Traktor Mreňo 4x4
Traktor Mreňo 4x4
Páni, všetkých Vás tu zdravím.
Rozhodol som sa založiť túto tému aby so sa s vami podelil s mojím projektom a zároveň problémy a získal od vás cenné rady.
Keďže sa nám nedávno podarilo kúpiť pozemok, ktorý je dosť členitý a nachádzajú sa na ňom dve stavby ktoré sa budú búrať a suťov zavážať pozemok, začal som sa pohrávať s myšlienkou stavby traktora. Od ktorého očakávam pomoc pri búraní, stavbe, úprave pozemku ...A keďže sa mi naskytla zaujímavá možnosť kúpi, nakoniec som sa rozhodol traktor kúpiť a doviesť ho domov. Keďže v pláne je stavba čelného nakladača, a traktor mal rám dosť pochabí, tak som sa rozhodol ho celý rozrezať a jednotlivé diely plánujem vyčistiť a skontrolovať, prípadne vymeniť vadné diely.
Jednotlivé diely z ktorých mám v pláne postaviť traktory a mám ich doma
Motor : URSUS 312-S s hydraulickým čerpadlom priamo na motore / pôvodne motor z VZV RAK/ 40L/min 160bar
Zadná náprava :V3S
Predná náprava :V3S skrátená na šírku zadnej s uzávierkou
Prevodovka: V3S
Medzi prevodovka: V3S
Brzdy: Kvapalinové z GAZ 32, hlavný valec 19mm - riešenie ala Standam - kedže na traktore nebude kompresor
Spojenie zadnej nápravy a medzi prevodovky : napriamo cez dvojitú reťaz ala Vlčnovjan 4X4
Riadenie : orsta
Ovládanie uzávierok a možnžo dekompresora: vzduch z komprsoru na 12V a malým vzdušníkom
Rozchod : mi vychádza okolo 230cm , keďže motor bude v jednej rovine s diferenciálom, a vpredu na motore je na priamo hydraulické čerpadlo, tak predná náprava bude musieť byt pred motorom, keďže motor je veľmi vysoký, tak ho nechcem dávať nad nápravu kvôli ťažisku. Čiže je otázne, ako sa mi podarí to napasovať a čo najviac skrátiť. Nechcem ho mať zbytočne dlhý kedže V3S reid nie je bohvie čo..
pridávam zopár foto z dovozu
a pár fozo z rozoberania
Rozhodol som sa založiť túto tému aby so sa s vami podelil s mojím projektom a zároveň problémy a získal od vás cenné rady.
Keďže sa nám nedávno podarilo kúpiť pozemok, ktorý je dosť členitý a nachádzajú sa na ňom dve stavby ktoré sa budú búrať a suťov zavážať pozemok, začal som sa pohrávať s myšlienkou stavby traktora. Od ktorého očakávam pomoc pri búraní, stavbe, úprave pozemku ...A keďže sa mi naskytla zaujímavá možnosť kúpi, nakoniec som sa rozhodol traktor kúpiť a doviesť ho domov. Keďže v pláne je stavba čelného nakladača, a traktor mal rám dosť pochabí, tak som sa rozhodol ho celý rozrezať a jednotlivé diely plánujem vyčistiť a skontrolovať, prípadne vymeniť vadné diely.
Jednotlivé diely z ktorých mám v pláne postaviť traktory a mám ich doma
Motor : URSUS 312-S s hydraulickým čerpadlom priamo na motore / pôvodne motor z VZV RAK/ 40L/min 160bar
Zadná náprava :V3S
Predná náprava :V3S skrátená na šírku zadnej s uzávierkou
Prevodovka: V3S
Medzi prevodovka: V3S
Brzdy: Kvapalinové z GAZ 32, hlavný valec 19mm - riešenie ala Standam - kedže na traktore nebude kompresor
Spojenie zadnej nápravy a medzi prevodovky : napriamo cez dvojitú reťaz ala Vlčnovjan 4X4
Riadenie : orsta
Ovládanie uzávierok a možnžo dekompresora: vzduch z komprsoru na 12V a malým vzdušníkom
Rozchod : mi vychádza okolo 230cm , keďže motor bude v jednej rovine s diferenciálom, a vpredu na motore je na priamo hydraulické čerpadlo, tak predná náprava bude musieť byt pred motorom, keďže motor je veľmi vysoký, tak ho nechcem dávať nad nápravu kvôli ťažisku. Čiže je otázne, ako sa mi podarí to napasovať a čo najviac skrátiť. Nechcem ho mať zbytočne dlhý kedže V3S reid nie je bohvie čo..
pridávam zopár foto z dovozu
a pár fozo z rozoberania
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor Mreňo 4x4
Nebolo rozumnejsie kupit bielorus?
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Traktor Mreňo 4x4
Prikladám pár fotiek z rozoberania a čistena, ložiská sú von, pôjdu nové, guferá tiež. Náprava vyčistená od bordelu a starého oleja. Vybrúsená, už mi ostáva rozobrať diferenciál a vyčistiť skontrolovať satelity, dať vnútrajšiok do farby a ustaviť diferenciál a znova poskladať. A niekde v priebehu tohto, vyrobiť držiak brzdového strmeňa, prevdepodobne ala vlčnovjan
pieskovanie neprístupnćh častí
ups...
trošku čistenia
pieskovanie neprístupnćh častí
ups...
trošku čistenia
Re: Traktor Mreňo 4x4
Zo začiatku som sa pohrával aj s touto myšlienkou, že niečo kúpim. No nič vhodné som nenašiel. A nakoniec sa mi podarilo zohnať celý traktor z V3S za vynikajúcu cenu, s tým že som dokúpil už len prednú nápravu. Dlho som rozmýšľal že niečo kúpim ale povedzme si na rovinu, nikdy nie je isté čo kúpime...Takto si to rozoberiem, niečo sa naučím, vymením čo treba. A viem čo sú tam za diely a hlavne v akom sú stave. Budem to robiť pre seba, takže sa budem smažiť to spraviť poriadne Je mi jasné že lacné to nebude...
Re: Traktor Mreňo 4x4
Páni, jedna otázka... Posledné dni sa pohrávam s myšlienkou či je potrebná šírka od kolesa po koleso 175cm po bubny je to viac cca 183 CM. Ide o to že kým je to rozobraté či by to nebolo zúžiť aspoň na šírku krátkej poloosi, tým by som to zmenšilo ak sa nemýlim o 22 CM. Čiže šírka 161 cca po okraj bubna... S tým že disky sa budú aj tak prevárať, v pláne tam je rozmer okolo 11-12,5 R20. Tým pádom by sa dalo hýbať ešte s celkovou šírkou von / zmenou ET. Nebude to takto veľmi neohrabaní stroj ? Rozvor cca 230 celková dĺžka cca 330 CM, Širka 183 CM?Je jasné že záleží od používania, v prvom rade chcem stabilný stroj, no nie za cenu že bude "neohrabaní " . Čo odporúčate ? Vďaka
Re: Traktor Mreňo 4x4
Tak z prednou nápravou z V3Sky veľkú obratnosť nebudeš mať ale dá sa to zvládnuť! Tiež som ju mal pár rokov a vymenil som ju len kvôli prevodom. Ta terajšia z Gaz 66 je na tom z reidom podobne ako z V3Sky. Tu širkú náprav mám 160 CM na brzdové bubny a stabilita je v pohode aj teraz keď som dal veľké kolesá (12,4-28) a na to posadil kabínu z Crystala. Len treba jazdiť z rozumom! Len ten rázvor náprav sa mi vidí veľmi dlhý! Ja som mal voľakedy 220cm a pri výmene prednej nápravy som ho ešte o pár CM skrátil a to mám motor z Avie z prevodovkou a ešte celú prevodovku z rozvodovkou z V3S. Motor je v predu trocha dvihnúty ale jazdí a maže v pohode.
Tak držím palce a nech sa darí!
Tak držím palce a nech sa darí!
Re: Traktor Mreňo 4x4
Přesně tento motor má (zemřel) otec ve svém 4x4 traktoru a aby nebyl moc vysoký má náhon přední nápravy vedle mot. vany. Přední diferenciál je na levé straně. Tudíž je vlastně pod chladičem a vedle hydraulického čerpadla co je přímo na klice.
Traktor je užší tuším 135cm venkem kol , ale přední kola jsou jen 6.50-16 s diferakem z 1203. Zadek kola z V3S.
Traktor je užší tuším 135cm venkem kol , ale přední kola jsou jen 6.50-16 s diferakem z 1203. Zadek kola z V3S.
Re: Traktor Mreňo 4x4
Murrár: No nič, začínam rozmýšľať ako skrátim nohavicu, či vylisovaním nohavice, alebo z nej odpílim a dám si vyrobiť vsuvku. Radšej by som pílil a vyhol sa možnosti ohnúť obal diferenciálu ale uvidím ako sa mi podarí zohnať materiál a pána sústružníka. Keďže ja ako elektrikár, disponujem len základným vybavením ako vŕtačka, flexa, prenosný horák, zváračka...proste nič špeci ale aj ja zdieľam podobný názor na ten rozvor a cez víkend to celé skreslím a pokúsim sa ho čo najviac zmenšiť. A asi použijem riešenie od JardaCNC nad ktorým som už rozmýšľal aj ja a to je riešenie, že diferenciál bude posunutý v ľavo, mimo čerpadla a nemal by byť problém ani s kardanom. Uvidím, cez víkend si ti nechám prejsť hlavou a skreslím to, nech to mám 3D
Veľká vďaka obom za info
Prikladám foto motora a čerpadla pre predstavu
Veľká vďaka obom za info
Prikladám foto motora a čerpadla pre predstavu
Re: Traktor Mreňo 4x4
Takže, cez víkend nebol vôbec čas, a dostal som sa k traktoru až v utorok, rozobral som celý diferák a bohužial ma čakalo nepekné prekvapenie, satelity a hruška nevyzerali najlepšie. Včera sa mi podarilo zohnať satelity, ostáva zohnať tanierové koleso a pastorok. Dnes som to dočistil a vymyl. A teraz si dúmam hlavu nad konštrukciou traktoru v 3D. Rázvor sa mi podarilo dostať na cca 210cm. Čož si myslím že je super, no na skracovanie náprav bez zvárania zadných poloosí môžem zabudnúť a je potrebné vykrátiť to, inak by mi tažisko a motor nevychádzalo na stred. Momentálne to vychádza 170 po kraje bubnov, no zvažujem zúžiť na cca 150-155cm po okraj bubnu . A spraviť disky kde by som si mohol meniť šírku. Niečo ako tu
Čiže šírka traktora po okraj gúm cca 160-165 a po rozšírení cca 180- 185cm. Čo vy na to ?
pastorok
niečo z čistenia
3D
Čiže šírka traktora po okraj gúm cca 160-165 a po rozšírení cca 180- 185cm. Čo vy na to ?
pastorok
niečo z čistenia
3D
Re: Traktor Mreňo 4x4
Ten modrý valec na motore poháňaný remeňom je dynamo? Výmena to za času za nejaký alternátor z Favorita alebo Felicia. Bude to lepšie nabíjať batériu a jednoduchšia kablovačka.
Tak ako to más na 3D mám aj ja riešené. Zadný diferak mám trocha na ľavo, nie je v strede rámu a skrátenú mám len tu dlhú pravú časť nápravy.
Tak ako to más na 3D mám aj ja riešené. Zadný diferak mám trocha na ľavo, nie je v strede rámu a skrátenú mám len tu dlhú pravú časť nápravy.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor Mreňo 4x4
Ten pastorok nevadi, tak rychlo jazdit nebudes zeny to extra hucalo. Pokial niesu vylamane zuby to vydrzi. Ale chapem das nove tak uz tam nikdy nepolezjes.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Traktor Mreňo 4x4
Tak, včera som dokončil čistenie diferáku.A zvyšok dňa sa zabával s čistením matíc kolies. Kto by to povedal že to bude toľko trvať Večerom som si ešte pomeral čo potrebujem na brzdy. A večer som bol pozrieť elektriku na sústruhu pánovi čo mi má odpichnúť vsuvky do nohavíc. A tam som bol do samého večera a v pondelok znova.Vyhorená kablovačka
MURÁR: Áno, je to dynamo, a je v pláne ho meniť za alternátor. Keďže budem musieť ho posunúť vyššie aby mi pri výkyve nápravy nezachytával oň kardan
ATLAN: No presne, už keď sa toľko seriem z čistením a všetky zlé diely som vymenil, nenechám to tam a hlavne dúfam že to už nebudem rozoberať
Ale páni čo tá šírka? Zúžim to na tých 165 po kraj kolies s tým že budú lachko rozšíritelné na cca 185 prešróbovaním disku?
MURÁR: Áno, je to dynamo, a je v pláne ho meniť za alternátor. Keďže budem musieť ho posunúť vyššie aby mi pri výkyve nápravy nezachytával oň kardan
ATLAN: No presne, už keď sa toľko seriem z čistením a všetky zlé diely som vymenil, nenechám to tam a hlavne dúfam že to už nebudem rozoberať
Ale páni čo tá šírka? Zúžim to na tých 165 po kraj kolies s tým že budú lachko rozšíritelné na cca 185 prešróbovaním disku?
Re: Traktor Mreňo 4x4
Z tou šírkou už musíš vediet ty že na čo ten traktor budeš používať. Je mám šírku na okraje bubnov 160cm ale kolesá mám 12,4-28 a stred kolies mám na 140cm a kraj pneu na 175cm. Ja som tu šírku robil aby mi to sedelo zo zo sadzačom zemiakov a plečkou. Ale tiež sa mi dajú kolesá rozšíriť až na 210cm na kraj pneu.
Re: Traktor Mreňo 4x4
Tak, stále bojujem a prekreslujem...našťastie pri kontrole či je to správne som si všimol chybu, lebo som mal v pláne skracovať, no zistil som že som mal posonuty vývod na prevodovke, a tým pádom by som skracoval zlú stranu to by bolo nadávok, keby to zistím pri montáži...a ešte bude problém, s prednou nápravou, ľavú stranu potrebujem skrátiť čo najviac...
Minulý týždeň som sa zabával z brzdami, už mi to ostáva len obvariť
Prišli veci zo zinkovne
Prišli mi nové ložiská, kto by povedal ze sa dajú kúpiť stále niektoré ČSSR
A včera som začal skladať hrušku, no vymedzovavocie čo som kúpil, mi prišli iné ( väčší priemer) a samozrejme som potreboval 0.1mm regulačnú podložku.Neostavalo mi nič iné ako sa pustiť rozobrať druhý diferák. Dnes som to dokončil a našťastie tam bola tá pravá. Číže axialna vôla vymedzená a poskladaný zvyšok hrušky...
A pustil sa do tanieroveho kolesá
Zajtra pokračovanie, konečne niečo iné ako samé brúsenie a čistenie
Minulý týždeň som sa zabával z brzdami, už mi to ostáva len obvariť
Prišli veci zo zinkovne
Prišli mi nové ložiská, kto by povedal ze sa dajú kúpiť stále niektoré ČSSR
A včera som začal skladať hrušku, no vymedzovavocie čo som kúpil, mi prišli iné ( väčší priemer) a samozrejme som potreboval 0.1mm regulačnú podložku.Neostavalo mi nič iné ako sa pustiť rozobrať druhý diferák. Dnes som to dokončil a našťastie tam bola tá pravá. Číže axialna vôla vymedzená a poskladaný zvyšok hrušky...
A pustil sa do tanieroveho kolesá
Zajtra pokračovanie, konečne niečo iné ako samé brúsenie a čistenie