Stránka 2 z 5

Re: Generál 4x2

Napsal: stř úno 15, 2017 6:53 am
od JanZ
Vymenil jsem zhavicky - Denso dG300 ( cca 1200Kc ) a privedl k nim silnejsi drat. Ted startuje na drnk :)

Napravu porad rozmyslim. Minimalne chce udelat stelovatelnej ten vrsek - kazdy kolo je ted jinak...

Re: Generál 4x2

Napsal: sob úno 18, 2017 2:29 pm
od JanZ
Dneska jsem byl zajet na louku pro budoucí vlečku. Dostal jsem k tomuto účelu starou zprohýbanou od PFky. Použiju asi jenom nápravu...

Zjistili jsme při tom jednu věc. Přední náprava je asi moc vzadu, chtělo by ji to postrčit jemně dopředu. Přední kola totiž zajíždějí až moc lehce do země...

Zatím asi u kamaráda nechám opravit jenom sváry a budu dál testovat.
Taky mám sehnány už druhé kola do dvojmontu.

Re: Generál 4x2

Napsal: úte čer 27, 2017 9:45 pm
od JanZ
Omlouvám se za odmlku, inu je léto a práce dosti... :-)

Na zimu (nebo až bude větší chvilka) jsem si sehnal přední nápravu ze Zetoru 25A, takže celý nepovedený předek přijde zdemontovat, rozřezat a napasovat tam tuto nápravu. Zároveň mi to umožní posunout kola víc dopředu a pokud je otočím a pohraju si s umístěním motoru, mohl bych mít i lepší manévrovatelnost.

A protože to budu mít rozdělané a mám Opela Corsu 1.0 kompletně k dispozici, co se dílů týče, napadlo mne že bych pár dílů mohl přeoperovat do Generála :prace:

Před tím, než se budu snažit je napasovat do konceptu traktůrku rád bych se zeptal na zkušenosti/vhodnost.

Napadlo mne užít posilovač řízení - je pro traktůrek vhodný? Neodejde hned na prvních kilometrech horšího terénu? Jaká to má úskalí, co vše potřebuji navíc?

A co chladič? Momentálně tam mám ze staré Octávie, chlazený ručně spínaným větrákem. Umístěný je za motorem, při přestavbě bych ho dal před motor.
Pokud bych však užil chladič z Corsy musel bych jej dát na bok a tím zvětšit šířku těla -> menší rejd. Vyplatí se tedy dávat ten Corsáckej nebo mi to uchladí i ten Octáváckej?

A taky si z Corsy půjčím celej řadící mechanismus, ať nemusím obíhat celej traktor, když chci zařadit na přední převodovce :-D

Předem díky za postřehy a kdyby vás napadlo ještě něco, co mám z tý Corsy vydělat a bude se mi hodit, klidně pište :-)

Zatím práci zdar :rohy:

Re: Generál 4x2

Napsal: čtv čer 29, 2017 6:29 am
od krajan
prosim ta co to znamena " Zjistili jsme při tom jednu věc. Přední náprava je asi moc vzadu, chtělo by ji to postrčit jemně dopředu. Přední kola totiž zajíždějí až moc lehce do země... " ??????
To ma zaujima .

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 8:09 am
od JanZ
To jsem to pekne blbe napsal! :D Mel jsem spis napsat, ze zadni plavou.
Tim jak je to cele padle dolu na predek, protoze je pruzina mekka, tak pri pridani plynu se zvedne celej predek, coz ty predni kola odlehci, avsak kdyz jsem treba na bahnite louce a chci jet, tak vaha motoru nadlehcuje zadek a ten plave, tim padem se diky temto dvema protichudnym faktorum spatne manevruje.
Mozna kdyby to pero bylo tvrdsi a dal bych dozadu zavazi, tak by to fungovalo. Ale takhle je to na nic.

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 8:21 am
od krajan
no urcite ti troooocha zatazi zadok ak posunies napravu dopredu , ale ze by ti to pomohlo asi pochybujem . Skor si zataz zadek , ved tam nemas ziadnu vahu . Zavazie do kolies je dobra volba

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 8:36 am
od JanZ
Jasny, ale stejne by ten predek houpal jak koza, kdyby zustal jak je... :)

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 8:40 am
od krajan
no nepozrel som si presne tvoje foto , ale ja mam tiez odpruzeny predok - akurat je tam treba dat tlmice z auta

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 9:00 am
od JanZ
A jaky mas nazor ohledne toho meho predesleho prispevku? Co se tyce chlazeni a rizeni :) Rizeni jsem rozhodnut, ze dam, ale to chlazeni nevim.

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 9:06 am
od krajan
Bez urážky nápravu z 25 na toto ? urob ozajstný traktor . Posilňovač ti určite vydrží v aute je namáhavý viac

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 9:16 am
od JanZ
Tak je to jednoducha, odolna naprava, jakou nemam moznost ani nahodou vyrobit. :)

Re: Generál 4x2

Napsal: pát čer 30, 2017 7:19 pm
od krajan
Áno ale vieš akú má svetlú výšku? To by si musel mať stred otáčania asi tak o 20 čísel nad ránom

Re: Generál 4x2

Napsal: sob črc 01, 2017 12:08 am
od JanZ
To je priblizne spravny odhad :)
Jak jsem psal, ten predek, ktery byl nove predelavany je dost zfusovany. Proto stejne prijde uriznout a udelat novej. Navic, nevim jak je to videt na foto, ale opravdu to je dost padle na cumak - zkousel jsem jej zvednout a delalo to nejakych 15-20 cisel, coz je zhruba tak na tu napravu. Ulozeni motoru taky budu delat nove - to je sice udelano o dost lip, ale kdyz uz to budu mit rozdelane, tak to muzu spasovat i s napravou... :)
Ted to ma ve predu opravdu malou svetlou vysku, takze nevyjedu ani mensi mez, to je taky jeden z duvodu proc toto reseni, ackoliv je komfortni - o prejeti vymolu ani nevim, opoustim.
Je asi skoda ty napravy z 25tky, jenze ja v momentalnich podminkach nejsem schopen vyrobit takovou napravu tak, aby to za neco stalo. Varianta by byla, ze by mi nekdo napravu vyrobil na miru a ja s nim vymenil tuhle (z 25a). Jenze o nikom takovym nevim :friends:

Re: Generál 4x2

Napsal: sob črc 01, 2017 7:29 am
od krajan
tu napravu z tej 25 nezizis a nezabudni ze musi mat vykyv

Re: Generál 4x2

Napsal: ned črc 02, 2017 11:09 pm
od JanZ
Vse by melo vychazet :)
Kazdopadne dnes me napadlo, ze kdyby se podarilo sehnat silnejsi pero, treba by to klaplo. Ale z ceho, aby bylo dostatecne prohly v ,,klidne,, pozici? Sla by avie nebo spis nejake Iveco? I tak by se ale muselo komplet predelat, teda skoro - motor by mohl zustat... :prace:

No variant je spoustu, ted jen co se naskytne...