Pohon pásů

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Pohon pásů

#16 Nový příspěvek od jirik610 »

jednou jsem zahlídl strojek podobnejch proporcí jako chceš ty - poháněl ho jeden motor tuším honda nebo brix 6,5 s odstředivou spojkou - borec měl udělaný pojezd na dva variátory - klasické malé řemenové variátory poháněly pohonná kola měl tam třírychlostní převodovku vypadala jako ze žuka,vohy nebo z gazu ale byla hliníková a zaní jen uhlovou převodovku se dvouma vývodama nalevo napravo na každym z nich variátor a za variátorem kotoučové brzdy a na každym kotouči dvě zdrže to teda nevím na co asi se to tím taky nějak křížilo nebo štelovalo , nebo možná jedny zdrže na řízení a jedny na nožní brzdu - asi nebo nevím - bádal jsem proč takhle a pak mi došlo že variátory se dají štelovat přítlakem pružin a tak se to asi dalo seštelovat proti přetáčení i za jízdy na vozíku byly jen nenafukovací gumová kolečka jako pojezdová vypadaly jako z kontejnerů na tříděnej odpad ale myslím že byly dvě a dvě na výkyvny těhlici zadní kola byly poháněny a přední rozety šponovaly pásy prohlížel jsem si to asi hodinu a celou dobu sem dumal jestli by nebyl lepší hydropojezd jako mají malé bagříky ,ale asi ne- tohle celkem upalovalo když to chlápek rozjel tak mazalo jak fik tipuju tak 40 km/h pravda chvilku trvalo než to ty variátory rohejbaly ale vodpal to mělo dobrej pak se to trochu vlnilo ale to spíš proto že ty pásy na trávníku poklouzávaly myslím že ani neřadil že ta převodovka spíš sloužila na předvolbu qvaltu a nebo jako redukce ........
ještě jak sem kdysi četl i tu omáčku k tomu pásáčku jak stavěl ten švéd nebo fin či co to bylo za dána tak sem vyčetl že tam má samosvornej diferák respektive dif s omezenou svorností a tu svornost vypíná pohybem volatu kterej zároveň ovládá přibrzďování kol

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Pohon pásů

#17 Nový příspěvek od thovt »

Killer Koly píše:
thovt píše:Zde je pačka uzavěrky na pravé straně s černou plastovou krytkou, stačí nato položit nohu uzavěrka sepne, v okamžiku kdy se sundá noha páčka se vratí zpět.
http://img6.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/86 ... 14-b-2.jpg

S tvého popisu mám pocit že jsi nikdy neřídíl pásové seriově vyráběné vozidlo, protože v terénu který je bahnitý, vozidlo se stačí na jednu stranu nebo na druhou stranu, v podstatě je to jakobys to řídil rajčaky. Seriové stroje mají synchronizované pásy když dáš oba rajčaky do předu i kdyš se prokluzuje jeden pás.



https://www.youtube.com/watch?v=0wvZjhuy24U
https://www.youtube.com/watch?v=dUv05r0BNMk
https://www.youtube.com/watch?v=ml-AcOIyRBo

Určitě bych jawu nepoužil, protože je to prodělečné, kamoš měl traktor a frézu prodal to za cenu šrotu.

Killer Koly píše:zbytecne slozite. navic uz jsem nekolikrat psal, ze pres diferencial cesta nevede, ikdyz je tam ta uzaverka

z tveho popisu mam pocit, ze naopak ty jsi nikdy ani nevidel princip cinnosti pasoveho vozidla (neber to nijak zle, proste tomu jen asi nerozumis). ja mam papiry dokonce i na tank. T-72 se ridi tak, ze se meni prevodovy pomer v pridavnych prevodovkach, takze zadna synchroinizace tam neni. pasy se dokonce muzou otacet proti sobe. obdobne zataci i BVP nebo MT-LB, tam se pomoci brzdeni planetoveho soukoli zpomaluje nebo zastavuje vystupni hridel (prepinani rychle a pomale planetove prevodovky). u DT-74 a T-100 (coz jsou ruske buldozery, taky jsem s nima dost dlouho jezdil) to funguje pres spojky. jsou tam vicelamelove mokre, coz je sice dobre reseni, ale technicky narocne.
u tanku (napr Mark IV) z 1. svetove valky to fungovalo tak, ze na vyvodove hrideli byla planetova prevodovka pro kazdy pas a bud se brzdilo planetove kolo (pro jizdu) nebo vystupmni hridel (pri zataceni). tenhle system je asi nejlepsi, ovsem planetova prevodovka je taky patricne draha

pasovy traktor pro moje ucely by mel byt co nejmensi, Z 2023 je uz moc velky
a proc je jawa prodelecna, muzes mi to vysvetlit? tenhle motor je ve spouste traktoru, nejak to nechapu. navic je nejdostupnejsi a financne nenarocny a ND se daji jednoduse




TO ALL: zatim to vypada na ty spojky, mozna se mi podari sehnat prevodovou skrin ze soustruhu

Funkce tanku a BVP ti neberu te je specialní stroj který je vyroben do bojových podmínek.
Pásové traktory mají také specifickou konfiguraci.
Myslím že tu řešíme snad trochu jinou věc která má být jednoduchá.
Stou uzavěrkou jsem mysel to že když zaberou oba dva pasy najednou, sílá motoru se rozloží efektivně na pásy, Stroj bude mít větší tah.
Mechanizmus zapínaní a vypínaní uzaverky stačí silnější pero které by vracelo to nazpět, něco podobného jako spojka u auta.
Když uděláš nožní i ruční plyn, tak pravou nohu budeš mít volnou na uzávěrku nebo když dáš na rajčák řídítkovou pačku z motorky.
Asi to není tvůj plán.


Jednotlivé díly mají větší cenu v konečném součtu, než celý stroj např. domáda prostě za cenu kterouch chceš nikdy nedostaneš.



Tady jsem vybral videa snad si stoho vemeš inspiraci , některá videa mají stavební postup .
https://www.youtube.com/watch?v=XpsYR0Ydq6w
https://www.youtube.com/watch?v=79ncOYcIUQw
https://www.youtube.com/watch?v=M603ytZ2PUM
https://www.youtube.com/watch?v=-8Q3V4P6ZxU
https://www.youtube.com/watch?v=4GbLZP2pK6Y
https://www.youtube.com/watch?v=BJiwwMhexbE
https://www.youtube.com/watch?v=eKx9M6qUIBY
https://www.youtube.com/watch?v=gb79GEKDtiY
https://www.youtube.com/watch?v=uyJt_RfusXU
https://www.youtube.com/watch?v=U-Cob90-mGQ

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5458
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Pohon pásů

#18 Nový příspěvek od thovt »

Jo uplně jednoduchá věc je že budeš mít na každý pás motor a převodovku a budeš to ovládat rajčaky.
Takle to mají vyřešeno RC modely tanku pohon.
Dva motory i ve skutečnosti.
http://www.fronta.cz/tezky-tank-tiger-ii-sdkfz-182
http://cs.wikipedia.org/wiki/Matilda_Mk_II
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=15719

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon pásů

#19 Nový příspěvek od Atlan »

Jawa financne nenarocna si robis srandu ze? Len repasovana kluka stoji 70E na 350 140E, kde mas piest a spojkove lamely, kos spojky a podobne. Navyse smrad dvojtaktu, otazne starty, spotreba hluk,nemas vyfuk ani nadrz.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Pohon pásů

#20 Nový příspěvek od mufik »

Tento strojek jsem měl tu čest řídit,paráda.Ovládání řešeno směrovými spojkami a místo převodovky variátor,kola propojená dvouřadým řetězem,jednoduché jak facka a funkční.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pohon pásů

#21 Nový příspěvek od artemio »

Podobně to mám na své šestikolce. Motor je tam Jawa 350, jen v jiných karterech, za ním variátor a potom reverzní převodovka a z ní přes spojky a kotoučové brzdy na kola. Spřažení kol je pomocí řetězů. Někde jsou tu i fotky.
Jinak ten motor úsporný rozhodně není a levné ND také ne. GO polomotoru mě letos vyjde na 11-15 tis kč :pistol: , ale nechci tam dávat nic jiného, protože je to tovární výrobek :)
Ale na blbnutí je to 8)
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Pohon pásů

#22 Nový příspěvek od mufik »

mufik píše:Tento strojek jsem měl tu čest řídit,paráda.Ovládání řešeno směrovými spojkami a místo převodovky variátor,kola propojená dvouřadým řetězem,jednoduché jak facka a funkční.
Zapomněl jsem dát odkaz https://www.youtube.com/watch?v=7Vq8TGr5kOM
Naposledy upravil(a) mufik dne pát led 02, 2015 8:57 am, celkem upraveno 1 x.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pohon pásů

#23 Nový příspěvek od artemio »

JJ, hodně podobně vypadá ta moje. Akorát je made in ČSSR v 70. letech, za použití některých dílů z tehdejšího nepřátelského západu :shock:
:sorry: :OT:
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2605
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Pohon pásů

#24 Nový příspěvek od krajan »

no tak sa mi zda ze aj tak sa da urobit nieco co nema kazdy

https://www.youtube.com/watch?v=GxBFhEuedu8
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2751
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Pohon pásů

#25 Nový příspěvek od Killer Koly »

thovt: asi tusim kam miris. stejny system pohonu mel nemecky kettenkrad nebo hakl
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

pavel sk
Příspěvky: 12798
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Pohon pásů

#26 Nový příspěvek od pavel sk »

Len tak medzi rečou, tak T-100 a vyssie rady + DT-čky (starsie) mali suche stranove spojky a takisto stranove brzdy boli pasove suche. Olejove boli len ked pustili semerigy :smich: U traktorov DT-75 bol kontrolovany diferencial ovladany pakami (rajčakmi). Ked nahodou nedrzal jeden spojkovy pas tak DT nechcela ist priamo. DT-54 a 55 mali este lamelove spojky (princip ako Stalinec).

Uživatelský avatar
McPeci
Příspěvky: 3788
Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
Bydliště: Juřinka
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon pásů

#27 Nový příspěvek od McPeci »

zajímavě to má vyřešená rolba "LAVINA" kdisik jsem se o to zajímal a měl jsem k tomu vytištěné vše možné cosik o podvozku tam taky bylo
Robert ;)

každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis

https://www.facebook.com/robert.peciva


http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon pásů

#28 Nový příspěvek od jano »

pavel sk píše:Len tak medzi rečou, tak T-100 a vyssie rady + DT-čky (starsie) mali suche stranove spojky a takisto stranove brzdy boli pasove suche. Olejove boli len ked pustili semerigy :smich: U traktorov DT-75 bol kontrolovany diferencial ovladany pakami (rajčakmi). Ked nahodou nedrzal jeden spojkovy pas tak DT nechcela ist priamo. DT-54 a 55 mali este lamelove spojky (princip ako Stalinec).
DT 75 nemá diferencial, len rozvodovku a Planetové Smerové Ústrojenstvo, teda zabrzdený planetový prevod pásovou brzdou + pásová brzda na každú stranu.

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Pohon pásů

#29 Nový příspěvek od ITS »

Mě napadla taková varianta. Zůstat u toho diferáku - tedy spíše dvou diferáků. Pro každý pás jeden diferák. Na jedné jeho poloose pás (včetně origo brzdového bubnu) a na druhé poloose kotoučovou (pružinovou) brzdu. Diferáky budou vedle sebe, pojedou stejným směrem, takže je na vstupu spřáhnout řetězem. Přímý směr je bez problémů - obě kotoučové brzdy zabržděny. Zatáčení jako u DT. Tedy odbrzdit jeden dif a případně přibrzdit kolo.

Uživatelský avatar
oremt
Příspěvky: 130
Registrován: pon úno 13, 2012 7:59 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Pohon pásů

#30 Nový příspěvek od oremt »

Pani vydeli ste už toto
http://m.youtube.com/watch?v=LQwu9rhSfj4
majú aj dačo také ako skúter, teda motor-diferak-a na každú poloos spojka. ide rovno spojky sú zopnuté, ide do prava: ľavá spojka zopnutá , pravá sa rozopína a naopak. skúste
www.howeandhowe.com

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“