traktor by hajney 3

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

traktor by hajney 3

#1 Nový příspěvek od hajney »

Tak do třetice všeho dobrého. Vzhledem k vývoji mého hospodářství potřebuji traktor s dobrým vývodem na nářadí kvůli sušení sena a taky aby zvládl manipulaci s balíkama. Povedlo se mi koupit zadek z traktoru IHC 553S (převodovku + zadní nápravu + hydrauliku). Tentokrát je jasné že to nebude malý traktůrek. Převodovka má 4 synchronizované rychlosti, na druhé řadící páce se řadí zajíc + želva + zpátečka. Jinak klasicky uzávěrka, lamelové brzdy a dvoulamelová spojka zvlášť pro pojezd a vývodovou hřídel. Nemá to portály na zadní nápravě ale planetové převody v nohavicích (podobně jako krystal). Motor chci použít Iveco 2.5TD o výkonu 70KW. Určitě chci přední hnanou nápravu, ta se ale bude muset vytvořit podle toho jak to bude rozměrově vycházet.

-motor Iveco 2.5TD
-převodovka IHC 553S
-převodovka 4x4 vlastní výroby
-přední náprava vznikne pravděpodobně spojením V3S nápravy a jiného diferenciálu.
-rozměry: šířka 170cm, rozvor do 200cm

originál na tom traktoru jsou 30-ti palcové pneumatiky. Chtě jsem menší, ale abych docílil světlou výšku 40 cm tak stejně musím použít pneumatiky nejméně 14.9-28. Světlá výška pod traktorem 30 cm mi připadá málo. Předpokládané rozměry traktoru jsou sice větší než bych si přál, ale jsou výsledkem kompromisu.

https://s20.postimg.cc/q4qz2xay5/IMG.jpg

https://s20.postimg.cc/bt7gy0srx/IMG_20 ... 175729.jpg

https://s20.postimg.cc/4by9it38t/IMG_20 ... 175748.jpg

Uživatelský avatar
Vladimír2
Příspěvky: 14389
Registrován: stř led 26, 2011 9:05 pm
Bydliště: Přece na Hané

Re: traktor by hajney 3

#2 Nový příspěvek od Vladimír2 »

...přeji hodně zdaru . Jestli je to torzo po požáru , tak do toho bych nešel...

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: traktor by hajney 3

#3 Nový příspěvek od Ondras83 »

a daji se na to vubec sehnat veci?

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#4 Nový příspěvek od hajney »

- Požárem to prošlo, zatím se zdá že to co chci použít je bez poškození.
- něco na to sehnat jde. Chci použít převodovku, zadní nápravu a hydrauliku. Celé to postupně rozdělám abych zjistil stav a pokud nenajdu závadu tak to moje používání snad přežije.

i přesto že je dneska neděle tak mi to nedalo a sundal jsem víko z převodovky a hydrauliku. Bohužel špatná zpráva na úvod - není tam kolo pro přední hnanou nápravu. Je otázka zda tento typ převodovky vůbec byl určen pro traktor s přední hnanou nápravou. No bude to potřeba ještě promyslet, protože se nechci tak rychle vzdát projektu 4x4. :prace:

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: traktor by hajney 3

#5 Nový příspěvek od Ondras83 »

je ve velikosti tech kol a vahovy kategorii toho stroje pro tvoje pouzivani opravdu potreba 4x4? vzdyt to bude takova 30tka a ta vetsinu praci zvladne bez predku :)

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#6 Nový příspěvek od jirik610 »

Hajnej , neboj, ten předek dopadne , kdyby nikdo na světě tak ing.Liška ti udělá jaky soukolí si jen vymyslíš.
Co bude za obuťí na zadku, obligátní 14,9 28
Podle toho bych volil předek z vlastní zkušenosti bych nedoporučoval 6,5 ani 7,5 na 16" pokud teda bude dost váhy šel bych cestou 11/18" , podle toho bych volil diferák radši masivňejší , pravda vejdu asi ne ta je veliká špatnej by nebyl diferák z novy avie ( tzv dejvů avia ) s uzávěrkou , pokud ho chceš o jednom vím 11kč za kilo . motor ive(ně)co není uplňe samonosnej , stálo by za to vyrobyt novou vanu z pásovin třeba 80x15 aby samonosnej byl , co myslíš ??
S tou dvoj spojkou to bude ještě sranda máš ji nebo ne , protože vím o setrváku ze zetoru potažmo z desty motor 2001 . borec ho měnil za jednolamelu a tak mu zbyl ...
No jinak hodně zdaru a nenech si to posrat myšlenkou že ti traktor bez předku stačí to sou keci teprve předek ti dává traktor , 80tka křišťál bez předku váží jak dospělej slon a pět roudnickejch tricítek radlic utahne jen tak tak ,když vůbec , 7745 si s tim samím nářadím jen hraje,dokonce sem s ní tahal i polonešenou sedmičku fortschrift a stou už 80tka ani nehne , no dobře možná by pohla, když není moc mokro ,je to lehká zem ,po rovině , s větrem v zádech ,novejma gumama a čerstvě zajetym výbrusem - takže utopie. Tady na sever od znojma je to samej kopec hlína je jílopísek s kamenama a prd bonitou , takže sory tady je traktor bez předku jak když mr.á a nemá kule.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#7 Nový příspěvek od jirik610 »

Ještě mě napadlo ubaslit na zadek jiny reduktory aby se to zvedlo bříškem od země ...

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#8 Nový příspěvek od hajney »

Dík za podporu 8) jirik610

Ty reduktory dozadu mě napadli taky, protože světlost 30cm pod celou převodovkou mi přijde málo. A na druhou stranu jsem už předem uvažoval o použití pneu 14,9-24 což by vycházelo právě těch 30cm. Trochu mě vylekalo že při použití 14,9-28 se z toho stane už "dospělý" traktor a to není úplně to co bych chtěl.
Budu pokračovat rozebráním nohavic a uvidí se jaké budou dál možnosti. S tím předkem taky doufám že to klapne, čím déle na to koukám tím víc možností mě napadá. Spojku mám komplet originál.
Vyrobit vanu tak aby byl motor samonosný, klobouk dolů tohle řešení mě nenapadlo a stojí za zvážení.
Pokud mi to bude vycházet rozměrově, tak z V3Skové přední nápravy použiji pouze konce, diferák je pro tento případ opravdu velký. Ten z Avie neznám.

Abych trochu naznačil kam chci směřovat - tak rozměrově bych se rád přiblížil Zetoru 5243 (Viniční), šířka kolem 150cm, rozvor tuším 200cm, vzadu kola které jsem uvedl výše, jen ty přední co má 7,5-16 mi přijdou malé. Asi takhle bych to viděl.

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#9 Nový příspěvek od hajney »

Tak pomalu pokračuji v rozebírání převodovky. převod diferenciálu je 4,3, převod planetového převodu v nohavici je 4,6 celkem tedy 19,78 ten budu potřebovat dál při dopočítávání ozubených kol pro přední hnanou nápravu. to chybějící kolo se pokusím dostat na druhý konec hřídele co točí přímo diferenciálem - viz foto:

https://s20.postimg.cc/gq8n015f1/IMG_3.jpg

tam je nejvíc místa pro dotvoření vývodu pro přední hnanou nápravu. Konce nohavic jsou duté, asi by to šlo zúžit na těch 150cm, ale bylo by to dost pracné tak si říkám jestli to za těch 20 cm stojí. Taky když to mám odstrojené tak jsem přesněji změřil budoucí světlou výšku. Při použití plánovaných kol 14,9-24 mi vychází 37cm - to už mi přijde dostačující.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#10 Nový příspěvek od jirik610 »

37 cm bude v pohoďe , na tatínkovim klonu je zadek 43 . předek 34.
Zúžení , nešlo by to dotáhnout na dyscích zadních kol?? můj trakturek - jiřikovo 4x4 je přes venek pneumatik 156 , otcuv je 160 rovnejch .
Motor z iveca je řadnej kus litiny , když mu k samonosnosnosti pomůžeš masivní ocelovou vanou nemá to co říct , váhu a rázy ponese především vana . Navíc bych určiťe doporučil polorám podobnej tomu co měly zetory 7745 , k vaňe motoru a polorámu bych šrouboval vanu výkyvu přední nápravy.
No okolo te nápravy sem bádal co sem jenmohl na jednom dlouhodobém projektu prošel sem snad 100 různejch náprav .....ta nová avie se mi i tak zdá dost velká , pěknej diferák má ford transit ten velkej co je na dvoumontážích dělaly se i s uzávěrkou a nebo takovy ty užitkovy hnujdaje jak maji na zadku ty maly kolečka a pod kabinou větší, ta je menší jako ford a stejně masivní , obě vím kde maji hnízdo zase 11kč za kilo.
Obě jsou odlitek z tvárny litiny pro dif takže se na to dá svařovat , v odlitku jsou nalisovany a svárama zajišťeny silnosťený trubky , vůbec asi nejlepší by byla náprava z multykrávy jenže sežeň nápravu z M25 jinou ne jen tuhle- ta je montovaná má uzávěrku ( parchantskym hydraulickym válečkem , ale má ji ) a je sakra masivní na svou velikost, u všech jnenovanejch počítám s naroubováním koulí a rdduktorů z V3S-ky, což vlastňe dost odlechčí poloosám . I když, kdyby se ti podařilo sehnat přední z M25 tak by jednodušší bylo ponechat rejd z muliny, má o 4° větší rejd jak v3s pak dodat reduktor , pokud vim tak na mulinu se dají střeva sehnat v pohodě jen jsou trochu dražší jak na ventru zase čepy ani jejich držení není tak masivní jako u vejdy ale rozhodně výrazňe masivnější jako gaz nebo aro.
No řešení je mnoho , ale tyto se mě jeví jako realizovatelny za přijatelnej čas a love .
Převod a počet kol bude muset vyplynou až z hotovy , obuty nápravy , jo a už sháňej dysky z vlečky 18" ..... Protože to 6,50 nebo 7,50 na 16 je dobry tak do tuny max tuny a půl jak je víc tak hned 18" a nepřemejšlej ,kola 15,3 z unca ne ,to není ono k těm 14,9 24 " už by vypadaly malinké , navíc do 18tek se vejde reduktor a rejdová otoč ,musí se ovšem uříznou ta žebra z te koule, jako bonus sedí na šrouby , i když bys hejbal s étéčkem disků je to míň pracny jako vyroba novejch středů, když není dostupny pálení laserem nebo plazmou.

Toreto
Příspěvky: 5995
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: traktor by hajney 3

#11 Nový příspěvek od Toreto »

Čítam jirkov názor a musim suhlasit, dopredu tie 18ky k tím zadním 14/24" ideál vlasne ako má rendy na fenixovi.
Zadok máš vyriešení a do predu tím pádom bud otoče z reduktormi v3s a dif, ako písal jirko z niečoho mešieho z uzaveru alebo pevnejšie je potom DH otoče a ktomu nejaký dif. Ale to by som už potom k tím DH otočom dal zadný dif v3s z uzavierku. 8) 8)

https://s33.postimg.cc/42n0rywwv/IMG_20 ... 101303.jpg

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#12 Nový příspěvek od hajney »

Od konců šroubů je to 165cm. Asi se s těma 170cm smířím a předělám branku a mostek :-)

Na zadek tedy přijde jedna z těchnot možností:

1. 14.9-24 max průměr 130cm šířka 40cm
2. 12.4-28 max průměr 126cm šířka 33cm

Záleží taky jaké disky se mi podaří sehnat.

Protože vývod pro přední nápravu bude z boku, diferenciál na přední nápravě bude muset být také na straně. Proto bude lepší aby dif byl co nejmenší. Mám představu použít dif z Opelu Frontera a konce použít reduktory z V3Sky. uzávěrka přední nápravy je pro mě nesmysl. Kde se dají sehnat disky vhodné na přední nápravu? U nás bývají kovošroty prosté těhle věcí.

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: traktor by hajney 3

#13 Nový příspěvek od Ondras83 »

zambro ma 18tky

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#14 Nový příspěvek od hajney »

Tak aktuální stav - odstrojená převodovka:

https://s20.postimg.cc/yoimpf06l/IMG_20 ... 170009.jpg

ještě ji bude potřeba očistit. Kvůli vymontování hřídele se musí nejprve vyndat diferenciál.

Jen taková zajímavost, Provozní brzdy mají na každé straně dvě lamely asi kvůli lepšímu brzdnému účinku.

hajney
Příspěvky: 1413
Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: traktor by hajney 3

#15 Nový příspěvek od hajney »

Tak problém. Načrtl jsem si podvozek podle skutečných mír a pokud bych použil dopředu V3S nápravu s 20-ti palcovými disky tak je přední náprava moc vysoko vůči motoru. Nepůjde napojit na kardan.

https://s20.postimg.cc/9gzinysod/nov_traktor1.jpg

https://s20.postimg.cc/l7dg5clgt/nov_traktor2.jpg

Aby to vyřešila velikost kol, tak by museli být výrazně menší a to by se mi nelíbilo. Nebo použít jinou nápravu která má jinak řešené reduktory v kolech - ale kde ji vzít? Jako další možnost mě napadlo zvednout motor výš tak aby se náprava částečně vešla pod něj:

https://s20.postimg.cc/5n62etbcd/nov_traktor3.jpg

jinak pokračuji rozebíráním převodovky. Dobré je že i když šrouby mají palcové závity, tak ložiska i simerinky jsou metrické. Tak vyměním všechny gufera v nohavicích a O kroužky pod diferenciálem. Některé jsou špatné, ostatní preventivně.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“