053, nebo UNC 060 apod. Nejsem si jistej jestli pro traktor je to vhodnej pohon.
Mj to znamená držet motor v otáčkách aby to jelo. Ale se servisem nejsou větší potíže, jen to není zadarmo.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktorbagr Zamboni

#10 Nový příspěvek od Ondras83 »

z vlastni zkusenosti to na "traktorbagru" hodne usnadni pohyb, nemusis furt saltrovat pakou, ale jen prepinas nebo preslapujes pedaly...nadimenzovani pohonu, aby to neco utahlo je samozrejme otazka...

ty rolby jsou celkem velky, jaky to ma ted rozmery?

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#11 Nový příspěvek od Borin »

Ondras83 píše:z vlastni zkusenosti to na "traktorbagru" hodne usnadni pohyb, nemusis furt saltrovat pakou, ale jen prepinas nebo preslapujes pedaly...nadimenzovani pohonu, aby to neco utahlo je samozrejme otazka...

ty rolby jsou celkem velky, jaky to ma ted rozmery?
Velikost je akorát, rozměry jsou 3200x1600mm, s ramemama to je dlouhy 3500mm... co jsem koukal, tak zkratit by to eventuelně šlo cca a 500mm, ale to se uvidi... co se týká síly, tak podle mě by mohla být dostačující, vzhledem k tomu, ze pred okucháním byla váha 2700kg, k tomu tam byla nádrž na vodu cca 500l, v korbě
Se mohla vozit treba tuna ledu a ještě to za sebou tahalo ten nesmysl co brousi led, podle fotek odhadem treba 300kg...

Uživatelský avatar
allias75
Příspěvky: 283
Registrován: stř pro 26, 2007 7:44 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Traktorbagr Zamboni

#12 Nový příspěvek od allias75 »

Zaujímavý ten podvozok... Myslím tým tie tuhé nápravy. Ja som obsluhoval rolbu Novarol, bola to Slovenská výroba a pohon bol riešený celkom inak. Bolo to 3x3 :smich: ...Malo to tri kolesa, dve vzadu a jedno vpredu, v každom bol radiálny hydromotor. Bola ešte ťažšia ako táto, mala 3,2t a nádrž na vodu okolo 800l. Ťahal to motor Perkins 4valec, 33kW. Nádrž na olej 45l a samozrejme chladič oleja.
Zase tie staršie Destarol-ky mali komplet pohon z vysokozdvižného vozíka Desta. Motor Zetor, hydrodynamický menič, dve rýchlosti vpred a nehnaná predná náprava.

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#13 Nový příspěvek od Borin »

Ja už měl doma nápravu z jesterky s uzávěrkou, ale pak se objevilo tohle, tak jsen se ji zbavil. Jediné z ceho mam trochu obavu je napasovani motoru...je tam nekolik ale...prvni je to, že v prevodovce je hřídel na jejímž konci je 10ti drážka, na kterou nevim jak napachat setrvak, dalsi je to, ze když tocim hrideli v prevodovce (nahon z motoru jde na převodovku, kde na jedné strane je hydrocerpadlo na pojezd a na druhé cerpadlo na ostatní veci) tak hridel má docela odpor, což by mohlo dělat problemy pri startu, ze by starter nemusel mit dost výkonu na start, a posledni je to, ze starter je oproti motoru v autě na straně motoru, coz znamená, ze se musi točit na druhou stranu...abych mohl pouzit klasický starter, tak bych musel vyrobit novou fremu a cely motor vysunout, aby se mi mezi ní a pojezdove cerpadlo vešel starter...

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Traktorbagr Zamboni

#14 Nový příspěvek od Jarda-k »

No, třeba na těch honech je spojka zachovaná a při nízkých teplotách je její vypnutí často jediná možnost jak motor nastartovat.
Pokud bys fremu vyráběl, tak bys mohl zachovat spojku na motoru a to SPVéčko přišroubovat rovnou na ní.

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Traktorbagr Zamboni

#15 Nový příspěvek od Borin »

Jarda-k : Taky mě to napadlo, horší bude vymyslet vypínání spojky přes ložisko, když u klasické převodovky ložisko jezdí po komínku

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“