Zdravím,
V první řadě se omlouvám že můj dotaz se netýká přímo traktoru, ale věřím že se tu najde někdy kdo mi zvládne poradit.
Mám v plánu stavbu na podvozku ze Suzuki Samurai, s tím, že použiji motor i s převodovkou z Fordu Sierra. Originálně má samurai mezi převodovkami kardan, který je v převodovce na volno na drážkované hřídeli. Převodovka co plánuji použít je delší a kardan se mi tam nevejde. Mohu použít převodovku, která má na výstupu přírubu napevno s tím, že mezi převodovkami bude jen hardyspojka, nebo je nutno zachovat "volnost" mezi výstupem z převodovky a vstupem do redukce?
Teoreticky mám obě možnosti, mám k dispozici jak starší převodovku Type9, která má výstup na drážkování, tak Mt75 která má na výstupu přírubu na pevno.
Víc by se mi vzhledem k rozměrům hodilo použít Mt75 a spojit to natvrdo, ale nevím jestli to nebude dělat neplechu
Diky za každou radu
Propojení převodovka - redukční převodovka
Re: Propojení převodovka - redukční převodovka
Pokud motor s převodovkou bude na silneblokách a předpokládám že zadní náprava napevno, potřebuješ nějaký pružný člen mezi nimi. Nebo vše dát natvrdo, pak ale musí být všechno naprosto souosé a rám velmi tuhý.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Propojení převodovka - redukční převodovka
Do uložení náprav nezasahuji, to zůstává tak jako na samuraji, tj. zadní náprava je na listových perech, mezi ní a redukční převodovkou kardan s drážkováním.
Motor s převodovkou i redukční převodovka budou samozřejmě na silentblokách a s tím, že musí být perfektně souosé počítám, jen zkrátka nevím jestli si mohu dovolit převodovky spojit natvrdo jen přes hardyspojku, nebo jestli tam musí být ta volnost v ose (tak jako mezi redukční převodovkou a nápravou )
Motor s převodovkou i redukční převodovka budou samozřejmě na silentblokách a s tím, že musí být perfektně souosé počítám, jen zkrátka nevím jestli si mohu dovolit převodovky spojit natvrdo jen přes hardyspojku, nebo jestli tam musí být ta volnost v ose (tak jako mezi redukční převodovkou a nápravou )
-
- Příspěvky: 2512
- Registrován: pát bře 25, 2011 11:02 am
- Bydliště: Sk
Re: Propojení převodovka - redukční převodovka
Podla mna ti v takejto koncepcii staci ta hardyspojka .
Aj keby bola zadna naprava na pevno a medzi zadnou napravou a redukcnou kardan tak aj tak by stacila ta hardyspojka podla mna
Aj keby bola zadna naprava na pevno a medzi zadnou napravou a redukcnou kardan tak aj tak by stacila ta hardyspojka podla mna
Re: Propojení převodovka - redukční převodovka
Při pružení zadní nápravy se mění vzdálenost mezi převodovkou a nápravou, proto je kardan drážkovaný a mění svoji délku, pokud ti tedy zadní náprava bude pružit, odpověď je jasná.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Propojení převodovka - redukční převodovka
Lada 4X4 (niva) ma tiez medzi hlavnou a redukčnou hardy spojku kombinovanu s homokinetyckym klbom. Obydne prevodovky su na silenblokoch. Ta hardy spojka toho vydrzi a prenesie dost na kolesa, kedze Lada je permanentne 4X4 s medzinapravovym diferakom.