Pohon pásů

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Pohon pásů

#1 Nový příspěvek od Killer Koly »

Rád bych postavil pasovy traktor a resim pohon pasu. spojky se mi moc nepozdavaji, rozvod pribrzdovanim klasickeho diferencialu se mi moc neosvedcil. planetove prevodovky jsou za rozumnou cenu nesehnatelne (jsou potreba 2), proto vas chci pozadat o radu, jak to co nejjednoduseji vyresit. zatim mam tento zpusob pohonu. vykon motoru bude 10 - 15 kW
Přílohy
tohle reseni jsem uz zkusil, ale moc se neosvedcilo, nedrzelo to primy smer
tohle reseni jsem uz zkusil, ale moc se neosvedcilo, nedrzelo to primy smer
tracked_03.gif (2.92 KiB) Zobrazeno 6647 x
tohle reseni se mi moc nelibi, ikdyz je to pouzite u mnoha buldozeru
tohle reseni se mi moc nelibi, ikdyz je to pouzite u mnoha buldozeru
tracked_01.gif (2.78 KiB) Zobrazeno 6647 x
tohle je nejjednodussi reseni, co jsem nasel
tohle je nejjednodussi reseni, co jsem nasel
tracked_04.gif (4.17 KiB) Zobrazeno 6647 x
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pohon pásů

#2 Nový příspěvek od artemio »

Tu třetí verzi přenosu jsem kdysi měl. Sháněl jsem diferák na T805 a nedával jsem pozor a místo toho jsem koupil dif na OT810 :red: :evil: A to jsem pro něj jel přes celou republiku. Kupoval jsem to tady na foru, akorát už nevím od koho, ale vím kde :) Nakonec to ale dobře dopadlo, po roce přenášení z místa na místo se mi ho podařilo vyměnit za zadní nápravu T805 8)
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pohon pásů

#3 Nový příspěvek od artemio »

Tu druhou verzi jsme pro kamaráda dělali železného koně, planetovku a spojky jsme použili z nějakého důlního dvoububnového navijáku. Fungovalo to slušně, ale po roce sehnal zachovalý tovární a tohle šlo prodat. Pak toho litoval, když kupoval náhradní díly :rohy:
Osobně bych se přikláněl k té druhé verzi, měl jsem i starou německou frézu a ta to takhle měla také řešený a fungovalo to taky skvěle 8)

Ta první verze je nešťastné řešení, pořád to jen naháníš do správného směru a stačí sebemenší překážka, výmol a.. :vztek:
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Pohon pásů

#4 Nový příspěvek od Killer Koly »

jj, presne tak, pisu, ze jsem to mel a udrzet to rovne byl ocistec. potom jsem to predelal na halftrak (to uz bylo lepsi) a nakonec prodal

nemas nekde fotky toho systemu z OT?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pohon pásů

#5 Nový příspěvek od artemio »

Fotky asi už mít nebudu, nic jsem z toho nestavěl, jen přenášel, takže ani nebyl důvod to fotit. Navíc už to pár let bude :zapomel: Ale bylo to těžké jako sviňa.
Ten první systém teď staví jeden známý, vlastně ještě s horším budoucím výsledkem, protože chce pohon čerpadlo-dva hydromotory, jen ovládání rozvaděčem a postavené na malém čtvercové podvozku. A nenechá si to vysvětlit :vztek:
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Pohon pásů

#6 Nový příspěvek od ITS »

Myslím si, že takovou převodovku neseženeš a dělat ji,to by se mě teda nechtělo. Při amatérské výrobě by ten rotační koš byl asi dost velký a musel by mít dost vysoké otáčky. Při nízkých otáčkách by převod byl strašně pomalý, nebo opačně - příliš velký nápor na brzdy. Je to problém drobných rozdílů počtu zubů - to ale asi víš.
Ten stroj bude stejně muset mít nějak řešenou průchodivost terénem ( světlou výšku podvozku). K tomu budou třeba portály. Kdyby jsi velkou část převodu utopil v portálech, které se dají sehnat i snadno udělat, pak ty dvě spojky - nejlépe mokré lamelové z nějakého obráběcího stroje - budou brnkačka.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pohon pásů

#7 Nový příspěvek od artemio »

Snadno dostupné portály s velkým převodem má RS09 (převod 18)
Pokud to bude menší stroj, tak z PF62, ten má převod cca 6, ale musel bys tomu upravit obal :prace:
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon pásů

#8 Nový příspěvek od jano »

a nie je jednoduchšie repasovať nejaký pásak?

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5433
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Pohon pásů

#9 Nový příspěvek od thovt »

Kdybých stavěl pásaka použil bych zadní nápravu s V3S , důležité že má uzávěrku, řízení bych ovládal brzdami. Také by se dalo použít agrostroj jednoosy traktor TJ-6,5 to má uzávěrku. Dal by se použít malotraktor TZ4K-14, jen zrušit kloubové řízení. Nahodit pásy . Bubnové brzdy využit všechny čtyři k řízení pásu.
Na přímí směr musí být uzávěka difernciálů.

A co Zetor 2023 , v i-bazarech jsem viděl předělané na traktory kolové zpět přestavět by nebyl problém.

Otázka co chceš s tím dělat některé práce je pásak nepraktický.

Na silnicí pokud to nemá gumové pasy nesmíš. Policajtům to nevysvětlíš.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Pohon pásů

#10 Nový příspěvek od Killer Koly »

thovt píše:Kdybých stavěl pásaka použil bych zadní nápravu s V3S , důležité že má uzávěrku, řízení bych ovládal brzdami. Také by se dalo použít agrostroj jednoosy traktor TJ-6,5 to má uzávěrku. Dal by se použít malotraktor TZ4K-14, jen zrušit kloubové řízení. Nahodit pásy . Bubnové brzdy využit všechny čtyři k řízení pásu.
Na přímí směr musí být uzávěka difernciálů.

A co Zetor 2023 , v i-bazarech jsem viděl předělané na traktory kolové zpět přestavět by nebyl problém.

Otázka co chceš s tím dělat některé práce je pásak nepraktický.

Na silnicí pokud to nemá gumové pasy nesmíš. Policajtům to nevysvětlíš.

jak uz jsem psal vyse, nebudu se timhle smerem vubec ubirat. jednou jsem neco podobneho posatvil a bylo to temer neriditelne. naprava z V3S je moc velka, ten pasak (spis pasacek) bude mit motor do 15kW, spis mene (uvazuju o motoru jawa 250, 350). uzaverka je tudiz k nicemu, musel bych ji nejak vypinat sotva zaberu za brzdy. to resi i dalsi vec a to jsou pasy. v teto velikosti kovove nemaji vyznam, navic mam pripravene uz gumove, resp. vim jak je jednoduse vyrobit.. zetor 2023 je uz prilis velky a tezky, navic financne uplne mimo. pri prestavbe koloveho traktoru na pasovy (i o tom jsem uvazoval, par jsem jich videl) bych se financne dostal na naklady puvodniho 2023, nehlede na to, ze sehnat voziky a pasy je skoro zazrak. a gumove pasy (tedy neoriginalni, origo jsou zelezne) tehle velikosti delaji skoro polovinu ceny toho pasaku.
pasak jsem si vybral, protze mi vyhovuje na to, co s nim chci delat. kdyby to zvladl kolovy traktor, stavel bych kolovy
optimalni by byl pasak z PF, delala se k tomu prevodovka, na kterou se nasadily pasova kola

s pocitanim prevodu a svetlosti si zatim hlavu nelamu, to az bude ta rozvodovka. jinak davat portaly na pasak je trochu ulet, resi se to voziky
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

pavel sk
Příspěvky: 12738
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Pohon pásů

#11 Nový příspěvek od pavel sk »

Ten treti obrazok je vlastne princip ovladania ako u DT-75.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5433
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Pohon pásů

#12 Nový příspěvek od thovt »

Zde je pačka uzavěrky na pravé straně s černou plastovou krytkou, stačí nato položit nohu uzavěrka sepne, v okamžiku kdy se sundá noha páčka se vratí zpět.
http://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/86 ... 14-b-2.jpg

S tvého popisu mám pocit že jsi nikdy neřídíl pásové seriově vyráběné vozidlo, protože v terénu který je bahnitý, vozidlo se stačí na jednu stranu nebo na druhou stranu, v podstatě je to jakobys to řídil rajčaky. Seriové stroje mají synchronizované pásy když dáš oba rajčaky do předu i kdyš se prokluzuje jeden pás.



https://www.youtube.com/watch?v=0wvZjhuy24U
https://www.youtube.com/watch?v=dUv05r0BNMk
https://www.youtube.com/watch?v=ml-AcOIyRBo

Určitě bych jawu nepoužil, protože je to prodělečné, kamoš měl traktor a frézu prodal to za cenu šrotu.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Pohon pásů

#13 Nový příspěvek od Killer Koly »

thovt píše:Zde je pačka uzavěrky na pravé straně s černou plastovou krytkou, stačí nato položit nohu uzavěrka sepne, v okamžiku kdy se sundá noha páčka se vratí zpět.
http://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/86 ... 14-b-2.jpg

S tvého popisu mám pocit že jsi nikdy neřídíl pásové seriově vyráběné vozidlo, protože v terénu který je bahnitý, vozidlo se stačí na jednu stranu nebo na druhou stranu, v podstatě je to jakobys to řídil rajčaky. Seriové stroje mají synchronizované pásy když dáš oba rajčaky do předu i kdyš se prokluzuje jeden pás.



https://www.youtube.com/watch?v=0wvZjhuy24U
https://www.youtube.com/watch?v=dUv05r0BNMk
https://www.youtube.com/watch?v=ml-AcOIyRBo

Určitě bych jawu nepoužil, protože je to prodělečné, kamoš měl traktor a frézu prodal to za cenu šrotu.


zbytecne slozite. navic uz jsem nekolikrat psal, ze pres diferencial cesta nevede, ikdyz je tam ta uzaverka

z tveho popisu mam pocit, ze naopak ty jsi nikdy ani nevidel princip cinnosti pasoveho vozidla (neber to nijak zle, proste tomu jen asi nerozumis). ja mam papiry dokonce i na tank. T-72 se ridi tak, ze se meni prevodovy pomer v pridavnych prevodovkach, takze zadna synchroinizace tam neni. pasy se dokonce muzou otacet proti sobe. obdobne zataci i BVP nebo MT-LB, tam se pomoci brzdeni planetoveho soukoli zpomaluje nebo zastavuje vystupni hridel (prepinani rychle a pomale planetove prevodovky). u DT-74 a T-100 (coz jsou ruske buldozery, taky jsem s nima dost dlouho jezdil) to funguje pres spojky. jsou tam vicelamelove mokre, coz je sice dobre reseni, ale technicky narocne.
u tanku (napr Mark IV) z 1. svetove valky to fungovalo tak, ze na vyvodove hrideli byla planetova prevodovka pro kazdy pas a bud se brzdilo planetove kolo (pro jizdu) nebo vystupmni hridel (pri zataceni). tenhle system je asi nejlepsi, ovsem planetova prevodovka je taky patricne draha

pasovy traktor pro moje ucely by mel byt co nejmensi, Z 2023 je uz moc velky
a proc je jawa prodelecna, muzes mi to vysvetlit? tenhle motor je ve spouste traktoru, nejak to nechapu. navic je nejdostupnejsi a financne nenarocny a ND se daji jednoduse sehnat




TO ALL: zatim to vypada na ty spojky, mozna se mi podari sehnat prevodovou skrin ze soustruhu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Pohon pásů

#14 Nový příspěvek od ITS »

K-K dobrýýýýýý , znalec 8)

I ty portály jsi mě dobře odstřelil - i když --- není nad silný koncový převod. Před ním pak můžou být samé titěrné dílečky.

8) 8)

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Pohon pásů

#15 Nový příspěvek od Killer Koly »

presne tak, koncovy prevod bude to nejsilnejsi 8)
rozdelovaci prevodovka bude pred nim
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“