Pár rad do začátku

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Šrotík
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 16, 2017 8:24 pm
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Pár rad do začátku

#1 Nový příspěvek od Šrotík »

Ahoj, pomalu se pouštím do stavby 4X4 traktoru. Jako základ mám rám z Land Roveru Discovery 2 s nápravama a řízením. Rám půjde pokrátit na docela únosnou dýlku cca 2,8 m, ale řeším agregát a věci s ním spojený. V mysli mám dva motory, buďto felicia 1,9D, protože to je pracant k neutahání, nebo favorit/ felicia 1,3 předělaná na karburátor, tu asi musim zákonitě časem utahat, ale zas toho jsou všude mraky. Obojí bych rád do rámu dal podélně a nechal i s převodovkou, která potom bude mít vývody dopředu a dozadu, což mi umožní mít 4X4 s mezinápravou. Ale bude to stačit na dost pomalou jízdu, nebo doporučujete ještě přídavku ? Případně z čeho a nebylo by potom lepší dát jinej motor s převodovkou s vývodem dozadu ? Díky za rady.

http://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/Tr ... 111149.jpg

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 8886
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku

#2 Nový příspěvek od Ondras83 »

spatna koncepce

ram udelej z jeklu a napravy na pevno bez odpruzeni - vyssi nosnost, stabilita a "grip"

motor z felicie (diesel/benzin - neutahas to, sel bych do nafty, ikdyz mam momentalne benzin), zavarit dif v prevodovce a za to nejakou rozvodovku napr. s redukci a 4x4/4x2

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3682
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku

#3 Nový příspěvek od exot »

Co se tyka benzin/nafta se to ma tak pokud treba jezdis hlavne v zime a delas drevo(pro sebe) a vyhrnujes snih sel bych do benzinu lepsi startovani staci levnejsi baterka udrzba je rekl bych krapet jednodussi a levnejsi.Pokud ale vyuzijes hodne traktor jak v lete tak zime treba pres leto delas sena na poli a td tak bych uvazoval uz o nafte.Pokud bych dnes stavel pouziju motor s prevodovkou se zavarenym difem z predohrabu pokud by jsi chtel 4x4 tak navic sestupnou prevodovku z nejake 4 kolky napravy dle moznosti a potreb. Ram ze silnosteneho jäcklu.Nebo eventuelne streva ze ctyrkolky + napravy s velkym prevodovym pomerem typu v3s a pod.Jinak 1.3 z feldy opravdu jen tak neutahas (pokud nebudes jezdit denne nebo na to nebude nejaky mastodont)(coz v tvem pripade nevypada) vyhoda ze jich je dost a jejich servis je jednoduchy pokud to neni olitana mrcha tyhle motory v poho natoci 300-700 tisic.

Jinak bych tu konstrukci nezavrhoval ale kazdopadne zadek by byl lepsi natvrdo. Zase tenhle podvozek je slozitejsi=nachylnejsi na poruchy a horsi na udrzbu.

Nenapsal jsi jake ma byt vyuziti a pouziti to se pak tezko radí.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
Ad Peter
Příspěvky: 431
Registrován: pon led 04, 2016 7:43 pm
Bydliště: Brežany

Re: Pár rad do začátku

#4 Nový příspěvek od Ad Peter »

Benzin nie je zly ale aj tak nafta. Dovody rovnaky vykon ale výšši tocivy moment. Vykon je na kolese(mnozstvo ktore auto vykona) a krutak je na motore.(sila na paku). taže do traktora treba silu + diesel sa tak nehreje a my vysiu ucinost + spotreba.

Šrotík
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 16, 2017 8:24 pm
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Pár rad do začátku

#5 Nový příspěvek od Šrotík »

Traktor má sloužit na tahání a stahování dřeva a tahání cisterny s vodou, i jako nosič nářadí a to celoročně. Prostě práce kolem statku. Zadní nápravu neni problem udělat napevno, prostě se vyházej měchy a nahraděj se za nějaký pevný elementy.

hajney
Příspěvky: 1410
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Pár rad do začátku

#6 Nový příspěvek od hajney »

No není traktor jako traktor. Projdi si pár vláken různých staveb tady na foru pro inspiraci. Já jsem nikdy nebyl zastánce "traktoro-bugin" - za mě když traktor tak bytelnou zadní nápravu, případně zkrácenou, pevný rám a pod. Obnáší to spoustu času a peněz ale výsledek většinou stojí za to. Pak je druhá skupina lidí co vezmou třeba jako základ podvozek z offroudu , trochu to pokrátí a tak nějak dobastlí k jejich spokojenosti. Proč ne. To se musíš rozhodnout sám.

A k výběru motoru - pokud ho plánuješ víc využívat tak by tě nafta měla vyjít levněji na provoz. V zimě to chce hold dobrou baterku a funkční žhavící svíčky.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 12851
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Pár rad do začátku

#7 Nový příspěvek od Leo »

Discovery 2 má stabilní pohon 4x4. Sehnal bych si z tohoto auta komplet převodovky - hlavní i přídavnou, rozvodovku. Motor naftový. Originál tam byl 2,5TD5, tak by stačila i 1,9D nafta, popř. třeba starý Ford Tranzit 2,5D. Nápravy pokrátit, udělat nový rám. Na toto auto se součástky seženou levně, jsou tu i vrakoviště těchto aut. Pokud budeš shánět díly, koukni se na http://landroverforum.cz/forum/
Nápravy byli tuhý, měchy se dají vyházet. Na autě se nahradili pružinami, na traktoru to nebude potřeba. Pokud je podvozek z benzínové verze, tak to bude ještě lepší - díky poměrům v diferácích s kombinací naftového motoru.

Šrotík
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 16, 2017 8:24 pm
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Pár rad do začátku

#8 Nový příspěvek od Šrotík »

Po delší odmlce jsem zpět a pod tlakem nedávných událostí potřebuju traktor dokončit ideálně do konce zimy. Proto ho založim na věcech který mám. Motor s převodovkou bude brutální tahoun z Lady 201, zaním bude dřepět rozvodovka z nivy a uvidíme co to udělá. :typek: Rám jsem pokrátil zatím o metr a v další fázi půjde ještě konec traktoru o metr a půl. Šířka mě nikterak netrápí, neboť podvalník je velkej až dost a v lese je místa taky dost. Zatím budu potřeboval účelnost, vzhled budu řešit až v další fázi v mezičase. Dopředu půjde naviják a dozadu chci hydrauliku, ale to je zatím ve hvězdách podle rychlosti pokroku. Na fotce to vypadá, že převodovka trčí hrozně nahoru ale rám je vzadu už zvednutej do roviny a motor s převodovkou zůstaly vodorovně, takže to šlo krásně dolů :red: Přemejšlim, že ještě z toho auta znásilnim brzdovej válec s posilovačem a Leo, opravdu tam byla TD5 8)

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 164022.jpg

Tak a teď do mě :cert:

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 8183
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku

#9 Nový příspěvek od Atlan »

Ako sa dostanes dole z tej prevodovky? Budes to misiet spomalit 3 az 4x. Navyse bolo by vhodne upravit midzinspravovu prevodovku.

Šrotík
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 16, 2017 8:24 pm
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Pár rad do začátku

#10 Nový příspěvek od Šrotík »

To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat :'( Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1772
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Pár rad do začátku

#11 Nový příspěvek od jirik610 »

Šrotík píše:To po dlouhým čase je všechno jinak. V loňským roce se odehrály události, po kterejch jsem neměl notnou dobu nejmenší chuť cokoliv dělat :'( Letos s tim potřebuju zas trochu pohnout. Motor jsem vyhodil a koupil Peugeot 205 1,9D. Už mám zavařenej dif a o víkendu ho tam snad pověsim. Za něj zůstanu u původně plánovaný redukce z nivy.

https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 081434.jpg
https://karlos-jawa638.rajce.idnes.cz/T ... 181850.jpg
motor dobry , redukce z nivky no nevím - ale jo napiš si SZ Hajnymu tu na foru poradí ti co s tím dělat , ona má totiš mezináprovovej diferák a ten je nahovno protože ti prostě hrabou ty méně zatíženy kola a ty co by měly brat stojí - takže zavřít ho je jediná použitelná varianta s nivou .

Šrotík
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 16, 2017 8:24 pm
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Pár rad do začátku

#12 Nový příspěvek od Šrotík »

Nifka má redukci i uzávěru

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 8183
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku

#13 Nový příspěvek od Atlan »

Ja som sa k uprave medzi napravovej nedostal, ale zase ja mam to na nakladaci a 2x4 to jazdi pri presune, a po hline vecsinou 4x4.

hajney
Příspěvky: 1410
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Pár rad do začátku

#14 Nový příspěvek od hajney »

Ahoj , pravda redukční převodovka z Nivy má mezinápravový diferenciál a jeho uzávěrku. Já jsem ji použil z důvodu jejího tvaru a při použití v mém nakladači předpokládám trvalý provoz na 4x4. Do klasického traktoru kde jsou zadní kola větší a přední menší by to asi nebylo ideální protože v režimu 4x2 by pravděpodobně zabíralo jedno přední kolo protože by šlo lehčeji. Co se týče robustnosti převodovky tak na použití ve spojení s autovou nápravou je to ok.

Šrotík
Příspěvky: 20
Registrován: čtv úno 16, 2017 8:24 pm
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Pár rad do začátku

#15 Nový příspěvek od Šrotík »

Sice riskuju, že za to co napíšu mě tu nebude mít pár lidí rádo a napíšou, že nestavim traktor ale paskvil. Nicméně se mi hodně zamlouvá myšlenka trantoru, na kterou mě přivedl kolega Bémas. Z toho plyne, že všechny 4 kola budou stejný a pohon 4X4 stálej, maximálně tu mezinápravu zašpéruju, nebo zredukuju podle potřeby. Rád bych to pojmul jako unverzální nosič nářadí a příslušenství, kterej mi po odpojení nářadí umožní valit do vedlejší vesnice, případně třeba s cisternou na vodu, abych nemusel startovat pickupa. Sám ještě nevím co z toho vyleze, zatim to vypadá, že je vstřikovací čerpadlo po smrti, neboť nenatáhne naftu, tak mám co řešit. Nicméně bych rád co nejvíc zrecykloval tu 205.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“