Ahojte chcel by som Vám predstaviť môj traktor na ktorom pracujem momentalne
motor...............................................Major 6911
prevodovka........................................PV3S
napravy ............................................PV3S zužene na obidvoch uzavierky
prevodovka hl......................................PVS3S
pridavna..............................................???
predne kolesa ......................................R16 disky Gaz
zadne 2 -motaž.....................................R20 S5 vetrieska
Mojim najväčšim trňom v oku je ako vypocitať pridavny prevod na prednu napravu nech som sa snazil ako kolvek pridavat ak sla do rychla trhalo ozubenia a ak sla dopomala tiez to bolo zle poprosil by som Vas o radu ake sukolesie tam dat momentalne obrazky nemam pridam hned ako to bude mozne
Jančiho traktor
-
- Příspěvky: 2511
- Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
- Bydliště: Sk
Re: Jančiho traktor
Ja som to pocital tak ze som traktor postavil na kolesa nafukal kolesa tak ako treba , urobil som si risky na kolesach kolmo na zem a posunul som traktor o jednu otacku zadnych kolies a popritom som pocital kolko sa mi otocili predne kolesa , potom som pocet otoceny prednych kolies vynasobil prevodom prednej napravy ,a ten vysledok som vydelil pomerom zadnej napravy , a to ti vide pomet 1:......... vyrovnavajuca prevodovka v tvojom pripade ju budes musiet dat do rychla , len tam treba este doratat 4% na rychlejsiu prednu napravu dufam ze som to napisal zrozumitelne
- jirik610
- Příspěvky: 1774
- Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jančiho traktor
Zdravim, doufam že toto nebude zase jedno z mrtvích témat , ťeším se na fotky .
Předem říkám tu na foru je odkaz na vypočet převodu , osobňe ho nepoužívám,víc věřim selskymu rozumu a kupeckejm počtům.
Počítal sem to mnohokrát vlastňe jen z hlavy a problém nenastal.
První co je nutny věďet je obvod kol na obou nápravách.
Druhá duležitá věc je převod v diferenciálech (ty máš oba stejny a proto je to jednodušší) protože poměr ve vyrovnávacím převodu je vlastně jen poměr mezi obvodovou vzdáleností pneumatik + - 1-4% pro rychlejší (delší ) předek.
Další je smysl ( směr) točení hrušek diferáků , v3s má protiběžný vývod pro předek( přední diferák se točí opačňe jako zadní) tohohle jevu jsem já i mnoho jiných využil pro konstrukci vyrovnávací převodovky prosťe se do předňí nápravnice dá zadní diferenciál varovnávací převodovka pak nemá tři ozubená kola ale jen dvě , je tím výrobňe jednodušší .
Tak abych to schrnul, gaz má disk 16" takže s gumou 6'50/16 je obvod okolo 230 cm
Kolo 20" no řekňeme že s gumou 11.2/20 je obvod okolo 280 cm .
Tak a je to protože chceš zrychlit předek jsou v podstaťe dvě možnosti jak docílit toho poměru + to 1-4%
1 . přičíst požadovanou dávku procent k obvodu zadní gumy , nebo to stejny odečíst od přední gumy buď jedno nebo druhé né obojí .
2 . možnost je dosadit procentuelní dávku k hotovému výpočtu převodu.
Příklad: 230 : ( 280+1%) = 230: 282,8= 0,81329=0,8133
To znamená že když hruška předního difu uďelá jednu odáčku hruška zadního musí uďelat jen 0,8133 otáčky .
Pokud chceš zistit kolik otáček musí uďelat přední hruška což je vlastňe výstup z vyrovnávycí převodovky, na jednu otáčku té zadní - neboli otáček vývodů převodovkyk( předek u v3s se točí naopak ale stejným počtem otáček jako výstupy pro obě zadní nápravy) nebo chceš li jednu otáčku vstupu vyrovnávací převodovky ,protože to vše je spojeno a tuďíž jedna a táž věc . Tentýž počet otáček.
No tak jen jednoduše otočí ďelence a ďelitele v příkladu prostě vyďelí 280 těma 230 , neboli zadní kolo předním , poměr v diferenciálech pokud jsou oba stejné je irelevantní , výsledek výjde totožnej jen s větší chybou v důsledku většího zaokrouhlování čísel, jiná situace je pokud jsou diferenciály každý jiný tam se ten poměr v nich v rovnici musí brát v úvahu a nejdříve si přepočítat obvod zadního kola na otáčky zadní i přední hrušky je to jednoduchá trojčlenka . a pak už hned výjde převod.
Předem říkám tu na foru je odkaz na vypočet převodu , osobňe ho nepoužívám,víc věřim selskymu rozumu a kupeckejm počtům.
Počítal sem to mnohokrát vlastňe jen z hlavy a problém nenastal.
První co je nutny věďet je obvod kol na obou nápravách.
Druhá duležitá věc je převod v diferenciálech (ty máš oba stejny a proto je to jednodušší) protože poměr ve vyrovnávacím převodu je vlastně jen poměr mezi obvodovou vzdáleností pneumatik + - 1-4% pro rychlejší (delší ) předek.
Další je smysl ( směr) točení hrušek diferáků , v3s má protiběžný vývod pro předek( přední diferák se točí opačňe jako zadní) tohohle jevu jsem já i mnoho jiných využil pro konstrukci vyrovnávací převodovky prosťe se do předňí nápravnice dá zadní diferenciál varovnávací převodovka pak nemá tři ozubená kola ale jen dvě , je tím výrobňe jednodušší .
Tak abych to schrnul, gaz má disk 16" takže s gumou 6'50/16 je obvod okolo 230 cm
Kolo 20" no řekňeme že s gumou 11.2/20 je obvod okolo 280 cm .
Tak a je to protože chceš zrychlit předek jsou v podstaťe dvě možnosti jak docílit toho poměru + to 1-4%
1 . přičíst požadovanou dávku procent k obvodu zadní gumy , nebo to stejny odečíst od přední gumy buď jedno nebo druhé né obojí .
2 . možnost je dosadit procentuelní dávku k hotovému výpočtu převodu.
Příklad: 230 : ( 280+1%) = 230: 282,8= 0,81329=0,8133
To znamená že když hruška předního difu uďelá jednu odáčku hruška zadního musí uďelat jen 0,8133 otáčky .
Pokud chceš zistit kolik otáček musí uďelat přední hruška což je vlastňe výstup z vyrovnávycí převodovky, na jednu otáčku té zadní - neboli otáček vývodů převodovkyk( předek u v3s se točí naopak ale stejným počtem otáček jako výstupy pro obě zadní nápravy) nebo chceš li jednu otáčku vstupu vyrovnávací převodovky ,protože to vše je spojeno a tuďíž jedna a táž věc . Tentýž počet otáček.
No tak jen jednoduše otočí ďelence a ďelitele v příkladu prostě vyďelí 280 těma 230 , neboli zadní kolo předním , poměr v diferenciálech pokud jsou oba stejné je irelevantní , výsledek výjde totožnej jen s větší chybou v důsledku většího zaokrouhlování čísel, jiná situace je pokud jsou diferenciály každý jiný tam se ten poměr v nich v rovnici musí brát v úvahu a nejdříve si přepočítat obvod zadního kola na otáčky zadní i přední hrušky je to jednoduchá trojčlenka . a pak už hned výjde převod.
Je těžky bejt debil konkurence je veliká
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
traktor - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =20&t=9934
vlek - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 77&start=0
Re: Jančiho traktor
prevodovka vypočitany teraz je tu vec zohnat tuto prevodovku kde mi vysiel pomer pri tychto kolesach 1:1,12 nakolko motor je osadeny nad napravou prednou nie pred rozmyšľam kupit nejake vecsie ozubenie zdovodu ,aby kardan nebol moc zlomeny