traktor by hajney 3
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Zdánlivě to vypadá, že se nic neděje ale opak je pravdou. Na zadní nápravě jsem vyměnil všechny gufera, na které jsem se dostal. Dneska jsem dovezl 2 zrenovované brzdové lamely (zbylé dvě byly téměř nové) tak už můžu začít kompletovat zadní nápravu.
Zvednutí motoru - jak jsem popisoval v předchozím příspěvku - se ukazuje jako nezbytné řešení. Jde o to pro jakou variantu převodu se rozhodnout:
1. převodovka - kola s přímým ozubením. Jsou potřeba aby měla 3 kola, tedy neměnila smysl otáček. No cena no. Jak ji vymyslet jednoduše? (koupit kola jako polotovar, boky nechat vypállit...)
2. převod řetězem, zvolit vhodnou velikost řetězových kol, případně to uzavřít do olejové lázně. No taky je to možnost ne?
3. kardanem, tam je nevýhoda že by se motor posunul dopředu hodně nad přední nápravu. Kolik by bylo potřeba místa na 15 cm vyosení?
nějaký nápad?
Zvednutí motoru - jak jsem popisoval v předchozím příspěvku - se ukazuje jako nezbytné řešení. Jde o to pro jakou variantu převodu se rozhodnout:
1. převodovka - kola s přímým ozubením. Jsou potřeba aby měla 3 kola, tedy neměnila smysl otáček. No cena no. Jak ji vymyslet jednoduše? (koupit kola jako polotovar, boky nechat vypállit...)
2. převod řetězem, zvolit vhodnou velikost řetězových kol, případně to uzavřít do olejové lázně. No taky je to možnost ne?
3. kardanem, tam je nevýhoda že by se motor posunul dopředu hodně nad přední nápravu. Kolik by bylo potřeba místa na 15 cm vyosení?
nějaký nápad?
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Aktuální stav:
https://s20.postimg.cc/ymz4w7rn1/IMG_20 ... 174041.jpg
motor i převodovka jsou vypodloženy do plánované výšky. Rozdíl mezi hřídelí převodovky a motorem je 30cm. Výška nad motorem je 140cm. Já myslím že by to takhle mohlo být. Přední náprava by šla posunout pod motor až na rozvor 170cm.
https://s20.postimg.cc/ymz4w7rn1/IMG_20 ... 174041.jpg
motor i převodovka jsou vypodloženy do plánované výšky. Rozdíl mezi hřídelí převodovky a motorem je 30cm. Výška nad motorem je 140cm. Já myslím že by to takhle mohlo být. Přední náprava by šla posunout pod motor až na rozvor 170cm.
Re: traktor by hajney 3
Hod na tu prednu nápravu konce z DH ako ml Rendy nápravu na nový traktor čo chystal, budeš nižšie + pevné klby pre prípad že budeš robit nakladač ! Ved nech sa vyjadrí on kolko bola svetla výška pri použití difu v3s konce DH a kolesa R20. Alebo mu napíš.
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Ta náprava co si připravoval Rendy ale asi nemá reduktory vůbec.
Já se budu muset konečně rozhodnout pro jedno řešení a tím pokračovat.
1.dát motor do osy s převodovkou, je to jednodušší pro další konstrukci. Hlavní nevýhoda je že by se rozvor natáhl až na 210cm. A jedno s jakou přední nápravou. Myslím že rozdíl 30 - 40 cm v rozvoru udělá veliký rozdíl v manévrovatelnosti takto velkého stroje.
2.motor zvednout přibližně o plánovaných 30cm. výška kapoty by byla 140cm. rozvor by mohl být 170cm. Nevýhoda je obtížná konstrukce sestupné převodovky, protože na jejím výstupu by měl být setrvák se spojkou pro převodovku. Ale překonat tento problém a už zbývají samé výhody.
3. možnost je "rozpůlit" stávající traktorovou převodovku a použít komplet motor + autová převodovka. Díky kratší celkové délce bude motor v ose a zachován i kratší rozvor (170 - 180cm) . Velká nevýhoda tohoto řešení je že by nebyl nezávislý náhon, jeho pohon by musel být dořešen závislostí na pojezdu. (náhon by se točil na místě při zařazeném neutrálu na redukci). A vzhledem k tomu že dobrý vývodový hřídel byl podnětem ke stavbě ...
a teď "babo" raď
Já se budu muset konečně rozhodnout pro jedno řešení a tím pokračovat.
1.dát motor do osy s převodovkou, je to jednodušší pro další konstrukci. Hlavní nevýhoda je že by se rozvor natáhl až na 210cm. A jedno s jakou přední nápravou. Myslím že rozdíl 30 - 40 cm v rozvoru udělá veliký rozdíl v manévrovatelnosti takto velkého stroje.
2.motor zvednout přibližně o plánovaných 30cm. výška kapoty by byla 140cm. rozvor by mohl být 170cm. Nevýhoda je obtížná konstrukce sestupné převodovky, protože na jejím výstupu by měl být setrvák se spojkou pro převodovku. Ale překonat tento problém a už zbývají samé výhody.
3. možnost je "rozpůlit" stávající traktorovou převodovku a použít komplet motor + autová převodovka. Díky kratší celkové délce bude motor v ose a zachován i kratší rozvor (170 - 180cm) . Velká nevýhoda tohoto řešení je že by nebyl nezávislý náhon, jeho pohon by musel být dořešen závislostí na pojezdu. (náhon by se točil na místě při zařazeném neutrálu na redukci). A vzhledem k tomu že dobrý vývodový hřídel byl podnětem ke stavbě ...
a teď "babo" raď
Re: traktor by hajney 3
...reduktory má , v náboji kola... A nebylo by snadnější shánět díly origo traktoru ..?
Re: traktor by hajney 3
Je tam planétový prevod ak som dobre vyčítal u rendyho v teme tak koncovy převod 3,5/1
přední planetové redukce jsou z nápravy raba DH 112
Všetko je popísane u rendyho v téme : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=780
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=765
přední planetové redukce jsou z nápravy raba DH 112
Všetko je popísane u rendyho v téme : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=780
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=765
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Tak jsem si to víc pročetl: na Fénixovi má diferenciál V3S, klouby DH a reduktory zadní V3S. Tímto způsobem to řešit nebudu. Buď se mi povede sehnat ještě nějaká jiná zajímavá náprava, nebo použiji V3S nápravu ale diferenciál z Oplu Frontera - je menší a bude k jedné staně kvůli napojení kardanu.
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: traktor by hajney 3
a treba manzetovka ze zetora je spatna? nekde jsem koukal, ze se sehnat necha do bydzova na traktoriadu jezdi asi 3 nebo 4 3045 s manzetovkama na 20tkach kolech (9,5/20)
-
- Příspěvky: 1868
- Registrován: úte pro 27, 2011 7:38 pm
- Bydliště: Sobotka
- Kontaktovat uživatele:
Re: traktor by hajney 3
jj ale ta cena.. trozku jinde..
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Na práci je zima, tak nezbývá než promýšlet další postup. Nějak se mi pořád nezdá to řešení vložením převodovky mezi setrváky (na motoru a u převodovky). Je to takové "nevyzkoušené" řešení, jehož příprava by mohla stát spoustu peněz a nakonec by se to mohlo ukázat jako slepá cesta.hajney píše: ...Zvednutí motoru - jak jsem popisoval v předchozím příspěvku - se ukazuje jako nezbytné řešení. Jde o to pro jakou variantu převodu se rozhodnout:
1. převodovka - kola s přímým ozubením. Jsou potřeba aby měla 3 kola, tedy neměnila smysl otáček. No cena no. Jak ji vymyslet jednoduše? (koupit kola jako polotovar, boky nechat vypállit...)
2. převod řetězem, zvolit vhodnou velikost řetězových kol, případně to uzavřít do olejové lázně. No taky je to možnost ne?
3. kardanem, tam je nevýhoda že by se motor posunul dopředu hodně nad přední nápravu. Kolik by bylo potřeba místa na 15 cm vyosení?
nějaký nápad?
Proto doplňuji 4.variantu - motor zůstane v ose převodovky. Stávající dvoulamelová spojka se nahradí jednoduchou jednolamelovou včetně jejího ovládání. Hlavní výhodou je zkrácení rozvoru minimálně o 20cm tedy na 190cm. Další výhodou je snížení výšky kapoty. Nevýhodou je ztráta nezávislého vývodu v tom smyslu, že pokud se sešlápne spojkový pedál zastaví se jak pojezd tak náhon. Je to takový kompromis. I přes to to bude lepší vývodová hřídel než když se bere na jiných domadělech z vývodu na naviják přídavné převodovky V3S.
co myslíte?
fyzicky by to vypadalo tak že by se použil motor s originál spojkou motoru a to by se přímo napojilo na převodovku. Zcela by se vynechala původní spojka u převodovky.
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Varianta číslo 4. má další nevýhodu že bych musel odříznout stávající část převodovky kde je spojka a traktoru bych musel dělat nosný rám už odzadu.
proto mě napadla varianta číslo 5.:
Originál traktorová převodovka s dvoulamelovou spojkou + motor přímo v ose. Pokud na motoru zásadně upravím olejovou vanu, tak mi v případě tohoto provedení zbývá pod motorem 52cm. Když bych dopředu dal jinou nápravu ( která by se vešla pod motor, například UAZ) tak by mi tam mohli vyjít dát kola o průměru 80cm. Počítám s tím že diferenciál by byl k jedné straně a tudíž by nebyl pod motorem. Poloměr kol (40cm) + půlka nápravnice - ta část od osy nahoru (5cm) = 45cm to mi na pohyb nápravy při výkyvu zbývá 7 cm. čep výkyvu přeci nemusí být pouze nad nápravou.
výhody tohoto řešení:
- nezávislá vývodová hřídel
- krátký rozvor (170cm)
- nízká kapota (výška motoru 110cm)
nevýhody:
- menší kola než jsem původně plánoval
- UAZ je méně odolná náprava než V3Sková
?
proto mě napadla varianta číslo 5.:
Originál traktorová převodovka s dvoulamelovou spojkou + motor přímo v ose. Pokud na motoru zásadně upravím olejovou vanu, tak mi v případě tohoto provedení zbývá pod motorem 52cm. Když bych dopředu dal jinou nápravu ( která by se vešla pod motor, například UAZ) tak by mi tam mohli vyjít dát kola o průměru 80cm. Počítám s tím že diferenciál by byl k jedné straně a tudíž by nebyl pod motorem. Poloměr kol (40cm) + půlka nápravnice - ta část od osy nahoru (5cm) = 45cm to mi na pohyb nápravy při výkyvu zbývá 7 cm. čep výkyvu přeci nemusí být pouze nad nápravou.
výhody tohoto řešení:
- nezávislá vývodová hřídel
- krátký rozvor (170cm)
- nízká kapota (výška motoru 110cm)
nevýhody:
- menší kola než jsem původně plánoval
- UAZ je méně odolná náprava než V3Sková
?
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Tak na řadě je sesadit motor na převodovku. Protože na setrváku motoru je čidlo co snímá otáčky (motor je s řídicí jednotkou), je nutné použít setrvák od motoru. Přítlačný talíř bych použil od traktorové převodovky. úplnou náhodou je průměr setrváku stejný s průměrem přítlačného talíře. Tak snad by neměl být problém to napojit na sebe. Dvoulamelová spojka zůstane zachována.
https://s20.postimg.cc/fi5m8dxnx/IMG_20 ... 184548.jpg
https://s20.postimg.cc/r4pq9ikz1/IMG_20 ... 185531.jpg
https://s20.postimg.cc/fi5m8dxnx/IMG_20 ... 184548.jpg
https://s20.postimg.cc/r4pq9ikz1/IMG_20 ... 185531.jpg
- michalkri
- Příspěvky: 678
- Registrován: úte lis 04, 2008 10:24 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
- UAZ je méně odolná náprava než V3Sková- Co zkusit přední nápravu z IFA, reduktory jsou do stran, ne dolu jako V3S
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Tak přední náprava bude seskládaná tak aby se vešla pod motor. aktuálně je ve fázi "rozřezanosti". Čekám až mi soustružník upraví těhlice kol a vyrobí středící kroužky pro svaření nápravnice.
setrvačník motoru už je upravený tak aby na něj pasoval přítlačný talíř od převodovky
teď čekám až se vypálí příruba mezi motor a převodovku a může se to dopasovat do sebe.Začal jsem kreslit jak by mohla vypadat konzole co bude držet motor a přední nápravu. Zatím uvažuji že bych to vyrobil z pásoviny 100x15mm.
A nakonec se koukněte na náčrtek plánovaného výsledku. Jde o to jestli pohledově k sobě pasuje velikost kol, rozvor a plánovaná výška kabiny. Prosím berte náčrt s rezervou. Rozvor 170cm, průměr zadních kol 126cm předních 80cm
setrvačník motoru už je upravený tak aby na něj pasoval přítlačný talíř od převodovky
teď čekám až se vypálí příruba mezi motor a převodovku a může se to dopasovat do sebe.Začal jsem kreslit jak by mohla vypadat konzole co bude držet motor a přední nápravu. Zatím uvažuji že bych to vyrobil z pásoviny 100x15mm.
A nakonec se koukněte na náčrtek plánovaného výsledku. Jde o to jestli pohledově k sobě pasuje velikost kol, rozvor a plánovaná výška kabiny. Prosím berte náčrt s rezervou. Rozvor 170cm, průměr zadních kol 126cm předních 80cm
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: traktor by hajney 3
Tak jsem se dočkal vypálené příruby mezi motor a převodovku. Pro mě je to premiéra, zatím jsem se obešel bez CNC pálení. A musím uznat že je to super. Snažil jsem se to co nejpřesněji nakreslit a s výsledkem jsem spokojený. Prostě jsem to namontoval a ono to pasovalo :-)
Tak můžu konečně pokračovat, začnu držákem motoru.
Tak můžu konečně pokračovat, začnu držákem motoru.