Steyr (4x4)

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3450
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Steyr (4x4)

#91 Nový příspěvek od harijaro »

on myslel zadné zo supra Navíc o předních pneu vím a kola ze supra vyjednávám. a rozdiel medzi 12,4-24 a 12,4-28 je papierovo 9,5 cm na priemer takže má pravdu

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Steyr (4x4)

#92 Nový příspěvek od jirik610 »

Zdar nedalo mi to a tak sem to zkusil premerit a prepocitat takze : 6,5/16*12,4/24 je ideal gumy 10/15,3 jsou jen 12mm mensi na prumeru jako ty 6,5/16 takze zadny problem se zamenou jelikoz vysledek se lisi u 2,7 mm ( ne cm ale mm) na vyslene vzdalenosti coz je mene nez 0,1%takze nic . ted k tem gumam 12,4/28 pro tyto napravy je vice reseni pro napravu aroM461 je vhode pouzit gumy 7,5/16 a to jeste v tom nejvyssim profilu coz je 80 toto reseni neni tak brylantni a jako 6,5/16*12,4/24 ale rozhodne je lepsi nez napriklad 7,5/16*12,4/24 nebo 6,0/16*12,4/24 dale na pohaneny vlek napravou zuk a obutim 10/15,3 ano je to realne ale pozor ne s gumou 28'na zadni naprave zukova naprava by byla vyrazne pomalejsi a tim by nepomahala ale ublizovala nehlede ke skutecnosti za pod diferevcialem vleku je v te chvily jen 25 cm svetlost a tim je problem na svete .opet z vlasich zkusenosti predesilam ze je to zalostne malo - neprojevi se to tak drasticky kdyz neni diferencial uprostred ale ke strane tak jako to ma na predku treba vlk nebo dady je to opravru lepsi nez tak jak to mam ja (uz sem tim chytil obrubnik parez a kdovi co jeste nehlede k tomu ze pri voracce ho taham v hline ) ovse u pohaneneho vleku je to naprd jak na boku tak v prostred jelikoz naprava neni vykyvna tak jako predek traktoru takze bych volil radeji malinky diferencial treba i ten zuk nebo i mensi napriklad zigul a kombynoval byc ho s retezovym prevodem paricnyho pomeru a nodulu na kola vleku jen k vuly potrebny svetlosti diferaku vypnuti pohonu vleku byc zrejme vykuchal z ara 240 nebo zvykon 10 nebo samuraj z predni napravy v kombimaci s nabojem se tim vypne pohyb retezu kdyz to neni potreba retezy ani dif se netoci a neubira to vykon a nezvysuje spotzebu paliva tim je zabyto vice much jednou ranou kdo ma pocit ze si delam kozy tak ad jedna jednoduse a prijde na to same jen to bude drazsi a ve finale stejne bude potreba to predelat protoze nepohanenej vlek sice muze zapadnout ale na 1000000000% se nedovede zahrabat a to pohanenej jo a az se zahrabe po diferak je hotovo jelikoz takhle zahrabanou soupravu nevyrve ani pasak

Uživatelský avatar
harijaro
Příspěvky: 3450
Registrován: ned pro 26, 2010 11:16 am
Bydliště: Štiavnik

Re: Steyr (4x4)

#93 Nový příspěvek od harijaro »

pásak mať nemusíš stačí zilácky navijáčik a ked to bude už ozaj súca súpravička tak to dáme cez kladku a musí to ísť alebo roztrhnem ten tragač napoli :typek:

Uživatelský avatar
traktorfanda
Příspěvky: 1150
Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Steyr (4x4)

#94 Nový příspěvek od traktorfanda »

Pajka píše:Co seženu, to bude.
Na vývod pro zadní nápravu dám tu převodovku z žuka (na vypínání) a chci tím hnat vlečku. Když dám na vlečku (s nápravou Žuk) balony kola 10,0/15,3", tak to bude srovnané. Stejně tak kdybych použil nápravu z Avie s pneu z V3S. Obojí mám k dispozici, tak je to jen otázka času. Souprava 6x6 udělá službu...
S tím 6x6 máš pravdu 8) Já už to mám ověřený.

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#95 Nový příspěvek od Pajka »

Vlečku z Žuka bych chtěl postavit třístrannou sklopku pro univerzální použití. O tom nízko položeném (ale na druhou stranu malém) diferáku samozřejmě vím, ale byla by škoda ho nevyužít nebo ho kuchat. Na těžké náklady a do lesa bych asi spíš postavil robustnější vlečku z podvozku Avie A31, kde bych při použití šípových 20" pneu z V3S taky nemusel dělat vyrovnávací převod. Mohly by tam být i tupláky. Zužování nápravy se ale asi nevyhnu. Světlost o trochu lepší a banjo si určitě nechá líbit víc, než diferák z Žuka (stejný jak Gaz 69).

Vypínání vývodu pro 2.z.n. by se dalo řešit čímkoli, ale nejsnazší bude asi použití té (dost malé) převodovky z žuka (využíval bych jen 1° a neutrál). Vypinatelný vývod z převodovky Aro apod. by se taky hodil, ale je to celkem investice. Kdybych to ale měl k dispozici, spíš bych udělal rozdvojení vývodu navijáku - pro vývodovou hřídel a nějaký pevně uložený naviják. Ani jedno ale zatím nemám, tak neřeším. Vývod navijáku V3S vychází na střed traktoru - tam dodělám řemenový převod s napínáním, který ho vychýlí do boční polohy a zároveň bude sloužit jako momentová spojka. Oba vývody (pro vlek i nástroje) by tedy byly umístěny zhruba zrcadlově od svislé osy traktoru. Vývod pro vlečku by byl lepší v ose pod nebo nad závěsem, ale bylo by to příliš komplikované.

V příloze fotka nově pořízené nápravy a fotka 3D modelu s viditelnými vývody (ten od navijáku je schovaný za okem zadní nápravy.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#96 Nový příspěvek od Pajka »

Ještě k těm rozměrům pneumatik.

Počítání si usnadňuji zdejším programem. Vycházím ze dvou předpokladů:
a) Přední náprava by měla být rychlejší do 4 %.
b) Vlek by měl být pomalejší než traktor (když tak mě opravte! je to jen domněnka).

Varianta A:
- nápravy ARO, V3S, Žuk
- kola: 6,0/16" | 12,4/24" | 6,0/16"
- poměry +0,8 % | 0 % | + 1,3 %
=> předek v pořádku, ale zadek rychlý

Varianta B:
- kola: 6,5/16" | 12,4/28" | 10,0/15,3"
- poměry: +1,1 % | 0 % | -0,3 %

Varianta C:
- nápravy ARO, V3S, Avia A31
- kola: 6,5/16" | 12,4/28" | 8,25/20"
- poměry: +1,1 % | 0 % | +0,3 %
=> zadek zanedbatelně rychlejší

Kdybych měl tedy zadní kola 28", mohl bych postavit oba vleky - jak Žuk, tak Avii a nemusel bych na ničem vyrovnávat rychlosti. Ostatní varianty, co jsem zkoušel, vycházejí s rozdíly třeba 8 % a to už je podle mě dost. Žádnou reálnou zkušenost ale nemám a možná řeším blbosti.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#97 Nový příspěvek od Ondras83 »

ja jsem si spocital zadek, jak pojede rychle a k tomu jsem dopocitaval predek

zadek jsem mel podle programu, predek jsem pocital podle vzorce, co jsem nasel na foru (nekdo mi ho pak i posilal)

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#98 Nový příspěvek od Pajka »

Motor budu mít poměrně vysoko posazený a na předek by se mi pěkně vlezla náprava V3S. Kromě toho je podstatně robustnější než to ARO. Rovnou si rám připravuju i pro případný čelní nakladač a ta náprava ARO by pro jeho provoz mohla být dost limitující.

Uvažuji tedy o prodeji nápravy ARO a koupi V3S.
Co vy na to? Myslíte že by se mi mohlo bez (velké) finanční ztráty podařit prodat nezkrácenou nápravu ARO a pořídit za to nápravu V3S? Popřípadě kdyby někdo měl tip na nějakou nápravu v blízkém rádiusu kolem UH, či měl zájem o to ARO, dejte vědět.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#99 Nový příspěvek od Ondras83 »

naprava aro:




jestli ta stavba dopadne podle planku, co kreslis, bude to dobry :) ale to se pak bojim o ten motor hatz :) to uz bych tam cpal tu avii na dve V3S

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#100 Nový příspěvek od Pajka »

O ten motor se nijak bát nemusíš. Má to výkon jak třicítka Zetor a převodovky budou 5° Avia + 4° V3S + 2° redukce V3S. Dělám to tak, aby tam motor Avia šel bez jediného problému namontovat (mám zkonstruované i držáky motoru), prostě kus za kus (motor mám schovaný). Do začátku je pro mě ale pohodlnější tam dát Hatz, kde nemusím řešit vůbec nic (chlazení, dobíjení, krytování, prostě nic.).

Samotný traktor bude vážit asi 2,3t bez nakladače. ARO náprava mi tam vychází pěkně i délkově (bez zkracování), ale na tu hromadu železa je to už od oka málo. Když už tank, tak radši se vším všudy.

Kromě zadních kol (28"), materiálu na rám a Orsty mám už (téměř) všechno a zatím mě to stálo celých 600 kč. Teď budu doměřovat a dokreslovat detaily a shánět materiál na rám. Začátkem jara se chci pustit do prvního reálného montování.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#101 Nový příspěvek od Pajka »

Tak náprava z ARO je fuč a místo ní mám přední nápravu z V3S.

Chtěl bych se poradit ohledně spojení převodovek.
Zdůrazňuji, že nechci a nebudu roubovat přídavku z V3S na 5° převodovku Avia, ale chci spojit obě kompletní převodovky (prostorově si to můžu dovolit). Nechci ani upravovat přírubu na V3Skové převodovce.

Můj nápad:
1) Vyrobit spojku hřídelí. Na svěrné kuželové pouzdro upevnit (vysoustruženým mezikusem) náboj s vnitřním tisícihranem z převodovky Avia.
Obrázek
2) Na (zadní) čelo převodovky Avia přišroubovat vypálený kruhový plech, který by dírami v obvodu pasoval na límec převodovky V3S.
3) Ze vstupního hřídele převodovky V3S osoustružit drážkování a přebrousit ji do hladka. Odměřit, nasadit a utáhnout svěrné pouzdro.
4) Sesadit dohromady a sešroubovat límec s plechem na první převodovce.

Co vy na to? Vidíte v tom nějaké úskalí? Souosost by měla být dodržena a spojení (svěrným pouzdrem) dostatečně pevné. Motor a obě převodovky by tak tvořily pevný celek, zadní náprava by byla připojena řetězovou spojkou (2 kola a duplex řetěz).
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
Ondras83
Příspěvky: 10023
Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
Bydliště: Stračov
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#102 Nový příspěvek od Ondras83 »

nejde spojit retezovou spojkou ty dve prevodovky?

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#103 Nový příspěvek od Pajka »

No divej...
Ta spojková hřídel z V3S převodovky přečnívá tím drážkováním ven mimo přírubu, takže kdybych použil náboj spojkové lamely V3S a ten spojil (jakkoli) s výstupním nábojem Avie, tak bych musel udělat ještě cca 50-80 mm mezikus mezi oběma převodovkama. To nechci a už by to byl velký problém. To radši tu ventrovou hřídel zkrátím a nechám přesně přebrousit a spojím to tím svěrným pouzdrem, pro které je v prostoru příruby V3S místa dost.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

liba23
Příspěvky: 1215
Registrován: úte led 08, 2013 9:57 pm
Bydliště: Hluk

Re: Steyr (4x4)

#104 Nový příspěvek od liba23 »

Ondras83 píše:naprava aro:




jestli ta stavba dopadne podle planku, co kreslis, bude to dobry :) ale to se pak bojim o ten motor hatz :) to uz bych tam cpal tu avii na dve V3S
Tak ten čelní nakladač na Aro nápravě je něco jako ta vlečka za traktorkem na prvním videu....
Strůjce Vlčnovjana, Jara by Vám o tom povyprávěl, všechno bude relativně v pohodě až do chvíle kdy se zajede do hromady hlíny přední kola se budou jen tak protáčet a jak se zabere lopatou, většina váhy se přenese na přední nápravu a poloosa v háji...

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Steyr (4x4)

#105 Nový příspěvek od Pajka »

Proto jsem taky tu aráckou nápravu střelil a místo ní pořídil V3Sku. Sice budu mít víc práce při stavbě, ale ušetřím se pozdějších zbytečných oprav a investic.

Teď ale řeším jiné technické věci. V průběhu příštího roku se chci do stavby pustit, tak ať si něco nachystám předem (spojení převodovek a motoru, výpalky na rám).
Momentálně mi chybí kola, věci na hydraulické řízení a profily. Momentální stav rozpočtu je +700 kč a přes tunu dílů.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“