Nasetraktory

pro všechny fandy traktorů
reklama
Právě je sob pro 05, 2020 4:27 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned úno 26, 2017 12:53 pm 
Offline

Registrován: čtv úno 16, 2017 9:24 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Ahoj, pomalu se pouštím do stavby 4X4 traktoru. Jako základ mám rám z Land Roveru Discovery 2 s nápravama a řízením. Rám půjde pokrátit na docela únosnou dýlku cca 2,8 m, ale řeším agregát a věci s ním spojený. V mysli mám dva motory, buďto felicia 1,9D, protože to je pracant k neutahání, nebo favorit/ felicia 1,3 předělaná na karburátor, tu asi musim zákonitě časem utahat, ale zas toho jsou všude mraky. Obojí bych rád do rámu dal podélně a nechal i s převodovkou, která potom bude mít vývody dopředu a dozadu, což mi umožní mít 4X4 s mezinápravou. Ale bude to stačit na dost pomalou jízdu, nebo doporučujete ještě přídavku ? Případně z čeho a nebylo by potom lepší dát jinej motor s převodovkou s vývodem dozadu ? Díky za rady.

http://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/Tr ... 111149.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned úno 26, 2017 1:17 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Příspěvky: 8246
Bydliště: Straèov
Bydliště: Stračov
spatna koncepce

ram udelej z jeklu a napravy na pevno bez odpruzeni - vyssi nosnost, stabilita a "grip"

motor z felicie (diesel/benzin - neutahas to, sel bych do nafty, ikdyz mam momentalne benzin), zavarit dif v prevodovce a za to nejakou rozvodovku napr. s redukci a 4x4/4x2

_________________
http://ondras83.rajce.idnes.cz/traktor tatovo
http://ondras83.rajce.idnes.cz/MUJ_MAZLIK1#
kanal na youtube: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 4yLhAx-VSX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned úno 26, 2017 2:15 pm 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Příspěvky: 3589
Bydliště: Český ráj 294 11
Co se tyka benzin/nafta se to ma tak pokud treba jezdis hlavne v zime a delas drevo(pro sebe) a vyhrnujes snih sel bych do benzinu lepsi startovani staci levnejsi baterka udrzba je rekl bych krapet jednodussi a levnejsi.Pokud ale vyuzijes hodne traktor jak v lete tak zime treba pres leto delas sena na poli a td tak bych uvazoval uz o nafte.Pokud bych dnes stavel pouziju motor s prevodovkou se zavarenym difem z predohrabu pokud by jsi chtel 4x4 tak navic sestupnou prevodovku z nejake 4 kolky napravy dle moznosti a potreb. Ram ze silnosteneho jäcklu.Nebo eventuelne streva ze ctyrkolky + napravy s velkym prevodovym pomerem typu v3s a pod.Jinak 1.3 z feldy opravdu jen tak neutahas (pokud nebudes jezdit denne nebo na to nebude nejaky mastodont)(coz v tvem pripade nevypada) vyhoda ze jich je dost a jejich servis je jednoduchy pokud to neni olitana mrcha tyhle motory v poho natoci 300-700 tisic.

Jinak bych tu konstrukci nezavrhoval ale kazdopadne zadek by byl lepsi natvrdo. Zase tenhle podvozek je slozitejsi=nachylnejsi na poruchy a horsi na udrzbu.

Nenapsal jsi jake ma byt vyuziti a pouziti to se pak tezko radí.

_________________
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned úno 26, 2017 3:18 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 04, 2016 8:43 pm
Příspěvky: 431
Bydliště: Brežany
Benzin nie je zly ale aj tak nafta. Dovody rovnaky vykon ale výšši tocivy moment. Vykon je na kolese(mnozstvo ktore auto vykona) a krutak je na motore.(sila na paku). taže do traktora treba silu + diesel sa tak nehreje a my vysiu ucinost + spotreba.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned úno 26, 2017 3:28 pm 
Offline

Registrován: čtv úno 16, 2017 9:24 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Traktor má sloužit na tahání a stahování dřeva a tahání cisterny s vodou, i jako nosič nářadí a to celoročně. Prostě práce kolem statku. Zadní nápravu neni problem udělat napevno, prostě se vyházej měchy a nahraděj se za nějaký pevný elementy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned úno 26, 2017 4:59 pm 
Offline

Registrován: ned pro 13, 2009 11:08 pm
Příspěvky: 1406
Bydliště: Prachatice
No není traktor jako traktor. Projdi si pár vláken různých staveb tady na foru pro inspiraci. Já jsem nikdy nebyl zastánce "traktoro-bugin" - za mě když traktor tak bytelnou zadní nápravu, případně zkrácenou, pevný rám a pod. Obnáší to spoustu času a peněz ale výsledek většinou stojí za to. Pak je druhá skupina lidí co vezmou třeba jako základ podvozek z offroudu , trochu to pokrátí a tak nějak dobastlí k jejich spokojenosti. Proč ne. To se musíš rozhodnout sám.

A k výběru motoru - pokud ho plánuješ víc využívat tak by tě nafta měla vyjít levněji na provoz. V zimě to chce hold dobrou baterku a funkční žhavící svíčky.

_________________
hajnýho sedmdesátka
kloubový nakladač 4x4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned bře 05, 2017 2:42 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Příspěvky: 12229
Bydliště: Hustopeče
Bydliště: jižní morava
Discovery 2 má stabilní pohon 4x4. Sehnal bych si z tohoto auta komplet převodovky - hlavní i přídavnou, rozvodovku. Motor naftový. Originál tam byl 2,5TD5, tak by stačila i 1,9D nafta, popř. třeba starý Ford Tranzit 2,5D. Nápravy pokrátit, udělat nový rám. Na toto auto se součástky seženou levně, jsou tu i vrakoviště těchto aut. Pokud budeš shánět díly, koukni se na http://landroverforum.cz/forum/
Nápravy byli tuhý, měchy se dají vyházet. Na autě se nahradili pružinami, na traktoru to nebude potřeba. Pokud je podvozek z benzínové verze, tak to bude ještě lepší - díky poměrům v diferácích s kombinací naftového motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: čtv lis 23, 2017 10:56 pm 
Offline

Registrován: čtv úno 16, 2017 9:24 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Po delší odmlce jsem zpět a pod tlakem nedávných událostí potřebuju traktor dokončit ideálně do konce zimy. Proto ho založim na věcech který mám. Motor s převodovkou bude brutální tahoun z Lady 201, zaním bude dřepět rozvodovka z nivy a uvidíme co to udělá. :typek: Rám jsem pokrátil zatím o metr a v další fázi půjde ještě konec traktoru o metr a půl. Šířka mě nikterak netrápí, neboť podvalník je velkej až dost a v lese je místa taky dost. Zatím budu potřeboval účelnost, vzhled budu řešit až v další fázi v mezičase. Dopředu půjde naviják a dozadu chci hydrauliku, ale to je zatím ve hvězdách podle rychlosti pokroku. Na fotce to vypadá, že převodovka trčí hrozně nahoru ale rám je vzadu už zvednutej do roviny a motor s převodovkou zůstaly vodorovně, takže to šlo krásně dolů :red: Přemejšlim, že ještě z toho auta znásilnim brzdovej válec s posilovačem a Leo, opravdu tam byla TD5 8)

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 164022.jpg

Tak a teď do mě :cert:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: pát lis 24, 2017 9:47 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Příspěvky: 7768
Bydliště: Košice-okolie
Ako sa dostanes dole z tej prevodovky? Budes to misiet spomalit 3 az 4x. Navyse bolo by vhodne upravit midzinspravovu prevodovku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: čtv bře 26, 2020 2:04 pm 
Offline

Registrován: čtv úno 16, 2017 9:24 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat :'( Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned bře 29, 2020 2:06 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Příspěvky: 1769
Bydliště: Znojemsko
Šrotík píše:
To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat :'( Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg

motor dobry , redukce z nivky no nevím - ale jo napiš si SZ Hajnymu tu na foru poradí ti co s tím dělat , ona má totiš mezináprovovej diferák a ten je nahovno protože ti prostě hrabou ty méně zatíženy kola a ty co by měly brat stojí - takže zavřít ho je jediná použitelná varianta s nivou .

_________________
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - viewtopic.php?f=20&t=9934
vlek - viewtopic.php?f=49&t=34277&start=0


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned bře 29, 2020 4:12 am 
Offline

Registrován: čtv úno 16, 2017 9:24 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Nifka má redukci i uzávěru


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned bře 29, 2020 8:40 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Příspěvky: 7768
Bydliště: Košice-okolie
Ja som sa k uprave medzi napravovej nedostal, ale zase ja mam to na nakladaci a 2x4 to jazdi pri presune, a po hline vecsinou 4x4.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned bře 29, 2020 9:26 am 
Offline

Registrován: ned pro 13, 2009 11:08 pm
Příspěvky: 1406
Bydliště: Prachatice
Ahoj , pravda redukční převodovka z Nivy má mezinápravový diferenciál a jeho uzávěrku. Já jsem ji použil z důvodu jejího tvaru a při použití v mém nakladači předpokládám trvalý provoz na 4x4. Do klasického traktoru kde jsou zadní kola větší a přední menší by to asi nebylo ideální protože v režimu 4x2 by pravděpodobně zabíralo jedno přední kolo protože by šlo lehčeji. Co se týče robustnosti převodovky tak na použití ve spojení s autovou nápravou je to ok.

_________________
hajnýho sedmdesátka
kloubový nakladač 4x4


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Pár rad do začátku
UNREAD_POSTNapsal: ned bře 29, 2020 6:02 pm 
Offline

Registrován: čtv úno 16, 2017 9:24 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Lomnice nad Popelkou
Sice riskuju, že za to co napíšu mě tu nebude mít pár lidí rádo a napíšou, že nestavim traktor ale paskvil. Nicméně se mi hodně zamlouvá myšlenka trantoru, na kterou mě přivedl kolega Bémas. Z toho plyne, že všechny 4 kola budou stejný a pohon 4X4 stálej, maximálně tu mezinápravu zašpéruju, nebo zredukuju podle potřeby. Rád bych to pojmul jako unverzální nosič nářadí a příslušenství, kterej mi po odpojení nářadí umožní valit do vedlejší vesnice, případně třeba s cisternou na vodu, abych nemusel startovat pickupa. Sám ještě nevím co z toho vyleze, zatim to vypadá, že je vstřikovací čerpadlo po smrti, neboť nenatáhne naftu, tak mám co řešit. Nicméně bych rád co nejvíc zrecykloval tu 205.

Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz