Rozzikův 4x4

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#16 Nový příspěvek od Rozzik »

Ondras83 píše:mas v tom stredovym cepu na vykyv nejaky pouzdra?
Nemám, je to pouze celé pouzdro bez vložky nebo pouzdra. Mám tam jen díru s mazacím otvorem a čepu je zápich pro vazelínu...
Průměr čepu 55mm, délka středového pouzdra 220mm, krajních 100mm.
Snad se to nebude zadírat...
Případně bych tam musel nalisovat teflonový pouzdra a vyrobit nový čep, třeba jen průmer 50mm
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#17 Nový příspěvek od Rozzik »

Fotky části rámu

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
tohle pouzdro bude ještě k nápravě vystuženo...

Obrázek
motor s převodovkou a převodovkou z ARA M461
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#18 Nový příspěvek od Rozzik »

Tak lehce postupuji, ale opravdu jen lehce... není tolik času kolik bych si přál...
Posílám pár fotek:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

romie
Příspěvky: 1605
Registrován: pon čer 06, 2011 11:38 am
Bydliště: Přišimasy

Re: Rozzikův 4x4

#19 Nový příspěvek od romie »

Zdravím tě

Moc pěkná práce, dáváš si záležet :) Jen bych si ještě rozmyslel tu druhou převodovku.... Mám podobnou koncepci - akorát mám nápravy z gaze, a motor z forda. V převodovce z forda jsem zavařil diferenciál, a kvalty jsou úplně akorát. Ani nepoužívám redukci na rozvodovce, a zároveň na pětku jedu fofrem. Taky by se ti o dost protáhnul rám s tou druhou převodovkou. Ale je to na tobě. 8)

liba23
Příspěvky: 1215
Registrován: úte led 08, 2013 9:57 pm
Bydliště: Hluk

Re: Rozzikův 4x4

#20 Nový příspěvek od liba23 »

pěkná práce to je a pevné to bude, na můj vkus to děláš hodně vysoké a taky dlouhé pokud použiješ komplet převodovku ARO nebo co to máš.

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#21 Nový příspěvek od Rozzik »

Pojem dlouhé a vysoké je relativní :)))

Přední část rámu (horní hrana těch úček) bude 745mm a zadní část rámu bude 545mm. Níž už to opravdu nešlo. Je to zase na úkor toho že přední náprava budeme mít výkyv tak akorát a ne 45°... Olejová vana mi skoro leží na tom pouzdru podle kterého se bude náprava kývat... a zadní rám bude přesně sedět na úchytech zadní nápravy + těch 100 ty účka... to je asi k té výšce
Co se délky týče tak tak je to podobně. Dost podobný stroj stavil pod názvem Kamzík 4x4 jeden člen tady na fófu. Já to dělám skoro stejně a podle obrázků to budu mít ještě kratší, protože on ten motor má ještě o asi 15cm ve předu oproti mě. Chtěl bych se dostat na rozvor náprav (vzdálenost mezi přední a zadní nápravou na osy kol) 160cm. Původní traktůrek ze kterého jsem to předělával měl jen 140cm ale to už je hodně málo a nevím jestli by to šlo tam pak všechno napasovat. Podotýkám že převod z první převodovky na tu z Ara bude řetězem... tím uspořím víc jak 50cm... a řetězu se vůbec nebojím... Ten původní traktůrek jezdil na obyčejný simplex asi tak 20let bez mazání...
Ty fotky rozměrově děsně klamou. Budu tam muset fotit vždy i metr...

Měl bych prosbu... je to sice ještě daleko ale jak se u dieslu řeší otáčkoměr. Lze použít otáčkoměr z benzínu, mám pěknej škodováckej...
Díky
Čus
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

liba23
Příspěvky: 1215
Registrován: úte led 08, 2013 9:57 pm
Bydliště: Hluk

Re: Rozzikův 4x4

#22 Nový příspěvek od liba23 »

vysoké je určitě relativní pojem stejně jako je zavádějící výška rámu nad nápravou , důležité asi je jak ti vyjde výška motoru. Jen tak pro porovnání mám stejný motor jako ty a nalévací víčko na olej na hlavě motoru mám kolem 100 cm možná něco malinko pod. Jestli máš 75 cm výšku rámu tak kolik ti to hodí ? To že ti to níž nešlo není zas tak úplně pravda, taky jsi místo čepu výkyvu mohl udělat rouru kolem hrušky diferáku. Olejová vana taky není nic zvláštního co by nešlo předělat i se sacím košem. Máš to hezky a bytelně udělané a zřejmě už to nechceš předělávat
ale mrkni na siluetu třeba lomboše a pak si představ to co asi vyjde tobě.
No a 160 na středy kol taky není moc ale co jsem tady na foru pochytil tak ty gaz - uaz a pod. nápravy mají údajně malý rejd a tak by měl být traktík co nejkratší. Proč chceš použít ještě převodovku z gaze ?? Golf má pět kvaltů, když použiješ jen redučku tak máš 10 vpřed a dva vzad, to podle mně stačí. Mně třeba mrzí, že jsem se při stavbě víc nepohrál s tou převodovkou VW, ty by jsi mohl zkusit přetočit převodovku na motoru tak aby byla vývody na poloosy dole, kratičkou poloosou rovnou do rozvodovky a tím by jsi mohl vypustit ten řetěz. Neber to jako nějaké pomlouvání nebo vyrypování, snažím se poradit

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#23 Nový příspěvek od Rozzik »

Čus,
v pohodě, neberu to jako nějaké rýpaní... :)
Já jsem bohužel lehce tlačenej časem, protože bych potřeboval aby to jezdilo co možná nejdříve. A proto jsem nechtěl vymýšlet nějaké složitosti a jen prakticky stavím na tom jak to bylo koncipované původně... Původně ten traktůrek byl opravdu hodně vysoký, motor z oktavie to mělo až nad rámem, ten byl moc ozký...
Jde dělat spoustu věcí, ale já se zase moc necejtím nějak přetáčet celou převodovku, nebo předělávat olejovou vanu. Kdyby mě netlačil čas tak třeba, ale teď potřebuju pojízdný stroj, který bude fungovat...
Traktůrek stavím v práci a po práci v naší udžbářské dílně. Takže víkendy jsou mrtvé... Takže čas je můj nepřítel... :)

Díky za rady
Čus
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#24 Nový příspěvek od Rozzik »

Zdravim,

potřeboval bych pomoc...
Tak nějak lehce pokračuji s rámem a usazování motoru do rámu. Fotky dodám příští týden... Ale problém mám s motorem. Když jsem ho pěkně připevnil k rámu, tak byl dobrý čas ho zkusit alespoň nastartovat... bohužel stál hoooodně dlouho... Dali jsme s naším údržbářem z práce mojí traktorovou baterku 150Ah. To že je jehce načatej startér a nepřisune pastorek, jsme vyřešili startování pomocí šroubováku a spojením obou kontaktů... Plus jsem tomu lehce nažhavili. Z pet flašky jsme tomu udělali kapačku do čerpadla. Točili jsme s tím asi 10x po 30sekundách a vůbec nic. V průběhu pokusů jsme zkusili povolit jednu trubičku nad vstřikem a bohužel se tam neukázala žádná nafta... Do přepadu z čerpadla nafta jde, ale do trubiček ani ťuk... Takže motor nenaskočil... :nene: :nene: :-/ :-/ :pistol:

Nemáte někdo tušení co stím

MOTOR je to 1,6D z passata (obyč nafťák bez turba)
Je bohužel schoda náhod že podobná závada mě trápí na ZETORu 50 SUPER... taky mi nejde nafta do vstřiku a taky dlouho stál...

Poraďte prosím pokud má někdo zkušenosti z tímto motorem...

PS: Mezi čerpadlem a blokem motoru je takové táhlo, kterým jde ohybovat v rozmezí cca 90°. Nevíte co by to mohlo být. Na start jsme zkoušeli obě polohy... není to nějaký sitič nebo naopak chcípák... ???

Díky
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

liba23
Příspěvky: 1215
Registrován: úte led 08, 2013 9:57 pm
Bydliště: Hluk

Re: Rozzikův 4x4

#25 Nový příspěvek od liba23 »

Taky mám tento motor a na čerpadle je na straně k motoru sytič ale já jsem jej nezapojoval, Taky mi motor stál asi rok ale chytil na druhou otáčku. Neber to špatně ale zapojil jsi elektromagnetický ventil na čerpadle?? a chodí ti ?? Musíš na něj dát plus jinak je v poloze zavřeno a plní funkci chcípáku, vypneš zapalování, do ventilu už nejde plus a tak uzavře přívod nafty, tak to alespon mám já

liba23
Příspěvky: 1215
Registrován: úte led 08, 2013 9:57 pm
Bydliště: Hluk

Re: Rozzikův 4x4

#26 Nový příspěvek od liba23 »

a ten sytič jsem zatím neřešil ale mělo být tak, že směrem ke spojce by měl být zapnutý a páka směrem k řemenicím vypnutý

Jestli nerozchodíš tak se zaměř jestli když točíš tak zda se vrací nafta přepadem zpět do flašky

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#27 Nový příspěvek od Rozzik »

No tak to bude určitě tím, že jsme nezapojili ten ventil... To nás teda ani ve snu nenapadlo... Jestli to bude tím tak se asi picnu... Je vidět že s dieslama nemáme moc zkušeností... Taky jsme si právě lámali hlavu nad tím že až to chytne, tak abychom to taky uměli chcípnout... Takže se to chcípne odpojením plusu od toho ventilu...
Z přepadu co je na čerpadle, tak nám nafta vytékala. Pak nevím jestli by měl být nějak zakončen přepad ze vstřiků, jestli ten se musí taky svést do nádrže...
Ten přípoj na ten ventil = na tom čerpadle je to klasický konektor na jeden zasouvací konektor? Nejsem si jistý jestli tam není ještě něco, abychom to nepřivedli někam jinam...
Díky moc - dám v pondělí vědět jestli to zabralo
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

liba23
Příspěvky: 1215
Registrován: úte led 08, 2013 9:57 pm
Bydliště: Hluk

Re: Rozzikův 4x4

#28 Nový příspěvek od liba23 »

Já tam nic jiného na elektriku nemám, teda na tom čerpadle, elektromagnetický ventil je vzadu čerpadla nad výstupy ke vstřikům, svým tvarem připomíná něco jako čidlo na teplotu, šestihran s konektorem uprostřed. Jestli ti přepaden valila nafta tak to znamená, že podávací čerpadlo funguje a přepad z vstřiků jde do čerpadla a z čerpadla do nádrže, jestli to máš nějaké rozházené tak napiš a já ti to nafotím co kam zapojit.
Ten ventil uslyšíš jak cvaká.
Tak držím palce

Uživatelský avatar
Rozzik
Příspěvky: 418
Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Rozzikův 4x4

#29 Nový příspěvek od Rozzik »

Zdravím,tak ventil cvaká, zkoušeli jsme povolovat i trubičky nad vstřikama, tak se tam nějaká nafta objeví u všech 4... Z výfuku se linul bílý dýmek a i jeden plamen, ale start žádný... :-/ :nene: :zly:

Taková blbá myšlenka nás napadla. Motor je z pasatu, ten měl startér na druhé straně a mířil jako od alternatoru ke spojce. Ale já tam dal převodovku z golfíka a i startér, který je na druhé straně (strana čerpadla) a startér míří jako k čerpadlu, tak jestli s motorem netočí na druhou stranu???
Když se koukám na řemenici na klikovce tak se točí po směru hodinových ručiček, tak jestli je to dobře...
Dají se nějak případně zkusit vstřiky, jestli nejsou nějaký zalepený??? Jestli se můžou jen tak vyndat...?

Měli jsme i zapnutý sitič na plno, při startu jsem ještě přidával plyn, ale nic... Žhavili jsme jako blázni...
Díky za pomoc
Jednou měř a třikrát řež! :)
Foto album: https://photos.app.goo.gl/bHQ5upK8wDy8Jc4NA

Uživatelský avatar
fajlla
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
Bydliště: Dobšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozzikův 4x4

#30 Nový příspěvek od fajlla »

Motor se ti točí dobře pokud se nemýlím. Vstřiky můžeš normálně vytáhnout a klidně i rozebrat a vyčistit. Chtělo by to asi ale stolici jesi neházejí koštata. sytič je zapnutej směrem k převodovce. Spíš bych se podíval jesi žhavice správně žhavějí.Když povolíš matice na vstřikách tak ta nafta s těch trubyček musí docela stříkat. Až půjde ze všech tak to utáhni a pak začni startovat. Zpátečka z čerpadla musí bejt pod hladinou nafty jinak se to mezi starty zavzdušní znovu.

Při startování musí bejt na tom stop ventilu furt zapojený plus. Když chceč chcípnout kabel odpojíš.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“