ZST-150
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
ZST-150
Ahoj.
Protože mě už nebaví běhat za sekačkou, rozhodl jsem se, že si postavím sekací traktůrek.
Původní záměr byl:LEHKÝ, obratný sekací traktůrek, náhrada prodávaných, nesmyslně drahých továrních produktů.
A protože nemám zahradu rovnou, tak 4x4 možná i 4.
Občas něco odvézt, a v zimě prohrnout sníh.
Les nemám, klády tahat nebudu.
Takže původní záměr:motor 1.0TD s převodovkou,podvozek ze Subaru Libero,který zkrátím, doplním úhlový převod,vývodový hřídel, a fertig!
I zahájil jsem shánění komponentů.
A jako každé takovéto plány, se i tyto začaly hatit.
Motor byl nejlevnější za 10 000,což jsem nebyl ochoten za něj dát.
Navíc mi ho rozmlouvali, že je jich tu málo, a v případě poruchy budu muset koupit vše nové.
Tak tedy padla volba na koncernovou 1.6D.
Když jsem pro něj jel, zjistil jsem, že je to 1.9, takže lehký už moc nebude...
Koupil jsem podvozek Subaru Libero, a ukázalo se , že Japonci, a protikorozní ochrana nějak nejdou k sobě.
Takže udělat nový ram.
No a pak se to ještě více zkomplikovalo, objevil jsem toto fórum
Tady lítají samé ňútnmetry, redukce, uzávěrky. A kdo nemá nápravy z V3S, tak to má slabé!
Revidovaný záměr :
Motor:VW 1.9D.
1 převodovka:VW GII.
úhlový převod GII Syncro.
2 převodovka Subaru Libero.
PN: Subaru Libero nebo GII
ZN: přední GII.
Kola 185x60x14
Rám jekl 80x40x4.
Hydraulika vzadu, a snad i ve předu, elektricky spínané čerpadlo.
Vývodový hřídel, vpředu, pokud se zadaří i v zadu, a uprostřed.
Protože mě už nebaví běhat za sekačkou, rozhodl jsem se, že si postavím sekací traktůrek.
Původní záměr byl:LEHKÝ, obratný sekací traktůrek, náhrada prodávaných, nesmyslně drahých továrních produktů.
A protože nemám zahradu rovnou, tak 4x4 možná i 4.
Občas něco odvézt, a v zimě prohrnout sníh.
Les nemám, klády tahat nebudu.
Takže původní záměr:motor 1.0TD s převodovkou,podvozek ze Subaru Libero,který zkrátím, doplním úhlový převod,vývodový hřídel, a fertig!
I zahájil jsem shánění komponentů.
A jako každé takovéto plány, se i tyto začaly hatit.
Motor byl nejlevnější za 10 000,což jsem nebyl ochoten za něj dát.
Navíc mi ho rozmlouvali, že je jich tu málo, a v případě poruchy budu muset koupit vše nové.
Tak tedy padla volba na koncernovou 1.6D.
Když jsem pro něj jel, zjistil jsem, že je to 1.9, takže lehký už moc nebude...
Koupil jsem podvozek Subaru Libero, a ukázalo se , že Japonci, a protikorozní ochrana nějak nejdou k sobě.
Takže udělat nový ram.
No a pak se to ještě více zkomplikovalo, objevil jsem toto fórum
Tady lítají samé ňútnmetry, redukce, uzávěrky. A kdo nemá nápravy z V3S, tak to má slabé!
Revidovaný záměr :
Motor:VW 1.9D.
1 převodovka:VW GII.
úhlový převod GII Syncro.
2 převodovka Subaru Libero.
PN: Subaru Libero nebo GII
ZN: přední GII.
Kola 185x60x14
Rám jekl 80x40x4.
Hydraulika vzadu, a snad i ve předu, elektricky spínané čerpadlo.
Vývodový hřídel, vpředu, pokud se zadaří i v zadu, a uprostřed.
Re: ZST-150
...plány máš odvážné , tak s chutí do toho . Ať se daří !!!
Re: ZST-150
Pročetl jsem celý úvodní (obsáhlý) příspěvek a souhlasím s názorem Vladimíra. Na úvod popis vypadal na malý zahradní traktůrek na sekání trávy, ale postupně obsahem textu narůstal do větších rozměrů. Přeji hodně zdaru a dej nám sem také nějaké obrázky.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
No právě, Daddy.
Motor s převodovkou 1.9D oproti 1.0TD, je nejen větší, ale i o podstatných 65 kg těžší.
Navíc výstupní výkon, a Nm, je vyšší, než původního motoru.
Sice by se dalo Subaru převodovce ulehčit reduktory v kolech, ale nemám nic co by se dalo použít.
Motor s převodovkou 1.9D oproti 1.0TD, je nejen větší, ale i o podstatných 65 kg těžší.
Navíc výstupní výkon, a Nm, je vyšší, než původního motoru.
Sice by se dalo Subaru převodovce ulehčit reduktory v kolech, ale nemám nic co by se dalo použít.
Re: ZST-150
...nějak začít musíš a pokud se Ti tato činnost stane zálibou , budeš odstraňovat drobné , či větší nedostatky a budeš se těšit z každého úspěchu . Pokud nebudeš mít dostatek trpělivosti ,skončíš u nějakého továrního stroje. Tak do toho...
Re: ZST-150
Taky Ti přeji hodně zdaru.
Sto lidí sto názorů.
Traktor 4x2 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=32669
Stavba 4x4 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=32666
Traktor 4x2 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=32669
Stavba 4x4 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=32666
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
Tak jsem trochu pokročil, ale je málo času, a čekání na obrábění je přímo frustrující.
Dva! měsíce soustružníkovi trvá přizpůsobení elmag. spojky klimakompresoru, na hydraulické čerpadlo.
Ne že by neměl čas, ale nechce se mu...
Nyní už zbývá jen svrtat hřídel spojky s pouzdrem čerpadla, to už raději dodělám sám .
Ještě nějaké starší fotky.
Dva! měsíce soustružníkovi trvá přizpůsobení elmag. spojky klimakompresoru, na hydraulické čerpadlo.
Ne že by neměl čas, ale nechce se mu...
Nyní už zbývá jen svrtat hřídel spojky s pouzdrem čerpadla, to už raději dodělám sám .
Ještě nějaké starší fotky.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
[quote="SamotZdeny"]Tak jsem trochu pokročil, ale je málo času, a čekání na obrábění je přímo frustrující.
Dva! měsíce soustružníkovi trvá přizpůsobení elmag. spojky klimakompresoru, na hydraulické čerpadlo.
Ne že by neměl čas, ale nechce se mu...
Nyní už zbývá jen svrtat hřídel spojky s pouzdrem čerpadla, to už raději dodělám sám .
Ještě nějaké starší fotky.
Moc mi to s tou zeleninou nejde, tak trochu jinak...
to
t
Dva! měsíce soustružníkovi trvá přizpůsobení elmag. spojky klimakompresoru, na hydraulické čerpadlo.
Ne že by neměl čas, ale nechce se mu...
Nyní už zbývá jen svrtat hřídel spojky s pouzdrem čerpadla, to už raději dodělám sám .
Ještě nějaké starší fotky.
Moc mi to s tou zeleninou nejde, tak trochu jinak...
to
t
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
Ještě nějaké starší fotky.
Koupil jsem převodovku, ale byla malinko nemocná....
Trochu jsem zkontroloval rám, a začal vyřezávat rezavé části.
Moc toho nezbylo,a to ještě nevím, jestli použiji aspoň ten kousek.
Pro mluví nízké uchycení tlemičů, proti nutnost složitého vyztužování.
Původně jsem chtěl použít tento úhlový převod, (diff), ale pokud bych ho dal správně, tak by se mi to ještě jednou zpomalilo(asi 4:1).
Opačně by to bylo mnohem lepší, ale bohužel se mi nevejde...
Tak použiji úhlový převod z GII Synchro.
A protože je průchozí, tak jsem ho nechal zavařit, a pro jistotu ještě svrtat, a vsadit 8 mm pružný kolík.
Teď už jen udělat pouzdro na simering, a propojení s převodovkou Subaru.
Tam chci nechat spojkovou lamelu,(aby nebyl vývod z převodovky natvrdo) a na ni uchytit tento úhlový převod.
Koupil jsem převodovku, ale byla malinko nemocná....
Trochu jsem zkontroloval rám, a začal vyřezávat rezavé části.
Moc toho nezbylo,a to ještě nevím, jestli použiji aspoň ten kousek.
Pro mluví nízké uchycení tlemičů, proti nutnost složitého vyztužování.
Původně jsem chtěl použít tento úhlový převod, (diff), ale pokud bych ho dal správně, tak by se mi to ještě jednou zpomalilo(asi 4:1).
Opačně by to bylo mnohem lepší, ale bohužel se mi nevejde...
Tak použiji úhlový převod z GII Synchro.
A protože je průchozí, tak jsem ho nechal zavařit, a pro jistotu ještě svrtat, a vsadit 8 mm pružný kolík.
Teď už jen udělat pouzdro na simering, a propojení s převodovkou Subaru.
Tam chci nechat spojkovou lamelu,(aby nebyl vývod z převodovky natvrdo) a na ni uchytit tento úhlový převod.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
Tak jsem zkoušel jak to bude vypadat.
Zatím s jiným úhlovým převodem, z GII ještě nemám hotov.
Použil jsem přední část ze Subaru.
Výhody:kompletní uchycení přední nápravy, horní uložení tlumičů je mnohem níž, a lépe by to vypadalo.
Nevýhody:subtilnější přední ramena,složité vyztužování rámu, a horního uložení tlumičů.
Pár obrázků...
TOTO jsem viděl u nás v kovošrotu...
Zatím s jiným úhlovým převodem, z GII ještě nemám hotov.
Použil jsem přední část ze Subaru.
Výhody:kompletní uchycení přední nápravy, horní uložení tlumičů je mnohem níž, a lépe by to vypadalo.
Nevýhody:subtilnější přední ramena,složité vyztužování rámu, a horního uložení tlumičů.
Pár obrázků...
TOTO jsem viděl u nás v kovošrotu...
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
Teď řeším problém s řízením.
Jak jsem psal, chtěl bych to 4x4x4,a tady se mi to trochu komplikuje.
Na orbitrol jsem jsem narazil jen dvakrát, a pokaždé to bylo ze ŠT 180.
Tam je 500.
Pamatuji si, že zatáčela do plného rejdu, na méně než půl otočení volantu.
A já mám pístnice třetinové....
Takže to bude mechanickou cestou.
Neřešil to už někdo?
Jistou představu už mám, ale abych neobjevoval ameriku...
Jak jsem psal, chtěl bych to 4x4x4,a tady se mi to trochu komplikuje.
Na orbitrol jsem jsem narazil jen dvakrát, a pokaždé to bylo ze ŠT 180.
Tam je 500.
Pamatuji si, že zatáčela do plného rejdu, na méně než půl otočení volantu.
A já mám pístnice třetinové....
Takže to bude mechanickou cestou.
Neřešil to už někdo?
Jistou představu už mám, ale abych neobjevoval ameriku...
Re: ZST-150
V inzerci je teď něco na prodej. Jinak 4x4x4 stejně s jednou orstou nedáš - musel bys to mít nějak mechanicky spřaženo jinak se ti předek a zadek časem rozhodí.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: ZST-150
Pořád to má být traktůrek kterým se mj. seká tráva?
Pokud ano, rád bych se zeptal odkud budeš tahat náhon a jakou máš představu o sekacím ústrojí?
Pokud ano, rád bych se zeptal odkud budeš tahat náhon a jakou máš představu o sekacím ústrojí?
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
Ahoj.
Ano,pořád to má být traktík mimo jiné i na sečení trávy.
Hodně se mi líbí tvůj traktor, a náhon na sekačku (pochopil jsem, že se ptáš na tento náhon) chci udělat podle tebe.
Povede po pravé straně, těsně vedle rámu,dopředu i dozadu.
Chci náhon i do prostřed.
Ale jediný úhlový převod, který by to vydržel,z těch co mám, je ten hned vedle převodovky Subaru.
Původně jsem s ním měl jiné plány, a bude problém sehnat jiný, tak malý, a zároveň tak robustní (50kW,220Nm).
A sekací ústrojí máš hodně podobné mé představě.
Jen tam bude výhoz trávy.
Ano,pořád to má být traktík mimo jiné i na sečení trávy.
Hodně se mi líbí tvůj traktor, a náhon na sekačku (pochopil jsem, že se ptáš na tento náhon) chci udělat podle tebe.
Povede po pravé straně, těsně vedle rámu,dopředu i dozadu.
Chci náhon i do prostřed.
Ale jediný úhlový převod, který by to vydržel,z těch co mám, je ten hned vedle převodovky Subaru.
Původně jsem s ním měl jiné plány, a bude problém sehnat jiný, tak malý, a zároveň tak robustní (50kW,220Nm).
A sekací ústrojí máš hodně podobné mé představě.
Jen tam bude výhoz trávy.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned srp 10, 2014 9:36 am
- Bydliště: Kousek od Pernštejna
Re: ZST-150
rezis : někde se to tu na fóru řešilo. To rozhození by mi až tak nevadilo. Stačí zastavit, a srovnat kola.
Hodně se mi líbi možnost krabího pohybu, není hydraulika, tak to budu muset vyřešit mechanicky.
Určitou představu mám, jen ji zrealizovat.
Hodně se mi líbi možnost krabího pohybu, není hydraulika, tak to budu muset vyřešit mechanicky.
Určitou představu mám, jen ji zrealizovat.