Faktor AV-3S 4x4
Faktor AV-3S 4x4
Zdravím všechny stavitele,
rád bych se pustil do stavby traktoru 4x4, už z názvu asi tušíte, že bych chtěl využít osvědčené komponenty z Avie a V3S. Vlastně další kopie traktorů alá DDT, Vlkův traktor a jiných,jen lehce pozměněných dle mých potřeb a sehnaného materiálu. Použití: svoz materiálu okolo chalupy, orba, brambory, občas nějaké dřevo (cca 1ha pole a 2 ha trávy). Chtěl bych se dopracovat asi nějak k tomuto:
motor : Avia A21 (žhaviče v hlavě) - mám
převodovka : Avia 5kvalt - mám
rozvodovka : V3S ( s vývodem navijáku, použitý k náhon.hřídeli ) - mám
zadní náprava : V3S (zúžená cca na 125 na střed gum ) - mám,rozřezaná,nezúžená
přední náprava : ARO M461 (zúžená stejně jak zadek) - mám,nezúžená
kola přední : 6,5 x 16 disky aro - mám,mimo pneu
kola zadní : 11,2 - 24 - mám sehnané bez středů,jen přivést
řízení : orsta s využitím orig.čerpadla Avia - snad leží u Daddyho
hydraulika : čerpadlo orig. na převod. Avia, zadní TZ Zetor Super - mám, mimo spodních ramen
rám : nejspíš jekl 100x100x4 ten mám, možná změna za něco silnejšího
v plánu : menší čelák nebo přední TZ, sklápěcí vlečka (asi ze zbytků Furgona), 2 radl. pluh, kombinátor, řádkovač na brambory a další drobné příslušenství...
Co se názvu týče, použil jsem podobný postup jako Daddy ( sry za tolik kopírování ) část nicku, část slova traktor a komponenty, mě se to líbí tak nekamenujte
Plán stavby: tak nějak letos začít, stavět budu na chalupě, více méně o víkendech, tak počítám že to bude trvat K dispozici mám invertor s tigem, co, autogen a běžné domácí nářadí (flexy,vrtačky,kladiva atd.) , v blízkosti šikovného nástrojáře se soustruhy a frézami a nedaleko Daddyho coby studnici moudrosti a zkušeností. Tak držte palce ať se dílo zadaří a dokončím ho alespoň tak, abych v důchodu nemusel tahat pluh a čerta sám !!!
rád bych se pustil do stavby traktoru 4x4, už z názvu asi tušíte, že bych chtěl využít osvědčené komponenty z Avie a V3S. Vlastně další kopie traktorů alá DDT, Vlkův traktor a jiných,jen lehce pozměněných dle mých potřeb a sehnaného materiálu. Použití: svoz materiálu okolo chalupy, orba, brambory, občas nějaké dřevo (cca 1ha pole a 2 ha trávy). Chtěl bych se dopracovat asi nějak k tomuto:
motor : Avia A21 (žhaviče v hlavě) - mám
převodovka : Avia 5kvalt - mám
rozvodovka : V3S ( s vývodem navijáku, použitý k náhon.hřídeli ) - mám
zadní náprava : V3S (zúžená cca na 125 na střed gum ) - mám,rozřezaná,nezúžená
přední náprava : ARO M461 (zúžená stejně jak zadek) - mám,nezúžená
kola přední : 6,5 x 16 disky aro - mám,mimo pneu
kola zadní : 11,2 - 24 - mám sehnané bez středů,jen přivést
řízení : orsta s využitím orig.čerpadla Avia - snad leží u Daddyho
hydraulika : čerpadlo orig. na převod. Avia, zadní TZ Zetor Super - mám, mimo spodních ramen
rám : nejspíš jekl 100x100x4 ten mám, možná změna za něco silnejšího
v plánu : menší čelák nebo přední TZ, sklápěcí vlečka (asi ze zbytků Furgona), 2 radl. pluh, kombinátor, řádkovač na brambory a další drobné příslušenství...
Co se názvu týče, použil jsem podobný postup jako Daddy ( sry za tolik kopírování ) část nicku, část slova traktor a komponenty, mě se to líbí tak nekamenujte
Plán stavby: tak nějak letos začít, stavět budu na chalupě, více méně o víkendech, tak počítám že to bude trvat K dispozici mám invertor s tigem, co, autogen a běžné domácí nářadí (flexy,vrtačky,kladiva atd.) , v blízkosti šikovného nástrojáře se soustruhy a frézami a nedaleko Daddyho coby studnici moudrosti a zkušeností. Tak držte palce ať se dílo zadaří a dokončím ho alespoň tak, abych v důchodu nemusel tahat pluh a čerta sám !!!
Re: Faktor AV-3S 4x4
Tak koukám že tady přibude taky super stroječek taky budu sledovat a komentovat hodně zdaru přeji
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: úte čer 15, 2010 7:46 pm
- Bydliště: Letohrad
Re: Faktor AV-3S 4x4
zdar, tak ať se stavba osvědčené kocepce daří....
kdyby jsi náhodou sháněl pneu 6,50x16 tak bych dva ucházející protektrory na prodej měl.....když tak se ozvi, pokud by jsi měl zájem.
kdyby jsi náhodou sháněl pneu 6,50x16 tak bych dva ucházející protektrory na prodej měl.....když tak se ozvi, pokud by jsi měl zájem.
To se musí kalit co to dá....
Re: Faktor AV-3S 4x4
No tak vítej konstruktére - konečně ses odhodlal založit si svoji "kroniku" . Neboj, každý něco víme, něco umíme, něco seženeme, něco vykšeftujeme, někdy poradíme, zkritizujeme anebo se poučíme atd., atd. - společně to půjde . Nespěchej! Často je delší rozvaha lepší a užitečnější, než unáhleně tvořit a pak řezat..... .
Tak do toho 3,2,1..START!
Tak do toho 3,2,1..START!
Re: Faktor AV-3S 4x4
...začíná tu být nuda . To už hraničí se sériovou výrobou... ...samozřejmě přeji ať se daří...
Re: Faktor AV-3S 4x4
Sériovka to není - já třeba nemám 4 žhavičky v "palici" a klukům závidím. A na přehození hlavy si nějak netroufám, resp. na následné seřízení
Re: Faktor AV-3S 4x4
Nevím, Míro, co by jsi chtěl na Avce seřizovat. Rozvod ma OHV, takže s rozvodama nic neděláš, jen ventilový vůle. Hlava je přehozená za chvíli Jinak zas tak úplná kopie to nebude, furt si pohrávám s myšlenkou zpomalení pomocí řetězového převodu mezi převodovkou Avia a redukční V3S.
A pro Radima: na diskách mám zatím obutý takový dojezdový lehce napuchřelý 7,5 tak tam zatím zůstanou a až se bude stavba zdárně blížit ke konci tak hodlám koupit funglovky, ale dík za nabídku
A pro Radima: na diskách mám zatím obutý takový dojezdový lehce napuchřelý 7,5 tak tam zatím zůstanou a až se bude stavba zdárně blížit ke konci tak hodlám koupit funglovky, ale dík za nabídku
Re: Faktor AV-3S 4x4
...i když jsem velký obhájce řetězového převodu ,tak do této velikosti traktoru se mi jaksi jeho použití příčí...fatalboy píše: ...furt si pohrávám s myšlenkou zpomalení pomocí řetězového převodu mezi převodovkou Avia a redukční V3S.
- Ondras83
- Příspěvky: 10032
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Faktor AV-3S 4x4
taky bych do tohohle retez necpal...kdyz uz, tak ozub. kola
-
- Příspěvky: 1088
- Registrován: úte čer 15, 2010 7:46 pm
- Bydliště: Letohrad
Re: Faktor AV-3S 4x4
ok, v poho...fatalboy píše:A pro Radima: na diskách mám zatím obutý takový dojezdový lehce napuchřelý 7,5 tak tam zatím zůstanou a až se bude stavba zdárně blížit ke konci tak hodlám koupit funglovky, ale dík za nabídku
To se musí kalit co to dá....
Re: Faktor AV-3S 4x4
Já si nemyslím, pevností by B12 v dvouřadém provedení měla za převodovkou Avia obstát, každopádně je to nejjednodušší na výrobu. Ozubená kola jsem samo taky zvažoval, jenže to už obnáší výrobu převodový skříně, protože ozubený kola na sucho nechat nemůžu + unašeče a už se to i délkově natahuje (mezi přev. Avia a rozv. V3S), ještě to zvážím. Každopádně je na to čas a do tý doby, doufám, uvidím na vlastní bulvy jak to s tou rychlostí je u Daddyho. Na papíře mi to přijde rychlý, noVladimír2 píše:...i když jsem velký obhájce řetězového převodu ,tak do této velikosti traktoru se mi jaksi jeho použití příčí...
Jinak mám celou převodovku V3S, a po osamostanění redukční určitě nějaký kola zbydou
- traktorfanda
- Příspěvky: 1150
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Faktor AV-3S 4x4
Tak tu převodovku jen skrať nech z ní zhruba 7cm. Použij sní dvě kola ze šikmím ozubením a máš převod 2,11, nebo z rovným ozubením a to by bylo 2,9 uděláš dekl dva domečky a jeto. Akorát to má tu nevýhodu že to mění směr otáčení,ale to se dá řešit otočením zadního dyfu a pak už nemusíš otáčet přední.fatalboy píše:Já si nemyslím, pevností by B12 v dvouřadém provedení měla za převodovkou Avia obstát, každopádně je to nejjednodušší na výrobu. Ozubená kola jsem samo taky zvažoval, jenže to už obnáší výrobu převodový skříně, protože ozubený kola na sucho nechat nemůžu + unašeče a už se to i délkově natahuje (mezi přev. Avia a rozv. V3S), ještě to zvážím. Každopádně je na to čas a do tý doby, doufám, uvidím na vlastní bulvy jak to s tou rychlostí je u Daddyho. Na papíře mi to přijde rychlý, noVladimír2 píše:...i když jsem velký obhájce řetězového převodu ,tak do této velikosti traktoru se mi jaksi jeho použití příčí...
Jinak mám celou převodovku V3S, a po osamostanění redukční určitě nějaký kola zbydou
Ať s edaří.
Re: Faktor AV-3S 4x4
Bylo by to řešení, jen se mi nelíbí otáčení zadního difu, nevím jak by to bylo s uzávěrkou? celý dif otáčet nechci,aby nebylo ovládání dole a jen střeva, to zas nevím - ovládání uzávěrky je na straně,ne?
- traktorfanda
- Příspěvky: 1150
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Faktor AV-3S 4x4
Mrkni Tady http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=33769 Mám otočený zadní dyferák celí, dělalsem to při skracování nápravy.Skracoval sem obě strany tak to nebyl problém.Ta ovládání uzavěrky de otočit, ta ovládací hřídelka de zhora až dolů a dole je jen zašpuntovaná. Takže vyrazíš ten špunt a dáš hgo na druhou stranu nic složitého. A pokud se do toho dáš tak te menší domeček na tom deklu už bych nedělal, ta hlavní hřídel by to určitě udržela i bez něj je to dost na krátko a je to přeci jen kus materyálu.fatalboy píše:Bylo by to řešení, jen se mi nelíbí otáčení zadního difu, nevím jak by to bylo s uzávěrkou? celý dif otáčet nechci,aby nebylo ovládání dole a jen střeva, to zas nevím - ovládání uzávěrky je na straně,ne?
Re: Faktor AV-3S 4x4
Tak jsem prolistoval celý tvý vlákno a máš teda taky moc pěkný stroj. Tohle řešení je taky dobrý, jen se bojím abych se nedostal motorem (vanou) moc dolu, až budu na chaloupce budu to muset nějak všechno změřit a na papíře si to porovnat. Jinak převod 2,11 by byl tak akoráttraktorfanda píše: Mrkni Tady http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=33769 Mám otočený zadní dyferák celí, dělalsem to při skracování nápravy.Skracoval sem obě strany tak to nebyl problém.Ta ovládání uzavěrky de otočit, ta ovládací hřídelka de zhora až dolů a dole je jen zašpuntovaná. Takže vyrazíš ten špunt a dáš hgo na druhou stranu nic složitého. A pokud se do toho dáš tak te menší domeček na tom deklu už bych nedělal, ta hlavní hřídel by to určitě udržela i bez něj je to dost na krátko a je to přeci jen kus materyálu.