zde píše:valsorim píše:16" kolesa vojdu ale na naprave nie su brzdove bubne ,vonkom pneumatik by to malo mat 1360 mm .pneu 7,5 x 16 širku maju tušim 195 mm.zajtra to mozem zmerat . disky som prevaral .
tiež bojujem so skrátením nápravy V3S a chcem tam dať disky z avie 15/20 rozmer 7,50-16 a aj napriek prevareniu a vloženiu stredov z disku V3S-ky sa neviem dostať pod 140 cm (chcel by som 135). Asi budem musieť skrátiť viac než na najkratšiu poloos ((nechcel som ich zvárať). Ak môžeš daj mi dlžky tvojich poloosi. Vďaka
takže poloosi mali pred skratenym dlžku 643 mm a 932 mm
po skrateny maju obe poloosy 520 mm
skratenie trubky napravy :
na kratkej strane mala pôvodnu dlžku 225 mm po srateny 105 mm
na dlhšej strane mala pôvodna dlžka 515 mm po skrateny 105 mm
ked su tam teraz nahodene disky tak na stred diskov je 1185 mm
neviem či to takto stači[/quote]
Pravda že stačí. Ja som len nechcel rezať tu najkratšiu poloos 64,25 cm, ani príslušnu nohavicu a skrátiť som mal v pláne len tu dlhšiu stranu na rozmer poloosi 64,25 cm aby diferak bol v strede, tak preto mi to viac nešlo. Ty si sa s tým pohral na obidvoch stranách.
Keď sme vyriešili nápravu, tak sa ťa spýtam na názor na prevodovku. Pôvodne som mal v úmysle davať prevodovku z V3S-ky aj s prídavnou a teraz riešim jej náhradu prevodovkou z Liaz MTS (staršie sklápače a používali to aj cestári).Neviem či váhovo nebude ľahšia, tiež má prídavnu prevodovku síce radenú vzduchom, ale dá sa riešiť aj el.magnetický a je určite užšia. Hlavnú výhodu vidím v lepšom odstupňovaní, je 5-stupňová a radí sa systémom že každý stupeň je prídavnou delený na polovicu. Tiež je bez synchronu, ale nepresúvajú sa ozubené kolieska iba zubové spojky. Ak vieš ty, alebo niekto iný niečo čo by som mal brať do úvahy, tak dajte vedieť.