Společný projekt Jemena a Zrzečky

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Zrzecka
Příspěvky: 102
Registrován: ned kvě 25, 2014 10:57 pm
Bydliště: Morava

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#46 Nový příspěvek od Zrzecka »

No.. jelikož bychom měli v co nejbližší době vypadnout z garáže, muž se vrhnul na provizorní uchycení převodovky a nápravy.. :)
Další fotky už budou snad na kolech! :prace:

Obrázek

Obrázek
ZRZEČKA

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#47 Nový příspěvek od McPeci »

Kola už máš obuté??
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
Zrzecka
Příspěvky: 102
Registrován: ned kvě 25, 2014 10:57 pm
Bydliště: Morava

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#48 Nový příspěvek od Zrzecka »

Ne, to mám objednané na pondělí ;-)
ZRZEČKA

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10022
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#49 Nový příspěvek od Ondras83 »

Jemen píše:... spatne nalozeny jednoosy vlek zvednuta prdel...
tak tim padem mas spatne udelanej ten jednoosy vlek :) predelej to, at to tlaci na zadek traktoru i blbe nalozeny - zaprve to nebude blbe brzdi a za druhy to bude lip jezdit v terenu i s blbe nalozenym :)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#50 Nový příspěvek od Atlan »

Mas zlu geometriu pAk riadenia. Prerob to bude to zle zatacat.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#51 Nový příspěvek od Jarda-k »

To co píše jiřík má možná smysl pokud bys stavěl závodní auto ale na traktor nejsou kotoučový brzdy úplně vhodný.
Navíc pokud bys to udělal tak jak píše - na provozní brzdu využívat jen polovinu třmenu ze 130tky, bude účinnost brzd slabší než když tam dáš ty bubnový ze š 120.
A to nemluvím pracnosti úpravy a nesnadném shánění třmenů ze 130tky který chce mít každý tuňák na svý nadupaný škodovce... :)

Já jsem taky váhal jestli udělat přední brzdy nebo ne, nakonec jsem je udělal - přední mám kotoučový š 120, zadní bubnový žigul a brzdovou pumpu mám z feldy ale bez posilovače.
Brzdí do velice slušně až mám dojem, že by se to bez těch předních brzd obešlo. Už tam ale jsou tak je demontovat nebudu.

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#52 Nový příspěvek od McPeci »

Ondras83 píše:
Jemen píše:... spatne nalozeny jednoosy vlek zvednuta prdel...
tak tim padem mas spatne udelanej ten jednoosy vlek :) predelej to, at to tlaci na zadek traktoru i blbe nalozeny - zaprve to nebude blbe brzdi a za druhy to bude lip jezdit v terenu i s blbe nalozenym :)

musím být proti!!!

někdy tě situace donutí blek naložit blbě a pak se z teho můžeš ojebat jak se ti při cestě do kopce nazvedne prdel pak nevíš co dřív, nemluvím o žádném domadělu ale o zetoru 25 kde přední brzdy nebyly

vem si JAKÝKOLIV přívšs za OA např velký agados je to vlek originál schválený na provoz po pozemních komunikacích když do blbě naložím nebo povezu něco co dozadu trčí prostě mi to tu prdel nazvedne v tuto chvíli se ty přední brzdy hodí
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#53 Nový příspěvek od jirik610 »

McPeci píše:
Ondras83 píše:
Jemen píše:... spatne nalozeny jednoosy vlek zvednuta prdel...
tak tim padem mas spatne udelanej ten jednoosy vlek :) predelej to, at to tlaci na zadek traktoru i blbe nalozeny - zaprve to nebude blbe brzdi a za druhy to bude lip jezdit v terenu i s blbe nalozenym :)

musím být proti!!!

někdy tě situace donutí blek naložit blbě a pak se z teho můžeš ojebat jak se ti při cestě do kopce nazvedne prdel pak nevíš co dřív, nemluvím o žádném domadělu ale o zetoru 25 kde přední brzdy nebyly

vem si JAKÝKOLIV přívšs za OA např velký agados je to vlek originál schválený na provoz po pozemních komunikacích když do blbě naložím nebo povezu něco co dozadu trčí prostě mi to tu prdel nazvedne v tuto chvíli se ty přední brzdy hodí
Čím ten velkej agados taháš? Asi tak otec vlastní pajero2 a já mám E39 525 tds kosek jednosyho vleku o ložny ploše 170x 240 cm důvěrňe znám naposledy sem na ňem vezl minulej tejden na předku 10 balíků skelny vaty a na nápravě metrovou skruž a na zadku 16 pytlu cementu a 3 pytle vápna asi 15 km ze znojma ke mě na stavbu, je pravda že bavorák celkem měl co táhnout ale v pohoďe sem s tím vycouval i nájezd ke mě do dvora , což je vlastňe jen šťerk nasypanej do vrat dělka asi 2m a výška od cesty asi 75cm takže jo je to celkem prudkej zub , osobňe si myslím že to nejhorší co sem na vleku vezl byl kombajn kedla bohm (taková mašina z padesátejch let bez kabiny a hydrauliky fakt si na tom člověk užije sklizeň na vlastní kůži nejlepší je jednoznačňe ječmen vřele doporučuju alergikum a astmatikům chtivím sebevraždy) ta mlátička se vezla opravdu hodňe na hovno jelikož byla vysoká a hodňe to autrm cloumalo ale ani pajero ani bavorák nezapsaly problém přizvednutí zadku a to sem jel v obou případech s prázdnym autem.
U traktoru Jemenovy konstrukce bych se nebál a určiťe ne pokud bude tahat obyč přívěs do750 kg tam problém nenastane , větší přívěsy jsou lepší dvou osé čímž problém blbě rozloženého nákladu není tak markantní.
Pravdu má ondrášek pokud je ke traktoru vlek ďelanej je lepší rozďelit si ložnou plochu na třetiny a nápravu posunout až na mezi druho a poslední třetinu , pokud se vlek ďelá s tandemem ďelí se z pravidla ložná plocha na pětiny a střed mezi nápravamy bývá posazen do prostoru čtvrté pětiny a to podle celkových rozměrů vleku (čerpáno z učebnice pro plánování strojů z roku 1951svazek dva zeměďelství)
Takže naložením i velmy ťežkého předmětu s vysoko položeným těžištěm zajistí vleku dostatečnou váhu vytvářenou na tažnou nápravu vozidla , vlastňe by se ti vlek neměl překlopit na nápravě ani když ho nemáš zapřaženej , pokud Jemen se Zrzečkou uvažujou o vleku okolo 2000kg což je tak doraz co zvládne traktor této konstrukce je nutny si uvědomit že osa vleku nesmí být v poloviňe ložny plochy , nebo bude lehkej zadek traktoru fakt furt v lufťe , ale zase nesmí cely dvě tuny vyset mezi nápravama to by asi ten zadek nesl nelibě, hodilo by se tu váhu opravdu ďelit dvě třetiny na osu vleku a třetinu na traktor což je přesňe to co sem napsal vejš když se náprava vleku posune na spojnici druhé a třetí třetiny ložné plochy , voje by v tomto přípaďe melo být asi stejňe dlouhé jako jedna třetina ložné plochy , delší mírňe přidá váhu na vlek kratší na traktor .
Další je věc brzďení , váha traktoru+váha vleku+ váha nákladu je už opravdu docela hodně na jedny bubny , bojím se že bez druhejch brzd to na takhle velkej vlek už nepude , ale zároveň říkám že 100% je lepší brzdit ten vlek jako předek traktoru , aspoň teda stran účinnosti .
Pravda brzdiče ze 130-136 se shání blbě , kolik jich potřebuješ? Mám jich tu tak asi 12 párů ,ješťe je dobry věďet že kotouče z dvoupístků sou větší průměr než ty pro čtyřpístky a tuďíž na auto to namontovat nelze bez vyměny kotoučů , perfektňe pasujou kotouče audi 80qatro ale mezi brzdič se musí vložit frézovaná placka z vumičkama pro rozšíření aby tam ten chlazenej tlustej kotouč vlezl kluci v pravěku sem míval rapid blok motoru fábia vložky suzuki dr450 hlava se zvětšenejma kanálama a ventilama vačka 300 305 , zapalování místo řemenice na klice původňe honda 1200 backbird , cdi a dvě dvouvívodové indukčky , ojive verotex písty verotex klika s nástřikem chrommolibdenu a dva horizontální webery s difuzorama 58mm , na brzďe 232kw jezdilo to super jen sem zapoměl že nemám na zahraďe ropnej vrt , spotřeba cca 20 l lechkánoha 45l když jel člověk kladivo , auto melo podvozek metalex a kotouče na všech čtyrech převodovka vw transporter škodovka ten výkon nedávala , péra tlumiče grenfrosh . kolik to jelo nevím ale hodňe za 230 , hodňe hloupejch tunerů přišlo vo prachy když myslely že 2,2 vtek na to má , i g60 trojkovim golfem si vytřel prdel . nakonec jsem to prodal , nedalo se stím jezdit jen tak do práce , prosťe když za sebou cítíš tu nařvanou zlou bestiji je nutny ju nakrmit , ta šlapneš dvojce a auto hrabe když se chytne zjistíš že jedeš po měsťe 130 - žrout ,magnet na benga , a moc se věďelo ke komu to patří, a tak sem si nechal druhy monstrum ješťe tak 2x zábavňejší opel manta2 3,6V6 to bylo dílo se samosvorem se člověk sice musel trochu zžít ale jako parada.
Jo pár věcí mám za sebou a tuším jak se upravuje škůdka .
No a traktory nevím postavil sem zatím jen 2 ale tak 20 jich z mé dílny jezdí . jsou to stroje známejch a kamošu co příjdou na kafe cigáro a na kec. Tomu co dělám rozumim a většinu toho mám vyzkoušeno na sobě . Jo jinak moje láska nejsou auta alemotorky . to na čem jezďím já bych nepujčil nikomu ani kdyby to byl závodník motogp. Suzuki Tl 1000 s rv1997 moc naduplej motor v moc moc prašivim rámu zabiják motorkářů. Ta moje je ten jedovaťejší tip se čtyrma vstrikovacama a čtyrma svíčkama a taky klapkama benelli 88mm a taky programovatelnou jednotkou a taky bez sedadla spolujezdce , na výlety máme se ženou suzuki sv1000s .

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#54 Nový příspěvek od Jarda-k »

Koukám, že jsem nebyl tak daleko od pravdy když jsem zmínil stavbu závodního auta.... :)
Jenže na domácím postrku je s kotoučovými brzdami problém ten, že velice snadno chytají lišku a průměrný využití brzdy na traktoru je malý na to aby se tý rzi stačily zbavovat bržděním.
Co si budeme povídat, s velkou korozí kotoučů má problém i spoustu osobáků s kotoučovou zadní nápravou s defenzivně a na krátkou vzdálenost jezdícími řidiči.
Proto u traktoru doporučuju zůstat u bubnů. Navíc namontovat brzdy š 120 na nápravu ze spartaka je celkem snadný.

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#55 Nový příspěvek od McPeci »

tak nemůžem srovnávat auto co má 2 tuny a auto co má tunu :)
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#56 Nový příspěvek od McPeci »

Jarda-k píše: chytají lišku a průměrný využití brzdy na traktoru je malý na to aby se tý rzi stačily zbavovat bržděním.
.
neznáš WD-40??? :D :D :D :D
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#57 Nový příspěvek od jirik610 »

No pravda je že obě naše auta mají na koulu 2200 kg , bmw to má taky zadní kotouče ale naštestí má protihrab a ten ťuká do brzd aby zastavil prokluzující kolo , no tak tolik nenareznou protože bmw se 400nm krouťáku hrabe často ,pajero zase brzďí stabilňe i zadkem ovšem menší účinost je daná menšímy brzdiči a průměry pístků , obě auta jezdí denně takže tento jev nepozoruju.
Souhlasim že přeďelat brzdy na oktávce za š120 jim pomůže co do efektivity i dostupnosti dílu.

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2598
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#58 Nový příspěvek od krajan »

toto je tu ale debata
Vo vseobecnosti ny som sa necudoval ak jedmeho clena tohto fora najdeme v ciernej kronike
Ale teraz k veci
Dolu kopcom (ak tam teda mas kopce neviem ) je cela vaha na predu takze akekolvek brzdy sa zidu a samozrejme vlecka musi brzdit (ked ma traktor 700 kg a vlecka 2000 )
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Uživatelský avatar
Jemen
Příspěvky: 487
Registrován: ned pro 01, 2013 1:49 pm
Bydliště: Vidče

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#59 Nový příspěvek od Jemen »

kurde clovek sa na chvilku zdejchne a ma cteni na cely tyden :smich:
jinak jiriku a ondro asi sme se nepochopili psal jsem blbe nalozeny 1osy vlek coz znamena ze vlek ma sice napravu posunutou dozadu ale pokud na dvoumetrovu vlecku nalozis 5ti metrovyma fosnama logicky ta to bude chtit zvedat a jelikoz uz se tu parkrat obdobne dobrodruzstvi absolvovalo tak myslim ze vim proc chcu predni brzdy jinak neboj 2 osy vlek je v planu ale ten ma jeste cas ;-)
viz fotka
http://postimg.cc/image/wz585r793/full/

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Společný projekt Jemena a Zrzečky

#60 Nový příspěvek od Leo »

Obrázek

Tak na takový dobrodružství se příště vykašli. Brácha měl tak vlek za samohyb naložený, teda ještě víc, a když jel z kopce, tak se mu zadek vznesl. Měl štěstí, že při cestě samohybu do škarpy vypadl, měl "jen" rozdrcenou pánev a kliku, že za nim jeli lidi, kteří zavolali sanitku a pak se proletěl do Brna na Úrazovku vrtulníkem.
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“