Traktorbagr Zamboni
Traktorbagr Zamboni
Zdravím, chodím sem očumovat už delší dobu, ale až teď se mi do ruky dostal objekt, který splňuje moje představy. Sehnat jsem vrak rolby Zamboni 500, ze které jsem vykastroval podvozek. Jedná se o stálou 4x4 s hydropojezdem, u kterého bohužel zjistím, jestli funguje až po napasování motoru. Motor byl původně VW 1.8, který se nedochoval, tak použiju VW 1.9D z felicie. na rolbě jsou také hydraulická ramena, která možná použiju k podkopu. Prvotní plán je vyzkoušet funkčnost pojezdu od kterého se budou odvíjet další práce. Aktuální váha podvozku viz foto je 990Kg.
Re: Traktorbagr Zamboni
Tak vítej tady, chlape! Přestože si normálně Vykáme, tady se to bere převážně jinak! Snad nevadí?
Přeji úspěšné kutění do zdárného konce. Z počátečního torza by mohl být užitečný dělník. Když budu vědět, rád poradím - a věřím, že i ostatní se přidají s radami, zkušenostmi nebo konstruktivní kritikou.
Přeji úspěšné kutění do zdárného konce. Z počátečního torza by mohl být užitečný dělník. Když budu vědět, rád poradím - a věřím, že i ostatní se přidají s radami, zkušenostmi nebo konstruktivní kritikou.
- Milhauss
- Příspěvky: 11618
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktorbagr Zamboni
To vypadá hodně dobře
Re: Traktorbagr Zamboni
Tak traktor z rolby vidím prvý krát v živote , a to som už toho videl hodne. Snáď jej nebude smutno za ladom.
Re: Traktorbagr Zamboni
Mr. Jelen : Nemám s tím sebemenší problém
Re: Traktorbagr Zamboni
Romane, tato rolba už se "klepe" na práci okolo baráčku! A "Borine", jak jsme se bavili osobně, bude nutné kromě Tebou popsaného záměru vymyslet upevnění náprav, aby stroj byl schopný kopírovat terén. Takto jezdil prozatím po absolutní rovině.
Re: Traktorbagr Zamboni
Já taky ne No myslím, že pokud ten hydropojezd bude makat, tak bude docela voser uchladit olej, na stadionu myslím tenhle problém řešit nemuselioco13 píše:Tak traktor z rolby vidím prvý krát v živote , a to som už toho videl hodne. Snáď jej nebude smutno za ladom.
Re: Traktorbagr Zamboni
Daddy : S tím počítám, co jsem dneska koukal na ty lisťáky vzadu, tak ty jsou opravdu hrachový a hození nápravy z druhé strany by mělo efekt houpavé srágory, tak kolíbka na zadku mě asi stejně nemine, ale nebudu jí dělat natvrdo navařenou na nápravu, ale půjdu cestou upevnění přes třmeny...předek asi nechám natvrdo, jak je...
Re: Traktorbagr Zamboni
To čerpadlo hydropojezdu mi připomíná klasický SPVéčko co je třeba na honech UN 053, nebo UNC 060 apod. Nejsem si jistej jestli pro traktor je to vhodnej pohon.
Mj to znamená držet motor v otáčkách aby to jelo. Ale se servisem nejsou větší potíže, jen to není zadarmo.
Mj to znamená držet motor v otáčkách aby to jelo. Ale se servisem nejsou větší potíže, jen to není zadarmo.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktorbagr Zamboni
z vlastni zkusenosti to na "traktorbagru" hodne usnadni pohyb, nemusis furt saltrovat pakou, ale jen prepinas nebo preslapujes pedaly...nadimenzovani pohonu, aby to neco utahlo je samozrejme otazka...
ty rolby jsou celkem velky, jaky to ma ted rozmery?
ty rolby jsou celkem velky, jaky to ma ted rozmery?
Re: Traktorbagr Zamboni
Velikost je akorát, rozměry jsou 3200x1600mm, s ramemama to je dlouhy 3500mm... co jsem koukal, tak zkratit by to eventuelně šlo cca a 500mm, ale to se uvidi... co se týká síly, tak podle mě by mohla být dostačující, vzhledem k tomu, ze pred okucháním byla váha 2700kg, k tomu tam byla nádrž na vodu cca 500l, v korběOndras83 píše:z vlastni zkusenosti to na "traktorbagru" hodne usnadni pohyb, nemusis furt saltrovat pakou, ale jen prepinas nebo preslapujes pedaly...nadimenzovani pohonu, aby to neco utahlo je samozrejme otazka...
ty rolby jsou celkem velky, jaky to ma ted rozmery?
Se mohla vozit treba tuna ledu a ještě to za sebou tahalo ten nesmysl co brousi led, podle fotek odhadem treba 300kg...
- allias75
- Příspěvky: 283
- Registrován: stř pro 26, 2007 7:44 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Traktorbagr Zamboni
Zaujímavý ten podvozok... Myslím tým tie tuhé nápravy. Ja som obsluhoval rolbu Novarol, bola to Slovenská výroba a pohon bol riešený celkom inak. Bolo to 3x3 ...Malo to tri kolesa, dve vzadu a jedno vpredu, v každom bol radiálny hydromotor. Bola ešte ťažšia ako táto, mala 3,2t a nádrž na vodu okolo 800l. Ťahal to motor Perkins 4valec, 33kW. Nádrž na olej 45l a samozrejme chladič oleja.
Zase tie staršie Destarol-ky mali komplet pohon z vysokozdvižného vozíka Desta. Motor Zetor, hydrodynamický menič, dve rýchlosti vpred a nehnaná predná náprava.
Zase tie staršie Destarol-ky mali komplet pohon z vysokozdvižného vozíka Desta. Motor Zetor, hydrodynamický menič, dve rýchlosti vpred a nehnaná predná náprava.
Čo je doma, to sa počíta!
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =13&t=3240
http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =13&t=3240
Re: Traktorbagr Zamboni
Ja už měl doma nápravu z jesterky s uzávěrkou, ale pak se objevilo tohle, tak jsen se ji zbavil. Jediné z ceho mam trochu obavu je napasovani motoru...je tam nekolik ale...prvni je to, že v prevodovce je hřídel na jejímž konci je 10ti drážka, na kterou nevim jak napachat setrvak, dalsi je to, ze když tocim hrideli v prevodovce (nahon z motoru jde na převodovku, kde na jedné strane je hydrocerpadlo na pojezd a na druhé cerpadlo na ostatní veci) tak hridel má docela odpor, což by mohlo dělat problemy pri startu, ze by starter nemusel mit dost výkonu na start, a posledni je to, ze starter je oproti motoru v autě na straně motoru, coz znamená, ze se musi točit na druhou stranu...abych mohl pouzit klasický starter, tak bych musel vyrobit novou fremu a cely motor vysunout, aby se mi mezi ní a pojezdove cerpadlo vešel starter...
Re: Traktorbagr Zamboni
No, třeba na těch honech je spojka zachovaná a při nízkých teplotách je její vypnutí často jediná možnost jak motor nastartovat.
Pokud bys fremu vyráběl, tak bys mohl zachovat spojku na motoru a to SPVéčko přišroubovat rovnou na ní.
Pokud bys fremu vyráběl, tak bys mohl zachovat spojku na motoru a to SPVéčko přišroubovat rovnou na ní.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Traktorbagr Zamboni
Jarda-k : Taky mě to napadlo, horší bude vymyslet vypínání spojky přes ložisko, když u klasické převodovky ložisko jezdí po komínku