spojení 1. a 2. převodovky
spojení 1. a 2. převodovky
Zdravím všechny
Mám takový dotaz: mám na traktoru motor z feldy 1.9 47kW) s převodovkou, druhou převodovku mám z robura-čím by to bylo nejlepší propojit? Chtěl jsem použít poloosu z feldy, ale v nejslabším místě má průměr 22, to mi přijde hodně málo, navíc bych jí musel zkrátit a vařit. Nebo můžu vyrobit kardanovou hřídel přesně na míru, tam se ale zase bojím otáček, na kardanku mi přijdou dost vysoký. Ještě mě napadlo sehnat homoklouby z co nejvýkonnějšího auta, tam by mohla být hřídel aspoň 32.. Co by tam tak bylo nejlíp?? Děkuji předem za nápady
Tom
Mám takový dotaz: mám na traktoru motor z feldy 1.9 47kW) s převodovkou, druhou převodovku mám z robura-čím by to bylo nejlepší propojit? Chtěl jsem použít poloosu z feldy, ale v nejslabším místě má průměr 22, to mi přijde hodně málo, navíc bych jí musel zkrátit a vařit. Nebo můžu vyrobit kardanovou hřídel přesně na míru, tam se ale zase bojím otáček, na kardanku mi přijdou dost vysoký. Ještě mě napadlo sehnat homoklouby z co nejvýkonnějšího auta, tam by mohla být hřídel aspoň 32.. Co by tam tak bylo nejlíp?? Děkuji předem za nápady
Tom
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Re: spojení 1. a 2. převodovky
ked to vydrzalo origo v aute tak to urcite vydrzi
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Poloosa v autě při rychlosti do 150km/h točí max 1000 ot/min. Toho se neboj. A ukroutit ju taky není jednoduchý.
download/file.php?id=147914&mode=view
Víc najdeš v Bubin 4x4x4, Ale musíš hledat přes google. Vyhledávač na traktorech ti napíše, že téma neexistuje. Pepa.
download/file.php?id=147914&mode=view
Víc najdeš v Bubin 4x4x4, Ale musíš hledat přes google. Vyhledávač na traktorech ti napíše, že téma neexistuje. Pepa.
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Poloos a homoklby z feldy nemáš šancu zničiť.
Fakt? Ani když má tak "málo" (22) a je svařovaná? Napadlo mě ji ještě vyztužit, ale zas se bojím, abych ji nějak nechtěně tepelně nepo(u)pravil.
Ale jestli Vám to drží tak to asi risknu
Jinak mám taky kolem 1500kg, takže by to mohlo sedět. Dopředu chci vyvést tu druhou hřídel a plánuju takovou jakoby frézu, něco jak je na Teře, tam to bude asi trochu větší mazec
Fakt? Ani když má tak "málo" (22) a je svařovaná? Napadlo mě ji ještě vyztužit, ale zas se bojím, abych ji nějak nechtěně tepelně nepo(u)pravil.
Ale jestli Vám to drží tak to asi risknu
Jinak mám taky kolem 1500kg, takže by to mohlo sedět. Dopředu chci vyvést tu druhou hřídel a plánuju takovou jakoby frézu, něco jak je na Teře, tam to bude asi trochu větší mazec
Naposledy upravil(a) g.santero dne pon dub 10, 2023 5:26 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Dobrý, děkuju vám všem, asi to teda zariskuju, a pro jistotu si nechám vyrobit silnější hřídel s potřebnými tisícihrany-kdyby to snad někdy bouchlo ať jsem pojištěnej.
Re: spojení 1. a 2. převodovky
ked to vydrzalo origo v aute tak to urcite vydrzi
No, tam jsou ale dvě a navíc kola proklouznou, tady to jde natvrdo a táhne celý traktor jedna, tak z toho mám kapku nepříjemný pocit. Ale jo asi do toho půjdu
No, tam jsou ale dvě a navíc kola proklouznou, tady to jde natvrdo a táhne celý traktor jedna, tak z toho mám kapku nepříjemný pocit. Ale jo asi do toho půjdu
Re: spojení 1. a 2. převodovky
ještě se zeptám-co sestrojit ten kardanový hřídel? osu mám vysouvací, kříže bych dal aspoň 35průměr hrnku/97délku a vidlice podle potřeby, nebylo by to jistější?
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Lenze ta poloos z tej prevodovky ide na dalsi previdovku alebo dif, tj znizi to namahanie tej poloosi tak 4x menej ako v aute. Ano sipaky maju lepsi zaber mozno ajxtroska vecsie su tak dajme tomu ze to bude 2x menej ako v aute res rovnako zatazena ako v aute.
Ozaj a ty si myslis ze prenesies cely vykon motora na zem jedine na ceste a s poriadnym dotazenim zadku.
Ked nebudes robit somariny ta polos vydrzi.
Zvaranabuz menej, ale nevynyslal by som uz teraz a vysjusal tu polos, jeto najednoduchsie riesenie a prerobit to ide vzdy.
Az tu polos bude zvarat tak na cap 10mm a zavarit to ok67.45 a pomali chladnut v zabale.
Ozaj a ty si myslis ze prenesies cely vykon motora na zem jedine na ceste a s poriadnym dotazenim zadku.
Ked nebudes robit somariny ta polos vydrzi.
Zvaranabuz menej, ale nevynyslal by som uz teraz a vysjusal tu polos, jeto najednoduchsie riesenie a prerobit to ide vzdy.
Az tu polos bude zvarat tak na cap 10mm a zavarit to ok67.45 a pomali chladnut v zabale.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Atlan:
Paráda, díky, jo je to rozhodně nejjednodušší. Elektrody mám, tak dneska na to vlítnu
Paráda, díky, jo je to rozhodně nejjednodušší. Elektrody mám, tak dneska na to vlítnu
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Samozreme ukos musi byt na oboch poloviciach.
Zvarat na preskacku z 2 stran.
Do tej spodnej sa vrtne diera a ta cast co je hore na fotke sa spolu zlisuje, a nasledne zvari.
Kedze poloosi felicie su relativne rovne tak to ide vlozit do uholnika, stahnut svorkami a pekne zvarat.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: spojení 1. a 2. převodovky
Atlan
Moc pěkná práce-akorát problém, že momentálně soustruh nejede, a ještě chvíli nepojede půlku traktoru jsem musel řešit bezsoustružně, to byla síla, všechno vyrovnávat na střed a z nouze "stáčet" flexou na narychlo spíchlým stojánku, když bylo fakt nutný.. tohle budu muset řešit podobně, akorát už jsem si na takové věci postavil cajk-dvě hlavy soustruhu proti sobě, do nich to upnu na špice k sobě a otočím si to už jak potřebuju. Nouze není v dílně dobrý kolega
Moc pěkná práce-akorát problém, že momentálně soustruh nejede, a ještě chvíli nepojede půlku traktoru jsem musel řešit bezsoustružně, to byla síla, všechno vyrovnávat na střed a z nouze "stáčet" flexou na narychlo spíchlým stojánku, když bylo fakt nutný.. tohle budu muset řešit podobně, akorát už jsem si na takové věci postavil cajk-dvě hlavy soustruhu proti sobě, do nich to upnu na špice k sobě a otočím si to už jak potřebuju. Nouze není v dílně dobrý kolega
Re: spojení 1. a 2. převodovky
No furt to jde přepásat trubkou,zavařit to na úkosy v úhelníku, mít samozřejmě na jedné straně předem nasunutou trubku správného průměru pak ji přesunout přez svár a zavařit, za mě je to jistota...