Stránka 1 z 2

Pár rad do začátku

Napsal: ned úno 26, 2017 11:53 am
od Šrotík
Ahoj, pomalu se pouštím do stavby 4X4 traktoru. Jako základ mám rám z Land Roveru Discovery 2 s nápravama a řízením. Rám půjde pokrátit na docela únosnou dýlku cca 2,8 m, ale řeším agregát a věci s ním spojený. V mysli mám dva motory, buďto felicia 1,9D, protože to je pracant k neutahání, nebo favorit/ felicia 1,3 předělaná na karburátor, tu asi musim zákonitě časem utahat, ale zas toho jsou všude mraky. Obojí bych rád do rámu dal podélně a nechal i s převodovkou, která potom bude mít vývody dopředu a dozadu, což mi umožní mít 4X4 s mezinápravou. Ale bude to stačit na dost pomalou jízdu, nebo doporučujete ještě přídavku ? Případně z čeho a nebylo by potom lepší dát jinej motor s převodovkou s vývodem dozadu ? Díky za rady.

http://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/Tr ... 111149.jpg

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned úno 26, 2017 12:17 pm
od Ondras83
spatna koncepce

ram udelej z jeklu a napravy na pevno bez odpruzeni - vyssi nosnost, stabilita a "grip"

motor z felicie (diesel/benzin - neutahas to, sel bych do nafty, ikdyz mam momentalne benzin), zavarit dif v prevodovce a za to nejakou rozvodovku napr. s redukci a 4x4/4x2

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned úno 26, 2017 1:15 pm
od exot
Co se tyka benzin/nafta se to ma tak pokud treba jezdis hlavne v zime a delas drevo(pro sebe) a vyhrnujes snih sel bych do benzinu lepsi startovani staci levnejsi baterka udrzba je rekl bych krapet jednodussi a levnejsi.Pokud ale vyuzijes hodne traktor jak v lete tak zime treba pres leto delas sena na poli a td tak bych uvazoval uz o nafte.Pokud bych dnes stavel pouziju motor s prevodovkou se zavarenym difem z predohrabu pokud by jsi chtel 4x4 tak navic sestupnou prevodovku z nejake 4 kolky napravy dle moznosti a potreb. Ram ze silnosteneho jäcklu.Nebo eventuelne streva ze ctyrkolky + napravy s velkym prevodovym pomerem typu v3s a pod.Jinak 1.3 z feldy opravdu jen tak neutahas (pokud nebudes jezdit denne nebo na to nebude nejaky mastodont)(coz v tvem pripade nevypada) vyhoda ze jich je dost a jejich servis je jednoduchy pokud to neni olitana mrcha tyhle motory v poho natoci 300-700 tisic.

Jinak bych tu konstrukci nezavrhoval ale kazdopadne zadek by byl lepsi natvrdo. Zase tenhle podvozek je slozitejsi=nachylnejsi na poruchy a horsi na udrzbu.

Nenapsal jsi jake ma byt vyuziti a pouziti to se pak tezko radí.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned úno 26, 2017 2:18 pm
od Ad Peter
Benzin nie je zly ale aj tak nafta. Dovody rovnaky vykon ale výšši tocivy moment. Vykon je na kolese(mnozstvo ktore auto vykona) a krutak je na motore.(sila na paku). taže do traktora treba silu + diesel sa tak nehreje a my vysiu ucinost + spotreba.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned úno 26, 2017 2:28 pm
od Šrotík
Traktor má sloužit na tahání a stahování dřeva a tahání cisterny s vodou, i jako nosič nářadí a to celoročně. Prostě práce kolem statku. Zadní nápravu neni problem udělat napevno, prostě se vyházej měchy a nahraděj se za nějaký pevný elementy.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned úno 26, 2017 3:59 pm
od hajney
No není traktor jako traktor. Projdi si pár vláken různých staveb tady na foru pro inspiraci. Já jsem nikdy nebyl zastánce "traktoro-bugin" - za mě když traktor tak bytelnou zadní nápravu, případně zkrácenou, pevný rám a pod. Obnáší to spoustu času a peněz ale výsledek většinou stojí za to. Pak je druhá skupina lidí co vezmou třeba jako základ podvozek z offroudu , trochu to pokrátí a tak nějak dobastlí k jejich spokojenosti. Proč ne. To se musíš rozhodnout sám.

A k výběru motoru - pokud ho plánuješ víc využívat tak by tě nafta měla vyjít levněji na provoz. V zimě to chce hold dobrou baterku a funkční žhavící svíčky.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned bře 05, 2017 1:42 am
od Leo
Discovery 2 má stabilní pohon 4x4. Sehnal bych si z tohoto auta komplet převodovky - hlavní i přídavnou, rozvodovku. Motor naftový. Originál tam byl 2,5TD5, tak by stačila i 1,9D nafta, popř. třeba starý Ford Tranzit 2,5D. Nápravy pokrátit, udělat nový rám. Na toto auto se součástky seženou levně, jsou tu i vrakoviště těchto aut. Pokud budeš shánět díly, koukni se na http://landroverforum.cz/forum/
Nápravy byli tuhý, měchy se dají vyházet. Na autě se nahradili pružinami, na traktoru to nebude potřeba. Pokud je podvozek z benzínové verze, tak to bude ještě lepší - díky poměrům v diferácích s kombinací naftového motoru.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: čtv lis 23, 2017 9:56 pm
od Šrotík
Po delší odmlce jsem zpět a pod tlakem nedávných událostí potřebuju traktor dokončit ideálně do konce zimy. Proto ho založim na věcech který mám. Motor s převodovkou bude brutální tahoun z Lady 201, zaním bude dřepět rozvodovka z nivy a uvidíme co to udělá. :typek: Rám jsem pokrátil zatím o metr a v další fázi půjde ještě konec traktoru o metr a půl. Šířka mě nikterak netrápí, neboť podvalník je velkej až dost a v lese je místa taky dost. Zatím budu potřeboval účelnost, vzhled budu řešit až v další fázi v mezičase. Dopředu půjde naviják a dozadu chci hydrauliku, ale to je zatím ve hvězdách podle rychlosti pokroku. Na fotce to vypadá, že převodovka trčí hrozně nahoru ale rám je vzadu už zvednutej do roviny a motor s převodovkou zůstaly vodorovně, takže to šlo krásně dolů :red: Přemejšlim, že ještě z toho auta znásilnim brzdovej válec s posilovačem a Leo, opravdu tam byla TD5 8)

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 164022.jpg

Tak a teď do mě :cert:

Re: Pár rad do začátku

Napsal: pát lis 24, 2017 8:47 am
od Atlan
Ako sa dostanes dole z tej prevodovky? Budes to misiet spomalit 3 az 4x. Navyse bolo by vhodne upravit midzinspravovu prevodovku.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: čtv bře 26, 2020 1:04 pm
od Šrotík
To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat :'( Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned bře 29, 2020 1:06 am
od jirik610
Šrotík píše:To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat :'( Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg
motor dobry , redukce z nivky no nevím - ale jo napiš si SZ Hajnymu tu na foru poradí ti co s tím dělat , ona má totiš mezináprovovej diferák a ten je nahovno protože ti prostě hrabou ty méně zatíženy kola a ty co by měly brat stojí - takže zavřít ho je jediná použitelná varianta s nivou .

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned bře 29, 2020 4:12 am
od Šrotík
Nifka má redukci i uzávěru

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned bře 29, 2020 8:40 am
od Atlan
Ja som sa k uprave medzi napravovej nedostal, ale zase ja mam to na nakladaci a 2x4 to jazdi pri presune, a po hline vecsinou 4x4.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned bře 29, 2020 9:26 am
od hajney
Ahoj , pravda redukční převodovka z Nivy má mezinápravový diferenciál a jeho uzávěrku. Já jsem ji použil z důvodu jejího tvaru a při použití v mém nakladači předpokládám trvalý provoz na 4x4. Do klasického traktoru kde jsou zadní kola větší a přední menší by to asi nebylo ideální protože v režimu 4x2 by pravděpodobně zabíralo jedno přední kolo protože by šlo lehčeji. Co se týče robustnosti převodovky tak na použití ve spojení s autovou nápravou je to ok.

Re: Pár rad do začátku

Napsal: ned bře 29, 2020 6:02 pm
od Šrotík
Sice riskuju, že za to co napíšu mě tu nebude mít pár lidí rádo a napíšou, že nestavim traktor ale paskvil. Nicméně se mi hodně zamlouvá myšlenka trantoru, na kterou mě přivedl kolega Bémas. Z toho plyne, že všechny 4 kola budou stejný a pohon 4X4 stálej, maximálně tu mezinápravu zašpéruju, nebo zredukuju podle potřeby. Rád bych to pojmul jako unverzální nosič nářadí a příslušenství, kterej mi po odpojení nářadí umožní valit do vedlejší vesnice, případně třeba s cisternou na vodu, abych nemusel startovat pickupa. Sám ještě nevím co z toho vyleze, zatim to vypadá, že je vstřikovací čerpadlo po smrti, neboť nenatáhne naftu, tak mám co řešit. Nicméně bych rád co nejvíc zrecykloval tu 205.

Obrázek
Obrázek
Obrázek